Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MITÄH? Oikeastiko laitatte satasia lastenne joululahjoihin?

Vierailija
21.11.2007 |

Siis tuosta " mistä saatte rahaa lahjoihin" -ketjusta tuli mieleen, että ihanko totta lapsenne saavat tuollaisilla rahamäärillä lahjoja vai vastaako siihen ketjuun kaikki ne jotka käyttää erityisen paljon rahaa???

Minulla on vielä alle koluluikäiset lapset, että tietenkään en tiedä vanhempien lasten lahjojen hinnoista. Mutta silti tuntuu hirveältä summalta 500 euroa lahjoihin... Itse en ole ikinä käyttänyt edes sitä 50 euroa kun kuitenkin sukulaisiltakin saavat paljon kaikkea. Huh huh.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin olen ostanut niitä jo alkukesästä saakka pikkuhiljaa. Vielä pari lahjaa ostamatta.

T. opiskeleva yh äiti

Vierailija
42/53 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se rahan määrä tarkoita sitä, että niitä lahjoja on paljon.

Meillä menee joululahjoihin rahaa, mutta meillä ei saa lahjoja myöskään kuin jouluna ja synttärinä. Jotkuthan ostaa jotain muovikrääsää joka markettireissulla, sehän se vasta ekologista onkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morre:

Miksi heti oletetaan että " satasia" = hemmetillinen määrä tavaraa?

Kuten täällä on jo todettu, usein laadukkaat lelut maksavat; legot, nukkekodit ym. Tietty jos ostaa Tiimarista satojen eurojen edestä, on tavaramäärä melkomoinen.

Moni tuntuu kuvittelevan, että esim. meidän lapset saa kamalan kasan tavaraa jouluna. Eivät he saa. He saavat varmaan 5-7 pakettia per lapsi, ja siinä on siis jo mukana kummien ja isovanhempien lahjat. Lahjojen rahallinen arvo on varmaankin useita satoja euroja, sillä Morren mainitsemat Legot ja nukkekoti löytyy myös meidän lasten toivelistalta, samoin kuin esim. kukkalakanat (eli Marimekon Unikko-lastenlakanat, jotka lapset välttämättä haluavat, äiti ei niinkään), Muumitalo, Fur Real kissa, jne. Lahjavuorta ei ole, ei edes suurta lahjakasaa, mutta se mitä lahjaksi saadaan on laadukasta ja arvokasta. Mitä enemmän sen parempi- ajattelua en ymmärrä: en halua lapsilleni halpoja, heti hajoavia leluja, tai pussilakanoita jotka on jo ekan pesun jälkeen vinksin vonksin saumoista ja nukkaantuneita.

Sukset, luistimet jne ostamme yleensä silloin, kun on tarvetta, mutta joskus jotain käyttötavaraa tulee myös jouluksi. Lapset kun tykkää avata pakettia, ja joulupukin tuomana ne villasukatkin on tosi kiva juttu.

Vierailija
44/53 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin lastemme toiveet ovat liikuttavan kohtuullisia. Tietävät, ettei raha meillä eikä muillakaan sukulaisilla kasva puussa.

Tyttö 7v toivoo mm. laulukirjaa, askarteluvälineitä (liima, väripaperit), kynttilänjalkaa.

Poika 6v toivoo enemmän leluja, mutta aika halpoja nekin eli miekkaa ja kilpeä, sinistä Salamaa (pikkuauto), Salama-pyyhettä, Peter Pan rooliasua, tasapääruuveja :)

Meillä menee rahaa per lapsi ehkä n. 20-25e. Sukulaisilta tulee sitten lisää toiveiden mukaan.

Vierailija
45/53 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satsataan muutamaan kestävään juttuun tänä jouluna.

Ja ainakin 3 lautapeliä jo luvassa, ne on kylläkin koko perheen paketteja.

Vierailija
46/53 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

150-200e. Käyttäisin mielelläni enemmänkin rahaa jos sitä vaan olisi. Toivottavasti sitä rahaa on enemmän sitten kun lapset ovat isompia...

Vierailija
47/53 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en laske leikki-ikäisen lahjoihin vaatteita, vaan ne ostetaan erikseen.

Vierailija
48/53 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme lasta saa kukin oman lahjan ja yhden yhteisen lautapelin. Lisäksi jokainen saa toisenlaisenlahjan (koulupuku). Arvioisin, että sellainen 100e tai jotain yli (en ole vielä ostanut yhtään lahjaa).

Tuttavien lapsille (muutama) arvioisin, että yhteensä sellainen 40e.

Eli sellainen pyöreät 150e lahjoihin.

Vierailija
49/53 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva saa jotain pientä ja tarpeellista.

En aio opettaa lapsiani materialisteiksi.

Vierailija
50/53 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta emme koskaan osta lapsille leluja/pelejä jne muulloin kuin synttärillä ja jouluna

Vierailija
51/53 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sitä rahaa nyt vaan menee, enkä mä sitä sure. Mun pojalla on esim. toiveena legolinna, sen hän saa, ja se maksaa jo n. 50 euroa, ellei enemmänkin, tyttö saa samansuuruisen lahjakortin. Mä en kehtaa pyytää sukulaisilta niin kalliita lahjoja.

Vierailija
52/53 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän murkkuikäisen lähjoihin menee ainakin 200e Listalla luistimet 50e, bändipaita 60e, pari cd:tä 40e, xbox peli 60e eikä tuosta nyt montaa pakettia lapselle tule. Kaksivuotiaan lahjat saakin 20 eurolla, kun ei ihmeitä tarvi. Sitten kaikki sukulaisten muistamiset 20 hengelle, ruuat ym. Niin 500 uppoaa helposti. Eikä yhtään ylimääräistä ole, päin vastoin joulukuussa meidän tulot tippuu tilapäisesti 400 euroa muutenkin. Työtön perhe ollaan, että ei paljoa naurata tämä joulun tulo

Vierailija
53/53 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänä vuonna menee enemmänkin kun meille tulee koira ja olen ostanut jo lahjoja etukäteen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi