Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rakastuminen

Vierailija
26.03.2025 |

Voiko ihminen rakastua ilman että tuntee henkilökohtaisesti rakkauden kohdetta? Olen samoilla kursseilla henkilön kanssa joten tiedän millainen hän on ihmisenä sekä tiedän hänestä aika paljon asioita. Olen ollut vahvasti ihastunut häneen 2 vuoden ajan, mutta meillä ei ole henkilökohtaisia välejä. Mietin siis voiko kyse olla rakastumisesta tässä tilanteessa?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini-ikäisenä on vaihe, jolloin rakastutaan johonkin saavuttamattomaan kohteeseen, usein idoliin. Siinä vaiheessa ei olla vielä tarpeeksi kypsiä parisuhteeseen. 

Vierailija
2/17 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni se on sitä jos sinulla ei ole parisuhdetta, niin rakkauden tunteille tulee jokin kohde. Lähesty ja kysy onko vapaa jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Olet rakastunut mielikuvaan jos et tunne häntä.

Vierailija
4/17 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoit sen itse: olet vahvasti ihastunut. Ette ole yhdessä.

Rakastuminen tulee mielestäni siitä, kun on yhdessä, seurustelee ja tulee fyysinen suhde mukaan. Rakastaminen on sitten vielä eri asia.

Vierailija
5/17 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastuminen voi olla yksipuolista, mutta rakastuminen on molemminpuolista.

Vierailija
6/17 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Olet rakastunut mielikuvaan jos et tunne häntä.

Mikä taas on ihastumista.

Vierailija
7/17 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi puhutaan vielä limerenssistä. En ole ihan käsittänyt, mitä se on, mutta ilmeisesti pakkomielteinen fantasia, joka aiheuttaa kärsimystä?

Vierailija
8/17 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan voit. Sama tunne se on, vaikka tuntisit kohteen. Samat hormonit hyrisee.

Mutta kohde on sellainen, että tunteet ei oikeasti ole hänessä kiinni. Kohde voisi olla kuka tahansa. Se on 100% sinun fantasiaasi.

Jos alkaisitte suhteeseen, tunne kestäisi jonkin aikaa ja hyytyisi pois. Riippumatta siitä, mitä toinen tekee ja sanoo. Hän ei olisi osallisena teidän suhteessa. Been there done that ;) olen ollut se tyttö.

Vierailija
9/17 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan voit. Sama tunne se on, vaikka tuntisit kohteen. Samat hormonit hyrisee.

Mutta kohde on sellainen, että tunteet ei oikeasti ole hänessä kiinni. Kohde voisi olla kuka tahansa. Se on 100% sinun fantasiaasi.

Jos alkaisitte suhteeseen, tunne kestäisi jonkin aikaa ja hyytyisi pois. Riippumatta siitä, mitä toinen tekee ja sanoo. Hän ei olisi osallisena teidän suhteessa. Been there done that ;) olen ollut se tyttö.

"Hän ei olisi osallisena suhteessa"? En ymmärrä. -Ei ap

Vierailija
10/17 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole rakkautta, ihastumista, limerenssiä ehkä. Rakastumisessa tarvitaan parempaa tuntemista. Kannattaa aktiivisesti pyrkiä eroon siitä tunteesta. Oman itsesi takia.

Vierailija
11/17 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole rakkautta, ihastumista, limerenssiä ehkä. Rakastumisessa tarvitaan parempaa tuntemista. Kannattaa aktiivisesti pyrkiä eroon siitä tunteesta. Oman itsesi takia.

Mutta entä jos ap on puhtaasti ihastunut siihen kurssikaveriin? Miksi pitäisi pyrkiä eroon? Ap voisi vaikka tehdä aloitteen, jos tilanne näyttää oikealta.

Vierailija
12/17 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Hän ei olisi osallisena suhteessa"? En ymmärrä. -Ei ap

Se joka on ihastunut etukäteen, on koko ajan asioiden edellä. Tunteilla on etumatka, mitä toinen ei ehdi saada kiinni. Kun tapailu alkaa, toinen suunnittelee jo häitä ja taloa. Toinen miettii vasta toisia treffejä. Siinä voi jäädä ikään kuin ulkopuolelle omasta suhteestaan, kun ei ehdi mukaan. Kaikki myös loppuu ennen kuin ehtii kunnolla alkaakaan.

Reiluinta olisi kertoa siitä ihastuksesta ajoissa ja hyväksyä myös pakit.

Vierailija
13/17 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhapiika  löysi taas uuden sanan limerenssi ja työntää sitä jokaketjuun.  Käyhän etsimässä taas uusi oudompi sana ja alat taas viisasta leikkimään.  Olet tehnyt tätä ennenkin.   Huomattu on.  🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣😅😅😅😅

Vierailija
14/17 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, näin varmaan sitten onkin...

Tottahan toki rakastaminen on eri asia, sehän on tietoinen päätös :D

-ap

Vierailija
15/17 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoit sen itse: olet vahvasti ihastunut. Ette ole yhdessä.

Rakastuminen tulee mielestäni siitä, kun on yhdessä, seurustelee ja tulee fyysinen suhde mukaan. Rakastaminen on sitten vielä eri asia.

Joo sori, piti tuo äsköinen tähän liittää

-ap

Vierailija
16/17 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teini-ikäisenä on vaihe, jolloin rakastutaan johonkin saavuttamattomaan kohteeseen, usein idoliin. Siinä vaiheessa ei olla vielä tarpeeksi kypsiä parisuhteeseen. 

Ja mitähän tämä mahtaa tarkoittaa... kuka sai mieleensä että olisin teini? :D 

Olen kyllä, 19. Luulempa kuitenkin että oon jo ihan kypsä parisuhteeseen kun nuo idolirakkaudet meni ohi siinä 10 vuotta takaperin XD.

Vierailija
17/17 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitähän tämä mahtaa tarkoittaa... kuka sai mieleensä että olisin teini? :D 

Olen kyllä, 19. Luulempa kuitenkin että oon jo ihan kypsä parisuhteeseen kun nuo idolirakkaudet meni ohi siinä 10 vuotta takaperin XD.

Kaksi vuotta ollut ihastus, josta mietit voitko olla rakastunut kuulostaa saavuttamattoman kohteen haaveilulta. Toki voi olla sitä olemattakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi