~ Maalismasut viikolla 47 ~
En huomannut uutta pinoa, joten laitetaanpa tämäkin viikko alulle =)
Siinäpä viime viikko:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=11706687&p=&mpage=1&tmode…
Mä en ehdi nykyään millään kirjottelemaan kun mies siirtyi sinne reissuhommiin ja on viikot pois :( Esikoinen kun on vasta alle 1-vuotias niin puuhaa riittää päivisin =)
Makeanhimosta oli puhetta ja täytyy kyllä myöntää että täällä menee karkkia, suklaata ja suolaista niin paljon että hävettää =/
No voi ei, nyt se pikkuherra taas heräsikin...
Pimmi 21+5 (?)
PS. Miten [b]Haltiakummi[/b]lla menee?!
Kommentit (26)
Haltiakummille jaksuja odottaa siihen keskiviikon kontrolliin asti :)
Haltiakummille hirmuisesti jaksamista!! Onneksi asukki liikkuu ja kaikki tuntuu olevan ok. Ei sulla huomattu ultrassa hematoomaa?? Mulla sellainen nimittäin vuosi TOSI runsaasti ilman minkäänlaisia kipuja, kylläkin rv 10.
Olo alkaa olla kuin rantapallolla =( Miten ihmeessä sitä vielä jaksaa seuraavat 16-20 viikkoa ku nyt on jo niin iso olo??? En muista et esikoisesta ois tuntunu lainkaan tältä näillä viikoilla... Pitäis vissiin aloittaa taas jumpat, mutta kun jotenkin ei tunnu olevan energiaa eikä aikaakaan. Tänään ajattelin kyllä mennä kokeilemaan Bodybalancea pitkästä aikaa. JOsko vaikka tulis hieman parempi olo. Töissä olo tympii ihan kympillä ja sen lisäks mulla ei toimi hiiri eikä tulostinkaan eikä lähimaillakaan oo ketään, joka ymmärtäis tietoteknisten ongelmien päälle yhtään mitään =( Varmaan taas yksi niistä päivistä, kun ois vaan parempi mennä kotiin ja vetää peitto korville!
Pissanäytteen vein taas aamulla labraan, kun on sellanen olo ja fiilis, et vt-tulehdus on uusinut =( Toivottavasti ei ois tällä kertaa ehtiny munuaisiin asti tai saatan joutua loppuraskaudeksi estolääkitykselle... Mielellään kun sitä ei noita lääkkeitä söis ollenkaan raskausaikana. Vaikka parempi niidenkin syöminen kuin kaikenmaailman tautien sairastaminen ja niiden muuttuminen pahoiksi... JA voihan ne hoitamattomina vaikuttaa vauvaankin.
Viime viikolla kävin läpi esikoisen vanhat vaatteet. Esikoinenhan on tyttö ja tulokas poika ja ajattelin, et jee saan ostella hirmuisesti uusia vaatteita. PÖH... kuinkas kävikään, pojalle sopivia unisex-vaatteita löytyi iso laatikollinen (osa mun siskonpojan vanhoja), joten ei siis toiveita, et kovin paljon saisin ostella =( Vähänkö oon pettyny!!! Ja mäku niin muistelin, et esikoinen on AINA puettu kokonaan vaaleanpunasiin tai muuten vaan hiin hirmuisen tyttömäisiin vaatteisiin, mutta ei sitten vissiin...
Muuten täällä kaikki suht ok, vauva potkii ahkerasti ja yleensä pitää hirmuisen jumppatuokion just sillon, kun äidin pitäis laittaa nukkumaan =/ Töissä ollaan vielä, vaikka saikku voi olla kohta edessä, kun en saa öisin enää oikein nukuttua. Ja esikoinen pitää huolen siitä, että äiti ei paljon iltaisin levähtele.
HAuskaa viikkoa kuitenkin kaikille maaliksille =)
Nekku 21+6
Kiirettä on pitänyt. Ollaan mietitty meidän asumista ja elämistä sitten kun lapsia on kolme. Nykyinen itse tehty talo meillä on viisi vuotta vanha, mutta nyt on aika varmasti päädytty siihen, ettei pilata nättiä taloa laajennuksilla, vaan tehdään kokonaan uusi. Nyt ei tehdä enää niin paljon itse, vaan teetetään enemmän. Millään kiireaikataululla ei olla asialla, tehdään siten kun jaksaa. Toisaalta kammottaa nää isot asiat, toisaalta on kiva suunnitella uutta. Rakennetaan semmoseen paikkaa, että ainakin lasten tulevat koulumatkat on huomattavasti helpompia, lyhyempiä ja turvallisempia, ja se on jo iso motiivi tälle hankkeelle.
Haltijakummille kaikkea hyvää, toivottavasti pääset säikähdyksellä. Ainakin vaikuttaa siltä, että vauvalla kaikki hyvin.
Itse olin tänä aamuna neuvolassa. Kaikki hyvin, verenpaine laskee vaan, mutta niin oli tehnyt HB:kin (nyt 119). Ei vielä aloitettu lisärautaa vaan katsotaan tilanne seuraavalla kerralla. Sf-mitta oli nyt 19 ja painoa ei ole tullut kovin paljon, alle kilo neljän viikon takaiseen käyntiin eli nyt kaikkiaan painoa on tullut lisää 2,8 kg. Eli täällä elellään vielä aika pienen mahan kanssa. Liikettä on kyllä pontevasti, vaikka istukka edessä. Nyt vauva liikkui kovasti, kun ääniä kuunneltiin, ja sykkeet liikkui välillä 130-150. Selkä vähän kipuilee välillä, saas nähdä, mitä seuraavassa lääkärineuvolassa sanotaan.
Lapset on meillä flunssassa ja korvatulehduksissa, toivottavasti itse välttyis sairastamiselta.
Vielä kiitos kaikille, jotka tsemppasivat sen munuaisaltaan laajentuman kanssa. Eiköhän tämä tästä. Neuvolassa sanottiin, että tuo löydös on melko yleinen.
Terveisin popz (rv 23 + 0)
Moi!
Kylläpä me maalismammat nyt ollaan harvinaisen hiljaisia! Taitaa olla tasaiset viikot kaikilla menossa.
Mulla on liikkeet alkaneet enemmän tuntua - niin ainakin luulen. Se tuntuu kyllä mukavalta!
Nakero08, 21+6
Tänään oli kontrolli ja onneksi verenvuodolle löydettiin syy: reunaistukka. Elikäs periaatteesa istukka on ihan nätisti ylhäällä, mutta siiitä lähtee ohuen ohut reuna, joka loppuu vasta aivan kohdunsuun viereen. Tämä saattaa aiheuttaa jatkossakin verenvuotoa, mutta ei ole sinänsä kovinkaan suuri riski. Jouluviikolla on kontrollikäynti, ettei istukka ole siirtynyt kohdun suulle.
Onneksi saatiin diagnoosi, kauheinta olisi ollut jos mitään syytä verenvuodolle ei olisi löytynyt. Vauvalla kaikki hyvin: sykkeet taas 150 ja kovat bileet oli kohdussa heti aamusta käynnissä, vauva ei siis taida koskaan nukkua! Painoarvio oli 600 g.
Itsekkin tuossa ajattelin, että onpa todella hiljaista maalismasuissa. Onkohan kaikki siellä toisessa yhteisössä? Minä en ole, kun eikös siihen tarvinnut jonkin tietyn sähköpostiosoitteen?
Haltiakummi: hyvä, että vuodolle löytyi syy ja vielä (tietääkseni) aika harmiton =)
Itse tuossa soittelin neuvolaan eilisestä pissanäytteestä ja niinhän siinä taas kävi, että vt-tulehdus on uusiutunut. Muutama viikko sitten se oli ehtinyt munuaisiin asti, nyt tilanne ei ihan yhtä paha... Jos nyt vielä uusiutuu, niin edessä voi olla estolääkitys eli käytännössä sitten syödään antibiootteja loppuraskaus... ja tervetuloa jatkuvat hiivatulehdukset =( Jotenkin tuntuu, että tää raskaus taas vastustaa kaikin mahdollisin tavoin =( =(
Eilen kävin muuten ekaa kertaa kolmeen kuukauteen salilla BodyBalance-tunnilla ja kyllä muuten teki hyvää. Oli illalla oikeen virkeä ja rentoutunut olo. Pitää vissiin ruveta harrastamaan tuota liikuntaa taas säännöllsiesti, jospa sitä pysyis hieman paremmassa kunnossa.
Mutta nyt pitää lähteä hakemaan resepti terveysasemalta ja ei kun lääkkeiden hakuun...
Nekku 22 tasan
...joten ei ihme vaikka kukaan ei muistaisikaan....
Lukasin nopeasti viimeviikon alkua ja tämän viikon pinon....Onnea Haltiakummin odotukseen!Verenvuoto aina säikäyttää!!!!
Jotain kommenttia viimeviikkoon....Täällä kanssa makea ja ruoka maistuvat siihen tahtiin,että painoa on tullut jo 9 kg!!!!!Itseasiassa samaan tahtiin kuin esikostakin...jolta tuli yhteensä onneksi kuitenkin vain 15 kg...joka lähti pois ennen tätä raskautta....Mutta silti olen järkyttynyt!!!!Olis ihan pakko rajottaa syömistä ja alkaa liikkua edes jonkin verran!!!!Minä kun en käy edes kävelyllä.Joka päivä olemme ulkona pojan kanssa,mutta ei sitä voi liikunnaksi sanoa.
Raskaus on mennyt jotenkin helpommin kuin ensimmäisellä kerralla.Sitä ottaa nämä raskauden vaivat vastaan jotenkin rennommin,asiaan kuuluvina.Maha on jo niin iso,että ulkovaatteiden pukemin lapselle käy jo työstä,samoin kenkien laittaminen jalkaan paksut ulkovaatteet yllä.Puuskutus kuuluu tällaisten ponnistelujen jälkeen...Loppuajasta tulee varmaan sellaisia kestosuppareita uloslähtiessä ;-D
Edelleen olen pahoinvoiva!Nyt selkeästi pahoinvointia aiheuttavat hajut,kun aiemmin mielestäni hormonit.En sentään oksenna joka päivä,mutta siti yököttää päivittäin....Mutta jotenkin siitä vaan selviää jopa iloisin mielin.
Poika vai tyttö?Mahan muoto on erilainen,nyt leveämpi ja pehmeämpi.Mutta toisaalta eihän maha voikaan olla reilu vuosi edellisen synnytyksen jälkeen yhtä pinkeä kuin silloin esikoista odottaessa.Ja nyt ei ole ilmestynyt LineaNegraa,joka poikaa odottaessa oli ylös asti kohdun pohjaan.Ja pahoinvointi senkun jatkuu:pojalla loppui viikolla 20.Ihana olla jännityksessä!!!!
Nautin valtavasti vauvan liikkeistä!Nyt toisella kerralla juuri vauvan liikkeet ovat saaneet aikaan suhteen syntymisen vauvaan.Poikaa odottaessa samanlainen suhde syntyi vasta ihan viimeisinä viikkoina.Nyt tämä vauva on jo meidän lapsi, ja suhde häneen on vahva....esikoiselta suhde oli vielä varovaisen onnellinen ja hauras.Ja nyt on jo alkanut tulla ikävä vauvaa:jäljellä on onneksi kuitenkin vain noin 10 viikkoa.Ihanaa odotusta!!!
Otin tälläkin kertaa pakkauksen,jonka pitäisi tulla parin viikon sisällä.Silloin ajattelin käydä vauvanvaattet lävitse, ja heitellä kulahtaneet tai ei kivat pois.Vauvan sänkyvaatteet pesin jo talteen,kun esikoinen siirtyi juuri isoon omaan ja uuteen vuoteeseen.Hänen yöunet pitenivät ja paranivat...toisin kuin äidillä...
On inhottava valvoskella keskellä yötä tai aamuyöstä,kun kuitenkin väsyttää niin armottomasti.Onneksi kuitenkin vielä voi nukkua selällään.Yhtään en kaipaisi niitä aikoja,kun lonkkia särkee ja iho painuu,kun on vain kaksi nukkuma-asentoa!Mutta niitä aikoja kohti tässä ollaan menossa!
Nyt menen hetkeksi sohvan pohjalle...
Kaikille hyvää ja paksua odotusta!!!!
T:PauliNea 25+2
Hei!
Kiva kuulla, että Haltiakummilla kaikki ok ja syy selvisi. Hyvä, että kontrolloidaan jatkossakin! Nekulla kurja tulehdus taas, höh. Tsemppiä!
Olen iloisella mielellä. Kerroin juuri työkavereilleni tulevasta äitiyslomasta ja kaikki olivat vain iloisia uutisesta - lähinnä varmaan siitä raskaudesta. Mukavaa, kun saa työkavereilta tukea ja myötäelämistä.
Itse nautin vielä, kun saan nukuttuakin hyvin. Vaikka maha onkin jo kasvanut, pystyn edelleen nukkumaan puoliksi mahallaan. Meillä on kyllä aika pehmeä sänky, joka varmaan auttaa asiaa.
Hyvää loppuviikkoa!
Moi
Ihana kuulla, että Haltiakummilla oli kaikki hyvin ja että syykin löytyi. Itselle olisi kanssa varmasti kaikkein kamalinta, jos syytä ei saataisi selville.
Tulin oikeastaan kertomaan teillekin neuvolakuulumisistani, kun tänään oli sellainen. Kaikki näyttäisi olevan hyvin, verenpaine suunnilleen kohdallaan (ylärajoilla tosin, niin kuin on mulla ollut tässä nyt muutaman vuoden muutenkin) ja hemokin vielä 132, tosin laskenut melkein kymmenellä parissa kuukaudessa. Paino oli noussut odotettua enemmän, mutta syy kyllä löytyy turhista herkutteluista. Pitänee saada ne kuriin (helpommin sanottu kun tehty näin pikkujouluaikaan...). Vauvankin syke löytyi ja oli 150. Kaveri tais tällä kertaa nukkua, kun pysyi niin kiltisti paikallaan mittauksen ajan. Eilen sillä olikin melkoinen biletyspäivä, kun tuntui ettei se nukkunut koko päivänä juuri ollenkaan.
Muuten siis täällä kaikki ihan ok, mutta flunssa iski minuunkin maanantaina. Eilen olin töissä, mutta tänään olen neuvolan jälkeen lähinnä ottanut torkkuja ja yrittänyt toipua kotosalla. Toisaalta aika ihanaa kun saa vaan nukkua, toisaalta makuuasento ei oikein tunnu mukavalta kun henki ei kunnolla kulje minkään kanavan kautta. On vähän sellainen olo, että tekis mieli tehdä jotain, mutta kun ei sitten oikein jaksa. Pitäis vaan malttaa vissiin nyt levätä...
Reilun viikon päästä pitäis päästä tekeen vielä yksi ulkomaanmatka töiden puolesta ennen äippälomaa, eikä kolme lentoa, joista pisin 11 tuntia oikein houkuttele, jos olo on kovin nuhainen. Nousut ja laskut kun tuntuu ihan siltä että pää hajoaisi ja lentokoneen ilma on niin kuivaa, että hengittäminen ei varmasti ole siellä yhtään sen helpompaa. Mutta eiköhän tämä tästä ohi mene. Enpä muista koskaan sairastaneeni flunssaa viikkoa kauempaa, joten toivotaan niin tälläkin kertaa. Ja jotenkin olen tätä matkaa odottanut jo keväästä asti ja tekisin sen mielelläni, koska se vaikuttaa kuitenkin merkittävästi töideni jatkumiseen mammalomieni jälkeen. Kohtalon ivaa sinänsä, että sitä varten pitää matkustaa maapallon toiselle puoliskolle. :)
Pahoittelen tätä suunnatonta omanapaisuuttani. Onnellista odotusta kaikille!
t. Naapukka 22+1
Muutaman kerran yritin jo tänne kirjoitella tällä viikolla mutta tuli joku keskeytys.
Minäkin kävin maanantaina pitkästä aikaa jumppailemassa ja teki kyllä tosi hyvää. Oli mukava käydä, kun sai hyvällä omalla tunnolla tehdä osan liikkeistä vähän rauhallisemmin ;) Kävely, etenkin kantamuksien kanssa, rasittaa kyllä, vaikka jumppailla jaksankin. Joku sitä taisikin valitella, että on hankalaa hoidella asioita kävellen, kun ei ole autoa. Me onneksi kuljetaan miehen kanssa pääasiassa kimppakyydillä, kun siis minäkin töissä käyn. Ennen kävelin aina, jos halusin esim. mennä kaupungille ja mies suoraan kotiin, mutta nykyään pyydän miehen aina hakemaan.
Aikaisemmin tunsin potkuja vaan, kun vauveli potki muualle kuin istukkaan. Nyt olen alkanut tuntea myös edessä olevaan istukkaan osuvat potkut. Tuntuu hassulta, kun itse potku ei tunnu, mutta " sisällä jysähtää" . Ulospäinkin liikkeet tuntuu, mutta ei näy.
Olen nyt hurahtanut kestovaippailuun, ainakin näin ajatuksen tasolla (esikoista odottelen eli saa nähdä miten käytänössä käy) ja tänään pitäisi postilaatikossa olla tilaamani paketti. Sain myös viikonloppuna ison pinon käytettyjä vaatteita, on ne vaan pieniä ja söpöjä. Harmi vaan, kun suurin osa oli tosi vaaleita, ja itse taas tykkään, kun nyt on kaupoissa paljon kirkkaita ja tummia värejä. Pitää käydä pari uuttakin vaatetta hakemassa. Te, joilla on jo lapsia, minkälaisia vaatteita olette tykänneet käyttää ensimmäisien kuukausien aikana? Esim. mielummin potkarit vai housut ja sukat jne..
Oho, pitää lähteä töistä kotiin, näin se taas viimeinen puolituntinen vierähti, työmotivaatio huipussaan.. ;)
Hiljaista on tosiaan ollut...Kiva, että Haltiakummi sai hyviä uutisia! Nyt on varmasti taas mukava keskittyä odotukseen, kun tietää syyn vuodolle:)
Nyt taitaa tosiaan olla menossa joku seesteinen vaihe (vihdoinkin), kun en ole muutamaan päivään harrastanut jatkuvaa itsetarkkailua...Taidan olla jo jotenkin tottunut näihin liitoskipuihin ja kohdun supisteluihin, kun en jaksa enää olla jatkuvasti huolissani. Jo oli aikakin!
Monet täällä olivat käyneet taas harrastamassa liikuntaa, voi kun itsekin pääsisi. Kohtu vaan reagoi itsellä todella helposti supistelemalla esimerkiksi tuolilta noustessa tai portaita kavutessa, joten taitaa minun osaltani jäädä tuo kunnon hikiliikunta sinne ensi kevääseen...Voisihan sitä tietysti kokeilla kevyttä kävelylenkkiä joku ilta.
Nyt taidan ruveta laittamaan lapsia nukkumaan ja sitten sohvalle köllöttelemään=)
Mukavaa iltaa kaikille!
Terkuin Hattara
En ole taaskaan pitkään aikaan ehtinyt/jaksanut tänne kirjotella..
Me käytiin sunnuntaina ostamassa tulevalle pojulle aivan ihania vauvan vaatteita:)oli aivan pakko ostaa semmonen nalle pipo,lapaset ja töppöset ja semmonen samanlainen pehmolelukin..yms..
Ja tässä oon kovasti jo miettiny nimeäkin..sopisko tämmönen kun siskot on Jenna Maarit,Janette Sofia ja Jasmin Eerika ja pojalle ajateltiin Juho Ossian..
Pitäs keksiä joku hyvä kakku ohje tyttöjen synttäreille kun vanhin täyttää 4.12 3v toinen täyttää 28.12 2v ja nuorin täyttää 10.1 1v ja yhet isot pidetään kaikille samaan aikaan kun muuten sais 2-3 viikon välein olla järjestämässä synttäreitä..
Masussa pojulla on kaikki hyvin,liikkeet ja potkut tuntuu ja näkyy ulospäinkin..
tytöt040507 ja poju rv 24+2
Olen ollut taas tämän viikon töissä ja supistelut ovatkin pysyneet kurissa. Iltapäivällä kotiin tullessa tuppaa supistelemaan, mutta muuten ei ole tullut ilman kunnon rasitusta.On kyllä ollut sopeutumista tähän arkeen aikaisine herätyksineen tuon sairasloman jälkeen.
Ihana kun liikkeet tuntuu jo useasti päivänmittaan. Välillä tekee sellaisia pyörähdyksiä että koko maha muljahtaa. Tuntuu kyllä, että nyt sitä alkaa kunnolla muodostaa suhdetta tähän vauvaan. Kasvava mahakaan ei tunnu niin kömpelöltä. Vieraiden huomiokaan ei tunnu niin ahdistavalta, kun vauva on konkretisoitunut itselle.
_Aatuska_ 23+5
Kylläpä nämä viikot menevät nopeasti!
Haltiakummi: hienoa, että vuodon syy selvisi ja pääsit säikähdyksellä. Oli varmasti stressaavaa aikaa odotella tätä keskiviikkoa. Terkut sun vauvalle!
Nekku: voimia vt:n kanssa, ärsyttävää tuollainen! Mulla oli edellisessä raskaudessa ongelmia munuaisteni kanssa, mutta tässä raskaudessa ovat pysyneet poissa, koputan puuta...
Olin tänään luistelemassa! Voi kuinka oli ihanaa! Pääsi pitkästä aikaa liikkumaan kunnolla, kun tuo kävely on näköjään liian raskasta. Kävelin nimittäin kotiin töistä maanantaina ja kolmeen kilometriin meni aikaa melkein tunti, kun piti pysähdellä istuskelemaan välillä supistelun takia. Melkoista tuskaa. Ja ehkä enemmänkin tuo harmittaa henkisesti, miten on voinut päästää itsensä näin rapakuntoon.
Kunpa tännekin tulisi vähän pakkasta, alkaa kurakeli hermostuttaa. Lapset olivat ihan kurassa päästä varpaisiin, kun hain heidät hoidosta. Joka päivä saa pestä haalareita, hanskoja, pipoja jne... Lunta tänne pliis ja vähän äkkiä!!
Noin nyt taas helpotti kun sai purkautua, voikaa hyvin maalikset! Semlis rv23+4
Tasapaksua menoa täälläkin. Iso vatsa muakin ihmetyttää ja vaivaa. On tosiaan paljon isompi kuin esikoista odttaessa. Neuvolassa kyselinkin maanantaina, että olenko jotenkin lihonut liikaa, kun painoa on tullut jo 7kg, mutta neuvolan tädin mielestä painonnousuni oli ihan normaaleissa rajoissa. Muuten kaikki oli hyvin. Valitettavasti joudun kyllä sokerirasituskokeeseen joulukuussa, kun ekassa raskaudessa oli jossain kohti pieni sokerien heilahdus. Inhottava vaan se testi, kun pitää niitä sokerilitkuja juoda heti aamulla tyhjään vatsaan.
Mä olen kanssa käynyt viimeisen viikon aikana kaksi kertaa joogatunnilla ja tehnyt yhden reippaan kävelylenkinkin. Huomaan, että olen fyysisesti paljon huonommassa kunnossa kuin esikoista odottaessa, joten täytyy jaksaa tässä loppuraskauden ajan vielä vähän liikkua ja huoltaa kehoa.
Kiva, että Haltiakummin vuotoon löytyi syy ja kaikki näyttäisi olevan sielläkin kunnossa!! Onnellisia vointeja hänelle ja kaikille muillekin!
Mutta oikeastaan aloin kommentoimaan tuohon mama030308 kysymykseen vaatteista. Täähän on tietysti ihan makuasia, mutta itse huomasin nämä parhaiksi esikoisen kohdalla (syntyi joulukuussa):
* Body on ehdoton. Puserot on vauvalla aina kainalossa! Eli vaikka ois haalarimalliset housut, niin alle body. Itse en mielelläni käyttänyt puseroita edes bodyn päällä, kuntosiaan rullautuivat aina kainaloon, kun vauvaa otti syliin, kantoi jne. Ja bodyt mielellään sellaisia, joissa on nepparit/napit olkapäillä, koska ne ns. venekaulukselliset (onko oikea termi?) lörpsähtää tosi nopeasti ja sitten on vauvan olkapäät paljaina.
* Itse käytin mielummin housuja/haalaria + sukkia kuin jalkaterällisiä housuja/potkareita. Meidän nyytillä kun ei tuntunut koskaan pysyvän jalat niissä potkarien " sukissa" vaan olivat jossain haalarin sisällä. Toinen vaihtoehto on tietysti laittaa sukat vielä potkarien päälle, mutta meidän esikoinen oli niin kuumaverinen ettei tää ratkaisu toiminut meillä ollenkaan.
* Pehmeät vaatteet ovat kivoimpia, eli trikoota ja collegea; vaikka farkut ja sammarit ovat niiiiin ihania, eivät ole hirmuisen käyttökelpoisia pienellä vauvalla. Tietysti tällaisetkin pitää olla kyläilyjä varten =)
* JA mitä helpommin puettavia sen parempi!
* Ei hupullisia sisätakkeja/puseroita, koska huppu on ihan oikeasti vain tiellä ja jää kurttuun makaavan vauvan alle.
Mutta tällaisia vinkkejä minä antaisin nyytin pukemiseen, jollain muulla on varmasti ihan erilaisia neuvoja =)
Nekku 22+1
Kiitos nekku hyvistä vinkeistä! Varmasti hyödyttävät meitä kaikkia esikoisen tuloa ihmetteleviä!
Itse nautiskelen nyt tästä uudesta tilanteesta, kun työkaverit vihdoin tietävät raskaudestani. Vatsan ihastelijoita riittää. Kaikista se ei ehkä ole mukavaa, mutta minä kyllä tykkään. : )
Nakero08, tasan 22 - kyllä aika rientää!
Ja loskaista torstaita!
Mullakin kauhia flussa päällä,eikä meinaa ollenkaan hellittää:(
Haltiakummi: Hyvä, että ikävän vuodon syy selvisi:)
Käytiin sitten eilen siellä 4d-ultrassa. Oli aivan mahtava lääkäri ja kertoi kaikki mahdolliset asiat yksityiskohtaisesti:)
Saatiin mukaan muutama hyvä kuva ja dvd:llekin pieniä pätkiä vauvan polskuttelusta...oli kyllä hyvä kokemus, vaikkakin kallis.
Sukupuolta ei varmasti vieäkään tiedetä, mutta lääkäri veikkasi mututuntumalla, että olisi tyttä tulossa:D
Nyt lääkäri teki painoarvionkin, kun silloin rakenneultrassa ei tehny(oli muutenkin vähän outo sillon se kätilö...tympeä,eikä kertonut juuri mitään:/ )
Eli painoa pikkuisella arviolta nyt 478g, eli melkein puolikiloinen " tyttö" siellä jo uiskentelee.
Liikkeitä täälläkin jo tuntuu oikeastaan koko ajan ja nyt jo ihan tossa mahan päälläkin, vaikka se istukka siinä edessä onkin...tuntuu, että koko maha menee nurin, kun niin kovasti muljehtelee:D
Jännää, kun ollaan koko ajan oltu sitä mieltä, että poika tulee. Mutta sehän selviää sitten lopullisesti vasta, kun pikkunen on maailmassa:)
Mulle syntyi tiistaina toinen pikkusisko!! Tänään pääsen prinsessaa ekaa kertaa kattomaan sairaalaan..ihanaa!:)
Eipä nyt tällä kertaa muuta!
Aleida 22+6...nopiasti se aika rientää...:D
Kirjoittelen tähän vähän esittelyä, olen pinoutunut tuohon LA pinoon jo aikaisemmin, mutta nyt vasta sain aikaiseksi kirjoittaa tänne. Lukenut olen kyllä teidän kirjoituksia jo alusta alkaen :)
Eli olen oululainen 33-vuotias ja LA on 25.03. Esikoinen on tulossa ja rakenneultrassa selvisi, että kyseessä on poika. Tämä oli yllätys, sillä meillä on suvussa paljon tyttöjä. Lisäksi en syö lihaa, ja olen jostain lukenut, että kasvissyöjät saavat paljon tyttöjä. Nimenkin ehdin miettiä tytölle valmiiksi, ja nyt on ollut vaikeuksia miettiä poikanimeä :D.
Raskausaika on mennyt muuten hyvin, paitsi että olin kaamean pahoinvoinnin kourissa viikot 8-16. Paino putosi 6 kg lähtöpainosta. Nyt olen kilon yli lähtöpainosta. Mutta ihme kyllä, se aika on unohtunut, ja olen vain ollut onnellinen, että sikiöllä on ollut kaikki hyvin.
Muutimme tämän kuun alussa, joten kovasti on ollut laittelua kotona. Vielä on pojan huone laittamatta :). Olen ostanut ainoastaan Ektorp tuolin Ikeasta imetystä ja sadunlukua varten. Haaveissa on tilata Stokken pinnasänky ja hoitopöytä, tummaa puuta..
Enköhän nyt saa aktivoitua itseni teidän joukkoon, joten kuulumisiin :)
_tuikku_ ja poika rv22+3
Täällä menee ihan ok tällä hetekellä eli enää ei vuoda ja potkut tuntuu säännöllisesti. Oikeastaan alkaa tuntua vähän siltä, että kuvittelinko koko homman, se tapahtui niin yht´äkkiä ja yllättäen. Keskiviikkoa odotellessa!
Kiitokset myötäeläjille!