Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäinen mummi vielä jaksaa hoitaa lapsenlapsia?

Vierailija
21.11.2007 |

Meillä mummit 67 v ja 83 v---

molemmat alkaa hyytyä lastenhoitoon...

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Miehen mummo on lähes 90 eikä tahti hidastu mihinkään..

Oma mummoni alkaa hidastua ja ikää vasta reilu 70..

Vierailija
22/32 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 60-vuotiaat on vielä työelämässä ja voivat ihan palkallisesti hoitaa lapsia ja ihan ketä tahansa. Tai tehdä jotain muuta vastuullista työtä. Mutta kommentti oli varmaan vitsi.

Oma mummoni hoitanut minua vielä 75-vuotiaana. Ei varmaan ole mitään absoluuttista ikää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi on 63 v ja hoitaa kyllä mielellään kaikkia lapsenlapsia (iältään 3 x 6v, 2v ja 1v). Ei mitään ongelmia koskaan!

Äitini taas ei oikein aina jaksais... Eikä johdu iästäkään, on aina ollut samanlainen.. Siskoni sai esikoisensa kun äitini oli vasta 48 v ja silloinkin äiti valitti lapsenhoidon rankkuutta. En siis kovin usein vie lapsiani äidin luo. Isäni kyllä hoitaa sitten mielellään vaikka onkin vähän liian lepsu välillä! Isäni on 73v.

Vierailija
24/32 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät jaksaneet silloin koskaan, eivätkä ole jaksaneet kertaakaan sen jälkeen. Ovat nyt yli kuusikymppisiä.

Vierailija
25/32 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on nyt 49-vuotias, itse 44-vuotias ja meillä on 2- ja 6-vuotiaat lapset. Ei mitään ongelmia jaksamisessa. Ja jotkut hehkuttavat miten samanikäiset isovanhemmat VIELÄ TOISTAISEKSI jaksavat lapsia hoitaa. Omat vanhempamme ovat iältään70-81-vuotiaita ja lapset ovat olleet paljon heidän hoidossaan esim viikonloppukyläilyjä usein.

Vierailija
26/32 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä sairaanhoitaja mummo 54v. ei jaksa hoitaa lapsiamme...

Vierailija
27/32 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

isovanhemmat jaksavat hoitaa hyvin. Isoisovanhemmistakin 75-vuotiaat hoitavat vielä toisinaan päivän 3-vuotiasta, jos lapsi on hiukan kipeä. Ei tarvitse itse olla töistä pois.

Vierailija
28/32 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveys ja yleinen reippaus ja halu hoitaa lapsenlapsia.

Vierailija
29/32 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tuskin on iästä kiinni vaan enemmänkin asenteesta monen kohdalla.

Vierailija
30/32 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vanhus hoitaa alle kouluikäistä lasta??? Ja ihanko oikeasti 6-vuotias lapsi on yökylässä 88-vuotiaan luona??? Toivottavasti lapsen äiti ja/tai isä olivat mukana yökylässä, ettei lasta jätetty yksin vanhuksen luo!

Lapsen turvallisuus voi olla vaarassa iäkkään vanhuksen luona. Äitinä en usko, että keskiverto 88-vuotias kykenisi huolehtimaan ikätasoisesti ja turvallisesti alle kouluikäisestä lapsesta. Koska vanhuksen perussairaudet, muistisairaus, liikkumisen rajoitteet, huono tasapaino, kaatuilu, vahva lääkitys, muisti pätkii jne. Otetaan esimerkiksi tilanne, että vanhus kaatuu ja loukkaa itsensä. Soittaako se 6-vuotias lapsi apua - vanhemmilleen vai jopa 112 hätäkeskukseen?

Vierailija kirjoitti:

Ja kesällä 6v poika (lapsemme serkku) oli yökylässä isomummon luona joka on 88v.

Vierailija
31/32 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni on nyt 49-vuotias, itse 44-vuotias ja meillä on 2- ja 6-vuotiaat lapset. Ei mitään ongelmia jaksamisessa. Ja jotkut hehkuttavat miten samanikäiset isovanhemmat VIELÄ TOISTAISEKSI jaksavat lapsia hoitaa. Omat vanhempamme ovat iältään70-81-vuotiaita ja lapset ovat olleet paljon heidän hoidossaan esim viikonloppukyläilyjä usein.

Eihän teillä ole vaihtoehtojakaan kuin jaksaa. Tilanne on ihan eri niillä, joiden ei ole pakko, sitä yllättävästi lässähtää. Mä olen 45, lapsi 23, ja ajatus pikkulasten perässä juoksemisesta kuulostaa aivan kamalalta, kun on jo muuta meneillään. Kyllähän siihen taas tottuisi, mutta haluaisiko, no ei.

Vierailija
32/32 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin, kun olin kokopäivähoidossa mummollani hän oli n. 70v.