Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita kuumeilevia, joilla kuukautiset " hakusessa" ? Vertaistukea - anyone?

22.11.2007 |

Täällä kovasti kuumeillaan kolmatta vauvaa; mutta tilanne on todella sekava. Viime maaliskuussa jätettiin pillerit pois, kesällä koettiin ns. sponttaani km - eli verta vain vuosi (kuin seulasta) viikon verran.

Km:stä 11 viikon kuluttua tuli kuukautiset (runsas vuoto). Ja nyt tuosta vuodosta on kulunut melkein 12 viikkoa - hieman rusehtavaa limaa tulee, mutta ei kunnon kuukautisia.

Missä vika? Gynekologille on aika varattu ensi maanantaiksi, mutta olisi mukava kuulla muiden kokemuksia, jos jollakulla toisella on ollut sama tilanne - tai joku toinen kuumeilee vauvaa " samalta pohjalta" ?

Tilanne on meille todella outo, kun kiertoni on aina ollut hyvin säännöllinen (31 vrk) ja molemmat lapsemme ovat saaneet alkunsa ensimmäisellä yrittämällä.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys!

Jokseenkin samalta pohjalta kuumeillaan täälläkin kolmatta lasta. Mulla vaan on aina koko aikuisikäni ollut täysin epäsäännölliset kuukautiset, joiden syyksi on jossain välissä arvioitu lievästi rakkulaiset munasarjat, elikkäs ovulaatio ei tule säännöllisesti, eikä edes joka kierrolla ja se aiheutti just megapitkiä kiertoja (60pv pisimmillään) ja vuodot saattoivat olla just vaan sitä ruskeaa limaa ja töhnää. Ykkönen ja kakkonen ovat kaikesta huolimatta ihan luomuna saaneet alkunsa, mutta ei mitenkään kertalaakista, vaan useamman kuukauden panostuksella ;). Nyt ois se pikkukolmonen siis haaveissa ja tilanne on se, että lopetin e-pillerit jokunen viikko sitten, eikä menkkoja ole sen jälkeen näkyny eikä kuulunu. Siispä olen myöskin lievässä piinassa, koska olen tuntevinani erinäisiä oireita, jotka voisi halutessaan tulkita mahdollisiksi raskausoireiksi, mutta todennäköisesti ovat vain haaveiluoireita. Ja mun menkkahistorialla ei edes kannata kuvitella, että olisin muka ovuloinut heti pillereitten lopettamisen jälkeen :/

Tää on kyl tosi rasittava vaiva, kun on pitkät ja epäsäännölliset kierrot, kun niitä mahdollisuuksia edes tulla raskaaksi saattaa olla vuodessa vain muutama, kun taas niillä, joiden kierto on kellontarkan säännöllinen ja lyhyt, on paaaljon useampia mahiksia.

Tsemppiä sulle ja hyvä että mene gynelle, siellä se homma alkaa selvitä! Toivottavasti en ainakaan lannistanut toivoasi tällä ruikutuksellani :)

MunJuttu kp33/30-60 yk1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla