ELOHAAVEET uuteen viikkoon 47
Ajattelin maanantain kunniaksi uuden pinon aloittaa.
Täällä taas ankea maanantai kaikin puolin. Aamulla piti aikaisin nousta että ehdittiin neuvolaan influenssarokotukseen. Päätin sen murulle kuitenkin ottaa koska niin paljon käydään " ihmisten ilmoilla" ja kun lääkärikin vakuutti että hyvin siedetty rokote on. Itkuksihan se meni kun pistettiin. Sitten vielä kun kaverin kaa puhuin, se alkoi mulle saarnata miten kaikille tulee influenssarokotuksesta flunssa eikä ottamisessa ole mitään järkeä... Tuli sit äidillekin paha mieli. Pitäis vaan uskoa omiin päätöksiinsä ja sanoo nasevasti takasin, mutta enpä just sillä hetkellä keksinyt. Ja ilmakin on niin tylsä kuin vaan olla ja voi... plääh. no ehkä tää viel iloks muuttuu tääkin päivä.
Jo riittää valitus. Mitäs muille kuuluu? Onko Emmuli jo testaillut uudestaan? MOELPAhan on ihan loppukierrossa. Ja tervetuloa Julia82!
murunmamma, joka on koko ajan laskenut kiertopäivät väärin eli nyt onkin jo kp20/27-29...
Kommentit (81)
Ensiksikin jaksamista Tutille. Hyvä kuitenkin että asia selvisi ja se on hoidettavissa.
Täällä on täti sitkeästi edelleen kelkassa mukana (kp6 menossa).
Eikä mitään ihmeellistä muutenkaan. Talvikin katosi johonkin tuolta ulkoa, nyt on taas märkää ja mustaa :( Pojat kerkes jo eilen aamulla tekemään lumiukonkin mutta sekin oli yöllä sulanut pois.
Joululahjoja kävin jo vähän ostelemassa viikonloppuna ettei menis ihan kaikki sitte joulukuun palkasta. Että semmosta.
Yk 3 siis lähtenyt käyntiin ja nyt päätin että tässä kierrossa ei vouhkata. En aijo tikuttaa ovista enkä alottaa raskaustestejä hätähousuna yhtään ennen ku menkat on oikeesti myöhässä. Muutenkin yritän olla ajattelematta koko vauvajuttuja liikaa. Jos sitte vaikka tärppäis:)
Mutta nyt kotitöiden ihanaan maailmaan!
Teera kp6/28-29 yk 3
Lämmöt ei oo edelleenkään nousseet, joten uskon etten tässä kierrossa ovuloinut ja that' s it. Jos täti tulee oletusten mukaan ensi viikolla niin seuraava toivottu la olis n. 2.9.-08. Jos ei ensi kierrossakaan tärppää niin seuraavan kerran täti tulee jouluaaton tietämillä. Melkoisen ankea joululahja, jos niin käy. :( Onneksi on luvassa kaikkea kivaa joulujuttua ja pikkujouluja, joten ei varmaan tuu ihan niin paljon ajateltua koko " vauvaprojektia" . Saas nähdä tuleeko nyt täti ajallaan. Kunpa tästä ei mitään mahdottoman pitkää kiertoa ainakaan tulisi, inhoan odottelemista. Yleensä tähän aikaan kierrosta on mahdottoman jännittynyt olo, kun kuvittelee olevansa raskaana ja nyt tietää ettei se ole edes mahdollista. :(
-Annique, kp21/26-29, yk9-
murunmamma06: miten joskus onkin niin sanat hukassa kun pitäs näpäyttää jollekin takasin?! Sitten asia jää kaivamaan pitkäksi aikaa.
Emmuli81: toivottavasti ne oli hyviä kipuja;)
Teera81: Mulla sama ajatus hätäilystä. Aina on pitänyt testata ennenkun menkkojen edes olis pitänyt alkaa ja sitten paniikki että miten sitä tulkitaan. Eiköhän se sitten selviä jossain vaiheessa kuitenkin. Oon kyllä niin malttamaton luonne että kohta sitä jo lasketaan taas päiviä, mut nyt tällanen fiilis:)
Annique: voimia ja iso hali
ON: ihme, yöks, limanen rusehtava vuoto alko eilen ja tänään alavatsa ollut kipeä mm istumaan mennessä, ylösnoustessa tai pitkään seistessä. Mitähän tää nyt sitten olis? Jotain tulehdusta vai voiko johtua laastarin lopettamisesta (yk 1)? Enkä mä osaa laskea noita tuota kiertoakaan:/ Menkat alko 7.11., niin onko nyt (19.11) siis 13/28?(edellinen kierto kyllä oli 25pv omien laskujen mukaan, mutta vaihdoinkin sillon pillerit laastariin).
Ihan kun tää nyt olis taas ihan uutta:)
Kopion tähän toisesta palstasta, kun en jaksa kirjotitaa samaa.
Tässä:
On: Tänään ilmeisesti mulla ovisplussa. Fertestin testi ei näyttänyt edes tasavahvoja viivoja, eihän se näytä milloinkaan, mutta oletan että ovis tänään. Eilen puuhailtiin kovan suostutuksen jälkeen. Joten tänään ei varmaan sitten petihommia ole. Itsellä ei mitään intoa siihen ole. Jotenkin vaan väsyttää ja on voimat veks (kaamosaika?).
Olin lauantaina yökylässä kaverini luona (mies ehdotti) ja se teki kyllä hyvää. Pääsi vähän pois näistä kotiympyröistä. Mies oli lauantai iltana sitten itse " hoitanut hommat" (sori suorapuheisuus), joten eilen " satsi" ei tainnut sisältää paljoakaan pikkukavereita. Joten ajattelin ettei tänään kannata. Enkä jaksakaan niinkun jo kerroin. Jään siis odottamaan jos vaikka tärppäisi näin.
Viime yönä pienin (1v3kk.) itki hampaiden tuloa tunnin putkeen ja siinä mietin, että jos sittenkin laitetaan tätä vauvan hankkimista vähän eteenpäin. Mutta jos nyt tärppää, niin tärppää. Mutta ensi kierrossa siirry TJOT:iin. Niin olen ajatellut.
Hyvää viikon alkua!! =)
Mähän oon täällä taas nykyään näemmä joka päivä... sitä se hyvä seura teettää :)
Nippara: Mä kävin kurkkimassa sun käyrääs, ja sullahan oli huima lämmönnousu. Ihan niinku viime kierroski. Muistanko oikein, että sanoit, että sulla oli viime kierros jo haamukin testis mut se oli kemiallinen raskaus?? Jospa siellä olis nytkin joku tarraamassa kiinni, toivottavasti onnistuis!!
Annique: Voi simpura tuota sun lämpökäyrääs...jos ei muita merkkejä olis, niin sanoisin että sun ovis oli siinä ekan lämmönnousun yhteydes. Mut ku se ovisplussa taas tuli myöhemmin. Kummallista. Tosin, en nyt lämpöihin kuitenkaan ihan sataprosenttisesti luottais, ne on niin herkkiä muutoksille yms. Ja mistä sitä tietää toimiiko ihmisen kroppa joka kuukausi samalla tavalla. Joten en mä nyt satavarmasti sanoisi, että et oo ovuloinu tässä kuussa. Pidä nyt vielä pientä toivonkipinää yllä ja touhailkaa nyt vielä silloin tällöin ees, jos se ovis nyt sattuski oleen vielä edessäpäin jostain kumman syystä.
Emmuli: sun oireet kuulostaa oikein hyviltä!! :)
Murunmamma: rokotukset on aina vähä semmonen tulenarka asia, ihmisillä on niistä aika tiukat mielipiteet monesti, että onko turhaa vai ei. Jos rokotus vie yhdenki flunssan pois pikkuiselta, niin mun mielestä kannattaa. Ne pienten flunssat kun monesti sit iskee korviinkin ja korvatulehdukset pienillä on tosi kurjia. Saati sit ku pikkunen nenä on niin tukossa, ettei nukutuksi saa. Älä siis suotta murehdi kaverin mielipidettä. Se oli vain yksi mielipide muiden joukossa.
(.) Tänne ei kummempia, ei mitään tuntemuksia puoleen tai toiseen. Aika neutraali olo. Tai sanotaanko että kyl mä nyt enempi epäilen ettei ole tärpännyt, mut viriää mulla vielä pieni toivekin. Katsotaan katsotaan.
Mukavaa viikon jatkoa!
Koralli73 kp 20/n.27 dpo 6 yk17
ps. Murunmamman kans ollaan näemmä samoilla kiertopäivillä, osaatko sanoa koska sulla oli ovis? Mulla oli vissiin viime tiistaina tai niillä main.
Pitipä tulla Täydellisten naisten lomassa tänne kurkkaamaan.
Annique: Onpas kurja tilanne jos et ole ovuloinut. Mutta etköhän sitten varmasti ovuloi ensi kuussa. Ja mistä sen tietää, jos ovis yllättääkin vielä....
Huitshapelo: Kyllä mun laskujen mukaan sul ois kp13, mut toisaalta laskin omanikin väärin eli en tiiä kannattaako luottaa =)
Koralli: Mulla oli omien tuntemusten mukaan ovis viime tiistaina, silloin kivisti muutaman tunnin toista munasarjaa ihan tosissaan. Mitään lämpöjä ja limoja en ole bongannut enkä tikuttanut ovista eli satavarma en voi olla.
Tänään iski iltapäivästä pahoinvointi, joka lähti sitten kun söin vähän eli ehkä vaan verensokeri alhaalla... vaikka tietysti toivon muuta syytä. Mitään muita oireita ei ole ollut, eikä kai viel pitäiskään.
murunmamma edelleen kp20/27-29
Influenssarokotteesta: Se ei ehkäise tavallisia flunssia vaan influenssaviruksia a ja b.. Ja sen saa ilmaiseksi ihan pienet lapset ja vanhukset sekä tiettyjä sairauksia sairastavat.. Ei niitä ihan huvikseen " tarjota" , joten hyvillä mielin voit olla, vaikka ystäväsi olisi eri mieltä..
Täällä piinailua odotellessa.. Eiköhän se oviskin ala jo olla ohi pikkuhiljaa... Ei ainakaan enää kipuja oo ollu tänään. On pupuiltu siihen malliin et pieni taukokaan ei haittais, mut pitää nyt tasaisin väliajoin kuitenkin touhuilla, jos se ovis ei olekaan ollu.. Tosta kierrosta kun ei oo kauheesti hajua yhden kunnon kierron jälkeen..
iiiii en nyt muista kiertopäivää, mut jotain päälle 20
Olen ihan pihalla tämän oviksen bongailun kanssa. Aikaisemmin, kun lapsen teko ei vielä ollut ajankohtaista tunsin oviksen selkeästi joka kuukausi. Mutta nyt kun se pitäisi tuntua, tuleekin vallan ihmeellisiä oireita.
Tässä kierrossa kp 8/27-32 tuli yhtäkkiä ruskeaa vetistä vuotoa oikein holahtamalla, niin että tuli kiirus vessaan. Täti oli kuitenkin häipynyt maisemista jo 4 päivää sitten, niin en sitä siihenkään enää yhdistäisi. Ja heti seuraavana päivänä kp9 tuli venyvät limat. Nyt on sitten kp11 ja ei enää minkäänlaista vuotoa. Ei kai ovis sentään noin aikaisin voi olla? Kuulun myös siihen sakkiin, joka ei ihan periaatteesta ostele tikkuja, eikä mittaile lämpöjä, vaan luottaa ainakin vielä =) omiin tuntemuksiin.
