Nyt vasta tajusin, minkälaisessa palkkakuopassa olen.
Luin iltasanomista kunnallisen puolen palkkoja. Taulukossa oli palkat nyt ja korotuksen jälkeen.
Jopa sairaala-apulainen tuntuu saavan kohta enemmän liksaa kuin minä!
Huippua.
t, Tradenomi.
Työvuosia 6 ja töissä pankissa. Työ on vaativaa ja olen mielestäni melkoisessa vastuussa ihmisten talousasioista. Palkka 1980e/kk.
Kommentit (44)
Ne palkat kyllä olivat sellaisten henkilöiden, joilla on ainakin 10 v työkokemusta tai jopa 15v. 15 vuoden jälkeen on saanut kaikki lisät. Palkat eivät olleet alkupalkkoja.
jos et ole aivan suorittavan tason työssä. Varsinkin kun olet yksityisellä töissä! Nyt perustelut paperille ja palkankorotusta pyytämään.
Ihmiset kuvittelevat jostakin syystä, että pankeissa saa hyvää palkkaa.
Ja totuus on aivan toinen. Työn vastuullisuutta voi jokainen itse kuvitella vaikka nykyisten asuntolainojen valossa. Siis tarkoitan, että käsieni kautta kulkevat päätökset ja summat ovat huomattavan suuria ja virheisiin ei ole varaa. Kiire on myös usein kova.
ap
Taidankin käyttää lopun vapaapäivän tuon listan raapustamiseen ja menen loppuviikosta hallintojohtajan puheille!
Lisää rahaa on pakko saada!
ap
Ei palkkasi nyt niin huono ole. Omani vaatii kuitenkin aika asiantuntemusta myös.
Meillä on aivan ihan henkilökohtainen pankkineuvoja pankissamme, joka luonnollisesti hoitaa kaikki perheen raha-asiat (ja on meitä todella hyvin palvellut, huomioi aina koko perheen ja on aidosti ystävällisen oloinen). Toivoisin kyllä hänen saavan enemmän palkkaa, koska tärkeistä asioista on kyse.
Mun palkka kaikkine lisineen on reilu 1800e.
Mieti sitä ja ajattele mistä minä olen vastuussa verrattuna sinun vastuuseen.
Tuota luokkaa on kaverini palkka, ja hän on pankin tiskillä töissä. Hänen vastuualueellaan ei kyllä ole asuntolainan myöntäminen, sen sijaan myy kaikenlaisia palveluja asiakkaille. Työ ei vaadi mitään erityistä asiantuntemusta ja rahan käsittely ei tietenkään itsessään ole mitään vaativaa työtä. Pitää vaan olla tarkkana, mutta suuria päätöksiä työssä ei tehdä.
Ei se peruspalkka ole kovin iso monellakaan. T: kunta-alan sairaanhoitaja 1970e/kk ja nyt vähän enemmän. Minulla työkokemusta 10 vuotta.
sen sijaan että täällä kadehdimme ja toppuuttelemme toisiamme, meidän pitäisi yhden jos toisenkin vaatia korotusta palkkoihimme. Sairaanhoitajat tekivät sen, viimeinkin.
Luulen kyllä että ne ilkkujat oli joko kotiäitejä tai todella hyväpalkkaisia.
Sen sijaan kirjoittajan nro 10 viesti vähän pistää harmittamaan. Onko hoitoalan ihmisten aina pakko hyökätä tuolla tavoin. Toki teet äärimmäisen vastuullista työtä hoitaessasi lapsia, mutta työ voi olla muullakin tapaa vastuullista. Ei ole oikein mittaria, jolla suoraan vertaisi vastuuta. Koen todellakin olevani vastuussa isoista asioista käsitellessäni satojen tuhansien eurojen lainoja ja yrittäessäni etsiä asiakkaille parhaita mahdollisia ratkaisuja.
ap
sillä niistä ei näe koko totuutta. Ei edes mulla (rivisairaanhoitaja) ole tuollainen palkka kuin ap:n mainitsemalla sairaala-apulaisella siinä listassa.
Korotusten jälkeen neljän vuoden päästä ehkä jo ihan hyvä, reilut 2200 kaiketi. Ja suurella osalla tosiaan näin, silti noissa listoissa on sh:n palkat nyt kirjattu 2400 euroon. Voi kun saiskin =)
Oli asiaton tuon 10 vertailu, ei toisten töistä voi sanoa tietävänsä mitään ennen kuin sitä on itse tehnyt. Mutta ethän sinäkään sorru yleistämään, pliis. Meinaan kun toteat, että hoitoalan ihmiset aina hyökkäävät...
Ei tunnu kivalta sekään, että leimataan koko hoitoala, jos yksi lastenhoitaja sattuu osoittamaan tyhmyyttä sanoissaan.
T: Se sh, joka tienaa saman kuin sairaala-apulainen
Vierailija:
Sen sijaan kirjoittajan nro 10 viesti vähän pistää harmittamaan. Onko hoitoalan ihmisten aina pakko hyökätä tuolla tavoin. Toki teet äärimmäisen vastuullista työtä hoitaessasi lapsia, mutta työ voi olla muullakin tapaa vastuullista. Ei ole oikein mittaria, jolla suoraan vertaisi vastuuta. Koen todellakin olevani vastuussa isoista asioista käsitellessäni satojen tuhansien eurojen lainoja ja yrittäessäni etsiä asiakkaille parhaita mahdollisia ratkaisuja.
ap
että itse siellä naisvaltaisella kontoripuolella ja palkka kapinen 2000E. Itse olet tehtaan puolella ja tonnin parempi palkka. Tosin työkin ehkä vuorotyötä ja olaosuhteet erilaiset, mutta kuitenkin. meidän naisten tulisi puhaltaa yhteen hiileen sen sijaan että panetellaan toisiamme. Kukaan ei tälläkään osastolla korvaansa lotkauta jos palkka otettaisiin puheeksi. Se, että se ei enää olisi mikään salaisuus, voisi kohentaa ja tasa-arvoistaa tilannetta kummasti.
Olen vain useammin kuin kerrn kuullut sen kommentin, että ethän sinä mistään vastuullisuudesta tiedä, kun et vastaa kenenkään hengestä.
Minua ärsyttää suunnattomasti kaikenlainen kisaaminen siitä, kuka saa kirkkaimman sädekehän päänsä päälle. Arvostan itse hoitajien työtä suuresti. Lapsen hoitopaikassa on aivan ihanaa henkilökuntaa ja viimeksi sairaalassa asioidessani sain loistavaa palvelua! Toisaalta vastuu on kova myös esim. insinöörinä työskentelevällä miehellänikin. Viime viikolla painoi kaksi iltaa ylitöitä, koska oli pakko saada projekti valmiiksi. Muuten olisi tullut satojen tuhansien eurojen vahingot jne.
Mutta kuten todettu, ei saisi yleistää...
ap
Esim. Nooa on kannattavuutensakin puolesta todella säälittävä. Noin 60 työntekijää, vähän asiakkaita ja tulevaisuus epävarma... Ekana sieltä saa lähteä, jos huonot ajat iskee.