Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MITÄH? Oikeastiko laitatte satasia lastenne joululahjoihin?

Vierailija
21.11.2007 |

Siis tuosta " mistä saatte rahaa lahjoihin" -ketjusta tuli mieleen, että ihanko totta lapsenne saavat tuollaisilla rahamäärillä lahjoja vai vastaako siihen ketjuun kaikki ne jotka käyttää erityisen paljon rahaa???

Minulla on vielä alle koluluikäiset lapset, että tietenkään en tiedä vanhempien lasten lahjojen hinnoista. Mutta silti tuntuu hirveältä summalta 500 euroa lahjoihin... Itse en ole ikinä käyttänyt edes sitä 50 euroa kun kuitenkin sukulaisiltakin saavat paljon kaikkea. Huh huh.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloitin ketjun, koska täällä tuntuu että 300¿ on minimi per lapsi lahjoihin. Voihan olla myös mahdollista että kaikki provoilevat.

t. sen toisen ketjun ap

Vierailija
2/53 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 3,5v.:n lahjoihin menee about 50-70e.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmille lapsille 3-4lahjaa ja 2 niistä maksaa reilu 50¿, kyllä sitä hintaa kertyy eikä minusta ole pahakaan.

Vierailija
4/53 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapseni lahja tulee olemaan 20 euroa max, ja koko jouluun (sis kaiken, ruoat ja läheistenkin " lahjat" ) on varattu noin satanen yhteensä. Ihan kiva joulu meillä oli viimeksikin, eikä hintalapuilla leuhkinut kukaan. Yksinhuoltajan lapsi oppii ainakin arvostamaan mitä saa.

Vierailija
5/53 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meillä ei ole sukulaisia, jotka lahjoja ostaisivat. Ostamme kaikki itse ja menee niihin n. 200e/lapsi (meillä kaksi lasta)

Vierailija
6/53 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksei? Meilläkin alle kouluikäiset lapset. Talous mitoitettu niin ettei tarvitse jokaikisestä sentistä nuukailla..

Suuret hankinnat tehdään juuri jouluna, synttärit ajoittuvat aika kauas joulusta ja silloin ostetaan enemmän henk. koht lahjoja. Kuten kirjoitin toiseenkin ketjuun niin osassa paketeissa on myös käytännöllisiä lahjoja kuten autot elokuva yöpuku tai batman kalsareita jne...

Pelikonsoli esim. maksaa jo 500¿ ja siihen vielä molemmille " oma" peli. DVD leffat, cd-levyt ja kirjat maksavat jo useamman kympin kappale

Vierailija
7/53 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tule kummeilta tai mummeilta...

kyllä helposti menee satasia.

Vierailija
8/53 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ymmärrän toki, että jos on yksinhuoltaja eikä ole rahaa ihan hirveästi niin kyllä hyvän joulun saa muutenkin. Jos kuitenkin jollain on perheen kuukausitulot 8000 euroa niin miksei sitten saisi ostaa enemmän jouluna.

Meillä ei esim muuten ostella lapsille juuri mitään, jotain pientä joskus ja vaatteitakin hillitysti, kierrätetään myös lapselta toiselle.

Vierailija
9/53 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja luulen, että meiltä saa lahjoja jotain 100 eurolla ja mielestäni se on tosi vähän. Tietysti sukulaisilta yms tulee lisää. Olen päättänyt että sitten vasta kun enemmän ikää eli 2-3v+, niin ostetaan enemmän ja parempia lahjoja eli sitten luultavasti saa jotain parilla, kolmellasadalla lahjoja.

Ja miehen lahjoihin menee saman verran. Joulu lahjoineen ja kukkineen ja koristeluineen kuten kuusineen päivineen vie joka vuosi jotain 1000 euroa. Eikä meillä edes tehdä itse jouluruokia, koska syödään anoppiloissa.

Vierailija
10/53 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eri asia on sitten kun esikoinen aloittaa eskarin... ja jos tosiaan on tyypillistä että lapset saavat tuollaisia " lahjavuoria" niin pitääkö sitten itsekin lähteä tuollaiseen menoon mukaan??!

t ap, joka oikeasti yllättyi

Vierailija
11/53 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama isompi, laadukas lahja (lego-setit, jne) maksaa jo yli satkun. Joka ikinen vähänkin kiinnostavampi lelu maksaa ainakin 50¿ (Baby Born oheistarvikkeineen, nukkekoti, puhuva My Little Pony... ). Lisäksi vielä joitain vaatteita (haalari n. 140 euroa, jne) niin meneehän siihen monta sataa. Eri asia sitten, jos haluaa ostaa jouluksi jotain heti hajalle menevää halpaa krääsää...

Vierailija
12/53 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoja annamme:

Omalle lapsellemme

Kummilapsellemme ja hänen veljelleen

Siskolleni ja hänen miehelle

Mieheni 3 sisarukselle

Yhdelle lapselle, joka sukua

Mieheni ja minun vanhemmille

Vierailija
13/53 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselleni, hieman alle 3, olen ostanut kaksi lahjaa, yhteensä vajaa 40 euroa. Mieheni on myös ostanut kaksi lahjaa, yhteensä reilu 6-kymppiä. Enempää ei osteta. Kummit ja isovanhemmat saavat ostaa tai olla ostamatta, ei pidetä lukua.

Vierailija
14/53 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toisillemme olemma aina ostaneet kaikkea kiva ja muut lahjat... Varmaan menee taas lähemmäs tonni. Joulu on ihanaa aikaa ja antamisen ilo suurin!

Vierailija
15/53 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mittaatteko kiintymystä lahjoin, laitatteko ystävät/kummit järjestykseen lahjan arvon perusteella, ja ennenkaikkea: ovatko lapset sitten onnellisempia mitä enemmän lahjoja saavat? Minulla on visio tulevaisuudestanne:

Saatatte pudota joskus korkealta, kun tulee huonommat ajat: luulen että tulee noita lahjarahoja ikävä. ja iso osa lahjoista ihan huomiotta lojuu nurkissa... lapset vaativat koko ajan lisää, eivätkä ymmärrä yhtään rahan / saamiensa tavaroiden arvoa. Yhdelläkään lahjalla ei ole mitään ainutlaatuista merkitystä, ja joulun perimmäinen idea on ihan hukassa.

Vierailija
16/53 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

paketteja tulee muutama, koska paketoimme ne erikseen, mutta lahjana on siis

nukkekoti (165e),

huonekalut neljään huoneeseen (25-30e/huone)

sekä nuket, joiden hintaa en nyt muista.

Kyllähän tuosta jonkinlainen summa kertyy, mutta nukkekoti on hänen haaveensa ja tulisi kuitenkin hankittua, joten miksi ei nyt jouluksi.

Tyttö on siis 3,5v.

Vierailija
17/53 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimejoulu oli todella köyhä eikä lapset saaneet kuin yhden lahjan kumpikin vanhemmiltaan. Nyt katselin ettei alle 200e selvitä. Jostain se on pakko repiä. Vaikka ollaankin köyhiä niin lapset on hyvin tietoisia tuotteiden hinnoista. Jos jotain kirppiskamaa ilmestyy niin lapset kyllä osoittaa halveksivansa sitä, eivätkä noteeraa sitä lainkaan.

Vierailija
18/53 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljonkos niitä pitää olla, että olette hyviä vanhempia? Miksi ihmeessä opetatte lapsilllenne tuollaisen paljouden periaatteen, kun tuskin yltäkylläisyyteen tulee aina elämässä olemaan varaa?

Vierailija
19/53 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

horjuta taloutta. Jos jollain yksinhuoltajalla on joulurahaan 100 euroo, ei kai se sitä tarkoita etteikö meillä joulua juhlita omien rahkeiden mukaisesti.

Vierailija
20/53 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me viemme aina joulun alla vanhoja leluja (joilla ei enää leikitä) pois, lahjoitamme niitä lastenosastoille sairaalaan, neuvolaan, turvakotiin, lastenkotiin. Siksi lapsemme eivät huku leluihin, vaikka jouluisin niitä saavatkin. Muuten emme leluja osta, emme edes synttäreinä: silloin menemme syömään lapsen valitsemaan paikkaan, ja teemme jotain kivaa, on se sitten ulkomaanmatka, konsertti, lasten elokuva/teatteri, tms. Synttäreinä lahjomme siis elämyksin, jouluna tavaroin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi