Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mummolla suosikkilapsenlapsi

Vierailija
21.11.2007 |

Veisitkö lapsesi viettämään joulua semmoisten isovanhempien luo, jotka suosivat muita lapsenlapsia ja jättävät omasi huomiotta?

Minulla on mieheni kanssa yksi alle kolmivuotias lapsi. Miehellä on aiemmasta liitosta kaksi lasta tyttö ja poika. Mummon suosikkilapsi on tämä 12-vuotias tyttö, jolle mummo osti kesällä polkupyörän 600¿ ja nyt mummon mielestä tytön pitää saada tietokone joululahjaksi.

Miehen pojalle mummo osti tietokoneen viime jouluna. Molemmat lapset laativat lisäksi kymmeniä lahjatoiveita sisältävän listan ja kaikki listan lahjat mummo hankkii lapsille. Poika saa tänäkin jouluna todennäköisesti uuden satoja euroja maksavan pelikonsolin, koska eihän viime vuoden mallilla voi enää pelata.

Oma lapseni, eli anopin nuorin lapsenlapsi sai viime jouluna mummolta kaksi pakettia: toisessa halpiskaupan pyjama ja toisessa halvat housut ja paidan.

Katselisitteko tälläistä suosikkijärjestelmää vai jättäisittekö surutta anopin joulupäivälliset väliin? Lapsi voisi tavata mummoaan seuraavan kerran tämän hautajaisissa jos multa kysytään.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme voi olla syynä moiseen? Kaikki lapset ovat kuitenkin hänen poikansa lapsia. _Jotenkin_ voisin käsittää anopin käytöksen, jos kyseessä olisivat sinun edellisen vs. nykyisen liittosi lapset, jolloin vain osa lapsista olisi hänen biologisia jälkeläisiään. Ja silloinkin aikuisten pitäisi edes yrittää olla tasapuolisia.

Vierailija
2/15 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahalta kyllä tuntuisi lapsen puolesta. Mutta ei se päivällisten väliinkään jättäminen varmaan mikää optimiratkaisu olisi. Kyllä ainakin oma kolmevuotiaani jo kiinnittää tällaisiin asioihin huomiota. Olisiko mahdollista, että te vanhemmat toisitte huomaamatta mukananne pari lahjaa pienelle, sellaista, jotka olisivat hänestä kova sana. Tuon ikäinenhän vielä uskoo ihan täysin pukkiin, joten ei edes tarvitsisi antaa kunniaa lahjoista kurjalle mummille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä meidän kolmivuotias ainakin tarttis vaikka mitä. Näiden vanhempien lasten äiti on työssäkäyvä rikas tehyläinen. Minä olen kelan työttömyyskorvauksella. Kyllä mullakin löytys käyttöa sille 500-1000¿, jonka anoppi vanhempiin lapsenlapsiin sijoittaa. lapsi tarttis villapukua, vedenpitäviä rukkasia, uusia vaatteita ja olishan ne kehittävät lelutkin kivoja.

Pitäkööt kotka joulupäivällisensä ja kutsukoon vaikka miehen ex-vaimonkin kylään. Minä en sinne lapseni kanssa mene katsomaan kun muut saa, mutta pienin ei.

Vierailija
4/15 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..

Vierailija
5/15 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit kysellä, onko hän aina, isojen lasten ollessa pieniä, antanut noin runsaat lahjat; samalla kehut häntä avokätisyydestä. Voit auttaa häntä jossain vaiheessa mainitsemalla, että kolmivuotias ei ole aiemmin paljoa tarvinnutkaan, ei kalliita tietokoneita eikä urheiluvälineitä.

Äläkä kerro hänelle ollenkaan varsinaista pointtiasi. Eiköhän asia tuosta suttaannu: sinä näet, ettei hän voi ostaa tietokoneen kanssa samantasoista lahjaa kolmivuotiaalle; hän alkaa ajatella lahjoja tasapuolisuuden kannalta.

Avot, hyvä joulumieli kaikille.

Vierailija
6/15 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niillä suosiossa tyttärensä 3.5 v poika, lisäks 6 muuta lastenlasta (meiän 4). Tuo kyseinen poika saa olla niin paljon mummolassa yökylässä kuin haluu ja äitinsähän sitä työntää sinne jatkuvaan. Ja anoppi ei osaa muusta puhuakkaan kuin tuosta pojasta, se sitä ja se tätä ja se sanoi niin. Ja aina verrataan siihen. Muut lastenlapset ei sitten pääse mummolaan yökylään kuin hirveellä kerjäämisellä ja eipä nuo meiän isommat edes sinne enää pyydä.

Vierailija
7/15 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummu säälii isompia lapsia, koska ovat joutuneet kokemaan eron ja sen tähden haluaa antaa sellaista mitä nämä haluavat. Pienintä ei tarvitse sääliä, koska hänellä on isä ja äiti samassa perheessä ja sehän tässä maailmassa olisikin tärkeintä, että lapsilla olisi ehjä koti. Mummu saattaa myös yrittää ostaa äiden vanhempien lasten kiintymyksen lahjomalla, mutta omasta kokemuksesta voin sanoa, ettei onnistu.

Vierailija
8/15 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän mummon sanomiset ja tekemiset ovat sinulle tosi tärkeitä. Päätä, että et anna hänelle valtaa ja lakkaa välittämästä. Osta itse lapsellesi mitä haluat. Niin yksinkertaista.

Vierailija
9/15 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokee sinun olevan laiska loinen, eikä halua osallistua kustannuksiisi. Vanhempi väki ei juuri työttömiä arvosta.

Vierailija
10/15 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen mitä saa. Nuo isommat osaavat jo itse toivoa. Tosin aika kohtuuttomalta tuommoinen määrä tuntuu, onko tosiaan kymmeniä lahjoja?

Mutta minä itsekin satsaan enemmän oman esikoiseni lahjoihin kuin nuorimmaisten. Enkä koe olevani epäreilu, nuoremmat sitten vuorollaan. Esim. rannekellolla tai tietokoneella ei kolmivuotias tee mitään, vastaavan kalliita leluja en aio pienille ostaa vain siksi että saisivat samalla rahalla kuin esikoinen. Vasta kun osaavat itse toivoa jotain tiettyä, voin harkita jotakin kallistakin.

Vierailija
11/15 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mummoa ei kiinnosta työttömän äidin lapsenlapsi niin olkoon mummo sitten yksin siellä vaipoissa hoitokodissa. Minun lapseni ei ainakaan käy tervehtimässä.

Ja kyllä minä keksisin 3-vuotiaalle lahjatoiveita 500¿:lla jos mummo ei tätä tajua niin ei se ansaitse tuntea lapsenlastaan.

Vierailija
12/15 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä eo todellakaan ole provo. Saan taas tänäkin jouluna todistaa anoppilassa sitä että miehen avioliitossa syntyneet lapset ovat tärkeämpiä kuin tämä meidän pikku äpärä.

Miehen äidillä ei ole pikkurahan puutetta, mutta hän jakaa sitä maallista hyvää valikoivasti ja yleensä onni potkaisee juuri näitä aviolapsia, heille kyllä ostellaan turhia pelikonsoleita, mutta kun oma lapseni tarvitsisi vaikkapa vedenpitävän talvihaalarin tai hanskat niin niitä on turha odottaa. Anopin nuorin lapsenlapsi saa tyytyä halpahallikamaan. Vittu pitäköön anoppi kutsunsa. Me mennään lapsen kanssa seurakunnan vähävaraisten joulujuhlaan.

Vierailija
13/15 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei oikein avioeroa hyväksy ja vielä vähemmän aviottomia lapsia. Pitäisikö teidän mennä naimisiin niin lapsenne olisi mummin silmissä yhtä oikea?

Vierailija
14/15 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-vuotias lapsi osaisi vaatia " samaa" kuin muillakin?:)

Tuolla omalla asenteellasi saat kyllä ap lapsesi hyvinkin äkkiä " puolellsi" vihaamaan niin mummoaan kuin isoja sisaruksiaankin:/

Se kateus, se kateus...:(

Vierailija
15/15 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitini suosii yleensä aina suvun nuorinta, mutta nyt on kestosuosikiksi jäänyt ainoa tyttö lapsenlapsista, siskoni keskimmäinen lapsi. Paketteja on esitellyt jo hankkineensa hälle kymmenkunta.

Isäni suosikki on minun nuorin poikani, joka on niin valloittava vaarin poika <3, mutta oikeudenmukaisesti lahjat ovat jokaiselle lapsenlapselle samanarvoiset.

Yleisesti meillä ainoastaan omat vanhemmat hankkivat kalliit lahjat ja isovanhemmat pikkupaketteja, joten lahjojen määrä ei minua haittaa. Jos kuitenkin siskoni lapsille ostettaisiin useiden satojen edestä ja omani saisivat halpaa tilpehööriä, suivaantuisin. Mielestäni lahjoissa voi kuitenkin ottaa iän huomioon eli isommille lapsille voi ostaa kalliimpaa kuin pienille. Näin toimin omien lasteni kohdallakin.