Kun menette juhliin toisen kotiin, niin...
kiinnitättekö huomiota kodin siisteyteen?? Jos kiinnitätte, niin mihin esim.? En nyt tarkoita likaisia vaatteita ympäriinsä tai paskarantuja pöntössä. Vaan tällaisia pölyjen pyyhintää, sohvan pesu (muutama pieni haalea läntti), lasiovien pesua, lattiat, jne. Meille tulossa hirveä määrä ihmisiä ristiäisiin ja ahdistaa alkaa jynssäämään kotia, kun juhlien jälkeen se kuitenkin on entistä sotkuisempi! Kuitenkin ihmiset ovat kengillä sisällä ja tiputtelevat tarjottavia matoille yms.
Kommentit (6)
Joskus osuu silmiin joku kirjahyllyyn jäänyt pölykerros ja silloin tulee lähinnä ajatus, että ihanan inhimillistä.
Täysin siivoamatta jätetty koti juhlien aikana tai muutenkin kun on kutsunut vieraita kylään ihmetyttää kyllä, mutta eipä ole minun ongelmani ja tärkeintä on mukavien ihmisten tapaaminen.
On pölyä, tahroja, ja pesemättömät vessat tietysti pahin. Ei se ole totta että juhlien jälkeen olisi entistä sotkuisempaa - ne juhlien jäljet on helposti pyyhkäisty/imuroitu pois, ja taas on yhtä puhdasta, siistiä ja raikasta kuin juuri ennen juhlia. Jos on siivottu siis nuiitä juhlia varten.
Jokainen varmasti ymmärtää, että pienen vauvan äidillä on vähän muutakin tekemistä kun puunata koti katosta lattiaan. Tietysti perussiistiä pitää juhlissa olla
jos irtotavaraa on ympäriinsä. Tärkeintä minusta on se, että on imuroitu, pyyhitty pölyt näkyviltä paikoilta (unohda jääkaapintaustat ja vaatekomeron ylähyllyt) ja kerätty irtotavarat näkymättömiin (esim. eteisestä ylimääräiset takit, kengät, pipot, keittiöstä muropaketit ja leipäkorit pöytätasoilta ja olohuoneesta lehdet, turhat tyynyt ja kaukosäätimet). Samoin vessasta hammasharjat, hiushärvelit ja tamponit kaappiin piiloon!
Minulla on siis pois silmistä, pois mielestä -mentaliteetti.
Itse huomaan yleensä liian myöhään, että eteisen (tuulikaapin) peiliovet jäivät pyyhkimättä, ja ovat täynnä juniorin käden-, kielen ja nenänjälkiä ;-)
Siis haisevat vaatekasat lattioilla varmaan kiinnittäisivät huomiota, mutta pölyt eivät minua häiritse. En niitä edes huomaa - tai sitten kaikissa paikoissa, jossa olen vieraillut, on täysin pölytöntä, mikä on aika epätodennäköistä. :-)
en tuijottele mitään hyllyjä onko pölyt pyyhitty yms, mutta jos on vaikka imurointi jäänyt väliin niin sen kyllä huomaan.