/// Heinähatut-09 /// vko 45
PItkästä aikaa ehdin kirjoittelemaan ja ajattelin avata tämän "virallisen" pinon, kun heinäkuisia on jo nyt löytynyt tosi paljon! Mukavaa!:) Tuo Heinähatut taisi saada hyvän vastaanoton, niin laitoin sen nimeksi. Voidaan tietysti vielä vaihdella, jos niin halutaan!:)
Itse en ehdi päivittelemään pinoja tai ylläpitämään esittelypinoja, eli jos joku vapaaehtoinen haluaa siihen hommaan ryhtyä, niin se olisi mukavaa. Voin kyllä sen esittelypinon aukaista, mutta ne päivitykset ei minun käynneilläni pysyisi ajanmukaisina!:) Enkä osaa niihin hienoja kuvioita tms... :)
Omaa napaa: Mulla on vain alkanut väsymys vaivaamaan, muuten ei paljon mitään oireita... Onneksi! Vähän on vihlonut mahasta, mutta toivottavasti ihan normaalia... Muistelen samoin esikoisesta. Mulla on neuvola 25.11. ja en ole vielä ultraa varaillut. Muutenkin joutuu sairaalalla käymään, joten tulee maksuja muutenkin... Joten pitää miettiä...
Nyt en ehdi kommentoimaan, mutta palailen taas asiaan, kunhan kiireet helpottaa!:)
Tsemppiä ja voimia kaikille pahoinvoinnin/väsymyksen kanssa kamppaileville sekä oireettomille, että "oireettomuuskin on oire"! :)
Amanda rv 5+5
Kommentit (34)
Eilen illalla sitten vessassa käydessä huomasin pientä vuotoa, ei kirkasta verta mutta ikäänkuin valkovuotoa johon on sekoittunut verta, sellaista hailakkaa. Yöllä sitä tuli vielä vähän - arvatkaa kuinka hyvin on viime yönä nukuttanut.
Aamulla ei enää mitään ja soitin lääkärillä voidaanko ottaa HCG tänään ja maanantaina, keskiviikkonahan minulla on jo ultra varattuna. Jotain alavatsatuntemuksia on, ei niinkään kipua mutta sellaista munasarjojen juilimista edelleen........
Tiedetään, tiedetään, että kovemmatkin vuodot on aika normaaleja alkuraskaudesta, mutta voin sanoa että se tieto ei kyllä omalla kohdalla yhtään helpota. En niinkään pelkää keskenmenoa, sille on yleensä kuitenkin joku syy ja se on jotenkin helpompi hyväkysä niin, mutta epätietoisuus siitä mitä omassa kehossa tapahtuu on aika raastavaa.
En oo aikaisemmin aatellut, että esikoisen ja uuden tulokkaan ikäeroksi tulee kolme vuotta! Jotenkin tuntuu paljolta, mutta ihan hyvähän tuo ikäero on. Vielä voivat leikkiä keskenään..
Mulla on muutaman kerran tullut semmonen etova olo, mutta varsinaista aamupahoinvointia ei oo vieläkään (onneksi)
Täällä ei oo närästys, eikä väsymys oikein helpottanut, mutta onneksi mulla on lyhyitä päiviä (oon ala-asteella töissä)
Osaisko joku laskea miten pitkällä mun raskaus on, kun menkat on viimeksi ollut 29.9. Kierrosta en osaa sanoa mitään. Jotkut laskurit antaa mulle 5+4 toiset taas 6+4.... ?! Mä oon ihan pihalla.
Mutta nyt päikkäreille ennenkun täytyy hakea tyttö kotiin hoidosta!
Tänään tein sitten vielä testin varmuuden vuoksi ja plussaahan se näytti samantien niinku olin arvellutkin. Eilen aamulla meinasin pyörtyä ja tuli kauhee tuskanhiki ja pahaolo, mut se meni ohi ku vähä pötkötteli paikoillaan.. Toivottavasti ei tuu tällasia aamuja montaa lisää..