Tuntuu kyllä että nyt on vauvakuume hiukan laantunut, kun ei heti ensimmäisestä kierrosta tärpännyt ja varmaan sekin auttoi kun ylipäänsä päästiin yrittämään. Itse kun olen potenut kuumetta jo useamman vuoden. Nyt on jo päiviä, kun ei muista ajatella asiaa kuin ehkä vasta iltaisin nukkumaan mennessä! Mukavaa on kuitenkin käydä täällä lukemassa teidän muiden kuumeilusta ja päästää välillä höyryjä pihalle, joita ei oikein muualla voi päästellä...
Tähtitiuku kp 11/27-32
Elikkä sekoilin tuolla eri osioilla kun jotenki järki ei enää kulje :) Lueskellut nyt jonkin aikaa näitä juttuja ja vauvakuume senkus kasvaa vaan. Ollaan miehen kanssa yritetty nyt 2kk ja joka kuun lopussa sitä tuntuu vaan ettei hommasta tule mitään kunnes tulee lueskelemaan tänne ja saa uutta puhtia yrittämiseen :) oviksesta mulla ei mitään tietoo en ikinä perehtynyt sellaiseen..aikaisemmat kaksi poikaa vaan tullut ajatuksella " tulee kun on tullakseen" nyt ollut muutaman päivän ajan hirveitä kipuja ( vähän niin ku menkkakivut) ja eilen tein ruokaa jotenki alko tökkimään jauhelihan haju..vaikkakin ajattelin asiaa näin ettei nyt vielä voi mitään tälläistä olla..joten se meni sitten siinä.. kai sitä vaan toivoo niin paljon että elimistö alkaa tekee kepposia mutta toivossa on hyvä elää :)
ON: Kolmena vai neljänä iltana ollut välillä pahanolon aaltoja, mutta menneet sitten ohi. Välillä parina päivänä nippailua mahassa ja välillä taas menkkamainen olo. En usko raskautuneeni, joten jatkan piinailua perjantaihin asti. Luulen kyllä tädin tulevan jo ennen sitä =)
yrttis kp 29/28 yk 1 iiikks
Koralli, oikein muistat, mulla oli (oman diagnoosin mikaan...) viime kierrossa kemiallinen raskaus: dpo 12 Clearbluella ja acon 10:llä haamut, jotka sit päivä päivältä hiipui pois. Dpo 17 nega ja menkat alkoi. Ja sen takia nyt on taas toiveet (liian!) korkealla. Jos tässä vanhassa (vm. -70) onnettomassa kropassa sittenkin vielä jotain tapahtuu =)
Oli monia uusiakin taas tullut joukkoon, tervetuloa!!!
Tuttikos oli lääkäriltä saanut tietää niitä " ongelmia" =( Voimia sinulle!! Kun saat nuo jutut hoidettua, niin sit toivottavasti tärppääkin nopsaan, toivotaan!!!
Plussatuulosia kaikille!! Ja varapäreitä piinaajille ;)
Nippara kp28/32 dpo10 yk15
Kirpeä pakkasaamu täällä etelässäkin tänään. Ei meinannut millään ajksaa nousta aamulla ylös. Esikoinen myöhästyi päiväkodista (mies vei)...No, sellaista täällä.
Ihme kyllä pupuiltiin vielä eilen vaikka tuntui ettei jaksa. Kaksi kertaa oviksen aikaan... huimaa :D. No, toivottavasti se riittäisi. Ajattelin etten nyt hössötä niin paljon tässä kierrossa (jos vaan voin) ja pidän matalaa profiilia täällä ettei tulisi stressattua. Jos vaan maltan pysyä poissa...
Aurinkoista päivää! :)
Joskus kesällä täällä kuumelinkin. Kuume otti sen verran vallan, että vetäydyin vähän hiljaisuuteen. Heti melkein tärppäsikin, meni vaan syyskuussa sitten kesken. Nyt on yksi luomukierto takana ja kp 19/-. Tässä kierrossa tikuttelin ovista, mut vähän oudolla menestyksellä. Se oli joko keskiviikkona tai viikonloppuna (en silloin voitu testailla eikä heilutella peittoja, se keskiviikko kyllä hyödynnettiin).
Ohi on kuitenkin, sunnuntaina iski sellainen tosi epämiellyttävä tunne alavatsaan. Ei se varsinaisesti ole kipua, mutta sellainen tunne kun joku hankaisi juustoraastimella molempia munasarjoja ja kohtua vasemmalta puolelta :) Tietääköhän joku mitä tarkoitan... Vaikea nostella esikoista. Vähän ollut muutenkin samanlainen olo, kun tuossa edellisen raskauden alussa, josta oireilin tosi aikaisin, mutta kun ei sitä meinaa uskaltaa sanoa ääneen, kun ei tiedä uskaltaako edes toivoa...
Elelen täällä jo oviksenodotus tunnelmissa. Alavatsaa nipistelee oikealta lupaavasti, joten veikkaisin oviksen saapuvan viikon sisään.
Oikein paljon plussaonnea kaikille! :)
Pönthiittinen kp 5/21-29, yk 3
Minä täällä vasta kovasti kuumeilenkin:)
Takana syyskuinen kohtukuolema(rv 24+5) ja sen jälkeen vasta yhdet menkat ollu ja kierto vasta menoillaan, mutta ällötyksen ja jatkuvan pissatarpeen vuoksi testailin viime viikolla ja plussa tuli!!!!iik.
Soitin neuvolaan ja täti minua rauhoitteli ja pyysi malttamaan hetken ja testaamaan viel tän viikon pe uudestaan kun silloin pitäs menkat alkaa ja jos plussaa näyttää edelleen, niin sit alotetaan vauvaprosessi taas alusta8) uskomaton fiilis, mutta voisko olla jo totta????
ekaa vauvaa tehtiin pari vuotta ja olin varma että tässä menee taas aikaa, mutta koska näytti niin vahvasti plussaa testi, niin olisko mahollista että raskaus olis alkanu jo ennen menkkoja?kun siis menkat voi vissii tulla vaik oliskin raskaana?iik...
Niin pahalta tuntuu kun lukee täältä ihmisten kokemuksia kohtukuolemista, keskenmenoista ym. Jos tästä kuumeilusta pääsee jossain vaiheessa plussaamaan, niin pelkona on että kaikki ei menekään hyvin. Miten ihmeessä sellaisesta selviää? :(
).( Mulla oli tänä aamuna lämmöt nousseet. En ymmärrä! Nyt siis jo kp 22/26-29. Tuleeko tästä joku extrapitkä kierto, vai onko tuossa lämmön nousemisessa vaan ollut jotain häikkää? Onko mulla vielä toivoa tälle kuulle? Mulla luteaalivaihe kestää 12 päivää. Mulla oli jostain syystä kyllä jo potentiaalisen oviksen aikaan lämmöt normaalilämpöä korkeammalla. Täältä löytyy mun omituinen lämpökäyrä: http://www.fertilityfriend.com/home/1c6741
-Annique, kp22/26-29, yk9-
Tarkoitus ei ollut tuoda pahaa mieltä. Voin kuitenkin kertoa, että kyllä siitä selviää. En itse ole onneksi kohtukuolemaa kokenut, se on varmasti pahempi. Pahinta minulle keskenmenossa oli tajuta se, etten voi vaikuttaa; jos se on tapahtuakseen, niin sitten se vaan tapahtuu. Sitten helpottaa, kun pääsee uuteen yritykseen. Kyllä sitä enemmän ehkä osaa pelätä keskenmenoa ja että kuinka oma pää kestäisi useamman peräkkäin, mutta se voi myös vahvistaa. Sitä osaa helpommin jättää asiat korkeampaan haltuun, kun tietää jo, ettei itse voi vaikuttaa :)
nettipimennosta palailen..oli kone rikki!
ovista tikuttelin kp11 eteenpäin ja sain 3 päivänä haalean plussan joka ei sitten enää vahvistunut,joten oletan että se ovis sitten oli tossa kp11-13 tienoilla...peittoa heiluteltiin 2 kertaa niinä päivinä,toivottavasti ovis tapahtui ja simpat löysivät perille!jotenki vaan epäilyttää kun ei sitä vahvaa plussaa tullu.kyselin jo aikasemmin,mut en muista saaneeni vastausta keltään,eli uusiksi..onko teillä kokemusta et haalea plussa ois ollu kuitenki ihan kunnon ovis????limoja bongasin myös niinä päivinä,lämpöä en oo ikinä mittaillu näissä merkeissä.mulla kierto luultaammin sen 26 päivää,eli periaattes se vois olla et ovis tapahtuu jo kp11-13..
ja tuosta kohtukuolemasta vielä..mulla ei oo omakohtasta kokemusta siitä,mutta lapsen kuolemasta kyllä...esikoinen siis syntyi pikkukeskosena ja eli vain yhden päivän;(ihme kyllä,selvisin siitä ja elämä jatkui,vaikka se tuntui mahdottomalta!edelleen tyttö on joka päivä mielessä ja haudalla käydään usein!suru ei koskaan katoa,mutta se muuttuu eriliseksi,ei niin raastavaksi ja tuskaiseksi,vaan kauniiksi ikäväksi!<3!
plussa tuulia ja tsemppiä yritykseen!!!palaillaan...
hjo85 ja kp15/26
Itsekään en tikkuihin selkeää plussaa saanut, mutta kaksi raskautta on alkanut, sen lisäksi sellaiset oviskivut joka kierrossa, ettei jää arvailujen varaan, minä ihan varmasti ovuloin. Sen lisäksi yksi mun kaveri tikutti yhden kokonaisen kierron joka päivä eikä saanut minkäänlaista viivaa, mutta raskaustesti näytti kyllä ihan kivan plussan loppukierrosta... Ei kai se vaan sit kaikilla näytä.
se päivä oli iloinen, lalalaalalaa.. Että tämmöinen maanantain tervehdys!
En ole uudelleen vielä testaillut, lauantaina ne pari roskishaamua tuli ja järkyttävää huonoa oloa on. Mutta en ole syönyt vielä kuin banaanin aamupalaks ja kahvia, et voi johtua siitäkin. On kyllä ollut huonoa oloa päivittäin ja pahentunut illaks.. mutta oon kyllä kuvitellut oireita ennenkin.. :/
Eilen illalla sain alavatsaan taas tosi kovan kivun siinä nukkumaan mennessä, samoin kuin kolme vrk sitten torstaina, ja se jotenkin heijastu tonne häpyluuhun (kuin loppuraskaudessa jotain semmosia oireita oli). Siis oli TOSI kova kipu, tuntu kuin olis menkkakivut, joiden takia ois pitänyt olla vaan sängynoma.. toivottavasti joku ymmärsi mitä ajan takaa?!? Että toisaalta positiiviset fiilikset on, kun on jotain tämmöstä outoa oloa :) Mutta iski myös joku ihmeellinen keskenmenon pelkokin, kun sattu mahaan paljon.. vaikka en oo vie testannutkaan ees plussaa ;)
Käyn varmaan ostaan testin tuossa jossain vaihees, jos apteekki on tuossa auki. Eli en Koralli todellakaan oo mikään viilipytty, et jaksaisin sittenkään odottaa perjantaihin, hih :)
TUTILLE täältä myös tsempit, että hyvä kun nyt pääsit selville mikä on ollut syynä ja sitten uudella innolla touhuun, kun asia hoidettu!!!
Pirteää alkuviikkoa!
Emmuli kp 24/n.28-30