Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puutuinko liikaa perhekerhossa? ov

Vierailija
21.11.2007 |

Kerhossa käy äiti, jolla on 5-vuotias poika ja 2-vuotias tyttö. Koko kerhon ajan (2,5h) äiti istuu kahvipöydässä ja juttelee ystävänsä kanssa. Lapsiaan hän ei näe koko aikana.

Ongelma on hänen vanhempi lapsensa. Hän on erittäin aggressiivinen ja arvaamaton. Joka kerta satuttaa jotain lapsista tahallaan (vahinkojahan sattuu aina isossa porukassa) niin pahasti, että tulee verta/kuhmuja/naarmuja tms. Juoksee oikeastaan koko ajan, karjuu kovaan ääneen ja sotkee toisten leikkejä, tönii pieniä kumoon, haukkuu jne. Varsinkin noiden ryhmän pienten puolesta katselen touhua kauhulla, pienet taaperot lentelee kumoon ja vauvatkin on vaarassa. Onneksi omani on jo isompia...

Tänään tuo poika juoksenteli tapansa mukaan ja aina ohimennessään läpsäisi minua selkään. Muutaman kerran tyydyin vain katsomaan tiukasti, mutta sitten päätin tehdä touhusta lopun. Inhottavan tilanteesta teki se, että äitinsä istui siinä vieressä. Kun poika seuraavan kerran juoksi ohi ja löi minua selkään, nappasin poikaa molemmista käsistä (hellästi mutta varmasti), menin kyykkyyn ja sanoin napakasti, " sovitaanko, että se oli viimeinen kerta kun läpsäisit minua? Se ei tunnu kivalta."

Äitinsä käännähti kuin myrskyn merkki ja kivahti, että ei tarvii tulla tänne toisten lapsia komentamaan, kiitos vaan pidän kyllä omistani huolta.

Sanoin siihen, että aivan, jokainen pitää omistansa huolta, ajattelin vain, ettei hän nähnyt tilannetta.

Siihen hän totesi, että ei tiennyt mun olevan niin nipo.

Katsoin keskustelun loppuneeksi ja menin pelaamaan uunoa omieni kanssa. Olinko kohtuuton?

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi ikävä tilanne. Minä varmaan itse kääntyisin ohjaajien puoleen ja pyytäisin heitä puhumaan tämän äidin kanssa että lasten perään täytyy katsoa.

Sulla on varmaan paha mieli?

Vierailija
2/56 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ehkä mulla on vaan vinoutunut huumorintaju ;D

Hurjaa toimintaa teillä perhekerhossa. Kertomuksesi perusteella jos mä olisin ollut se toinen äiti niin olisin pyytänyt anteeksi sulta lapseni puolesta ja pistänyt lapsenkin vielä pyytämään anteeksi. Mutta meitähän on tunnetusti moneksi, kuten sanonta kuuluu.

T. toinen uuno

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäähän jonkun lapsia ojentaa, ja läpsiminen/lyöminen on oikea asia, josta sanoa. Sillä äitillä taisi olla vaan pinna kireällä tai jotain, nipotusta ei ole se, jos ei anna lyödä itseään..

Vierailija
4/56 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen vielä vähän ulkopuolinen. Ensi kerralla ei ole yhtään sen helpompi mennä... Kun kerran kukaan " vakkareista" ei ole aiheesta valittanut, tuntuu vaikealta lähteä uutena siihen puuttumaan. Vaikka kaikki tuosta pojan käytöksestä puhuvat ja ovat tuohduksissaan.

ap

Vierailija
5/56 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaisella aikuisella on oikeus ohjata lasta jos ei oma äiti tajua, mikä on sallittua käytöstä ja mikä ei. Ja että taitaa äiti olla itsekin kasvatuksen tarpeessa kun ei osaa omaansa ohjata.

Ei vaiskaan, tuskin tuossa tilanteessa noin pitkälle olis kantsinut mennä, vaikka hiljaa mielessään näin ajattelisikin. Mutta tottakai sulla oli oikeus puhutella poikaa. " Koko kylä kasvattaa."

Vierailija
6/56 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan se on puuttua, jos äiti itse ei puutu toisten läpsimiseen.

Vierailija
7/56 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä puutuit suotta.

Vierailija
8/56 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni hoidit tilanteen todella asiallisesti, mutta valitettavasti tuo toinen äiti taitaa olla sen tyyppinen ihminen, ettei asiaa koskaan käsitä.

Vierailija
9/56 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakkoko sinne on sun raahata niitä pikkuprinsessoitas, jos ne ei sopeudu paikan menoon, taitaa olla vähän isommille tarkoitettu!! Ja olisit sanonut asiasta äidille niin että hän olis voinu komentaa omaansa.

Vierailija
10/56 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
11/56 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämän lapsen tekemisiin? Aika ikävä tilanne.. Ja ikävä sinun mennä seuraavalla kerralla sinne.

t:2

Vierailija
12/56 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitan, että se on mun ymmärtääkseni ihan talkoovoimin ylläpidettävä, äidit keittää kahvit vuorotellen jne.

ap

Vierailija
13/56 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin meinaan laittanut tuon äidin kunnolla vastaamaan siihen miksi hän antaa lapsensa lyödä muita aikuisia ja lapsia... Olisin saattanut pyytää myös perhekerhon ohjaajan ottamaan kantaa asiaan.

Vierailija
14/56 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli raja menee minusta tuossa toisen lapseen koskemisessa. Eli sanoa voi (jo sillä ekalla kerralla, jos selkeästi on tahallista), mutta toisen lapsesta ei oteta kiinni.

Väärinhän tuo toinen äiti toki toimi.

Vierailija
15/56 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai oikeastaan, ei edes pysähdy kuuntelemaan. Tälle pojalle voi asiasta sanoa vaikka maailman loppuun asti, mutta käytös ei muutu. En oikein tiedä, mitä sitten pitäisi tehdä. En minä aio siinä seistä ja ottaa aikuisena ihmisenä iskuja vastaan.

ap

Vierailija
16/56 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa muuten hemmetin idiootti se äiti joka antaa lapsensa käyttäytyä noin.

Vierailija
17/56 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä olen ottanut isompia lapsia pois omieni kimpusta kun omat lapset ovat pienempinä jääneet ihan kirjaimellisesti niiden isompien alle.

Vierailija
18/56 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eli raja menee minusta tuossa toisen lapseen koskemisessa. Eli sanoa voi (jo sillä ekalla kerralla, jos selkeästi on tahallista), mutta toisen lapsesta ei oteta kiinni.

Väärinhän tuo toinen äiti toki toimi.

Vierailija
19/56 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsoin perään kaverin 1.5-vuotiasta, kun kaveri kävi kampaajalla....

Musta vaan ton pojan käytös ei ole mun vastuulla. Fyysisesti olen joutunut puuttumaan ennenkin. Tarttumaan kädestä, kun on meinannut biljardimailalla lyödä puolivuotiasta, meinannut tiputtaa vauvan kaukaloineen pöydältä, hakannut leiluilla muita lapsia jne. En mä sellaisissa tilanteissa voi vaan alkaa keskustella vieressä. Siinä voi olla jo henki kyseessä.

ap

Vierailija
20/56 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on otettava se on totta, jos meinaa jotain pahaa oikeasti sattua, mutta tässä sinun esittämässä esimerkissä ei ollut siitä kyse.

Ja puhuit lyömisestä, mutta lapselle olit sanonut läpsimisestä.

Kumpaa se oli?