Ensimmäisen neuvola-ajan sain 19.11. Ultraa en oo vielä kyselly.
Niin toi heinähatut on kyllä ihan kiva nimi, kannatan!
Pari päivää sitten tein ekan testin, joka näytti todella hailakkaa viivaa. Äsken testasin uudelleen. Viiva oli edelleen haalea, mutta silmin kuitenki havaittavissa. Eli eiköhän sitä olla siis raskaana uudemman kerran.
Edellinen kerta on vielä tuoreessa muistissa, kun vuosi sitten tähän aikaan odoteltiin h-hetkeä. Pojalle olis siis tulossa sisarus, ihanaa!!!
Rinnat on olleet tosi arat monta päivää. Ensin luulin, et se johtui imetyksen lopettamisesta. Lopetin sen parisen viikkoa sitten. Mutta sittempä ei näkyny menkkoja, niin epäilykset heräsivät. Ja tulos on toistaiseksi positiivinen, toivottavasti pysyisikin sellaisena =) Muita oireita ei tällä hetkellä ole, mutta luulen, et se väsymys iskee jossain vaiheessa.
-Nennuski
Meillä lapsilla 1,3vuotta ja nyt tulee joku 1,5vuotta ihan ok välit!!!
AatuLiina mulla menkat alko 27.9. ja mulle konetarjoo 5+5 mut en tiiä laskettu aika olis 4.7.09
mulla lievää väsymystä ei muuta, neuvolaa en o viel kerinny tilaan eipä sillä vielä hoppu jos ens viikol sitten!!
Heippa!
Vihdoinkin saan itsestäni sen verran irti että lopetan taustailun ja aloitan palstailun :)
Plussasin tämän viikon tiistaina ja laskuri antaa LA:ksi 4.7. 2009!
Olo on kerrassaan jännittynyt, ja ajattelin tulevalle isukille kertoa vasta isänpäiväaamuna tämän ilouutisen. Pillerit jätin pois kesäkuun lopussa.
Historiasta sen verran, että olen ollut kerran aiemmin raskaana, mutta pikkuinen päätti syntyä maailmaan liian aikaisin. Viikkoja oli kuitenkin sen verran että se laskettiin jo synnytykseksi. Mutta ajattelen tätä tulevaa kyllä silti esikoisena, vaikka oikeasti niin ei olekaan.
Ikää itsellä on 27v. (-81) ja tulevalla isällä 29v. (-79).
Oireita ollut hyvin vähän, rintojen arkuutta ja pientä etomista, mutta ei mitään elämää haittaavaa, onneksi.
Neuvolaan ajattelin soitella ensi viikolla. :)
Täällä myös yksi uusi lisää joukkoon...taustalla olen minäkin ollut jo alkuviikosta, mutta plussa viivat niin haaleita, että vasta uskaltaudun kirjoittelemaan.
Meille odotellaan nyt pikkuista nro.3 :) isot veljet täyttävät ennen vauvan syntymää 5 ja 3-v. Laskettu aika jonkun laskurin mukaan olis 4.7 ... Neuvolaa en vielä varannut, varmaa huomenna soitan sitte.
Jotenkin uskomattomalta tuntuu koko ajatus raskaudesta kun oireet on niin olemattomia...edellisissä raskauksissa oksentelin jo päivät pitkät tässä vaiheessa. Nyt siis vaan vähäistä kuvotusta ja rintojen arkuutta.
Onnea meille kaikille tasapuolisesti!
tiituli rv 5+5
Voin tehdä Amanda sen esittelypinon ku oon tän kuun kotona. Yritän ihan lähiaikoina.
Sain neuvola-ajan 21.11. Mulla ei oo ollu oireina kun rintojen arkuutta, alavatsakipuja ja juilimista ja välil vähä etova olo ja eikyl tarvi tullakkaan.
Jakselkaa ja ottakaa rauhallisesti!
Isosmurffi 5+2
Katsotaan nyt, kolmas siis olisi nyt kait ehkä tulossa. Esikoinen on s.- 01 ja kuopus -03
Jätettiin ehkäisy pois lokakuun menkoilta ja se näköjään tais olla samantien siinä?! Rt:t tein kp 26/28 ja 27/28 (miten niin hätähousu) ja molemmat näytti plussaa, jälkimmäinen selkeästi.
Eli la olisi näillänäkymin 15.7.09
Jatkuvasti palelee ja on nälkä sekä VÄSYTTÄÄ. Kaikki nyt täsmää ihan vuodenajankin "oireisiin", mut taitavatkin olla raskausoireita hillittömän kipeiden rintojen ja alavatsa nippailuiden kanssa.
Heit kaikille!
Myöskin uskaltaudun joukkoon kirjoittelemaan samoissa merkeissä kohti ensi kesää kulkevien kanssa.
Olen itse epäillyt raskautta erinäisistä pienistä oireista (kuukautisten odotuttaminen, kuvotus, mahan kipristely, viimeisimpänä rintojen arkuus) jo viikon verran, mutta raskaustesti on vaan näyttänyt sitkeästi negatiivista, viimeksi tiistaina. Olin kuitenkin olostani sen verran varma, että eilen sitten menin päättäväisesti lääkärille valittelemaan mahan kipristelyä ja sain kuin sainkin lähetteen veritestiin. Se sitten näytti plussaa.
Vastausta kertoessaan lääkäri laskeskeli, että pelkästään kuukautisten perusteella viikot olisi 5+6. Mutta netin laskureilla, jotka huomioi myös kierron pituuden, näyttäisi 5+2. Tiedä sitten, tämä kaikki tuntuu näin ensikertalaiselle ihan heprealta...
Vähän olen arkajalkana, koska lääkäri suositteli vielä hcg-seurantaa noiden mahakipujen vuoksi. Hänen mukaansa silloin tällöin tulevat kipristelyt ja vihlaisut eivät välttämättä ole hyvä juttu. Vaikea itse arvioida, kun ei ole tuota kokemusta, mutta muiden kirjoituksien perusteella oire taitaa olla aika tavallinen kuitenkin? Ehkä on vaan ylivarovainen lääkäri. No, menen ensi viikolla vielä uudelleen verikokeeseen varmuuden vuoksi, saapahan varmuuden, että hyväntahtoisesti siellä nipistellään. Sitten voinee ilmoittautua neuvolan asiakkaaksi :)
Tosi onnellinen olen ja toivon tuhannesti, että kaikki menee hyvin! Vähän aikaa ehdin jo tätä toivoakin.
Aurinkoisia päiviä ja hyviä vointeja kaikille!
Heippa!
Eilen aamulla lueskelin Mirellan kertomusta ei niin mukavasta aamusta, kun oli vuotoja tullut, eikä sitä toisen huolta osannut ajatella niin kuin hän sen itse kokee.
Iltapäivällä eilen sitten voin sanoa ymmärtäneeni 100% Mirellan hädän. Itse meinasin vessareissulla pyörtyä, kun pikkuhousunsuoja oli täynnä ruskeaa töhnää.
Juu, tosiaan. Se voi kuulua asiaan, eikä sitä tarvitse pelästyä tms. Mutta ei siinä voi itselleen ja tunteilleen mitään. Paniikki istahtaa päälle välittömästi.
En nyt halua itseäni mitenkään korostaa, mutta oma napani on minulle kuitenkin 10 vuotta odotettu ja viimeinen mahdollisuus maksasairauteni takia, niin kauhun tunne oli kangistava pelätessäni, että tässäkö tämä nyt oli...5+1...jopa.
En jäänyt odottelemaan yhtään enempää. Soitin paikalliselle synnärille kun en siihen aikaan muuallekaan keksinyt soittaa ja siellä käskettiin kotiin lepäämään. "Kyllä sen keskenmenon sitten huomaa kun verta tulee kunnolla."
...En ajatellut jääd sitä odottelemaan vaan soitin samantien yksityiselle gynegologille ja sain kuin sainkin eilis-illaksi ajan.
Kotona ehdin lepäämään 3 tuntia ennen lääkäriin menoa ja kyllä voin sanoa että siinä käytiin koko elämää lävitse...
Lääkkärissä olis sitten mitä ymmärtäväisin tohtori paikalla joka ymmärsi huoleni tästä viimeisestä mahdollisuudesta. Hän ultrasi minut, ja totesi minun tosiaankin olevan raskaana ihan kohdun sisäisesti. Sydänääniä tai mitään sen enempää ei tässä vaiheessa voi sanoa, kun ei niistä tiedä. Kalvo- ja ruskuaispussi kuitenkin näkyivät viikkojrni mukasisesti...sain ultrakuvat muistoksikin...vaavi 5+1...
Lääkäri määräsi minut ens alkuun viikon lepoon. Ponnistelu- ja yhdyntäkieltoon. Viikon kuluttua ultraamme uudelleen. Vuodon määrää ja laatua pitää nyt tarkkailla ja tarvittaessa hakeuduttava nopeammin hoitoon.
Moni teistä nyt varmaan ajattelee, että onpas vainoharhainen ja ylireagoiva akka, mutta päätin olla ennemmin liian aikaisin lääkärissä kuin sekuntiakaan liian myöhään. Eihän se sikiöllekään tee hyvää asustaa musussa mikä on kireä ja jännittynyt viikkitolkulla vuodon vuoksi....ja nyt sain mielenrauhaa....
Tälläisin terveisin tälläkertaa...
Mirella, miten sinä voit?
Terv: PakkolepoJenniliini 5+2 LA 8.7.09
Huhhuh, tulipas paljon kirjoitusvirheitä edelliseen...suokaa anteeksi...
Jenniliini
Tervetuloa uudet mukaan, ja onnea teillekkin plussasta!
Kyllä minä ainakin ymmärrän säikähdyksen vuodosta, ja haluaisin myös varmuuden että sikiöllä ois kaikki ok. Muista nyt vaan Jenniliini levätä!
Iso kiitos Isosmurffille esitelypinon väsäämisestä! Oot kyllä nähnyt ison vaivan. Meitä heinäkuisia on kyllä paljon jo mukana. Hyvä niin. =)
Esikoista odottaessa mulla sattui alkuraskaudesta maha. Kokoajan tuntui siltä, että menkat alkaisi. Ja näin järjellä ajateltuna, kun kohtu on aina aikaisemmin ollut "tyhjä" ja nyt siellä yks-kaks´onkin elämää, niin täytyyhän kohdun venymisen (ihan pienenkin) jossain tuntua... Eiks vaan?
Omanapa: Mulla on tullut rinnat aroiksi ja jotenkin pinkeimmiksi. Mä olin eilen pumpissa ja mulla oli jotenkin tosi väsähtänyt olo. Sinnikkäästi mä vaan tein kaikki mitä pitikin, mutta ei ois millään jaksanut. Vatsalihaksia tehdessä jo muutaman jälkeen tuntui, että ei jaksa, vaikka niitä enen on voinut tehdä paljon kerralla... Tietääkö joku mikä se raja oli millon pitäisi ruveta viimeistään hillitsemään?
Mua janottaa myös ihan hirmuisen paljon koko ajan ja tekee meili appelsiinimehua, appelsiineja ja mandariineja... nam! Esikoista odottaessa mä napsin rasia tolkulla kirsikkatomaatteja...
AatuLiina 5+5
Moikka,
Voi ei Jenniliini, kyllä varmaan säikytti ja saa olon epävarmaksi.
Meillä jatkuu sama tilanne ..... eli keskiviikko iltana oli ihan pientä vuotoa, eilen ei mitään - ei yhtään mitään siis eikä tänään, kunnes nyt illalla taas - ihan samanlaista kuin keskiviikkonakin. Ei vatsakipuja.
Raskausoireet ovat ihan voimakkaat. Pahoinvointi on aika kokonaisvaltaista ollut tiistaista lähtien ja eilen otettu HCG oli >15000 eli kai aika hyvä. Jos tämä jatkuu näin niin en kyllä tiedä mitä teen. No keskiviikkona on aika ultraan.
Kauhean vaikea keskittyä mihinkään, kotona sen enempää kuin töissäkään. Ei oo oikein reilua työkavereitakaan kohtaan olla niinkuin lähes puoliksi läsnä, toisaalta kotona pahoinvoinnin kourissa ei tee muuta kuin makaa. Eniten oikeastaan pelottaa että kaikki olis ok keskiviikkona ja tämä sama vuotelu jatkuu, niin hullulta kuin se kuulostaakin. En tiedä kuinka hyvin ihmiset kestää yleensä epätietoisuutta, mutta tuntuu että se kyky on kyllä minulla ihan 0 !!
Mulla on alavatsas kokoajan sellaine olo et menkat alkais ja ja jalat ja tissit särkee. Oletan et tää on iha normaalia. Jotenkin hämää vaa tää menkkamainen olo. Tein tänää viel uudellee testin mut hetihän siihen tuli tumma viiva. Menispä aika äkkii.
Jaksamista!
Isosmurffi 5+3
Ps. Päivitelkääpä tietojanne heinähattujen esittelypinoon..
Hei vaan kaikille!
Ilmoittauduin nyt "jokaiseen" Heinähattujen viestiketjuun, kun en oikein tiennyt, mistä aloittaa... Olen siis muutaman kerran vasta vieraillut täällä Vauva.fi:n sivustolla ja taisin vihdoinkin löytää oman paikkani täältä keskusteluista :)
Itse plussasin 1.11. ja laskettuaika nettilaskurin mukaan on 7.7.2009. Ensimmäisen neuvolan sain varattua pari päivää sitten ja päivä on 25.11. Nyt ihmettelen tuota ultran varaamista...siis mitä kautta se asia hoidetaan? Itse asun pääkaupunkiseudulla ja pelkästään neuvola-ajan varaamiseen vaadittiin 3 puhelinsoittoa, kun aina mulle annettiin väärä numero. Onneksi asia on nyt järjestyksessä.
Mulla on ollut todella paljon väsymystä (voisin nukkua kellon ympäri ilman ongelmia), ruokahalu on yltynyt (kokoajan on nälkä vaikka syönkin pieniä eriä lyhyin väliajoin) ja alavatsakivut ovat vaivanneet. Nyt kipuilu on ollut pari päivää lähes kokonaan poissa, mutta mulla alkoi sitten eilen hirmuinen pahoinvointi keskellä päivää. Se helpotti onneksi parin tunnin kuluttua, mutta tänään kuvio toistui ja huonovointisuus jatkuu edelleen :/ Näillä eväillä pyristellään nyt eteenpäin...koitan vain ajatella, että kaikki kärsimys on sen arvoista :)
-Risus
Täällä yksi 'heinähattu' kirjoittelee :-)) En ole kerinnyt työkiireiden ja väsymyksen takia koneelle, mutta nyt on muutama minuutti aikaa ennen töihin lähtöä. Vointi ollut kohtalaisen hyvä, mikä herättää epäilyjä, mutta kyllä kuvotustakin on ollut, MUTTA onneksi ei sellaista kuin esikosta jo näillä viikoilla :-// Nyt viikot siis 6+3. Sellaista kuvottavaa oloa piisaa aamusta iltaan ja ehkä iltaisin korostuu. Jos on liian pitkä tauko ruokailussa niin se kostautuu heti, tai jos syö liikaa, sekää ei ole hyvä. Nenä vuotaa ja aivastuttaa, samaa oli esikostakin ja sitä kesti rv-13-14 saakka. Alavatsaa nippailee aina silloin tällöin .. Muutoin vointi kuten ennen raskauttakin, eli aika normaali olotila. Ulraan meinaan varata ajan n. rv-8 aikoihin, silloin pitäisi jo jotakin nähdä ja kuulla :-))
Mirellaa piti lohduttaa, että pienoinen ja suurempikin verenvuoto saattaa olla aivan normaalia. Verenvuoto saattaa johtua kohdun tyhjentymisestä ja oliko se niin että istukallakin saattoi olla jotakin tekemistä ko. asian kanssa. Koita levätä ja olla ajattelematta asiaa(helpompi sanoa kuin tehdä)
Hyvä että jenniliinillä oli kaikki hyvin. Ymmärrän kyllä tilanteesi, vaikken itse ole moista joutunutkaan läpikäymään. Esikkoa yritimme 2v ennen kuin onnisti, mutta te olette yrittäneet 10v, se on jo aika pitkä aika, ja jos nyt jotakin tapahtuisi niin olisi se aika kauheaa. Mutta uskotaan ja toivotaan, että pikkuisella on kaikki hyvin ja raskaus etenee myös hyvin !!! Jaksuja !!!
Ja itseäni pelottaa yksi asia aivan tolkuttomasti, se, että miten saan pidettyä näppini erossa liika syömisestä. Ed. raskaudessa lihosin melkein 40kg, ja työn ja tuskan takana on ollut, että paino on pudonnut sinne 64-65kg. Olen ollut jopa hoikempikin tässä jossakin vaiheessa, mutta kilot tulee takaisin niin helposti ja äkkiä. Esikon alkuraskaudessa painoin 57kg, mutta rv-10 aikoihin oli tullut jo melk. 10kg lisää, ja samoin tuli joka kolmanneksella yli 10kg. En ole vauhko tuon painoasian kanssa, mutta terveys etusijalle. Olen vain heikko kaiken hyvän perään.
Sellaista täällä .. Kiitos esittelypinon tekijälle listasta !!! Nyt moit kaikille t. emmi rv6+3
Hei vaan kaikille, tulin sitten kans ilmoittumaan... eli täälä olisi yksi joka on raskaana ja ei usko sitä mitenkään todeksi... Mutta kaksi pissa testiä näytti positiivistä ja verikoe myös... eli kai se vaan on pakko uskoa. Oireita ei vielä paljoa ole, mutta raskaushan on tosi alussa eli laskettuaika mulla on 16.7.09.
Mulla on 3 lasta ennestään nuorin on 1v 4kk. Eli poika synty 10/07. Tosin noi raskausoireet varmaan peittyy tonne kamalan flunssan jalkoihin... on kuumetta ja räkä roiskuu....
Olen tosiaan niin arka puhuun raskaudestani kun ei teidä mitä vielä voi tapahtua esim. keskenmeno...
Minäkin täällä silloin tällöin pyörähdän, mutta vähemmän enää muutamana viime viikkona. Väsymys on aika kovaa, joten en ole oikein jaksanut koneella istua. Tissit edelleen superkipeät ja mammaliiveillä mennään jo kolmatta viikkoa.
Tiistaina pääsen vähän kurkkaan masuun, onko siellä oikeaa elämän alkua jne. ja montako, vaiko yhtään ketään. Toivotaan että näkyy, katotaan neuvolan vanhalla ultralla. Np-ultra sitten 28.11 ja eka varsinainen neuvolakäynti 4.12.
Saas nähdä! =)
Kirsikkasuklaa ja Muru rv 6+0
Hyvä nimi on =)
Maanantaille sain ajan ultraan (6+1), tarkistavat viikot. Ja neuvolaankin sain jo ajan 21.11 (7+5). Laskurin mukaan la olisi 6.7.09
Väsymys on aikas kovaa ollu, oireita ei nyt kovin paljon ole ollut. Huimausta, alavatsa jomotusta/lievää kipua, mutta onneksi ajoittain.
Neljäs päivä ilman tupakkaa!!! Eikä oo ees vierotusoireita! Mies lopetti kans samaan aikaan, on helpompaa!
mp73, rv 5+4