Onko tää ihan normaali käytäntö? Näinkö miehet käyttäytyy?
Kyse uusperheestämme,johon kuuluu lapseni,jotka asuvat kanssamme ja miehen lapset,jotka asuvat äitinsä kanssa. Miehen lapset eivät viihdy meillä,eivät halua tulla meille viettämään viikonloppuja ja mies on hoitanut omasta ja lastensa halusta tapaamiset harrastusten merkeissä.Tapaa siis lapsiaan n.kerran viikossa,joskus useamminkin ja vie heitä harrastuksiin ja viettää näin yhteistä aikaa.
Eilen kuitenkin mies ilmoitti,että menee lastensa kotiin,siis myös ex-vaimonsa luo viettämään yhdessä joulua! Olen loukkantunut,koska minulta ei asiasta kysynyt mielipidettä,ilmoitti vaan.En oikeen tiedä,mitä ajatella..
Kommentit (31)
"panetellut" sinua heille? Minkäikäisia lapset ovat?
ovat 11 ja 13 v. aluksi kävivät meillä säännöllisesti joka toinen viikonloppu,sitten pikkuhiljaa alkoi vierailut hiipumaan. Oli menoa kavereiden kanssa yms. lapset olivat myös ihmeissään,kun meillä täytyy kiittää ruosta,laittaa omat astiat tiskikoneeseen ym. johon eivät ole tottuneet omassa kodissaan.
juttuja teidän perheestä eli sinusta. Naiset osaa kyllä olla aika kauheita...TIedän kokemuksesta, oma äitini teki juuri niin kun vanhempani erosivat.
Mielestäni miehesi tekee väärin teille jos viettää joulun heidän luona. Hänen kannattaisi kyllä puhua omille lapsilleen ja mahdollisesti heidän äidille myös tilanteesta, että lapset tulisivat teille kyläilemään myös. Esim. illaksi ensin ja sitten ehkä yöksi. Ja tekisitten yhdessä ja sitten he isänsä kanssa jotain yhdessä, niin että lapsille jäisi hyvä fiilis.
kyllä loukkaantuisin ja paljon, sinulta ei kysynyt edes mitään ilmoitti vain, lapset jo niinkin isoja että huh huh mikä ukko
Olen itsekin viettänyt yhden joulun lasten ja ex-mieheni kanssa, mutta silloin kummallakaan ei ollut uutta perhettä eikä seurustelukumppania. Sitten kun oli, ei olisi tullut kyseeseenkään, että olisi enää vietetty jouluja yhdessä.
Minusta sinulla on täysi oikeus olla loukkaantunut. Yritä nyt keskustella miehesi kanssa vielä. On toki ymmärrettävää, että hän haluaa viettää aikaa lastensa kanssa ja jos he eivät halua tulla teille niin tuo vaihtoehtohan siinä kai sitten on. Mutta se ei kyllä ole oikein sinua kohtaan, varsinkaan noin vain ilmoitusasiana.
Ilmeisesti miehen ero ei ole kuitenkaan aivan tuore? Miettisin myös niitä syitä, miksi lapset eivät viihdy teillä ja voisiko asialle tehdä jotain.
Anteeksi huono kysymys mutta tulee mieleen että onko niillä vielä jotain säpinää? Kysy pääsetkö lastesi kanssa mukaan.
on jo viitisen vuotta aikaa,eli ei ole tuore ero. Mies puhuu exästään aina kovin halveksien,että en oikein jaksa uskoa heidän yhteenpaluuseen. Tai sitten puhuukin juuri siksi,että tunteekin toisin. En tiedä,olen ihan sekaisin. Eilen mies taas lähti harrastuksiin lastensa kanssa,viipyi tuntikausia,ei sanonut mitään minne menee,häipyi vaan. parin tunnin pääsät kun yritin soittaa,ei vastannut puhelimeen.
Kun sitten tuli kotiin,ei puhunut MITÄÄN! söi ja meni nukkumaan.
Juttele siinä sitten,kun toinen ei mitään sano.. ap
Yritä puhua hänen kanssaan vielä.
että haluaa viettää joulun omien (biologisten) lastensa kanssa. Onhan joulu kuitenkin nimenomaan lasten juhla.
Itse en pystyisi kuvittelemaan joulua ilman lapsiani ja esim eronnut ystäväni viettää edelleen joulua x-miehensä ja anoppinsa kanssa, jotta lapset saisivat olla kummankin vanhempansa kanssa joulun (toisaalta uusia avio/avopuolisoita ei kummallakaan ole, ystäväni x-miehellä on kuitenkin tyttöystävä, joka ei joulunviettoon tässä kokoonpanossa osallistu)
Toisaalta ymmärrän kyllä hyvin senkin, että olet tilanteesta loukkaantunut.
Vaikea tilanne. Kyllä ainoa tie taitaa kuitenkin olla keskustelu.
Meillä mies vietti ENNEN meidän tapaamistamme joulut exänsä luona tai exän vanhemmilla jossa lapset oli mukana.
Nyt olemme pyytäneet lapsia meillekkin jouluksi ja eivät halua tulla. Minusta saa mennä jouluksi sinne edelleen, mutta tämä on miehen päätös olla minun kanssani ja minun lasteni.
Omansa ovatkin kyllä jo aika isoja ja eivät oikeastaan odota muuta,kuin käteistä lahjaksi.
kun sen oikea perhe on siellä....