Neuvoja äkkiä!
Mulla 3 työpaikkaa haussa. Yhdestä soittivat. Mitä ihmeessä voin sanoa tai esim. venyttää työsopimuksen tekoa, että ehdin kuulla muista paikoista. jos ne vaikka kiinnostais mua enemmän.
Asun vielä sellasella paikkakunnalla, ettei noita työpaikkoja ihan joka oksalla ole.....
Kommentit (7)
saisko ihan oikeita neuvoja eikä mitään pelleilyjä? Kiitos.
mut kirjota vaan työsopimus, voithan sitten peruakin jos saat jonkun kiinnostavamman duunin. eikös noissa ole yleensä koeaika jonka aikana saa puolin ja toisin irtisanoa/irtisanoutua ihan koska vaan.
Voisit ehkä yrittää luontavan kuuloisesti tarjota tapaamista " ensi viikon torstaiksi" tms. (riskejä tähänkin sisältyy jos uusi työnantajasi päätyy ihmettelemään venkoiluasi) ja soittaa sitten heti toisten firmojen sihteerille tms. ja kysyä heiltä, koska päätös työntekijästä tehdään.
Joskus voi mennä pitkään, ennen kuin päätös viimeisten haastattelujen jälkeen oikeasti tehdään. Kerrankin työhönottaja piti lomansa ennen päätöstä. Oli varmaan kiva kaikkien haastateltujen odottaa vastausta...
Pitäisin aivan viimeisenä keinona sitä, että teet sopimuksen ja sitten perut sen kun tulee mieluisampi muu työ. Se on työnantajalle aika ikävä temppu ja saattaa etenkin pienellä paikkakunnalla jäädä ihmisten mieliin.
Vierailija:
mut kirjota vaan työsopimus, voithan sitten peruakin jos saat jonkun kiinnostavamman duunin. eikös noissa ole yleensä koeaika jonka aikana saa puolin ja toisin irtisanoa/irtisanoutua ihan koska vaan.
Koeajallakaan ei voi lähteä vain siitä syystä, että toisessa palkka on parempi. Joudut korvausvelvolliseksi. Tämä on faktatieto.
Vierailija:
Koeajallakaan ei voi lähteä vain siitä syystä, että toisessa palkka on parempi. Joudut korvausvelvolliseksi. Tämä on faktatieto.
ei saa itse valita mitä haluaisi tehdä jos on vaihtoehtoja?