Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuleeko lapselle traumoja jos lopetan imetyksen kerralla kokonaan?

Vierailija
19.11.2007 |

Lapsi siis täyttää kohta 2v ja imetys alkaa jo tuntua aika raskaalta. Välillä olen yrittänyt vähentää imetystä ja kesällä menikin paremmin kun oltiin paljon ulkona je menossa, mutta nyt kylmemmillä ilmoilla ja paljon kotona ollessa roikkuisi koko ajan tississä kiinni :(

On alkanut syömäänkin tämän takia tosi huonosti. Olen koittanut vähentää pikku hiljaa imetyskertoja ja yöllä en enää imetäkään, mutta muuten lapsi ei tunnu ymmärtävän miksi joskus saa tissiä ja " väärään" aikaan ei. Imetän vielä noin 3 kertaa päivässä.

Nyt haluaisin lopettaa kokonaan kerralla, mutta pelottaa jos se on lapselle jotenkin haitallista :(

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap

Vierailija
2/6 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itsestä siltä tuntuu, niin lopeta vain ihan yhdellä kertaa!

Itse lopetin periaatteessa myös näin, vaikka olinkin jo etukäteen vähentänyt imetyskertoja. Yhtenä iltana kuitenkin kieltäydyin antamasta iltamaitoa ja sen jälkeen ei tissiä sitten saanutkaan. Eikä tuo kovin traumatisoituneelta vaikuta reilun puolen vuoden jälkeen ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut muita mahdollisuuksia, oli niin riippuvainen tissistä. Muistan, että kaksi viikkoa sen jälkeen sai ajoittain kiukkukohtauksia asiaan liittyen, mutta sen jälkeen tissi unohtui. En jaksa uskoa, että aiheuttaa traumoja, jos asiat muuten ympärillä ok.

Vierailija
4/6 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole huomannut että traumoja olisi jäänyt, vieroitus kävi näin yllättävän helposti. äitille varmaan vaikeampaa..

Vierailija
5/6 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten kaikki ihan ok. Kauhistuttaa vaan 2v neuvolaankin meno, kun pojan syömiset päivässä on tyyliin kolme kauramuroa, viipale omenaa, pari rusinaa... ja ahdistaa, kun poika niin riippuvainen tissistä, eikä loppua sille näy.

Yritän nyt sitten lopettaa kerralla. Tilasin jo mieheltä Molkosania kaupasta, niin voin laittaa vaikka sitä rintoihin. Tuskin maistuu hyvältä! ;) -ap

Vierailija
6/6 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksivuotiaalle voi jo osoittaa arvostusta olemalla rehti ja sanomalla, että nyt ei maitoa enää saa. Ottaa (mahdollinen) raivo vastaan ja selittää kauniisti että kulta pieni on jo niin iso, että on aika juoda lehmänmaitoa (tai mitä sitten juottekaan).

Mutta se nyt vaan on minun mielipiteeni. Traumoja tuskin syntyy molkosanillakaan ;-)