Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannataisko ruveta perhepäivähoitajaksi, kun tilanne on tämä:

Vierailija
19.11.2007 |

Olen aineenopettaja ja alle kouluikäisen lapsen äiti. Lapsi käy päiväkodissa.

Tykkään työstäni, mutta toisaalta olen usein aika väsynyt siihen, että iltaisin ja viikonloppuisinkin työt ovat mukana ja mielessä. Oppilaiden kokeita ja vihkoja on korjattavana pinkkoja, tuntisuunnitelmia täytyy tehdä (ja haluankin tehdä, jotta työ sujuisi mahdollisimman hyvin). Työtahti on aika tiivis, tuntuu ettei saa koskaan kunnolla vedettyä henkeä, kun aina on jotain uutta projektia ja kurssia ja muuta tulossa.

Työmatka on melko pitkä, melkein tunnin suuntaansa.

Pidän kasvatustyöstä. Olen alkanut haaveilla siitä, että saisin toteuttaa itseäni vähän leppoisammassa ja pienemmässä ympyrässä kuin nykyinen koulumaailma. Olen miettinyt perhepäivähoitajaksi ryhtymistä. En loppuiäkseni, vaan muutamaksi vuodeksi ainakin ensi alkuun. Palkka putoaisi, mutta saisinko vastapainoksi kiirettömämmän elämän?

Saisin olla kotona, tehdä työpäivän lähiympäristössä. Saisin ulkoilla työpäivän aikana. Saisin laittaa ruokaa työpäivän aikana (pidän ruoanlaitosta). Saisin toteuttaa myös haluani ja taipumustani, joka liittyy lasten kasvatukseen.

Onko idea ihan utopistinen vai kuulostaako järkevältä?

Onko joku tällaisen toteuttanutkin ja miltä on tuntunut?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi määritellä palkan? Onko vastaavasti enemmän jotakin muuta työtä, paperihommia ym. (joita sivumennen sanoen olen tässä opettajan työssä alkanut karsastaa, niitä kun on aina niin paljon!)

ap

Vierailija
22/25 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erona vaan se, että olen edelleen omien lasten kanssa kotona (enkä ole opettaja), mutta kunhan kuopus tästä vähän kasvaa, haaveilen ryhtyväni muutamaksi vuodeksi perhepäivähoitajaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla