Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**ENSKAT viikko 47 (19.-25.11.)**

20.11.2007 |

Apua, eikö viikkopinoa ole vielä avattu? Tässä viime viikkoiset höpinät:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=11705549&p=2&tm…

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu alkamassa¿ On taas niin synkkä keli, ettei mitään rajaa.

Sara-Marialla ei ole enää paljoa jäljellä äitiysloman alkuun :) Niin se aika vaan kuluu.

Paco kyseli mitä tehdä mammalomalla¿ Tässä nämä päivät vaan kuluu ihan hujahtamalla! :) Eka viikko kohta jo takana, tosin olin jo sairaslomalla sitä ennen. Itse olen yrittänyt lepäillä, pestä vauvatarvikkeita ja järjestellä paikkoja. Paria kaveriakin tullut nähtyä ja olen lukenut jo huimat 2 kirjaa. Jos vaan kunto on hyvä, niin kai sitä jaksaa touhuta vaikka mitä, itsellä on nuo liitoskivut ja väsymys rajoittaneet vähän liikkumista. No jouluostoksiakin olen ehtinyt jo etukäteen tehdä. Siis en kaikkea tätä viikon aikana, vaan jo sairaslomalta lähtien :D

Butterfly: voi hitsin hitsi, että jouduit ¿pakkolepoon¿! Mutta eihän siinä auta kun ajatella positiivisia ajatuksia ja yrittää levätä oikein kunnolla. Ettei vaan tule mitään isompiä särkyjä tai myrkytyksiä. Ihana juttu, että miehesi ei tarvinnutkaan jäädä kertaamaan! Tsemppiä sängyn pohjalle!

Pore: kuulostaa niin tutulta tuo, että ei paljoa voi pohtia miltä näyttää, pääasia että menee joku vaate päälle :) Itse en aio hankkia isompaa talvitakkia, koska käyttöikä olisi niin minimaalinen. Ja tällä hetkellä on plussa-asteitakin¿ Ei mene kuin yksi syystakki päälle tällä hetkellä, sekin nippa nappa. Sillä yritän pärjätä. Housuja ei ole kuin yhdet...

Hyvä saikku, että masukaverilla kaikki on ok! Kivaa, kun pääse jo kolmen viikon päästä kurkkaamaan mahaan uudelleen :)

Omaa napaa sitten: Tänään olisi tarkoitus lähteä käymään leffassa pitkästä aikaa kaveripariskunnan kanssa, että tulee nuo sarjaliput käytettyä. Jännittää jo etukäteen, kestänkö ilman vessareissua pari tuntia :) Ja mitä saan laitettua päälleni, etten näytä ihan variksenpelättimeltä¿

Viime yönä nukuin kuin tukki, heräsin vain 2 kertaa veskiin, mutta uni tuli sen jälkeen heti. Ihanaa :)

Ja sain vanhempainpäivärahapäätöksen vihdoin. Onneksi oli laskettu viimeisten puolen vuoden tulojen mukaan, automaattisesti. Eipä nuo silti mitään huimia summia ole, mutta onneksi työnantaja maksaa 3kk palkkaa äitiysloman ajalta¿ Pitää nyt ruveta kääntämään ajatusmaailma hankinnoista säästöliekille, kun tulot tippuu. Onneksi ensi kuun alussa tulee vähän veronpalautuksia. Voi kipaista tammikuussa ostamaan piiperölle jotain kivaa alennusmyynneistä :D ellen ole juuri silloin synnärillä¿

Aurinkoisia ajatuksia kaikille enskoille synkän kelin keskelle!

Gaiole ja piiperö 35+1

Vierailija
22/29 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olenpas ollut laiska tällä viikolla kirjoittelemaan, vaikka on tullu tässä koneellakin istuttua. aivot ollu jotenki ihan off-tilassa, ettei oo jaksanut alkaa mitään sen kummempia kirjoittelemaan. viikko on mennyt hyvin, oon jopa saanut kokea pikkuisen ekan hikkakohtauksen. :)

gaiole, en oo vielä äippälomalla vaikka pari kuukautta oon jo tässä kotosalla ollut (työtön kun olen). ens vkolla alkaa sitten virallinen äippäloma! :) kyselit myös unista.. mä oon ihmetellyt kun oon säästynyt nuilta vauva-unilta melkeinpä kokonaan.. tai sitten tyytyväisenä niitä näen mutta en muista. mies on sitten nähnyt munki edestä (milloin minulle ja milloin vauvalle tapahtuu jotain.. taitaa olla huoli). mutta onhan tässä vielä näitä viikkoja nähdä unia. :)

paco, kyllä mä ainakin ajattelin hommata liinan. vieläku löytäis sellasen kohtuu hintasen ja hyvän. joku ' iänvanha' , mutta käyttämätön, kantorinkka saatiin äidiltäni, joten sitä varmaan mies tulee sitten käyttämään ku vauva kasvaa. mies ei niin noista liinoista välitä.

äippäloma jatkuu aika samanlaisena kuin tää elo on tähänki asti ollu jo muutaman kuukauden.. leppoisasti kotona massua kasvatellen ja vauvatarvikkeita kaappiin laitellen. :)

sanlelle onnea.. ihanaa kuulla vauvaperheen arjesta.

ja dragondreamille onnittelut myös omasta nyytistä! :)

butterflylle, voimia ja tsempiä vuodelepoon! toivottavasti vointi sulla kohenee..

saikku, ihana kuulla alkupääläistenkin kuulumisia. tuntuu ihan että itselläkin ois noi viikot 8 ollu vasta eilen.. nauti raskaudestas vaikka välillä se saattaa kiroiluttaakin vähän. ;D

mutta nyt aamupalalle ja sitten alan silittelemään vauvan vaatteita. on niitä tullut pestyä, mutta tuossa ne on muutaman päivän silityslaudan päällä oottanut mun innostumispuuskaani.. joskos ne tänään saisin silitettyä, vaikka en siitä hommasta niin välitäkään..

//mutsiko ja pikkuinen rv33+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirryin tuolta vauvakuume-palstalta tänne, kun tämän aamun varmistustesti Predictorilla näytti plussaa. :) Laskettu aika on laskurin mukaan 29.7. ja raskausviikkoja ilmeisesti koossa hurjat neljä. :)

Ofelian

Vierailija
24/29 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnea plussasta!

tsemiä ja hyvää vointia raskauden aikana!

toivottavasti kaikki sujuu hyvin.. :)

Vierailija
25/29 |
24.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ofelianille vielä tervetuloa mukaan:) (Kävin jo tuolla kuumeilupuolella onnittelemassa...) ja tuhannesti onnea:)

Kiitokset kaikille tsempityksistä!!! Niitä tarvitaan sillä nyt mulla on myös raskaushepatoosi epäily... aaaaaaaaaaaaarg. Mä en jaksa tätä enää. Kutittaa niin hemmetisti koko ajan. Maanantaina verikokeisiin. Pelottaa niin paljon:( Yritän itteeni tsemittää et jos ois vaan jotain muuta esim. reaktio noista lääkkeistä. Noh onneks neuvolassa muuten oli kaikki ok ku eilen siellä kävin:)

Huomenna pitäs mennä kattoo yhtii emmaljungan vaunuja. Toivottavasti ne ois hyvät. Tai siis mies menee kattoo ku mä en varmaan saa lähtee mukaan. Joku oli kyselly kantoliinoista. Mä aattelin ruveta sellasta käyttää et ei ihan väsy tohon kahen muksun kantamiseen. Miehelle yritän kans tarjota liinaa, jos vaikka innostuis niin molemmat vauvelit pääsis kyytiin:)

Sit oli unista kans ollu puhetta. Niitä mä nään ihan älyttömästi kaikenlaisii hulluja. Vauvoista ja muusta. Viime yönä näin jotain ihme unta mun exästä... Pelottavaa:) Ne on taas noit unii joista miehelle ei puhuta mitään, vaikka minkä mä unilleni mahdan.

Noh nyt karkkien kimppuun. Oon ton verenpaineen takia yrittäny syödä oikeen terveellisesti koko viikon mut nyt en enää jaksa:) Kai sitä joskus saa herkutellakin.

Terkuin Butterfly rv 24+0

Vierailija
26/29 |
24.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana auringonpaiste ulkona! :)

Ofelian: tervetuloa mukaan juttelemaan enskoihin ja onnea plussasta!

Saikos mutsiko pyykkipinon silitettyä? En tajua miten tota pyykkiä onkin silitettävänä niin kamalasti... Taidan pestä sitä koko ajan, nyt kun kotosalla olen...

Butterfly: voi ei, jos sulle iskee se hepatoosi! Toivottavasti ei! Siihenkin kai on joku lääkitys sitten olemassa..? Tule kertomaan löytyikö hyvät vaunut.

Olipa kiva käydä eilen leffassa ja ihmisten ilmoilla. Yö meni kyllä ihan pipariksi, kun tuli liitoskivut heti mukaan kuvioihin. Ja ihan aamusta piiperö oli liian hiljaisen oloinen... Yleensä se herää aina joka kerta, kun käyn veskissä, ja antaa parit monotukset kylkiin. Nyt ei mitään liikkeitä koko yön aikana. Iski kamala paniikki ja yli puoli tuntia yritin sitä herätellä, kun tajusin etten ole tuntenut liikkeitä moniin tunteihin! Oli siis yllättävän hiljainen jo nukkumaan käydessä, vaikka silloin yleensä jytää oikein kunnolla. No pitkällisen mahan heiluttelun ja mehun juonnin jälkeen tuli pari hiljaista potkua ja sitten onneksi pari napakampaakin. Ei tarvinnut lähteä päivystykseen... Kyllä karisi uni silmästä sekä itseltä että mieheltä... Onneksi aamusta sai nukuttua vielä pari tuntia, ja nyt piiperö on monotellut jo jonkin verran. Kai sitäkin väsytti leffassa käynti :)

Asioille pitäisi lähteä, jos vaan tuo reistaileva kankkulihas antaa kävellä kunnolla.

Gaiole ja piiperö 35+2

Vierailija
27/29 |
24.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tervetuloa O-puolelle! Ihanaa saada muitakin alkupääläisiä mukaan.. Tarrasukkia ja vauvaliimaan vauvalle matkaan!

-Saikku rv9+1- (hui! onko tosiaan jo noinkin paljon?)

Vierailija
28/29 |
24.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on viikonloppu taas. Kirjottelin aamusella pitkät pätkät, mutta meillä päätti sitten selain kaatua siihen syssyyn enkä kerinny aikasemmin uudelleen alkaa rustaileen. Piti päästä koiran kanssa metsälenkille ku ilma oli kerrankin hyvä, aurinko paistoi ja hiukan oli pakkasta.

Paco: Hyvä, että neuvolassa oli kaikki hyvin. Meillä tuollanen kantoliina on jo (tuli ku tilas vauva-lehden), mutta mietin pitäiskö sitä vielä hommata sellanen reppu. Mies varmaan tykkäis siitä enemmän kun liinasta josko jommassakummassa edes haluaa kanniskella.

Butterfly: Harmi, että jouduit vuodelepoon, koita nyt kuitenkin lepäillä. Varmasti on kivaa, kun mies palasi nopeemmin kuin kuvittelitkaan.

Pore: Eiköhän sitä aina jotain päällepantavaa löydy :) Taitaa olla mullakin sellanen ongelma edessä vielä talvella, nyt sai jo toppahousuihin hake henkselit kun ei enää saa vetoketjua kiinni.

Saikku: Kivaa, että neuvolassa oli kaikki hyvin ja olit päässyt kurkkaamaan masun sisään. Se on todella mahtava kokemus kun pääsee näkemään ensimmäisen kerran sen sydämen lyövän :) Väsymys on ihan normaalia tuohon aikaan, mutta muista välillä levätäkin.

Mutsiko: saitko tehtyä selvää silitysvuoresta?

Ofelian: tervetuloa tänne meidän joukkoon jutustelemaan ja onnittelut plussasta. Siitä se odotus nyt alkaa :) Kävisikkö laittamassa vielä oman esittelyn tuonne meidän esittelypinoon, päivittelen sen sitten sinne: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=11671882&t=11671882&appid…

Gaiole: Harmi, että yö meni pipariksi, mutta onneks saat lepäillä pitkin päivää jos vaan tuntuu siltä. Hyvä, että kaveri siellä sitten ilmoitteli olemassa olostaan, ettei tarvinu kummemmin huolestua.

Missäs meidän loppupääläiset, malaika ja dajm, kenties nyyttiä hakemassa kotiin :)

Sokerirasituksessa oli perjantaina, mutta en kerinny sitten samana päivänä saamaan tuloksia. Pitää koittaa maanantaina soittaa neuvolaan ja kysellä miltä vaikutti. Muuten täällä voidaan ihan normaalisti. Masukki siellä ilmottelee olemassa olostaan pitkin päivää, eikä vielä oo pahemmin mitään vaivoja ilmenny. Oonkin miettinyt, että mistä sitä tietää mitkä on liitoskipuja ja mitkä supistuksia?

Nyt haukkaamaan iltapalaa, meinaa jo vähän olla nälkä :)

-Sara-Maria rv 28+2-

Vierailija
29/29 |
25.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips ja onnittelut vauvautuneille...pitkästä aikaan kirjottelen taas tänne. On ollut tässä niin tätä odottelua ettei oo malttanu kovin koneella edes olla. ;)

Mulla on sitte tänään tullut täyteen tasan 42 vkoa ja ei meinaa kummosia merkkejä olla tulosta. Huomenna joudun OYSin osastolle ainakin, joten eiköhän ne jo käynnistä jos ei mitään tapahdu. :)

Tulipa sitten tässä muutenkin ihan viime hetken muutoksia. Mies nimittäin sai töitä Tukholmasta ja alkaa jo joulukuun 10. pvä joten meikä jää sitten yksinään pienen vauvan ja hänen poikansa kanssa tänne kotiin. Meinaa kyllä tosissaan ressata kun oma vauva on kuitenkin ihan ensimmäinen...että mitenhän sitä pärjää ja jaksaa, kun vauva on sitten vaan pari viikkoa kun mies jo lähtee pois eikä mulla oo täällä kavereitakaan auttamassa tai ketään. Ja äitikin joutuu jo nyt tiistaina lähtemään takaisin Tukholmaan, koska on ollut täällä jo kolme viikkoa...laskettu aikahan oli isänpäivänä ja siihen me silleen niinku tähättiin tai että ehkä muutaman päivän myöhemmin tulis, mutta pyh. Tämä vaavi on tykästyny olemaan tuolla massun puolella kummasti ;) heh. No ehkä tilanne huomenna muuttuu. Viime yönä oli jo lupaavia supistuksia, ehkä tänä yönä jatketaan...:D

Mutta meenpä nyt tuohon sohvalle lepäilemään vielä...on vähän huono olo just nyt...närästääkin niin pirusti. Tsemppiä kaikille loppumetreillä oleville!! :D

Malaika + vaavi 42+0