P-E ja koulukiusaaminen. Kuinka oikeasti osoittaa hyväksyntää tyypille, joka ihannoi Hitleria yms?
Kysyn ihan oikeasti! Jos luokallasi olisi ollut tyyppi joka avoimesti olisi kiihkoillut ääriaatteista ja ihannoinut juuri Hitleriä ja muita vastaavia, niin kuinka olisit itse reagoinut tähän tyyppiin? Veikkaanpa, että aika harvasssa on ne jotka todella vilpittömästi sanoo ja myös teoillaan osoittaa, että " olet silti todella mukava poika ja kuulut joukkoomme!"
Nyt rehellisiä vastauksia!
Kommentit (10)
Olisi ollut mielenkiintoista tutustua
Hitlein oppeihin voi tutustua ilman että siihen tarvii ketään kylähullua välikäteen. Vaikutusvaltainen? siis on siinä perusteet. Olet vähän outo.
Olivat aika paljon omissa oloissaan. Kukaan ei jakanut tätä kiinnostusta.
naljailtaisiin, jos joku pukeutuisi oudosti, vaikkapa tummaan pukuun ja valkoiseen paitaan joka päivä, tai jos kannattaisi henkeen ja vereen jotakin erikoista aatetta. Varmasti " kuittailtaisiin" ja yritettäisiin sillä vaikuttaa henkilöön.
Tämä aloitus on taas niin tyypillistä mustavalkoista av-mamma-ajattelua. Ylitsevuotavan ystävällisyyden vaihtoehtona on siis kiusaaminen. Oikeastiko te ajattelette, että jos työyhteisössänne on joku selvästi muista poikkeava, niin häntä saa vapaasti pilkata? Oletteko aikuisia?
asiakkaita tai muita sidosryhmiä (oppilaat, liikekumppanit) ajatellen.
Kyllähän, jos rikkoo tietyjä sopivuussääntöjä, siitä sanotaan. Kiusaamista en hyväksy.
Vierailija:
Tämä aloitus on taas niin tyypillistä mustavalkoista av-mamma-ajattelua. Ylitsevuotavan ystävällisyyden vaihtoehtona on siis kiusaaminen. Oikeastiko te ajattelette, että jos työyhteisössänne on joku selvästi muista poikkeava, niin häntä saa vapaasti pilkata? Oletteko aikuisia?
Vaikka kaikki olisivat puheiltaan täysin asiallisia, porukasta ulkopuoliseksi jäämisen voi kokea kiusaamisena tai syrjimisenä ja usein koetaankin. Ei se poista sitä, että omalla käytöksellään voi hyvin paljon vaikuttaa siihen, pääseekö helposti mukaan yhteisöön vai ei. Uusnatsikiihkoilu ja tiedossa oleva kouluammuskelijoiden ihannointi ei sitä varmasti helpota, jos muu yhteisö on normaalin kirjoissa.
Vierailija:
Vaikka kaikki olisivat puheiltaan täysin asiallisia, porukasta ulkopuoliseksi jäämisen voi kokea kiusaamisena tai syrjimisenä ja usein koetaankin. Ei se poista sitä, että omalla käytöksellään voi hyvin paljon vaikuttaa siihen, pääseekö helposti mukaan yhteisöön vai ei. Uusnatsikiihkoilu ja tiedossa oleva kouluammuskelijoiden ihannointi ei sitä varmasti helpota, jos muu yhteisö on normaalin kirjoissa.
mutta ei se oikeuta kiusaamista. Vai voiko esim. uskovaa kiusata, jos on itse ateisti? Ei voi niin.
Tuohon Hitleriin. Ap, monet Auvista viisaammat ja kokeneemmatkin natsisaksassa ihailivat Hitleriä ja myös osallistuivat miljoonien juutalaiset joukkomurhaan.
Teinin pää voi olla sekaisin eri syistä, mutta syrjimistä ja leimaamista, nimittelyä, mitään kiusaamista se ei oikeuta.
Itse luulen, että olisin ollut hyvin mielelläni hänen kanssaan " väittelemässä" tuonikäisenä, mutta se onkin eri asia kuin kiusaaminen.
t. teininä itsekin eri asioista kiinnostunut ja pohtinut (se ei ole syntiä)
Ihan oikeesti?