Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Persoonallisuustesti työhaastattelussa

Vierailija
22.11.2007 |

Onko kukaan tehnyt seuraavanlaista testiä työhaastattelussa:

-nelisivuinen

-lauseen alku annettu valmiiksi ja neljä vaihtoehtoa, joista pitää rankata kolmosesta nollaan itseään eniten muistuttavasta vähiten muistuttavaan väitteeseen

Tein tänään tuollaisen testin, ja nyt mietityttää miten olisi muka pitänyt vastata ja miten minua nyt analysoidaan sen perusteella, ja annoinko itsestäni sen perusteella huonon, hyvän, totuudenmukaisen, vääristyneen kuvan...

Osittain vastasin aivan selkeästi sen mukaan millainen olen, mutta joissain mietin, että mitä minun _kannattaa_ vastata...

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaan saa sitä työtä sen testin vuoksi:-((

Ap

Vierailija
2/8 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastasin siten, kun ajattelin, että paikkaa hakiessa pitää vastata. Jotkut menivät tietysti ihan rehellisestikin. Pidin kiinni johdonmukaisesta linjasta. Meni täydestä kaikille. Ei noissa varmasti kukaan vastaa rehellisesti, eikä tuollaisten ihmetestien tuloksista voi vetää yhtään mitään johtopäätöksiä, kuin ehkä " sinnepäin tänä päivänä" . Ja ainakin meillä, jos olet päässyt pällitesteihin töitä haettaessa, sen on melkeen varma paikka. Kokeitten teettämiset maksaa niin paljon, ettei niitä turhan tähden teetetä kaikille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein sen siinä pomon huoneessa sen jutellessa samalla toisen haastattelijan kanssa...Että en saanut olla edes rauhassa miettimässä...tylsää näin jälkikäteen ajateltuna!

Ap

Vierailija
4/8 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos noissa testeissä lähtee sille tielle, että vastaa joihinkin siten että ajattelee että niin olisi parempi vastata, niin se tulee näkymään analyysissä. Testit rakennetaan siten että " poikkeamat" huomataan.

5/8 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei liity niin ei vastaa.

Vierailija
6/8 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain nivaskan täytettäväksi ja sillä selvä.

Kyllä mä pyrin olemaan rehellinen sen kanssa, mutta yritin peitellä ehkä sitä että olen aika herkkä, pehmo ja epävarma...

Ap

Vierailija
7/8 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisellä kerralla sain suurin piirtein hullutpaperit, enkä tosiaan tunnistanut itseäni analyysistä. Testi on todella herkkä epäjohdonmukaisuuksille, joten jos vastaat johonkin epäjohdonmukaisesti, leimaa tulos sinut epävakaaksi, ahdistuneeksi, persoonallisuusongelmaiseksi jne. Muutaman minuutin testin perusteella saa todella pikkutarkan analyysin omasta psykologisesta tilasta, joten voi vain miettiä, kuinka luotettavasta testistä on kyse...

Toisella kerralla keskityin siihen, etten vastaa epäjohdonmukaisesti ja silloin sain ns. terveen paperit.

Olen ollut myös päivän kestävissä soveltuvuusarvioinneissa ja niissä ei havaittu ekassa testissä saamiani persoonallisuusongelmia... enkä ole itsekään näitä ongelmia huomannut.

Vierailija
8/8 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

haistatin paskat mielessäni, mutta kotona kun asiaa mietein, niin testi osu aika nappiin, joten minun tapauksessani taisi totuus alussa vaan kolahtaa ja olen samaa mieltä, että siinä on ainakin ekakertalaisen mahdoton huijata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi