Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko uskovainen mielestäsi yksinkertainen?

Vierailija
19.11.2007 |

Jotenkin aina mietin niin. Siis pidän ihmistä, joka ei osaa ajatella omilla aivoillaan (vaan sysää kaiken jollekin mielikuvitusolennolle) aika tyhmänä. Tai aivopestynä/rikkinäisenä ihmisenä. Usein o v a t aika kummallista jengiä. Miksi se Jesse täytyy tuoda päivittäiseen keskusteluunkin mukaan?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai niillä on aivot jotenkin eri lailla rakentuneet, että voivat uskoa jesseihin ja jumaliin ja siipiolentoihin.

Vierailija
2/44 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohtiikohan uskovaiset yhtä paljon miks joku on ateisti tai uskoo saatanaan tms?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoholismia/mielenterveysongelmia tms. Mun mielstä on ihan OK, jos saavat siitä jotakin apua itselleen, mutta muille tuputtamista en ymmärrä.

Vierailija
4/44 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti niputetaan uskovaisten vastakohdiksi ateistit ja saatananpalvojat. Oikein aivopesun kukkanen :)

Vierailija
5/44 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä voi lukea, että jos olet hoitaja, olet tyhmä. Jos olet uskovainen, olet tyhmä. Mitä muuta? Ai että te olette niin viisaita!

Vierailija
6/44 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

harvemmin Jeesukseen ja Saatanaan uskominen ovat toisensa poissulkevia vaihtoehtoja.

Vierailija
7/44 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyhmiä ja viisaita. Uskovainen hoitaja on varmaan skaalan alin...

Vierailija
8/44 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns. " yksinkertaisia" löytyy varmasti ihan jokaisesta uskontoryhmästä.

Itse uskon Jumalaan, mutta en missään määrin pidä itseäni yksinkertaisena. Olen hyvin kiinnostunut ympärillä pyörivästä maailmasta ja monista eri suuntauksista, aatteista ja asioista. Se, että uskon Jumalaan ei millään tavalla tee minusta, tai kenestäkään yksinkertaista.

Kukaan ei " sysää" Jumalalle mitään, ja todellakin ihan omia aivojamme käytetään. Se usko on yksi asia, ja se on taustalla elämässä aina mukana, mutta silti minä teen omia päätöksiäni, olen aktiivinen ja varmasti monella tavalla valveutuneempi kuin useampi ateisti tai muun ryhmän edustaja.

Pyrin mahdollisimman hyvin olemaan tuomitsematta muita, mutta kieltämättä joskus tällaiset aloitukset (ylipäätään ihmiset tällaisine mielipiteineen) saavat mieleen kuvan eräänlaisesta yksinkertaisuudesta.

Miten kukaan voi yleistää jonkin joukkion yhden yhtenevän piirteen perusteella?

Vierailija
9/44 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain yksinkertainen pystyy yleensä kirjoittamaan, että " en minä pidä itseäni yksinkertaisena" . Ja ei kai kukaan nyt muutenkaan itseään tyhmäksi myönnä. Vaikka kuinka olisi.

Ja kyllä jokin typerä piirre voi tehdä koko porukasta tyhmän.

Vierailija
10/44 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittävää on se, että arvostelee toisen elämänvalintaa ja vieläpä yksinkertaiseksi. todella säälin ihmisiä jotka ei uskalla ottaa Jeesusta vastaan tässä ateistisessa maailmassa vaikkapa siitä syystä, että maailma on vastaan. elämä käy raskaaksi jos kuvittelee olevansa täydellinen.

Vierailija
11/44 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

papukaijan ulkoa opittua papatusta... Ei mikään älykkyyden merkki.

Vierailija
12/44 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei...

Vierailija
13/44 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

tyhmiä ja viisaita. Uskovainen hoitaja on varmaan skaalan alin...

Vierailija
14/44 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joku voi pitää itseään yksinkertaisena ja olla siihen tyytyväinen. Tuleeko tämä sinulle yllätyksenä? Onko maailmannäkemyksesi kenties hieman yksipuolinen.

Voisitko antaa esimerkkejä sellaisesta yksittäisestä piirteestä, joka tekee jokaisesta sen tekijästä tyhmän? Mikä on sellainen asia (eikä tässä haeta mitään ääliömäisyyksi kuten " pedofilia" )?

Mikä mahtaa olla käsityksesi yksinkertaisesta? Voisitko selventää? Et taida olla kovin paljon ajatellut asioita, kun tuollaista suollat (olen valmis perumaan tämän antamasi olettamuksen heti kun kirjoittaisit jotain perusteltua).

Vierailija:

Vain yksinkertainen pystyy yleensä kirjoittamaan, että " en minä pidä itseäni yksinkertaisena" . Ja ei kai kukaan nyt muutenkaan itseään tyhmäksi myönnä. Vaikka kuinka olisi.

Ja kyllä jokin typerä piirre voi tehdä koko porukasta tyhmän.

Vierailija
15/44 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä tahansa uskonnon edustaja on yksinkertainen? Saisiko perusteluja?

Eli yksinkertainen ei ole sellainen ihminen, joka ei usko mihinkään? Mitenkäs se ilmenee? :)

Olisi kiva kuulla oikeasti teidän perustelujanne, sillä ajatuksenne ovat todella alkeellisia ja lapsellisia.

Vierailija
16/44 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

selitätte vaikka uskovaisen lääketieteen tohtorin (todella taitava kirurgi), englannin kielestä huippuarvosanoin väitelleen tohtorin, tekniikan tohtorin ja muut vastaavat, joita taatusti ette sanoisi tyhmiksi? Sattuvat vain olemaan uskovaisia, mutta te ette sitä tiedä.

Tunnen kaikki nuo 3, joista annoin esimerkin.

Vierailija
17/44 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

väittelee itsensä huipputohtoriksi ja on arvossa pidetty puhuja ja mahtavana keksijänä pidetty henkilö, ja sitten kun hän tulee vanhalla iällä uskoon, niin hänestä tulee yksinkertainen? Erittäin fiksua.. saanen nauraa.

Vierailija
18/44 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta silti ihmisenä tollo ja elämänhallintataidoiltaan hukassa. Ei ne mitenkään toisiinsa liity.

Vierailija
19/44 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

henkilöistä, joita pidätte arvossa, ja joita kenties kohtaatte työelämässänne tai muualla, ovat uskossa. Te ette sitä tiedä, ettekö heitä pidä yksinkertaisina ihmisinä.

Vierailija
20/44 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo " tollous" ja elämäntaitojen puutteellisuus näkyy käytännössä elämässä?

Miten sinä esimerkiksi erotat nämä henkilöt muista?