Olenko alkoholisti? OV
...Tarkemmin, onko miehelläni aihetta haukkua minua alkoholistiksi...
Juon n. kerran viikossa, esim. sikspäkin tai punkku pullon. Lapsia ei ole. Mieheni (joka ennen joi n. kaksi kertaa/vko, mutta ei enää koska muutimme ja " pääsi pois" lähibaarin kurimuksesta) haukkuu että juon liikaa, koska n. kerran viikossa juon itseni " humalaan" (EN känniin...!)
Hän ei ymmärrä, että juon yksin kotona (skypessä tmv. ystävien kanssa jutellessa) eli en siinä mielessä " yksin" . Tämä on minusta naurettaavaa. että ihminen joka vielä muutama kuukausi sitten oli KAIKKI päivät (joita seuraava oli vapaapäivä) baarissa! Minä en pidä baareista, mutta jos kotona juon, ei kai se te minusta alkoholistia?
Tarkoitan sitä, että miksi lähteä baariin (jossa ei tuttujani ole) juomaan, kun voin ILLAN MITTAAN nauttia pullon punkkua ja jutella YSTÄVIENI kanssa skypessä (jotka siis asuvat kuakana)? Säästän rahaa ja saan sosiaalisia kontakteja kavereistani, ilman että maksan siitä hyvästä baari-hintoja...;)
Hän väittää, että olen alkkis, koska juon yksin, mutta enhän minä juo yksin jos juon (toisella puolea Suomea asuvan) kaverini kanssa pullon punkkua ja juttelen skypessä useita tunteja....?!
Ja juu, jos ja kun toivottavasti joskus saamme lapsia, en aio näin paljon juoda, mutta nyt tässä eläntilanteessa tämä ei liene kovin suuri synti....?
Huomauttaisin vielä, että mieheni itse juo AINA kun saa kaverin seurakseen, eli 2-3 kolme kertaa/kk!
on todella paljon pienempi pahe kuin levy suklaata joka ilta! Tai pizza kolmesti viikossa. Pitäisikö suklaatakin syödä vain seurassa? Ei siis yksin vaikka netissä surffaillessa?