Olen sairaanhoitaja, palkkani on 1989e/kk, TEHY vaatii 2190e/kk eli 200e lisää palkkaa.
Miksi työnantaja ei suostu tähän? Ovat koko ajan meuhkanneet mediassa, että 220e on luvattu ja se ei riitä Tehylle. Riittäisihän se mutta kun työnantajan lupaus ei ole edes sitä 200e...
sh, ei liitossa
Kommentit (33)
eli, jos saadan 2190e/kk, on minun korotus jo hyvä. Mutta suurituloinen en olisi edelleenkään:)
Toivottavasti tosiaan lasket muut laskut paremmin
Hillitöntä lietsontaa argumenteilla, jotka eivät edes ole totta. Uskotteko te itse näihin?
Ei tietenkään niillä, joiden palkka on esim 2000¿, korotus ole 24%!!! Sen verran se on niille, keillä on matalin vähimmäispalkka. Tehy todellakin vaatii sairaanhoitajille peruspalkaksi 2190¿. Tämä selviää mm. Tehy-lehdestä, ja tehyn sivuilta.
Keskimäärin korotus olisi ollut noin 230 euroa.
peruspalkkani on 1670e kuussa. En saa ylityökorvausta esim. illalla tehtävästä työstä (kokoukset, vanhempainillat, neuvonpito vanhempien kanssa jne)
Takana 7 vuotta yliopisto-opintoja (minulla lisäksi aineenopettajan pätevyys), vastuullani on 30 oppilasta (joista osa opiskelee mukautettuna erilaista oppimishäiriöiden, psyykkisten ongelmien ja muiden vammojen takia)
Onpa kiva huomata, että sairaanhoitaja tienaa enemmän eikä ole edes tyytyväinen tarjottuun korotukseen.
Ihan suoraan sanoen ymmärrän nyt täysin, miksi sairaanhoitajien arvostus on laskenut lähes nollaan tämän työtaistelun takia.
Tehy vaatii sairaanhoitajille peruspalkaksi 2190¿, lähihoitajille 1990¿ jne. Ei todellakaan kaikille tehyläisille samaa palkkaa!
24 % korotus 1766 euron peruspalkkaan tekisi tuon 2190.
Ja, jos tämä irtisanoutuminen tapahtuu, niin siinä nousee hoitajan arvostus hyvinkin äkkiä.. Jos ymmärrät noilla akateemisilla aivoillasi mitä tarkoitan.
Ps, olen itse lh, ja munkin peruspalkka on 1670¿, ettet pikkusen valehtelis? Ihan vähän vaan...;)
KUN NE KOROTUKSET EI OLE TULOSSA MILLÄÄN VITUN PROSENTTIPERIAATTEELLA!!!!!!!!! MILLÄ KIELELLÄ SEN YMMÄRTÄISIT! TEHY VAATII SH:N PERUSPALKAKSI 2190¿!
Prosenteista. Kun alinta peruspalkkaa korotetaan tietty prosentti, niin saadaan tuo summa. Mutta et kai sä ihan tosissasi kuvittele, että ne jotka jo tienaavat paremmin kuin se summa (suurin osa hoitajista siis) olisi tyytyväisiä siihen, että onneksi joku muu hoitaja sai korotukset.
Tehy vaati 2190e palkkaa sairaanhoitajille.
hoitajien arvostus tuskin tuosta suosta nousee, vaikka palkka nousisi pilviin. Ajattelivatko hoitajat saada arvostusta palkan kautta? Sitäkö kautta se tuleekin - hoitajien logiikalla?
Ja en, en lähtisi mistään hinnasta hoitajaksi. Se työ ei minua kiinnosta vaikka palkka olisi mikä. Enkä näkisi siinäkään järkeä, että pitkä akateeminen koulutukseni menisi hukkaan.
Tiedätkö, minä en ikinä voisi ajatella, että työssäni pelastaessani keskosvauvan hengen, olisi aiempi akateeminen koulutukseni mennyt hukkaan. Tämä hoitotyö on kuule ihmisen ihmisen arvoista työtä. Mutta ymmärrän, jos se ei sinulle ole arvo.
sh
Eli jos jossain maksetaan enemmän kuin minimipalkka, ei korotusta lasketa tietenkään siihen työnantajan vapaaehtoisesti maksamaan isompaan palkkaan vaan ainoastaan minimipalkkaan.
Lisät nousevat myös, sillä lisät määritellään peruspalkasta prosentteina. 100 %:n sunnuntailisä 2100 e:n palkasta on tietenkin isompi kuin 1800 e:n palkasta.
Tehyläisiä on kuitenkin muitakin kuin sairaanhoitajia, kuten terveydenhoitajia ja kätilöitä, röntgenhoitajia, lähihoitajia, fysioterapeutteja, toimintaterapeutteja ja laboratoriohoitajia. Minimi- ja keskipalkat eri ammateilla voivat vaihdella.
Vierailija:
eli, jos saadan 2190e/kk, on minun korotus jo hyvä. Mutta suurituloinen en olisi edelleenkään:)
eihän sairaanhoitajien kuulukaan olla kaikkein suurituloisempia. Kyllä lääkärille, tuomarille ja DI:lle täytyykin maksaa enemmän.
Vetäytykää miettimään toviksi, miksi juuri hoitajien kuuluisi olla suurituloisia.
Tarjottiin 13 % ja se tekisi sinun palkassasi 258,57
1989+258,87= 2247,57
Eli olisit saanut reilusti yli tuon.
Tehy hylkäsi tämän tarjouksen
Lasketko lääkelaskutkin yhtä pahasti pieleen?
Vierailija: