Nyt vasta tajusin, minkälaisessa palkkakuopassa olen.
Luin iltasanomista kunnallisen puolen palkkoja. Taulukossa oli palkat nyt ja korotuksen jälkeen.
Jopa sairaala-apulainen tuntuu saavan kohta enemmän liksaa kuin minä!
Huippua.
t, Tradenomi.
Työvuosia 6 ja töissä pankissa. Työ on vaativaa ja olen mielestäni melkoisessa vastuussa ihmisten talousasioista. Palkka 1980e/kk.
Kommentit (44)
Olen todella tyytyväinen palkkaani, sillä se on piirua vaille 3000. Toki takana on akateemiset opinnot ja jatkuva paine jatkokoulutuksesta (itseään on pakko kouluttaa koko ajan lisää, omalla kustannuksella ja ajalla). Kuitenkin kun ottaa huomioon, että työvuosia on takana vasta 3 ja kyseessä on ensimmäinen oman alan paikka, niin ei voi valittaa. En ole kenenkään hengestä vastuussa, enkä vastaa raha-asioistakaan henkilökohtaisella vastuulla.
Meillä tradenomit ja muut alemman korkeakoulututkintotason omaavat saavat jo tes:n mukaan lähes 500 euroa vähemmän alkupalkkaa.
Olen lastentarhanopettaja, valmistunut 2001. Palkkani 2000 euroa, siinä noin 150 e kaikenlaisia lisiä (paikallinen sopimus, työn vaativuuden arviointi, henkkoht lisä).
Harmittaa, että tuloni on alle suomalaisen keskiansion, vaikka olen opiskellut kasvatustieteen maisteriksi yliopistossa!
maksavat hyvin. Ne ei pysty itse kouluttamaan ja ostavat osaamista, Työpaikan varmuudesta en sanoisi mtn.
Pankeissa ja palkoissa on monesti se juttu, että oleminen saman työnantajan leivissä pitkään ei kannata. Palkkoja ei helposti nosteta vanhoille työntekijöille. Mutta uusille voidaan maksaa sama kuin jo muutaman vuoden kokemusta keränneille. Kannattaa siis vaihtaa työpaikkaa, miehet vaihtavat työpaikkaa useammin kuin miehet.
Hae virkaa toisesta pankista ja jos saat sen ja et oikeasti halua vaihtaa, sitten kerro se nykyiselle työnantajalle. Ja kysy josko nostaisi palkkaasi?