Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

meille tulee kolmas lapsi..vanhin silloin 2v6kk

Vierailija
22.11.2007 |

onpahan leikkitovereita toisille..kivaa:)

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhin oli 2v 8kk ja keskimmäinen oli 1v3kk....

Vierailija
2/20 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita jaksaa, lapset on äkkiä isoja! Sitten on mummona hoitajia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vanhin 2v 1kk

keskimmäinen 1v 2kk

Vierailija
4/20 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin kaikki kolme kerralla ;)

Vierailija
5/20 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sitten vuosien päästä on helpompi. Mutta kyllä kaikki, joiden mä tiedän saaneen pienellä ikäerolla lapsensa, sanoo etteivät muista noista vauva-ajoista mitään, kun oli niin raskasta.



Mä olen iloinen, että mun lasten ikäerot on yli kaksi vuotta. Siinä pystyy jokaisen vauva-ajastakin nauttiin ihan eri malliin kuin väsymyksestä puolikuolleena. Mutta toki, jos on sellainen superäiti (tai tosi rauhalliset lapset), että jaksaa, niin siitä vaan. Onnea, ap:lle!

Vierailija
6/20 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ketkä sanoo, ettei muista mitään vauva-ajasta kun olivat niin sumussa ovat joko

1. saaneet lapset vahingossa

2. yksinhuoltajia

3. eivät ajatelleet että elämä muuttuisi

4. eivät osaa rentoutua

5. eivät osaa palkata apua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/20 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokemuksesta puhun, ensimmäiset kolme niin että 2v9kk, 13kk kun kolmas syntyi. Ja kyllä oli raskasta - ja nr 2 oli/on ihmelapsi (ihan oikeasti) ja nro 3 muuten vaan ollut rauhallinen. Sellaista epätoivoa ja väsymys mitä silloin koin en ole koskaan ennä sen jälkeen kokenut.



Helpotti kuitenkin niin paljon kun kolmas oli vuoden ikäinen, että saimme vielä 2 lasta lisä, nelosen ikäero silloin kolmannelle tasan 2 vuotta ja nelosen ja viitosen väliin sitten vähän enemmän, 2,5 vuotta.



Nyt nuorin on vaja neljä, vanhin 11 - ja hienosti menee.



Mutta sanoisin myös, että on kyllä paljon töitä ja vaatii voimia ja tahtoa - molemmilta vanhemmilta...



Onnea!

Vierailija
8/20 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös nauttia lapsistasi,epäilen sitä kyllä tuolla ikäerolla. Itse olen jaksanut nauttia lasten kanssa olosta kun on pitkät ikäerot

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/20 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen takia,että ovat leikkikavereita toisilleen,kavereita löytyy kyllä pihalta ja kerhoista

Vierailija
10/20 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut mitenkään erityisen rankkaa, toki työtä oli mm. kahden vaippaikäisen aikaan. Meillä lapset nukkuneet yleensä hyvin, muutenkin ovat suht' rauhallisia tapauksia. Ovat kuin paita ja peppu, melkein kuin kaksoset. Olemme älyttömän tyytyväisiä pieneen ikäeroon, aina on kaveri kotona. Tiedän, että kaikilla ei ehkä mene asiat näin helposti, mutta tiedän kyllä muitakin, joilla lapset pienellä ikäerolla, eikä ole ollut mitenkään erikoisen raskasta. Että jospa jätettäisiin yleistykset tässäkin asiassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/20 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsyy oli, että elämäntilanteeseemme vain sopi lapset pienellä ikäerolla. Miehellä on myös pieni ikäero veljeensä, ja ovat aina olleet todella läheisiä toisin kuin minulla, jolla sisareeni 6 v. ikäero.

Vierailija
12/20 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ääritunteet - kova väsymys ja epätoivo ja toisella puolella aivan uskomaton onnen tunne (jossa on ylpeys, onnea, välittämistä, rakkautta ja kaikki siihen kuuluva).



Mutta tasainen kotiäiti arki muuten elettiin, ruokailut, puistoilu, päivunet ja kyläily...



5 vuoden jälkeen töihinpaluu kyllä maistui myös - nyt kun lapset isompia, voisin taas jäädä kotiinkin.



t.

13 (vai mitä se nyt olikaan)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/20 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta silti niin ihania hetkiä saa kokea rakkaiden lasten kanssa, juuri äsken meiän nyt 10.5kk ikäinen poju otti ekat askeleet. voi sitä äidin riemua. <3 ei todellakaan meillä tehdä lapsia sen vuoksi, että sais leikkikavereita. onhan se myös yks hyvä puoli, että ne saavat yhdessä jakaa lapsuuttaan. äitiys on rankkaa, mutta se antaa moninkerroin takaisin. AP

Vierailija
14/20 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

rankempaa jos ne ois kauheen villejä tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/20 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinen 7v9kk, toinen 2v9kk ja kolmas 1v4kk kun neljäs lapsi syntyy :)

Vierailija
16/20 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinen ja kakkonen olivat tarkalleen 2v 6kk 1pv kun kolmonen syntyi. Onhan teitä muitakin, joilla kolme lasta tiiviissä tahdissa :)

Vierailija
17/20 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverit tulevat ja menevät, mutta sisarussuhteet ovat ikuisia! Ihan eri tavalla voi siskoni ja veljeni kanssa jutella, kuin muiten ihmisten tai kavereiden.

Vierailija:


sen takia,että ovat leikkikavereita toisilleen,kavereita löytyy kyllä pihalta ja kerhoista

Vierailija
18/20 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ikionnellinen, että päätimme ja saimme rakkaat lapset kun halusimme. On ollut rankkaakin, mutta ennen kaikkea onnea!

Vierailija
19/20 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimmäinen oli 1v9kk. Eikä ollut helppoa eikä rauhallista. nukkumaanmeno oli yhtä sirkusta. Ei muistikuvia ensimmäisestä puolesta vuodesta. lapset ovat vilkkaita ja todella kekseliäitä.

Nyt kun nuorimmainen on 1v6kk meno senkun yltyy..... mennään katastrofista toiseen, aina sattuu ja tapahtuu. ainakaan ei ole tylsää!

Vierailija
20/20 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kolmas tulossa ja vanhin on silloin 2v8kk, ja keskimmäinen 1v7kk.



Ylläri oli, mutta iloinen sellainen. Rankkaa tulee olemaan mutta vauvavuodet kiitävät vauhdilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi