Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: erikoisin / oudoin raskausoireesi ns. normaalien oireiden lisäksi

22.11.2007 |

Itsellä seuraavanlaista ollut molemmissa raskauksissa:

suussa tuntuu omituiselta, suun limakalvoissa siis erilainen tunne: ihan kuin joku ph-tasapaino ois muuttunut, suu tuntuu jotenkin karvaalta koko ajan.

Mitäs teillä?

t. Kasimirri 10+5

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mulla on kanssa kahdessa aiemmassa raskaudessa ollut pääkipu nimenomaan saunassa! Se siis alkoi saman tien kun saunaan astui ja loppui kun lauteilta alas kiipesi suihkun puolelle... en ole montaa tarinaa moisesta kuullut eikä terkkakaan tuolloin osannut tuohon mitään sanoa.. mutta täällä oli ainakin yks tai kaks " kohtalotovereita" ..

Nyt on kolmas raskaus menossa (viikkoja n. 10) ja samaa on havaittavissa jälleen.. tosin ei vielä niin voimakkaana kuin edellisissä oli (en muista millä viikoilla on alkanut aiemmin).

Kaksi poikaa siis on ja tästä kolmannesta ei vielä tietoa..

Milia

Vierailija
22/39 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla (rasvaisen tukan ja naaman lisäksi) hassu oire on ollut se, että monet ruoka-aineista, joille olen periaatteessa allerginen, on muuttuneet mieliteoiksi. Siis on ollut pakko mutustaa mandariinia ja omenaa vaikka sitten kieli kirvelisi ja juuri äsken aloin fantasioimaan sellaisesta kypsästä, punaisesta tomaatista... Mmmm... Tahtoo... Pahastuisikohan puoliso jos ehdottaisin että yövuorosta tullessa kävisi hallin kautta hakemassa luomutomaatteja ja valvoisi ylimääräisen tunnin sen vuoksi :) En taida raatsia, vaikka hakisihan se.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans aivastuttaa koko ajan ja nenä on ihan kuiva ja tukossa. Vaikea hengittää!

Ekassa raskaudessa oli myös kauhea himo tomaatteihin. Sen lisäksi, että söin tomaatteja join litroittain tomaattimehua. En ole saattanut tehdä sitä raskauden jälkeen. Yäk! Nyt vois tosin taas mennä. Ei oo vielä tullut kuitenkaan himo.

Vierailija
24/39 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaan, etten ole ainoa, jolla on outoja tuntemuksia pään alueella. Itselläni on sekä lämmin suihku että sauna aiheuttanut jokaisessa kolmessa raskaudessa otsan kohdalla ikävää jomotuksen ja vihlonnan tunnetta. Saunassa en pysty oikeastaan käymään, kun tunne on koko ajan niin ikävä. Onneksi oire ei enää esiinnyt synnytysten jälkeen.

Vierailija
25/39 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikäläisellä eka raskaus(tyttö): Kaiken normaalin lisäksi. Ihanana oireena sääri-, kainalo- ja kulmakarvojen kasvu tyssäs kokonaan. JEE!!!

Ällö oireena, aivan järjetön kuolaaminen ja nenä tukossa öisin.

Toka raskaus (poika):valitettavasti karvat kasvoi normaalisti ja sen lisäksi piti vielä kuolata öisin. SWEET!!! Olen ollut varmaan hehkeä näky öisin :-).

Vierailija
26/39 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päässä jyskytti, ja tuntui kuin verenpaine kipuaisi kattoon heti jo saunan alalauteilla. Kiva kuulla, etten ole ainut siitä kärsinyt! Oli nimittäin vähän friikkiolo viime raskaudessa, kun ei voinut yhtään saunoa :)

Vierailija
27/39 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli mitään ruokaa en ole voinut syödä kuin kerran. Pelkkä ajatuskin tähteiden lämmittämisestä saa kakomaan vieläkin eikä edes kuukausi sitten tehtyä ruokaa voi tehdä nyt uudelleen. Jos jatkuu näin, taitaa meikäläisen ruokarepertuaari venyä aika äärimmilleen ensi kesään mennessä :D

Vierailija
28/39 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäri sanoi, että kaikilla on karvoja mahassa, mutta raskaana ollessa ne vaan huomaa paremmin kun masu piirtyy valoa vasten.

Mulla kaikissa raskauksissa ongelma on ollut aamupahoinvointi, joka tulee aamupalan jälkeen! Ennen syömistä olo on siis ihan hyvä, mutta aamiaisen jälkeen menee reilu puoli tuntia heikossa hapessa. Toisesta jo epäilin, että olen allerginen teelle, kunnes tajusin olevani raskaana menkoista huolimatta.

Vierailija
29/39 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa raskaudessa varsinkin alkupuolella raskautta oli jatkuvasti sellanen paha, karvas maku suussa. Lisäksi tuntui, että kurkussa oli aina limaa, mitä piti rykiä ja nieleskellä.

Vierailija
30/39 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mull atuli yhdessä vaiheessa oikeaan pakaraan ja takareiteen sellinen iso alue ihoon, joka tuntui kuin olis kuumalla vedellä polttanu.Kesti muutaman päivän ja parani, mut oli inhottavaa, kun tuntui et housukin sattui..

Toinen on ollut äärimmäisen kuivat nenän limakalvot.Verta tulee usein niistäessä ja välillä on ollut vaikeasti parantuva haavauma oikeassa sieraimessa.Sarviluonokannulla huuhtelu on auttanut hiukan.

Halkeilevat suupeilet ovat olleet tässä raskaudessa riesana ja niitä olen hoitanut monín konstein-tällä hetkellä ei ole sitä vaivaa.

Viime raskaudessa kärsin toistuvista herpeksistä suupielissä ja hiivatulehduksista alapäässä.

rv 34+4

Vierailija
31/39 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että himon yllättäessä on pakko lähteä ostamaan vaikka keskellä yötä. Onneksi tossa lähellä on 24h Esso.

Vierailija
32/39 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on siis ensimmäinen raskauteni, joten kaikki on vähän omituista ja kummaa...:) Mutta oudoin on varmaan tämä ihohomma, joutuu rasvailemaan kehoa pitkin päivää tai se alkaa kesiä. Siis tosiaan aivan samalla tavalla kun jos olisi polttanut itsensä auringossa. Neuvolatädiltäkin jo kyselin että onko ihan normaalia, mutta kuulemma harvinaista, mutta normaalia. Eikä kyse ole siis mahan kasvamisen yhteydessä tapahtuvasta kuivumisesta, tämä nimittäin alkoi jo joskus viikoilla 12-13...

Vierailija
33/39 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös nuo aivastukset, joka päivä, monta kertaa ja monta peräkkäin ihan kuin olisin allerginen raskaudelle =) Toinen omituinen oire liittyy syljen eritykseen, joka on ihan hirveää. Koko ajan saa nieleskellä..ei kiva. Kolmas on painajaisunet, näen aivan hirveitä unia liittyen vauvaan ja synnytykseen..=(

viikkoja vasta 9+5 ja jo nyt " omituisia" oireita..

Vierailija
34/39 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karvan kasvu ns stoppasi lähes kokonaan esikoista odottaessa. Jalkakarvat ajoin KOKO raskausaikana kerran :) Muuten saa vähintään kerran viikossa ajella...

Vierailija
35/39 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

neljäs raskaus menossa ja jokaisen raskauden aikana ollut saunareissut vähän epämiellyttäviä

päähän tulevan paineen tunteen takia!

Joudun pitelemään päätäni kaksin käsin, se vähän helpottaa. Johtuu jotenkin kuumuuden ja raskauden yhdistelmästä.:)

Naurakaa pois vain kuvitellessanne... :)

En ole kellään kuullut moisesta, itsellä joka kerta...

Vierailija
36/39 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin alkuraskaudesta pariin otteeseen hammaslääkärissäkin kun tuntui siltä että hampaiden on pakko mädäntyä suuhun kun maku on sellainen, yhtään mitään ei löytynyt, ei edes hammaskiveä. Mikään purkka tai hampaiden harjaus ei auttanut, nyt 33. viikolla on ehkä hieman helpottanut, enää on vain ehkä 12h päivässä paha maku suussa, eikä enää niin kokonaisvaltaisena kuin alussa (tai ehkä olen vain tottunut, tuskin kuitenkaan).

Mies on naureskellut myös kun vatsani on karvainen nykyään, näyttää todella hassulta, en siitä sitten tiedä kuinka yleistä on, voi ollakin. Karvat ovat onneksi hyvin hentoja ja näkymättömiä, ne näkee vain kun katselee masua läheltä, ei sentään mitään apinaa ole minusta tullut tämän raskauden myötä =)

Vierailija
37/39 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

edellisessä raskaudessa tuli ensimmäiset hennot vaaleat karvat masuun ja nyt ne vaan lisääntyy :o) läheltä kun katsoo niin mahassani on hento vaalea siili tukka :o) karvoja ei ole mitenkään vähän mutta ne on niin hentoja ja vaaleita ettei ne näy kuin lähelle :o) pituudeltaan ne on varmaan reilun sentin mittaisia. Sille oli joku hieno nimityskin kun neuvolasta kysyin liittyi karvan liika kasvuun.

Niiloakseli rv 24+3 ja karvainen masu :o)

Vierailija
38/39 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös yksi, jolla lämpö saa otsan jomottamaan kivuliaasti - tämä on ollut kaikissa raskauksissa riesana, kahdessa aiemmassa tosin jomotteli vain saunassa, mutta tässä viimeisimmässä otsaa jomottaa mm. saunassa, lämpimässä suihkussa, takan ääressä... Lohdullista kuulla että on muitakin, minäkin olen luullut olevani ainoa, joka tästä " oireesta" kärsii :) Aiemmissa raskauksissa naama kukki ja iho oli rasvainen, tällä kertaa kasvojen iho on ollut alusta asti hehkuva ja näppyjä ei ole näkynyt. Ne ovat siirtyneet asteen alemmas - rinnustalle... Joku muukin taisi mainita hassun tunteen suussa, minulla ei ole aiemmin ollut, mutta tämän raskauden alkuviikoilla suu tuntui hassulta...

Kaksi aiempaa ovat poikia, tästä en vielä tiedä. Tyttöä salaa toivon :)

Vierailija
39/39 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...oli sekä esikoista odottaessa, että nyt. Tulee kaksi aivastusta ihan peräkanaa, muuten koskaan ei ole tällaista.

Nenäverenvuotoa oli mullakin viime raskaudessa, nyt ei ole vielä ollut. Se liittyy kai yleiseen limakalvojen kuivumiseen, mitä on kyllä jo ollut havaittavissa.

Taika, rv 9+5