Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen tehnyt nyt lahes 2 vuotta toita yrittajana, tyopaivat venyvat monesti n.12-16 tuntisiksi ja nyt mies valittaa, etten tee mitaan ja etten ansaitse tarpeeksi.... :(

Vierailija
22.11.2007 |

Tulot koulutukseeni nähden ovat hyvät - joskus jopa aivan huiput. Mies itse on työtön, mutta olettaa silti, että työni lisäksi kannan päävastuun myös lapsista ja kodista. Täytyy sanoa, että vaikka olen aika hyvä organisoija, ei aika tahdo millään riittää. Alan olla " aika" lopussa, kun en saa mitään arvostusta, vaikka olen jo pitkään täysin elättänyt meidät - ostanut asunnon ja auton yksin jne.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskujen maksamista, tilausten tekoa, paikkojen korjailuja, avustavia töitä, postitusta, kaikkea mahdollista. Pienen ikäni olen niitä tehnyt.

t. 15, joka on yrittäjäperheen yrittäjätytär, jonka sisarukset kaikki yrittäjiä

Vierailija
2/23 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei yrityksessä, missä tehdään käsityötä kannata palkata työntekijää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos mieheni olisi työtön, hän voisi tulla " minulle töihin" . Enemmän kai ap:tä auttaisi se, että mies kantaisi vastuunsa kotitöistä ja perheestä ja etenkin arvostaisi ap:n panosta.

Vierailija
4/23 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se mies voi auttaa muuten??

Vierailija
5/23 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska myös yrittäjän riskin jakaminen on mielessäni

T. Yrittäjän vaimo

Vierailija
6/23 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä ainakin minulla on valtavasti sellaisia hommia, jotka voisi tehdä joku muukin.

Vierailija
7/23 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti voivat olla vuorotellen töissä, jolloin perheelle ja puolisoille ei jää yhteistä aikaa ollenkaan. Ei kovin järkevää.

Vierailija
8/23 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yrittäminen ole sitä, että mennään siisteissä vaatteissa kello 8 töihin ja kökötetä siellä 7,5 tuntia ja tulla pois.

Vierailija
9/23 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan tapa lyhentää yhteisessä yrityksessä vaimon työpäivää ja saada cv:hen täytettä.

Vierailija
10/23 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvitä ensin se, miksi miehesi saa olla törkeä laiskimus ja sinä paitsi marttyyri, myös kaiken työn (rahatyön ja kotityön) tekijä. Jos siihen on hyvät syyt, sen jälkeen tsemppaamme sinua kyllä jaksamaan kaiken itse!

Vierailija
11/23 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vähän samaa ongelmaa niin päin, että itse haalin niskoilleni kaikki kotitöiden stressit sen lisäksi, että itsekin teen kotona yrittäjänä pitkää päivää. Kaikkea ei vain voi saada. Kun on tosi kiire päiviä, villakoirat tervehtivät ovella. Jutelkaa miehenne kanssa kotinne säännöistä ja millaisena hänen vaatimuksensa koet ja pyydä, että hänkin miettisi vähän omaa osuuttaan. Jaksamista ja työn iloa.

Vierailija
12/23 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lähinnä päivisin katsoo tv:ta, tapaa ystäviään jne. Olen miettinyt, olisiko masentunut tms. ja varmasti myös " häpeissään" , koska minä elätän perheemme (ja olen onnistunut siinä yllättävän hyvin) eikä hän ole onnistunut löytämään mitään työtä.

Vierailija
13/23 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä paitsi jos miessukukuntaa lainkaan tunnen, useimmat ovat juuri niin laiskoja kotiasioiden suhteen kuin heidän antaa olla. Mitä jos et vetoaisi ollenkaan miehen työttömyyteen ja kotonaoloon vaan vaatisit vain kotitehtävien puolittamista? Neljäsosan tekemistä? Ruoan laittoa kahtena päivänä viikossa? Jotain!

Ja yksi asia: onko sinulla mahdollisuutta mitään kautta pedata miehellesi työpaikkaa? Työttömyys lamauttaa helposti ja silloin tietysti työnhaku on entistä vaikeampaa. Olisi loistavaa jos voisit epäsuorasti kautta rantain avustaa häntä työnhaussa, edes lyhytaikaisen, mikäli se saisi mieheen muutoin vauhtia.

Mutta muista, että elät koko ajan omaa elämääsi. Tuollaisenako sen annat olla?

Ystävällisin terveisin, vaikka kärkevältä saattaa kuulostaakin, nro 4

Vierailija
14/23 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hän muuten ulkomaalainen?

Vierailija
15/23 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin jos vaatii että teet vielä kaikki kotityöt ansiotyön lisäksi. Hoitaako hän lapsenne päivisin?

Vierailija
16/23 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin pelottaa se että miten pitkää päivää sitä joutuu tekemään sitten? Kun tuskin se 8-9 h mihinkään riittää...

Voisit sanoa kyllä miehellesi valitut sanat. Onko hänellä itsellään kenties niin paha olla että purkaa sen suhun? Miksei hän voisi mennä kurssille? Tai auttaa sua?

Vierailija
17/23 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että purkaa pahaa oloaan ja omaa epäonnistumistaan minuun... Yritykseen en häntä oikein voi ottaa, koska työ vaatii sellaista erityisosaamista, jota hänellä ei ole.

En nyt vielä haluaisi luovuttaa - pohjimmiltaan hän on kuitenkin se sama mies, jonka kanssa menin n.10 vuotta sitten naimisiin...

Jaksaisin kyllä nämä pitkät työpäivät ja mies tekee kuitenkin jonkinverran kotitöitä - päävastuu niistä on silti minulla, mutta se, että työtaakkaani EI ARVOSTETA lannistaa tosi paljon... ;(

Vierailija
18/23 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoi että " et tee mitään" että et hoitele miehesi pallien tyhjennystä tarpeeks usein? Enkä ihmettele yhtään jos jäis pallit tyhjentämättä kun eihän noiden työpäivien ja kotihommien jälkeen jää enää aikaa saati voimia..

Vierailija
19/23 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka eivät vaadi erityisosaamista.

Vierailija
20/23 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on yrittäjä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän