Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verenvuoto hampaan poiston jälkeen ei vaan lopu.

Vierailija
14.10.2013 |

Multa poistettiin poskihammas viisi tuntia sitten. Oon pitännyt haavasidettä suussa koko ajan, vaihtanut sen puolen tunnin välein uuteen. Kuinka iihmeen kauan toi verenvuoto oikein kestää :(

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2013 klo 18:34"]

Kyllä mullakin vuosi koko illan kun iltapäivällä kahden aikaan poistettiin viisuri. Haavataitoksia vaan, ei vettä eikä mitään suuhun ennen kuin verenvuoto on rauhoittunut.

[/quote]

uh, otin jo vettä tossa välillä kun särkylääkettä nielasin. Tuossa kirjallisessa ohjeessa oli vaan ettei kolmeen tuntiin saa mitään syödä, ja juomisestakaan puhuttu mitään. Ja viimenen haavataitos nyt menossa enkä pääse lähtee apteekkiin :/

Vierailija
22/47 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vuosi vuorokauden verran ihan kunnolla, viime maanantaina poistettiin alhaalta viisuri. Vielä seuraavana päivänäkin tuli vähän verta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysi jatkaa vielä: Käskettiinkö sun todella vaihtaa sidettä? Mulle sanottiin nimenomaan, että haavaan ei saa koskea millään eikä sen päälle saa laittaa mitään tuppoa. Ainoastaan 45 min. poiston jälkeen piti purra tuppoa, mutta sen jälkeen ei saanut laittaa mitään haavan päälle. Muuten vuoto ei lopu.

Vierailija
24/47 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö noissa ole tarkoituksena että elimistö itse rakentaa siihen päälle jonkun hyytymän? Jos se lähtee pois, ihmeessä ollaan.

Vierailija
25/47 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2013 klo 18:40"]

[quote author="Vierailija" time="14.10.2013 klo 18:30"]

Hauduta teepussi kuumassa vedessa ja viilenna se kylmassa. Pure sita harsotupon sijaan, pitaisi loppua aika nopeasti. Kerro toimiko.

[/quote]

En oikein tiedä uskallanko tämmöistä kokeilla, kun kovasti tähdennettiin sitä hygieenisyyttä. Eiks sieltä teepussista levii ne teet sinne haavareikään.

[/quote] Minulla loppui juuri teepussin avulla, sairaanhoitajan laittamana klinikalla.

Vierailija
26/47 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota haavataitosta mäkin ihmettelen. Ei se pääse hyytymään jos koko ajan pidät siinä sidettä ja sitten otat siteen pois. Suojaava verihyytymä syntyy siitä verestä. Voisitko soittaa vielä sinne hammaslääkäriin ja kysyä ohjeita?

Vierailija
27/47 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla jalkihoito-ohjeissa myos luki etta pillilla ei saa imea juomia.

Vierailija
28/47 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö omega kolmosta tai kalaöljykapseleita tmv. Niistä sanotaan, että ne ohentavat verta, jolloin hyytyminen hidastuu. Leikkaukseen menijöitä neuvotaan lopettamaan ko. ravintolisien käyttö jo pari viikkoa ennen leikkausta, jotta veri hyytyisi normaalisti.

Vierailija
29/47 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tässä kirjallinen ohje, jossa lukee: "heti toimempiteen jälkeen haavan/poistokuopan päällä pidetään harsotaitosta 15-30min puremalla taitosta. Mikäli haava vuotaa reilusti vielä tämä jälkeen, asetetaan puhtain sormin uusi taitos aina 30 minuutiksi kerrallaan."

Mulle annettiin parisenkymmentä haavataitosta mukaan. Oonkohan nyt ymmärtänyt jotain väärin?

Ap

Vierailija
30/47 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, tämä ketju oli illan pelastus.. Olen hermoilija tyyppiä ja tuntuu, että hampaanpoiston haava vuotaa "liikaa". Haava hyytyi jo toista hammasta operoidessa, joten tuppoja ei alunperinkään laitettu. Nyt kuitenkin illalla tuntuu veren maku suussa ja alkoi itseäni ahdistamaan. Nyt on teepussi suussa ja mieli parempi :)

Vierailija
31/47 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up, itselläkääm ei tunnu hyytyvän ja epämiellyttävö tunne kun verta valuu nieluun..

Vierailija
32/47 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaanpoiston jälkeiset ohjeet

Pidä harsotaitos poistokuopan päällä puremalla hampaita kevyesti yhteen n. 30min

Ole syömättä 2tuntia. Älä purskuttele vedellä suuta, äläkä kaivele poistokuoppaa.

Haudo poistokohtaa kylmällä poiston jälkeen, älä kuitenkaan jäädytä kohtaa.

Vältä kaikkea ruumiillista. Ota siis rennommin seuraavat päivät +ei saunaa

Vältä tupakointia ja kuumaa ruokaa poistopäivänä.

Jos veren vuoto on mielestäsi liikaa, tee tiukka harsotaitos, laita se poistokuopan päälle ja pure yhteen 30min.

Jos verta vuotaa vielä tämän jälkeen, vaihda puhdas harsotaitos ja pure 30min taas.

Poiston jälkeiseen särkyyn voi ottaa ennen hyväksi kokemaasitai reseptillä määrättyä lääkettä

Jos vuoto ei lakkaa tai särky käy sietämättömäksi, tai tulee muita oireita, ota yhteys sinua hoitaneeseen hammaslääkäriin.

Vierailija
33/47 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisauden hammas kirjoitti:

Hampaanpoiston jälkeiset ohjeet

Pidä harsotaitos poistokuopan päällä puremalla hampaita kevyesti yhteen n. 30min

Ole syömättä 2tuntia. Älä purskuttele vedellä suuta, äläkä kaivele poistokuoppaa.

Haudo poistokohtaa kylmällä poiston jälkeen, älä kuitenkaan jäädytä kohtaa.

Vältä kaikkea ruumiillista. Ota siis rennommin seuraavat päivät +ei saunaa

Vältä tupakointia ja kuumaa ruokaa poistopäivänä.

Jos veren vuoto on mielestäsi liikaa, tee tiukka harsotaitos, laita se poistokuopan päälle ja pure yhteen 30min.

Jos verta vuotaa vielä tämän jälkeen, vaihda puhdas harsotaitos ja pure 30min taas.

Poiston jälkeiseen särkyyn voi ottaa ennen hyväksi kokemaasitai reseptillä määrättyä lääkettä

Jos vuoto ei lakkaa tai särky käy sietämättömäksi, tai tulee muita oireita, ota yhteys sinua hoitaneeseen hammaslääkäriin.

Nuo ovat erittäin hyviä ohjeita. http://www.furka.fi/hampaan-poiston-jalkeen Tuolla sivulla sanotaan myös, että se verenvuoto saattaa näyttää runsaammalta kuin onkaan, koska se sekoittuu sylkeen. Muistan kyllä itsekin säikkyneeni hampaan poiston jälkeen, kun tuntui että se verentulo ei vaan lopu! Mutta loppui sitten kumminkin :)

Vierailija
34/47 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäinen sekavihannespussi pyyhkeen sisään hetkeksi poskea vasten.

Vierailija
35/47 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saat 10 neuvoa, ne ovat kaikki erilaisia. Näin aina.

Vierailija
36/47 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla poistettiin tänään 1 aikaan hammas, ohjeet oli: pidä 30min harsoa ja vaihda jos tarvitsee, sain 2 harsoa mukaan.. muita ohjeita oli älä syö äläkä juo 2h, mutta lääkkeen kanssa otin vettä. Verenvuoto ei haittaa muuta kuin että haava paranee vasta kun verenvuoto loppuu eli ei käytännössä haittaa vaikka haava vuotaa?

Vierailija
37/47 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vappuaattona klo 13.15 mieheltäni poistettiin viisauden hammas, lääkäri laittoi jonkun itsestään sulavan ampulli koloon ja harsotopin. Illalla ei vuotanut, syötiin normaalisti ja otti iltalääkkeet, joissa on mareva- ja kolesterolilääkettä. Yöllä alkoi vuotamaan tihkumalla koko yön. Minä luin aamulla netistä tämän teepussilla tyrehdytetyn jutun ja niin laitettiin aamulla kuumassa liotettu ja sitten jäähdytetty teepussi hampaan koloon. Siihen loppui vuoto kuin seinään. Ei vaan olisi pitänyt ottaa niitä iltalääkkeitä kun on mareva. Kyllä teepussin käyttö auttaa.

Vierailija
38/47 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla loppui viisurin poiston jälkeen verenvuoto täysin kokonaan vasta useamman päivän jälkeen.

Vierailija
39/47 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vuotanut nyt 3,5h. Olen välillä vaihtanut sideharsoa. Nyt vuoto hieman rauhoittumassa kai ja jätin sideharson pois. Kokeilen myös kylmäpussia painaa poskea vasten. Ajatuksena että verisuonet kutistuisivat ja vuoto hieman rauhoittuisi. Ehkäpä hyytymä muodostuu paremmin kun jättää harson veks kun vuoto enää pientä.

Vierailija
40/47 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta revittiin tänään poskihammas pois ja juuri äsken varoen sylkäistäessä edelleen verta mukana. Poistosta nyt n.9h.

Olen kyllä syönyt, mutta varoen ja vain toisella puolen purren pari x ja nielaisu. Pakko ollut syödä kun heikottanut niin, karmea 1,5h operaatio oli kaikkinensa😵

Nyt vain pelkään tuota hyytymäasiaa, että olen tehnyt hallaa ja sitä ei muodostukaan kunnolla ja tulee jokin jälkiseuraamus/tulehdus tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan