Rytmihäiriöt ja raskaus
Hei!
Tässä olen nyt usemman viikon ajan kuulostellut itseäni ja rintakehääni, kun siellä tuntuu välillä semmoista tärinää, joka kestää muutamia sekunteja. Ensin luulin, että ovat jotain happovaivoja, mutta eilen illalla kuuntelin stetoskoopilla vaihteeksi omaa sydäntäni, enkä vauvan ja aivan selvästi sitten kuului, että sydän jätti lyömättä yhden tai kaksi lyöntiä ja ottaa sitten rytmistä uudelleen taas kiinni.
Ikinä aiemmin mulla ei ole ollut mitään vastaavaa ja nyt olenkin vähän ihmeissäni, mistä tämä johtuu..Onko yleistäkin, että raskauden aikana tämmöistä voi tulla ? Jostain ainakin luin, että raskaus on elimistölle niin suuri stressi ja vielä, kun verta kiertää jopa 50% enemmän, kuin normaalisti, joutuu sydän koville.
Inhottavan tuntuinen vaiva kyllä on, ja jos tästä vielä kovin pahenee, aion kyllä lääkärissä käydä.
Mutta onkos täällä ketään, jolla olisi antaa jonkinlaista selvitystä asiaan ? Kohtalotovereita?
lion76 ja rv 20+0
Rytmihäiriöitä minullakin ollut raskauden aikana. mainitsin niistä neuvolassa ja minun käskettiin vain tarkkailla tilannetta ja sanottiin, että jos oikein kovasti rupeaa häiritsemään, voinhan toki mennä otattamaan sydänkäyrän.. en kuitenkaan itse näistä ole liiemmin ollut huolissani, käsittääkseni ovat melko yleinen vaiva raskausaikana. ja nyt muuten mitä enemmän on viikkoja tullut, sitä vähemmälle ovat rytmihäiriöt jääneet..
Sirdamiini rv 25+5