Mikä on teidän mielestänne hyvä palkka?
Kommentit (19)
pelkkä yo, palkka tällä hetkellä 3000€/kk. Työ on yleensä 8-16 välillä, toki tulee iltaisin lueskeltua josku meilejä ja vastailtua niihin. Olen täysin työssäoppinut ja toki työnantaja kurssittanut välillä. Olen ihan tyytyväinen tällä hetkellä.
2500 euroa bruttona olisi jo kerrassaan mainio palkka, 1500 euroa jo sellainen, mikä kelpaisi...
Mutta siis ihan yksittäin niin 6 000 euron bruttopalkka on minusta "hyvän" raja.
Työ vain niin tuhannen epäsäännöllistä ja työvuorot piiiitkiä, että sietää ollakin! Päivätyöstä (8h) joku 2500-3000e brutto on jo ihan hyvä.
eli sellainen lähemmäs 4000€ on ihanne, sellainen jolla pärjää. Teen kuusituntista työpäivää ja palkkani on piirun alle neljä tonnia - olen siis tyytyväinen. Elämä tasapainossa!
Ns. hyvätuloisen (brutto 5000 € kuussa) nettopalkka keskituloiseen (brutto 2800 €) verrattuna on vain vähän reilun tonnin parempi.
Olettaen siis tietenkin että miehen tulot pysyy ennallaan (5000,-)
mutta itselläni jää alle. Miehellä on yli 3000. Pärjäämme näillä tuloin sopivasti.
Oma palkkani on 3200, olen korkeakoulutettu (ei kauppis, oikis, tkk vaan ihmistieteilijä) ja 28v 2v työkokemuksella alalta. Tämä on mielestäni keskinkertainen palkka mulle. Omasta mielestäni kiva ja riittävä palkka on 4000 brutto, mutta hyväksi sanoisin vasta 5000 palkkaa.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2013 klo 20:33"]
up
[/quote]
Nostit sitten palkkaketjun vuodelta 2008. Todella ajankohtaisia lukuja. Miksi halusit nostaa tän?
Pystyn elämään mukavaa elämää 2300 e netto. Ylimääräinen on extraelintasoa.
3 000 tai enemmän on hyvä bruttopalkka. Óma palkkani on 3 020 euroa kuussa ja pärjään (sinkkuna) loistavasti, pärjäisin paljon vähemmälläkin.
Teillä on mammat hyvät rahantaju ihan hukassa. Ei ole ihme että Suomessa naisten palkkataso ihan persiistä, ettehän te näköjään osaa edes pyytää itsellenne kohtuullista palkkaa. 3500 euroa kk EI ole hyvä palkka vaan miehen keskipalkka Suomessa. Miksi te halvennatte ammattitaitoanne pyytämällä suorastaan alipalkkaa???!!! Hyvä palkka alkaa viitosella vähintään ja on nelinumeroinen.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2013 klo 20:46"]
Teillä on mammat hyvät rahantaju ihan hukassa. Ei ole ihme että Suomessa naisten palkkataso ihan persiistä, ettehän te näköjään osaa edes pyytää itsellenne kohtuullista palkkaa. 3500 euroa kk EI ole hyvä palkka vaan miehen keskipalkka Suomessa. Miksi te halvennatte ammattitaitoanne pyytämällä suorastaan alipalkkaa???!!! Hyvä palkka alkaa viitosella vähintään ja on nelinumeroinen.
[/quote]
No ehkä yksityisillä. Valtion viroissa mennään palkkataulukon mukaan ja saadaan aikanaan ikälisät. Korotuksia ei ole eikä tule edes pyytämällä. Ylitöistä ei makseta.
Jos käteen jäisi vähintään 3 500 €/kk niin olisi hyvä palkka. Tietysti ottaisin mielelläni vaikka kymppitonnin kuussa, ei sitä rahaa koskaan liikaa tulisi.
Keskipalkka on sellainen palkka, jonka alle on aina jonkun jäätävä. jos kaikki saisivat vähintään 3500, niin sitten keskipalkka olisi taas paljon isompi. Miksi jotkut eivät tajua tätä käsitettä? Varsinkin tuolla miesten puolella suuret johtajat ovat enemmän miehiä ja nostavat huippupalkkoja, mikä nostaa keskipalkkoja. Mutta perussuunnitteluinsinöörille (opisto tai amk) 3500 on jo kohtuullinen palkka, jos kokemusta ei ole paljoa. Naiset ja miehet saavat miesvaltaisilla aloilla aika lailla saman samoista hommista...t.. suunnitteluinsinööri. Suunnittelijoiden palkat on sitten vähän huonommat kuin muilla insinööreillä. En sano omaa palkkaani, mutta aloituspalkka on meillä naisilla ja miehillä samalla, jos on vastavalmistunut. Kokemuksesta voi tulla jotain esktraa, tai sitten ei.
vähän yksiulotteinen kysymys. Tottakai palkka riippuu koulutuksesta, työn vastuusta ja vaativuudesta. Itselleni perhe on tärkeä, joten haluan työn, jota voi tehdä 8 tunnin puitteissa virka-aikaan. Kun perheessämem on kaksi työssäkäyvää, niin mulle sopiva palkka olisi 2500 euroa brutto.