Onko huhtikuussa 2007 syntyneillä omaa pinoa?
En ole juurikaan ehtinyt kuopukseni kohdalla seuraamaan palstoja. Olisi kuitenkin kiva lukea muiden samanikäisten lasten tapoja ym.
Eli millä nimellä huhtikuu2007 lapsien pino kulkee? Voisiko joku kertoa.
Kiittäen.
Kommentit (56)
Täytyy siis itse yrittää olla aktiivisempi:-)
Olenkin aina välillä piipahtanut katsomassa löytyykö täältä vielä odotusajan tovereita :) Mitäs kaikille kuuluu? Meillä siis neiti syntyi 12.4.2007, nimeltänsä hän on Emma. Kaikki on mennyt kyllä tosi hyvin! 4 hammasta on ja ne näkyykin hauskasti kun neiti on yleensä yhtä hymyä, keneen lie tullut ;) Imetyksen lopetin viikko sitten, tarvis olla vähän aktiivisempi noiden kaikkien kiinteiden ym kanssa.. Neidin 2 vuotias veli on ottanut siskonsa todella hyvin vastaan, johtuu varmastikin tuosta pienestä ikäerosta (1v5kk), turhaan jännitin.
Mutta tämmöstä meillä näin tiivistetysti, olisi tosiaan mukva kuulla mitä kaikille muille kuuluu :)
Sattumalta tulin vilkaisseeksi tänne ja kuinkas ollakkaan meitä täällä jopa muutama on :)
Meillä 11 päivä syntynyt pikkuinen Minja neiti, joka tällä hetkellä nukkuu ruususenunta vaunuissa. Minja on aivan ihana ja minusta on ihanaa olla kotona, mutta huoli ja masennus painaa mieltä. Tammikuussa loppuu äitiysloma ja olemme jo päättäneet sen, että en töihin palaa vielä silloin vaan annetaan Minjalle aikaa kasvaa ja kehittyä, mutta mutta. Ja iso MUTTA onkin, miten ihmeessä pärjäämme kun tulot pienenee huomattavasti, mutta menot eivät. Enkä puhu sellaisista menoista joita voi karsia vaan asuntolainasta ym. Olen epätoivoisesti yrittänyt keksiä, että mitä voisin tehdä kotona tai kotoa käsin pääsemättä puuta pitemmälle.
Meinaa tuo huoli raha-asiosta viedä oikein kunnolla mennessään. Itkettää ja ahdistaa ja tuntuu siltä, että voisi lyödä hanskat tiskiin ja suosiolla lakata yrittämästä yhtään mitään.
On se oikeasti hullua, että lapsiperheitä ei tueta. Olisihan se nyt monessa suhteessa yhteiskunnan edun mukaista tukea sitä, että alle vuoden ikäinen lapsi hoidettaisiin kotona. No tämähän tietenkin jakaa mielipiteitä, mutta ajatus siitä, että lapseni joka ei osaa puhua, ei kävellä eikä mitenkään muutenkaan pitää puoliansaa menisi vieraan ihmisin hoitoon. EN missään nimessä tarkoita sitä, etteikö lastenhoitotyötä tekevät ihmiset olisi kunnollisia ja ammattinsa osaavia, heillä vain tahtoo olla niitä lapsia liiankin kanssa hoidettavana.
No joo. Hivenen olo parani kun sai laittaa ajatuksia sanoiksi. Älköön nyt kukaan lapsensa hoitoon vievä tai hoitotyötä ammatikseen tekevä pahoittako tästä mieltään sillä en missään nimessä yritä syyttää tai syyllistää ketään.
-Leivänkannikka
Voimia leivänkannikalle!!Meillä 4.4 syntynyt poika. ja kotona hoidetaaan ainakin se 3-vuotta.Nämä on vaikeita tilanteita,ja meillä kotiin jääminen onnistuu niin että käyn tekemässä työkeikkoja silloin kun rahat loppuu..ja mies hoitaa ne ajat,teen siis iltaisin/viikonloppuisin.Olen ravintola-alalla ja keikkoja on onneksi paljon tarjolla.Täällä kodinhoidontuki on mitätön..ja muutetaan juuri vielä isompaan asuntoon=(
Tsemppiä leivänkannikalle!
Meillä on 4.4. syntynyt poika. Me kamppaillaan öiden kanssa. Meidän poika on ollut syntymästään asti huono nukkumaan öisin. Sen sijaan päivisin on kovin aurinkoinen. Nyt ollaan pidetty unikoulua jo viikon verran ja vielä poika jaksaa huutaa öisin. Tosin hänelle on juuri puhjennut ylähampaat, joten nekin varmasti öitä häirinnyt.
Mä ajattelin olla kotona vielä n. 2 vuotta.
Esikoisemme on 4 vuotta ja kotona myös.
... ikätovereiden kuulumisia. Meidän Aleksi syntyi 9.4. ja on oikea hymypoika. Valloittaa maailmaa ryömimällä vauhdikkaasti ja on kaikesta kiinnostunut. Ja se kiinnostus taitaa vaikuttaa öisinkin - erinomaisesta vauvanukkujasta on tullut levoton heräilijä, varsinkin aamuöisin. Koskaan ei tiedä, millainen yö tulee, mikä tietysti väsyttää äitiä. Vaihteleva määrä herätyksiä ja nyt on poju tainnut löytää vielä lempipaikan äidin kainalossa, kun ei äiti jaksa öisin jatkuvasti ravata sängyn vierellä. Toki viime viikolla oli hänellä ensimmäinen flunssa, mikä teki taas yöt hankalammiksi. Toivottavasti helpottaisi,mutta nyt on pystyyn nouseminen ajankohtaista eikä unet taida siitä ainakaan rauhoittua. Mutta aamulla sängystä herää ihanan kujerteleva ja hymyilevä poika, joten siinä sitten yön harmit vähitellen unohtuvat.
Olen kotona Aleksin ja kohta 2,5-vuotiaan isosiskon kanssa ainakin ensi syksyyn. Tosi harmillista, kun Leivänkannikalla ja varmasti monella muulla toimeentulomurheet painavat mieltä kotiin jäädessä. Kotihoidontuki on kyllä surkea, mutta on se 10 kuukauden ikäinen vaavi vielä niin pieni vieraiden hoitoon. Eipä vaan taida olla odotettavissa " palkankorotusta" kuten Tehyläisille.
Tällaista tänään. Molemmat lapset nukkuvat muskarin jälkeen - rauhaisaa!
On ihanan aurinkoinen ja aina tyytyväinen oloonsa. Isoveli 3,5v on ottanut siskonsa mahtavasti vastaan. Elämä kahden lapsen kanssa on paljon helpompaa mitä luulin :). Hyvä niin :).
Julialla on neljä hammasta, 2 ylhäällä ja 2 alhaalla. Laiska neiti on liikkeellelähdössä, ei pidä minkäänlaista kiirettä. Pyörii napansa ympäri kyllä vauhdilla ja peruuttaa, mutta eteenpäin ei vielä pääse.
Menin esikoisen äitiysloman jälkeen heti töihin ja se oli minulle henk.kohtaisesti erittäin raskasta. Nyt on ihannetilanne, että olen pakostakin kotona lasten kanssa (asumme ulkomailla). Äippäloma tosiaan loppuu tammikuussa ja se harmittaa pikkusen kun tulot laskee, mutta tarviipa vain sitten karsia menoja. Kieltämättä välillä vähän mietityttää varsinkin iltasin, miten sitä sitten pärjätään kun omt tulot loppuu kokonaan, mutta mutta...toivottavasti kaikki sujuu.
Aika toisen lapsen kanssa on mennyt älyttömän nopeesti että tässä pitää yrittää nauttia jokaisesta päivästä, kun vielä tuo neiti on aika pieni.
Mahtavaa talven jatkoja kaikille :)
Kivaa kuulla muistakin! En ole aiemmin täällä kirjoitellut, mutta nyt ajattelin laittaa korteni kekoon. Meidän tyttö nyt siis huomenna 7 kk ja suloinen ja hyväntuulinen kun mikä. Nukkuu yönsä yleensä heräämättä 20-07 mutta tosiaan, meillähän ei olla vielä lähdetty liikkeelle! Napansa ympäri pyörii ja työntää itseään käsillä taaksepäin, mutta eteenpäin ei vielä mennä. Menohalut olisi jo kovat, konttaamisasentoa selvästi jo haetaan mutta hakusessa on vielä kovasti. Mutta eiköhän tuo tuosta vielä kerkiä liikkeelle niin että pian jo toivoisi että olisi välillä paikallaankin :) Hampaita on jo neljä ja juuri pari päivää sitten huomasin että pinsettiotekin jo onnistuu. Minä olen menossa helmikuussa töihin, mutta meillä tilanne se että mies tekee töitä iltaisin joten voi olla päivisin tytön kanssa. Ja sitten mummi auttaa jos tulee jotain menoja päiväsaikaan. Eli ei onneksi vielä hoitopaikkaa tarvita. Meilläkin talous niin tiukilla että olisi lähestulkoon mahdotonta jäädä kotiin vielä. Vaikka mielelläni kyllä kotona olisin...
Meillä 14.4 syntynyt saara -tyttö, pari viikkoa sitten seisomaan tuen varassa oppinut ja liikkunut (ryömien) 5kk saakka, joten tulen mielelläni " risaisten öiden" kerhoon... joku mainitsi, ettei todellakaan tiedä millanen yö on tulossa etukäteen.
Päivisin ihan hyvä rytmi, ja aamullakin yön " kauhut" unohtuu kun pinniksen reunalla näkyy ensin pikkuruiset kädet, kuuluu ähkäntää ja öhkäntää ja sitten aurinkoinen naama ilmestyy ja hymy kera kahden hampaan :)
Varsinaiset yösyönnit jäi pois imetyksen lopetuksen myötä tuossa 6kk, mutta on joutunut " tainnuttamaan" maidolla takaisin uneen useimpina öinä. toivottavasti ei tule tapaa...
Leivänkannikalle: ymmärrän 100% huolesi, en itse päivähoidon ammattilaisena vie hoitoon vielä 9kk iässä.. mulla ei ole vakipaikkaa, joten jään joko työttömäksi tai jos saan töitä, niin minulla on onni saada hoitaja kotiin tällä kertaa. Meilläkään ei olisi pienintäkään mahdollisuutta jäädä kotihoidon tuelle muutama vuosi sitten rakennetun talon ym. takia. Tietty voishan sitä mökin myydä ja auton ym. mutta emme ole valmiita niin isoja juttuja tekemään..
Mutta nyt nauttimaan " omasta ajasta" kera hyvän kirjan!!
Meillä siis 4.4 syntynyt poika.2hammasta on alhaalla..ja varmaan lisää tulossa.Kääntyy ja kierii lattialla,pyörii akselinsa ympäri.Nousee kontilleen,ja siitä varpailleen.Yrittää istumaan,mutta ei vielä pääse,eikä pysy istumassa,ellei joku tue vieressä.Ja eteenpäin ei pääse.Mönkii pitkin lattioita,omalla tyylillään=)Pidettiin unikoulu ja nukkuu yöt putkeen tai ottaa kerran maitoa pullosta.Päivällä vielä imetän,mutta allergioitten takia tisusta ollaan pikkuhiljaa luopumassa.tutteli sopii pojalle hyvin,mutta itse oon tiukalla dieetillä allergioitten takia ja se on ollut aika rankkaa=(
Pojalle sopivia on tällä hetkellä maissi,bataatti,riisi,kurkku,possu,kalkkuna,kana,persikka,päärynä,mustikka ja vadelma..eli aika monta on löytynyt ja näillä mennään=)
Ensimmäistä kertaa tänne kirjoitan..
Eli meidän neiti syntyi 22.4.Meillä alussa yöt nukuttiin tooooosi hyvin mutta nyt heti kun herää nousee konttausasentoon ja jos haluaa että vielä nukkuu on " pidettävä kiinni" ...kiva :)
Mulla myös huoli miten pärjää tammikuusta lähtien, kotona ajattelin olla 2 vuotiaaksi, kotona myös isoveli ja esikoinen ekalla.
Taisi olla joku toinenkin syntynyt samana päivänä?
Hampaita on tehnyt tosi kauan ja ikenet kipeät, on näyttänyt jo pitkään et puhkee hetkenä minä hyvänsä, kai ne sieltä kohta.
Kiva kun on monia samassa tilanteessa olevia :)
@MANGO@ ja pikkuneiti7kk
Meidän unikoulu on tuottanut tulosta. Poika on nukkunut nyt kahtena yönä 21-6, jonka jälkeen olen imettänyt ja sit unia on jatkettu kasiin. Olen niin innoissani. Toivottavasti tahti ei muutu, kun täällä nyt uskallaan näin hehkuttaa. Aloin olemaan vaan niin poikki 1-2 tunnin unipätkistä, etten jaksanut juuri esikoisen kanssa tehdä mitään.
