Mistä voi lainata nitojaa?
Tarvis nitoa vain yksi niitti. Ei viitsi ostaa nitojaa sitä varten, kun muuten ei ole käyttöä.
Onko kirjastoissa nitojaa käytettävissä? Tai Postin paketointipisteissä?
Kommentit (49)
Kysy naapurilta. Lähes joka kodista löytyy.
Otat aikakausilehdestä/mainoslehdestä niitin irti ja kiinnität sen tarvitsemaasi paikkaan (tee neulalla ensin reiät ja laitat sitten niitin).
Laita se nurkasta kiinni vaikka ompelulangalla.
Postissa on ainakin. Varmaan monen kaupan tiskin alla myös, kassalla.
Lainastosta. Sieltä voi lainata mitä vaan.
No miksikähän ne paperit pitää nitoa. Käytä klemmaria, pysyyhän ne silläkin.
Vierailija kirjoitti:
Tää on semmonen viranomaiselle lähetettävä vastauspaperi, joka pitää taitella kirjekuoren muotoon ja nitoa kiinni. Ei pysy klemmarilla kiinni kuljetuksessa. Toki voisin laittaa paprun tavalliseen kuoreen, mutta sitten joudun maksamaan postimaksun (ja kuoren) itse.
Vierailija kirjoitti:
Kysy naapurilta. Lähes joka kodista löytyy.
En tunne naapureita. Enkä ala tämän takia tutustumaankaan.
Vierailija kirjoitti:
Otat aikakausilehdestä/mainoslehdestä niitin irti ja kiinnität sen tarvitsemaasi paikkaan (tee neulalla ensin reiät ja laitat sitten niitin).
Tää vois toimia, mutta mistä vois lainata neulan? Ja jonkun lehden?
Vierailija kirjoitti:
Laita se nurkasta kiinni vaikka ompelulangalla.
Ei oo lankaakaan. Ja ohjeissa sanottiin, että pitää nitoa kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Lainastosta. Sieltä voi lainata mitä vaan.
Katsoin Lainaston sivut. Eihän sieltä saa muuta kuin rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on semmonen viranomaiselle lähetettävä vastauspaperi, joka pitää taitella kirjekuoren muotoon ja nitoa kiinni. Ei pysy klemmarilla kiinni kuljetuksessa. Toki voisin laittaa paprun tavalliseen kuoreen, mutta sitten joudun maksamaan postimaksun (ja kuoren) itse.
No onpa sulla rahat vähissä 😲
Vierailija kirjoitti:
Postissa on ainakin. Varmaan monen kaupan tiskin alla myös, kassalla.
Tää se oli mullakin ekana mielessä, eli tällä mennään.
Kova laki sarjasta niiltä kausilla missä nitoja on mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et laita sitä siihen ulosottomieheltä saamaasi kirjekuoreen? Silloin joudut maksamaan enää vain postimerkin 0,60 senttiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onpa sulla rahat vähissä 😲
En ole AP. Minulla ei ole rahat vähissä, mutta en minäkään maksaisi kirjekuorta ja postimaksua jos se on jo maksettu.
Esim lehdestä irrotetun niitin uudelleen käyttö varmaan onnistuu ja reiät paperiin saa tehtyä myös sillä niitillä. Vastaanottajan voi tosin olla vaikeampi avata näin kiinnitettyä. Uskoisin, että niittien avaaja toimii huonosti kun on se niitti väkisellä vähän mutkalla. Itse kävisin esim kirjastossa niittaamassa jos helpon matkan päässä tai ihan vaan laittaisin teipillä kiinni.
Kauheasti sinulla on aikaa käyttää jos tuntikausia häsläät 1€ takia.
Tai isossa kaupassa.