Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kolmannen lapsen odottaja avautuu

Vierailija
05.11.2008 |

Olen varmaan aina ajatellut että lapsen paikka on kotona.

En käsitä millä saisin nykysen ilmeisesti "vääristyneen" kuvan pois että olisin jälleen normaali äiti, muutos tuli kun palasin töihin kahden pienen lapsen saatuani.

Kolmas lapsi on siis syntymässä enkä ole antamassa lapsien hoitopaikkaa pois. Nyt saa tulittaa! :(

Enkä tunne pistoa sydämessä. Lapset nauttii TARHASTA, omista ryhmistään, tädeistä, ikäkavereistaan joista tullu kavereita (kyllä, pienikin lapsi voi saada näköjään ystäviä).

Minimi aikaa tarhastakin suosittelivat koska muuten menettää paikat, pahimmillaan saatetaan viedä lapsia eri tarhoihin.

Meidän tarha on 3. lähimpänä kotia, pahemminkin voisi olla.

Ennen lapsia ja kun olin kotiäitinä oli jotenkin "selvää" että lapset on kotona kanssani.

Mutta kun menin töihin, asia kääntyi nurin.

Minusta on kertakaikkisen ihanaa että lapsilla on rakas ryhmä jonne voi mennä vajaalle päivälle 2 kertaa viikossa. Enkä näe tässä mitään kummallista!!

Voisihan sitä lopettaa tarhan kokonaan: olla kotona lapsien kanssa 247 ja välillä johonkin "kerhoon" viedä tunniksi. Mutta mitä se antaa lapselle?

Voin viedä lapset puistoon -jossa ei ole lapsia.

Miksi lapsien tilannetta tarttee hyvät naiset oikeasti HUONONTAA että asia olisi HYVÄ?

Koska niin minä sen näen! Huonontamisena. TOKI lapset on kotona 5 päivää 7.stä ja vajaan päivät (no käytännössä yht. 1 täyden hoitopaivän) nykysen täyden hoitoviikon sijasta.

Miksi te ette näe asiaa näin? Koska totaalinen lopetus on ainoastaan sallittua?

Voiko syynä olla vaan ja ainoastaan se että olen kotona KAHDESTAAN vauvan kanssa?

Se että vauva saa parina päivänä yksin kaiken huomioni on nyt käännetty huonoksi asiaksi?

Lapset menee tuttuun tarhaan tekemään mitä näin arkisin on tehnyt muutaman vuoden, on siis huono kun määrä tippuu reilulla kolmella päivällä? Se ei vaan riitä.

Sillä välin minä voin uppoutua vauvaan kuten esikoiseen aikanaan (niinä parina päivänä). Varata neuvolat niille hiljasille hetkille, nuuskia vauvaa ilman että tarttee toimia erotuomarina lapsille?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä palsta nyt on vain täynnä hihhuleita.

Vierailija
2/5 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo jos mikä on hyvä syy viedä lapset hoitoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikein hyvältä. Kiihkoilijat olkoot mitä mieltä tahtovat.

Vierailija
4/5 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen paikka on siellä missä lapsella on hyvä olla ja missä hän viihtyy. Ei ole keneltäkään pois jos tällaisia paikkoja löytyy enemmän kuin yksi. Perhepäivähoitajana olen kokenut asian niin, että alle kolmevuotiaat jotka leikkivät lähinnä itsekseen viihtyvät hyvin perhepäivähoidossa ja kotona, mutta sitä vanhemmat lapset viihtyvät parhaiten päiväkodissa.

Näin on, koska kolmivuotiaasta eteenpäin lapsi sosiaalistuu leikkimään entistä enemmän muiden lasten kanssa, nauttii ryhmäleikeistä, ohjatusta toiminnasta ja ohjatuista leikeistä, samanikäisestä seurasta ja monenlaisista virikkeistä joita päiväkoti tarjoaa. En käsitä miksi päiväkoti nähdään mörkönä.

Vierailija
5/5 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän viisivuotias olisi ihan onneton, jos joutuisi kokonaan pois tarhasta. Jos meillä olisi nyt vauva kotona, en tosiaan ottaisi häntä kokonaan pois sieltä. Ihan sama, mitä jotkut hihhulit vinkuu.