Kantoliina vinkkejä ensikertalaiselle?
Kaipailisin siis vinkkejä kantoliinoista, käyttäjien kommentteja ja hyväksi havaittuja neuvoja. Nettisivuja kantoliinoista olen kahlannut, muta vaihtoehtoja tuntuu löytyvän vallan runsaasti, joten iskee tietoähky.
Aikaisemmin en ole kantoliinaa käyttänyt. Tulevan vauvan kanssa ajattelin liinan ootta käyttöön, jotta kädet jäävät muihin hommiin. Esikoisen kanssa käytin hyvin vähän kantoreppua, mutta siinä minulla kipeytyi selkä, joten kaipailisin vinkkejä liinoista, jotka eivät käy niin kovasti selän päälle.
Suositelkaa ja kertokaa omia kokemuksianne. :)
Jo-an
Kommentit (2)
pehmeää trikooliinaa. Meillä käytetty babua (baby bundler) jonka jälkeen siirryttiin kudottuun liinaan ja Ergo kantoreppuun. Noita trikooliinoja saa ohuempana ja paksumpana. Joten jos kesällä kantaa, niin ohuempi liina on parempi. Tai sekin makuasia...
babyidea.fi sivuilta löytyy hyvä valikoima liinoja ja sieltä löytyy kirppis, josta voi ostaa käytettyjä liinoja. Eipä ne mene käytössä juuri miksikään ja saa sitten vähän halvemmalla. Liinan pituus valitaan kantajan koon mukaan ja minkälaisia sidontoja haluaa tehdä. Ajattelin kun tämä kolmonen täältä syntyy niin kokeilla rengasliinaa tai neliöliinaa, onko kellään niistä kokemuksia. Mahdollisimman nopea " pukea" kun käy lasten kans kaupassa...
Amaria 15+3
oli liina tosi ahkerassa käytössäm, kunnes siirryttiin Ergoon.
Eri liinoista mulla ei ole kokemusta, mutta tykkäsin kovin tuosta trikoisesta, meillä me and maman oma malli. Trikoinen on kaiketi helpoin aloittelijalle ja sinne saa pienen vauvan ihanan pehmeästi. Olen kuullut kehuttavan Babyidean MaM ecoa, joka on ainakin osaksi hamppua ja siten jämäkämpi( eli voi isompaakin lasta kantaa), mutta kuitenkin pehmeä ja " helppo" , kuten trikoiset.