Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt vasta tajusin, minkälaisessa palkkakuopassa olen.

Vierailija
20.11.2007 |

Luin iltasanomista kunnallisen puolen palkkoja. Taulukossa oli palkat nyt ja korotuksen jälkeen.

Jopa sairaala-apulainen tuntuu saavan kohta enemmän liksaa kuin minä!

Huippua.

t, Tradenomi.

Työvuosia 6 ja töissä pankissa. Työ on vaativaa ja olen mielestäni melkoisessa vastuussa ihmisten talousasioista. Palkka 1980e/kk.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellakaan ole luokanopettajan palkka tuota 2700-2800 e/kk. Tuleva palkkani on luokan- ja aineenopettajan pätevyydellä 2300 e/kk.

Vierailija
22/44 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

a, tietokone laskee maksukyvyn ja sillä selvä. korjaa jos olen väärässä? eikä ikinä ole parasta ratkaisua neuvottu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni koulutuksen tulisi näkyä palkkauksessa. Lastentarhanopettajien ja luokanopettajien pitäisi tienata enemmän kuin minun tai sairaanhoitajien.

Ja itse puolestani odotan sairaala-apulaista parempaa palkkaa.

Vaikka en nyt ehkä sitten kuitenkaan luota sokeasti tuohon Iltasanomien taulukkoon.

ap

Vierailija
24/44 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. sosiaalityöntekijä..

meillä ei taida lakkoilut auttaa kun on kyse vähempiosaosaisten palveluista ja kukapa niistä välittäisi

Vierailija
25/44 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt ihan noinkaan mene. Harmi, jos tuo on käsityksesi lainojen järjestelemisestä ja neuvottelemisesta.

ap

Ja nyt on pakko lähteä viemään lapsi synttäreille....

Kiitokset mielenkiintoisesta keskustelusta.

Vierailija
26/44 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla mies on inssi ja tekee 16 h/5 ja viikonloputkin puhelimessa tai " töissä" .

Eikä makseta korvauksia ylimääräisestä.

Vierailija
27/44 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän se kuukausipalkka on, kun aina paasaatte niistä " palkattomista kesälomista..."

Vierailija
28/44 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastentarhanopettajat, luokanopettajat, kirjastoissa ja museoissa työskentelevät ovat mielestäni pahimmassa palkkakuopassa.

Vierailija
29/44 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehyläisten korotukset syksyyn 2009 asti on noin 13 prosentin luokkaa, joten ne Iltalehden listat on pelkkää unelmointia.

Vierailija
30/44 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini saa ekonomina erittäin vastuullisessa hommassa, hienolla tittelillä 2600. Kokemustakin on hyvin. Itse olen it-alalla esimiestehtävissä ja verotietojen mukaan saan tonnin vähemmän kuin työkaverit. (miehet) Kokemusta on yhtä paljon ja vastuuta. Minulla on parempi pohjakoulutus.

Vierailija
31/44 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

PPH. t ne vasta palkkakuopassa onkin!!!

Miettikää nyt, palkka enimmillään 1300 ja siitä verot pois!! Vastuussa ovat yksin koko pitkän päivän, eli n. 10 - 12 tuntia teidän lapsistanne.

Ovat kuitenkin ammatti-ihmisiä hekin ja antavat kotinsa ja elämästään suuren osan lapsille -ruokkien, hoivaten, kasvattaen, ja hellien näitä.

Kuuntelevat ja tukevat näiden lapsien vanhempia kasvatustyössä sekä suunnittelevat ja valmistelevat pitkän työpäivän jälkeen seuraavaa päivää. Monet pph. t hoitavat lisäksi omat lapsensa, miehensä ja kodin siihen päälle.

Ihailen sellaista (yleensä) naista joka tätä tekee!!! Eikä täälläkään av. lla ne huonon palkkansa valittajat ole edes yleensä perhepäivähoitajia, vaan paljon enemmän tienaavia ihmisiä!

Repikää siitä!

Vierailija
32/44 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin valtaosa on ilmeisesti sitä mieltä, että 2000 euroa on nälkäpalkka. On todellakin näin?

Esim. meidän firmassa (iso, valtakunnallinen yritys ja paikkakuntamme suurin työnantaja) on kokonainen liuta sihteereitä, asiakaspalvelijoita jne. joiden palkka on 1600 euroa brutto tai vähemmän ja that' s it. Ja tunnen suuren osan talon väestä henkilökohtaisestikin, ovat koulutettua väkeä.

Työpaikkailmoituksia katsellessa (joo, olen paljon parjattu tradenomi) tulee mieleen, että mitä hiton työtä pitää hakea jos meinaa saada sen " kohtuullisen" 2500-3000 käpälään? Eikös lähes kaikki hallinto- ja toimistotyöt ole juuri tuota alle 2000/kk -luokkaa? Vai tunnetteko paljonkin reskontranhoitajia jotka tienaa kolme tonnia kuussa?

Vierailija
33/44 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin tuossa oli kerrottu kunnallisen pph palkan olevan n. 1800e.

Olen itse kaupan alalla samalla työnantajalla ollut 8v ja tuntiliksa 9e eli 1440e/kk. Ja on 3v koulua käynyt. Ja sairaalalähetti ja mainostenjakajakin tienaa paremmin listojen mukaan.

Vierailija
34/44 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin myös, että mistä ihmeestä saisi edes tuollaisen 2500/kk palkaa.

Sillä summalla edes alkaisi tulla toimeen. 2000e ja alle on nykypäivänä todella laiha liksa.

Vierailija
35/44 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pankissa esimiestehtävissä ja meillä jopa määräaikaiseksi palkattu työntekijä (yo, ilman koulutusta ja mittavampaa työkokemusta) saa lähes tuon palkan. Sinun koulutuksella ja työkokemuksella pitäisi ehdottomasti olla n. 2500 eurossa. Olen törmännyt työhaastatteluissa tähän samaan asiaan (hakijat kertoneet) eli joissakin pankeissa palkat ovat kertakaikkisen surkeat.

Vierailija
36/44 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko kysyä, missä pankkiryhmässä olet esimiehenä?

Ei teillä tarvittaisi reipasta ja ammattitaitoista henkilökuntaa :) ?

Tiedätkö, missä pankkiryhmässä maksetaan huonointa palkkaa?

ap

Vierailija
37/44 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esimiesasemassa (alaisia 20) ja palkka hitusen yli 1900e (miinus verot). Ei toivoakaan paremmasta... Pidän kyllä työstäni mutta perhekin pitää elättää.

Vierailija
38/44 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

keittäjä tienaa muka nyt 1893e ja korotuksen jälkeen

2101e.

Kk palkkani on n.1600e bruttona...

Vierailija
39/44 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eteeni tulleet tapaukset ovat olleet OP-ryhmässä, mutta en tiedä, voiko niitä mitenkään yleistää koko ryhmää koskeviksi.

Pankkialalla tulee olemaan muutaman vuoden päästä kova pula ammattitaitoisista työntekijöistä eläköitymisen vuoksi. Reippaita asiantuntijoita tullaan tarvitsemaan aina:)

Vierailija
40/44 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan seurakunnan lapsityöstä. Tiimiin kuuluu myös pappi ja muita lapsi- ja perhetyöntekijöitä mutta minä vastaan lastenohjaajien ohjaamisesta eli siitä käytännön työstä jota tehdään (päiväkerhot, perhekerhot ym.). Seurakuntien työtekijöiden palkat ovat todella alhaiset, varsinkin lastenohjaajien. Esimerkiksi lastenohjaajan vanha alkupalkka oli alle 1300e. Hieman saatiin niitä nostettua mutta edelleen alkupalkat ovat liian pieniä. Vaikka pidän työstäni ja työpaikastani, niin elämiseen mekin tarvitsemme rahaa. ;)

t. 43 (?)