Hampaatkin on nyt pujennut eli pojalla on nyt kaksi alahammasta ja kolme hammasta ylhäällä.
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Poika ryömii hyvin eteenpäin ja nousee kontilleen lyhyiksi hetkiksi. Ei osaa vielä kontata eikä oikein istua ilman tukea. Yöt ovat melko risaisia, sillä poika harjoittelee konttausta sängyssä aina kun havahtuu unesta. Imetän edelleen ja tarkoitus on jatkaa siihen asti kun voi antaa tavallista lehmänmaitoa.
Töihin paluu mietityttää täälläkin. Yritän löytää uuden työn, joten en tiedä milloin palaan töihin. Meillä mies pitää isäkuukauden ensi keväänä touko-kesäkuussa. Jos en ole saanut uutta työtä, ajoitan vuosilomani tuohon ja ollaan kaikki kolme kotona. Mies jää kotiin hoitovapaallekin jos aloitan töissä jo ens keväänä. Hoitoon viemistä ollaan alustavasti suunniteltu ensi syksylle.
Miten teidän pienet kasvaa?
Meillä siis tyttö syntynyt 22.4 ja viimeisin punnitus oli 6 kk iässä eli silloin mitat oli:
Paino 7250g
Pituus 65.2 cm
py 41.2 cm
Onpa tosi kurja ilma, täällä Helsingissä ainakin on niin harmaata ja sataa.Ei oikein innosta ulos lähtemään, tyttökin nukkuisi paremmin ulkona.
Otitteko muuten influenssa rokotteen? Me pähkäiltiin tosi kauan otetaanko vai ei ja loppuen lopuksi sen otin...tietysti hyöty olisi ollut isompi jos olisin rokottanut isommatkin lapset.
Viikonloppuja :)
Meidän poitsu on syntynyt 4.4. Syntymäpaino oli 4810g ja pituus 54cm.
6kk ikäisenä
paino 9060g
pituus 71.4cm
py 45.1
n. 7200 g ja 67 cm. Kiinteitä uppoaa 5 kertaa päivässä suuria määriä ja tietysti äidinmaito päälle. Poika on kovin liikkuvainen ja ryömii pitkin asuntoa, joten ehkä kulutuskin on suhteessa syömiseen.
Me otettiin influenssarokote, itse sen kerran sairastaneena en haluaisi sitä tautia ihan pienelle.
Meillä 6,5kk iässä 68cm ja 8,9kg.syntyessään 48cm 3,320kg.rokotetta ei otettu,kun pojalla allergiat ja olisi voinut saada pahan reaktion.
Meillä on 12.4. syntynyt neiti.
Syntymämitat 3630g + 51cm
7+kk neuvolassa 9250g + 66,5cm.
Kiinteitä alettiin harjoittelemaan 2kk sitten, siihen asti pärjättiin hienosti äidinmaidolla. Nyt syödään aamupuuro, lounas (kasvissose + vähän hedelmää), päivällinen (sama kuin edellä), iltapuuro ja joka aterialla + 2 muuta kertaa äidinmaitoa. Toistaiseksi neidille uppoaa kasviksista vain bataatti, porkkana, maissi. Mikään missä on perunaa ei mene alas. Kaikki hedelmät + marjat mitä on kokeiltu, maistuu kyllä, purkkikaupalla menisi. ;) Ja puurot on kyllä suurinta herkkua.
Neiti konttaa ja harjoittelee parhaillaan seisomaan nousua - äiti kun toivoi että olisi pysynyt konttauspuuhissa vähän aikaa, on vielä sen verran huteraa tuo seisominen.
Yksi hammas on puhjennut alas.
Harrastetaan minilattareita, vauvahierontaa + vauvauintia, neiti tykkää kaikista noista TOSI paljon.
Öisin pääsääntöisesti nukutaan 22-09, yleensä joskus 3-5 aikaan herää kerran niin että käydään kääntämässä konttausasennosta pötkölleen ja laitetaan tutti suuhun ja joskus 5-7 välillä herää syömään jonka jälkeen siis unet jatkuu. Päiväunia nukutaan vielä vähän vaihdelleen, yleensä ehkä pienet unet aamupäivällä, 2-3h iltapäivällä ja pienet unet illan suussa..
Että näin meillä. Mukavaa talven odotusta kaikille huhtikuisille! :)
Mammis + Oona 7,5kk
Meidän Juliaana on ensimmäisiä huhtikuun vauvoja, eli syntyi 1.4 ja onkin pian jo 8kk vanha. Kamala miten nopeaan aika menee... Isoveli on 3,5v.
Juuli oli pelkällä maidolla 5kk ja sitten alettiin maistella soseita. Tuntui, että tottuminen kävi aika hitaasti, mutta nyt maistuu jo 5 ateriaa päivässä. ainut mikä ei mene, on tavallinen puuro, joten syödään sitten vauvan jauhepuuroja, joihin joskus sekoitan muutaman lusikallisen tavallista puuroa. Teen soseet itse, joten ihan sileää sosetta ei tule ja menee kyllä hyvin. Nyt tarjosin kaupan valmista 8kk ikäisille tarkoitettua hedelmäsosetta jossa oli paloja ja se kyllä aiheutti yökkimistä? Lisäksi imetän vaihtelevasti päivin ja öin...
Meidän tyttö on kova menijä. Alkoi ryömiä enen puolta vuotta, sitten muutama viikko siitä alkoi konttaus, istumaan nouseminen ja saman tien myös seisomaan nousu. Oli vähän risaisia öitä etten sanoisi... Tänään tyttö alkoi taputtaa käsillä ensimmäistä kertaa, vilkutusta on harjoitellut jo jonkin aikaa.
Äsken käytiin juuri hammaslääkärissä. Kolme hammasta on läpi, neljäs siinä ja siinä ja muutama tulossa heti perään lisäksi.. Voi voi. Yöt on silloin hankalia ja tissittelyä tiedossa. Muuten kaikki ok. Saatiin sitten se oma hammasharja tytöllekin. Nyt alkaa pesut:)
Meillä on sattunut kaikenlaista EI NIIN KIVAA... Muutama päivä sitten tyttö konttasi yläkerrassa portaisiin ja kieri 7 askelmaa alas. Säikähdettiin ja itkut tuli niin äidiltä kuin tyttäreltä, mutta edes mustelmaa ei tullut. Soitettiin lääkäriin, mutta sieltä kovasti rauhoiteltiin, että ei hätää, vauvoille sattuu, mutta ovat tosi kestäviä. Piti seurailla seuraava yö mahdollisia aivotärähdys-oireita, mutta mitään ei onneksi ilmaantunut. Toinen tapaturma sattui äidille.. Tyttö tökkäsi silmään kynnellä sillä seurausella että menetin muutamaksi päiväksi näön ja jouduin lähtemään taksilla suoraan työterveydestä sairaalan silmäpolille. Hohhoijaa.. Onneksi silmä siitä parantui... En soketunut.
Sairastettu ollaan flunssia, rintatulehduksia (5 kertaa siis minä!) vesirokko ja vauvarokko. Välillä on ollut imetys katkolla kun tyttö on purrut ja minä kiljaissut sillä seurauksella, että tuli totaalinen tissilakko. LUulin jo ,että tähän loppui tämä, mutta kyllä siitä vielä yli päästiin.
Mittoja en nyt tiedä tarkkaan, mutta tyttö on n. 8kg ja pituudelta varmaan jo lähemmäs 70cm. Söpö ja iloinen. Kovasti on menossa mukana ja osaa sanoa jo äiti.
Näin meillä... Ainiin, kaksilla päiväunilla mennään pääsääntöisesti ja tarkalla rytmillä. tänään rytmi heitti kyllä häränpyllyä, kun oli hampilääkäri ja tyttö nukahti jo aamusta autoon... Mutta yleensä yöt on 20-06, päiväunet 10-13 ja 15.30-16.30 välillä.
t. hannah81 ja Juliaana 7kk 3vk
p.s Onko huhtikuisissa kestoilijoita? Itse olen alkanut ostella kestovaippoja, aion osa-kestoilla loppu-vaippaiän.
Vähän väliä joku reipas aina tekee uuden aloituksen ja pino kasvaa aika pitkäksi, mutta sitten taas kestaa hurjan kauan ennenkuin uutta pinoa näkyy. Taidetaan me huhtikuiset olla vähän laiskaa sakkia :))))) ois kyllä kiva kuulla muiden kuulumisia :)