Täti myöhässä silti neaa näyttää? :(
Mystinen tilanne itselleni kun kierto on kuitenkin suht tasainen, eli nyt kp31/30 menossa ja edelleen näyttää negaa. Varmaan monilla ollu paljon pidemmälläkin ja menkat vaan myöhässä, mut vaan rasittaa et tulis nyt se täti jos on tullakseen niin sais aloitettua uuden kierron tai tulis sit se plussa...
Testasin kp30/30 apteekin omalla negan ja tänään rfsu:n testillä negan. Onko kellään kokemusta tuosta rfsun testistä, lähinnä et onko miten luotettava? Esikoisesta sain kp31/30 apteekin omalla tosi haalean viivan, joten hormoonit ei kait ihan ryntäämällä mulla nouse. Todennäköistä kuitenkin on et täti on vaan myöhässä koska oon flunssassa ja muutenkin työn takia stressaantunut. Eikä tietty tää kuumeilukaan varmaan edistä asiaa...
Jos jollain on jotain kokemusta samankaltaisista tilanteista, kertokaa! :)
Kommentit (47)
No niin en malttanut olla testaamatta ja tuossa päikkäreiden jälkeen tein testin taas.Nyt tuli testiajan aikana haalee viiva ruutuun.En tiedä mitä ajatella..hih.Miehenkaa ihmetellään kun koskaan ei moista ole ollut menkkoja " näin" myöhässä ja testit negaa tai testiajan jälkeen haaleita viivoja.No nyt tuli viiva halea tosin.Päätimme,että perjantaina aamulla viedään labraan testi niin eiköhän se sieltä sit selvii!
kp 33-29/32
Yllättäen menkat on myöhässä, kp 35/25-29 menossa. Oon testaillu sunnuntaista asti aconilla ja haamuja oon saanu. Eilen oli jo selvästi paksumpi vaal.pun., tänään taas vähän hailakampi. Mitä tämä on?! Jotenki tuntuu, että aconilla pitäs olla näillä päivillä ehdottomasati jo kunnon plussa? Testasin plussan oviksenki kp 15 ihan normaalisti ja sillon harrastettiin seksiä, sen jälkeen ei, joten mistään myöhäisemmästä hedelmöittymisestä se ei voi johtua. Hitto ku jänskättää, onko tää oikeesti mahdollista luomustikin... Vai oisko vaan sitten kemiallinen... Tammikuulle on suunnitteilla ivf... Mietin kans, että pitäs mennä veritestiin, sit kai se selviäis. Mutta jos sitä kattos vielä ainaki huomenna mitä testi näyttää :D
Joo, mää sit kävin vl:llä torstaina veritestissä ku vaivas niin mieltä ne haamut. Hcg oli jotain 176 eli heikosti positiivinen. Hoitsu meinas, että varmaan on käyny niin, että hedelmöittyminen on tapahtunu mutta munis on irronnut heti. Pieni toivonkipinä vielä on, jos vaikka se hedelmöittyminen oiskin tapahtunu vähän myöhemmin.. Mutta menkkoja tässä nyt lähinnä ootellaan, kauankohan niitäkin saa oottaa.. Kp 38/25-29 taitaa olla menoossa.
Iloinen asia on se, että mahdollista on siis (?) raskautua luomustikin (esikoinen ivf:llä). Ärsyttää vaan, ku muutenkin on vastustanu koko syksyn vähän kaikki asiat ja nyt sit vielä tämä. Mutta eiköhän tämä tästä vielä iloksi muutu.. Niin kuin teillä kaikilla muillakin! :)
Heippa Unelm@!
En sinuna vielä kyllä ihan heittäisi kirvestä kaivoon.
Itselläni kun on noista raapaisuista kokemusta ja joka kerran niistä on kyllä alkanut jonkilainen tiputtelu/vuoto jo melko pian ja hcg:n arvo tuplaantuu joka toinen päivä ja raskauden päätyttyä, myös puolittuu suunnilleen samaa vauhtia, joten jos olet jo kp 38 tms, kuvittelisin,että tiputtelu olisi jo alkanut. Onko sulla mitä oireita?
Tässä tietoa siitä, miten nopeasti/hitaasti hcg:n määrä lisääntyy:
Eka sarake:Aika hedelmöityksestä (oletetusta ovulaatiosta)
Toka: Aika viimeisistä kuukautisista
Kolmas: HCG:n määrä mIU/ml
1 viikko 3 viikkoa 0-5
2 viikkoa 4 viikkoa 3-426
3 viikkoa 5 viikkoa 18-7340
4 viikkoa 6 viikkoa 1080-56500
5-6 viikkoa 7-8 viikkoa 7650-229000
6-9 viikkoa 8-11 viikkoa 25700-288000
8-11 viikkoa 10-13 viikkoa 13000-253000
17-24 viikkoa 2. kolmannes 4060-65400
>25 viikkoa 3. kolmannes 3640-117000
Joten toivoa kannattaa vielä pitää yllä... Ja jos ei parin päivän päästä tule vieläkään vuotoa, käy ostamassa joku vähemmän herkkä esim. Predictor testi ja jos siihen pärähtää kunnon plussa, voisi jo onnitella.. :o)
odotin niin et jos nyt ois plussa,ku menakt ei alkanukaan..nyt on kp27/25-26...kaksi viime kiertoa söin teroja menkkojen alottamiseksi imetyksen ja minipillereitten jälkeen,mut eipä näköjää oma kierto toimi...=(=(!!!!
testasin apteekin omalla negan tänään ja nyt mieli maassa,vaik ajattelinki et ei viel tärppää,mut se just ku menkatkaan ei sit tule vaik pitäs!!!!!!!!!!ois kiva päästä jo uuteen yritykseen eikä märehtiä tätä...
söin suklaata ja itkin hetken peiton alla..eikös se suklaa oo niihin sydänsuruihin lääkettä?=)
Kiitos Kisumamalle taulukota! :) Kyllähän mää oon epätoivosena selaillu noita taulukoita, josko se raskaus sittenki olisi jotenki mahdollista ja toivossa on hyvä elää, menkat ei oo vielä alkanu vaikka mulla on jo kaks viikkoa ollu enemmän tai vähemmän sellanen olo, että menkat alkaa ihan just ja oon laukannu vähän väliä vessassa. Pieniä oireita on, jotka voi liittyä raskauteen tai tuleviin menkkoihin. Eka raskaus oli täysin oireeton niin ei voi oikein verrata oireita mihinkään. Mutta jos NE ei kohta ala, täytyy tehdä taas testi..
Mutta mitenkäs äiti@82, kävitkö " virallisessa" testissä, mikä sulla on tilanne???
Ihanaa kun täällä on kirjoteltu lisää:).
Täällä tilanne edelleen sama.Mies unohti hakee mulle torstaina labrasta paketin joten ei auttanut kun hakee taas apteekin testi.Täällä ei missään apteekissa myydä sitä testiä mikä näyttäs jomman kumman:( oliko se Clearblue?vai? no kuiteskin oon nyt tehnyt 4testiä viikonaikana ja mitään viivaa ei tule testiajan aikana vaan jälkeen.Mutta menkat ei ole alkaneet eikä oireita minkän laisia.Ei menkoista eikä raskaudesta mutta en ole potenut raskausoireita nuista kahestakaan lapsesta:).Huomenna aamulla testaan apteekin omalla vielä.Keskiviikkona on tytön influenssa rokote neuvolassa ja pitäänee siellä kysässä mitä tehdä kun menkat myöhässä ja testit negaa?.
Tietääkö kukaan voiko ne neuvolassa ottaa mitään testii?
Unelm@ toivottavasti olisi raskaus alkanut!Kiva kun joku muukin samassa tilassa vaikka ei tää mukaavaa oo tää tietämättömyys:(.
En vaan ymmärrä etteikö jo näyttäs vahvaa plussaa jo näillä päivillä??ei käsitä tää mamma..
tänään siis kp 37!!!eipä ole moista ennen sattunut=0!!!!
En tehnyt testiä aamulla kun tuhruvuoto alko.Et menkat on alkamassa.Tietääpä että kroppa toimii sittenkin:).
Mites Unelm@ mikä siellä on tilanne?
Ikävä äiti@82, että sulla alko tuhrutteleen.. Mietin vaan, että onhan mahdollista, että sullakin (ja muillakin) on ollu joku kiinnittymisyritys, joka ois näkyny sellasella erittäin herkällä testillä. Teitkö sellasella testillä?
Mulla ei oo vieläkään alkanu menkat, kp 40 menossa. Välillä on kyllä tosi menkkamainen olo, joten ootan, että ne voi alkaa millon hyvänsä. Aatelin kuitenkin käydä tänään hakemassa uuden testin ja tehdä huomenna, sittenpä sitä on viisaampi ku näkee onko viivat vahvistuneet. Toivottavasti ei oo vaan mikään kohdunulkoinen! Kauheeta tämä jännääminen...
Testit oli apteekin omia ja eipähän niitä viivoja tullut kun testiajan jälkeen vasta joten kyllä osasin odottaakin etten oota.Yhden testin tein sillä prediktillä vai mikä se olikaan ja siihenkään ei tullut testiajan aikana mitään.Saa nähdä koska kunnon vuoto alkaa.
Tuuhan ilmotteleen mitä testisi näyttää huomenna?:)
mulla kp 29/25-26 ja ei tietoakaan menkoista..kyselin jo elokuisissa mut kysyn viel teiltäkin...eli,kun menkat on alkamassa tai alkaneet ni eikö kohdunnipukka ole pehmeä,alhaalla ja avoin??mulla nimittäin ylhäällä,kiinteä ja kiinni kuten raskaana ollessa mut siltikin tänään tuli nega taas testiin=(=(!!!!tissit järkky kipeät ja kuumottaakin,muuten oon vilunen ja tosi herkkis itkulle/kiukulle...
alkas ne saakelin vuodot jos kerran en oo raskaana..silti jotenki toivon et jos ovis olikin myöhässä ja siks ei testi näytä...!esikoisesta nimittäin testasin 4 negaa ja plussan vast muistaakseni ku menkat oli yli viikon myöhässä.tokasta taas testasin heti ku oli kp27 ja vahva plussa tuli!!!
noh,kohta taas tipun kovaa ja korkeelta ku elättelen näit toivoja=(
tsemppiä testauksiin,peukut on pystyssä=)!!!!!!!!!!!!!!!
No niin, tein apteekin oman ja kaks viivaa tuli. Tosin se toinen on edelleen heikompi viiva, eikö sen pitäs olla jo ihan tumma?! Mua oikeesti alko pelottaa, että tämä on joku kohdunulkoinen... Perhana, ku ei tästä ota selvää! Ei kai se auta ku lähtä uudestaan veritestiin kattoon onko se arvo noussu ja miten. En uskalla iloita vielä yhtään :(
Siitä kohdunnipukasta en osaa kyllä sanoa yhtään mitään, en oo sellaseen asiaan kiinnittäny koskaan huomiota. Toivotaan, että plussa tulis vielä sullekin! :)
Ihan ulkopuolisena ajattelin kommentoida, kun täällä olen kuitenkin aina silloin tällöin käynyt kurkkaamassa kuumeisia :) Meillä ei enää ole haaveissa vauvaa, nämä kolme saavat riittää... Yhteinen päätös, mutta miksihän olen kiinnostunut palstasta??? No jäitä hattuu itsellekin, ettei pääse oikeesti kuume yllättämään :D
Muuta siis viivasta... Onko viiva kuitenkin jo selvä viiva vai haamu?
Kun tulin itse viimeksi raskaaksi, oli takana juuri keskenmeno... Olin tosi pessimistinen raskauden suhteen! No, viivat tuli, mutta ei olleet missään vaiheessa tooosi tummia. Sitten viikolla 7 tein edelleen testejä, kun pelko oli taustalla (keskenmenossakaan ei alkanut vuotamaan, vaan oli keskeytynyt keskenmeno viikolla 10 ja jouduin kaavintaan :(). Ja sitten alkoi (edelleen rv 7) pieni vuoto, ja ajattelin siinähän se! Ja minusta testien viivat oli haaleampia kun alussa! Itkussa suin menin neuvolaan ja kuuntelivat sydänäänet (kk mukaan olin viikolla 9+), vaikka ovistestejen mukaan siis rv 7. Ja arvaa mitä: pienet sievät äänet kuuluivat! Ja väitin tädille kivenkovaan, että ne ovat minun omat ja lähes haukuin psytyyn kun ei erota äidin ja sikiön ääniä :D Kävin epäluuloisena vielä veritestissä ja lukemat olivat suht normaalit viikkoihin nähden, vaikkakin taulukon mukaan alarajoilla. Nop, 9 kk kuluttua tupsahti (ei enää niin hentoinen) poika maailmaan :)
Että ei ne viivat tarvitse olla niin tummia, riittää kun on tummunut entisestä! Mutta nyt olisi varmaan paikallaan se veritesti, niin pystyt vertaamaan edelliseen lukemaan...
Mutta _varovaiset_ Onnittelut Sinulle! Toivotaan parasta :)
Heippa!
Joku tuosta kohdunnapukasta kyseli; sen verran muistan lukeneeni ja on omakohtaista kokemusta, että pari pv ennen kuukautisia se tulee " alas" ja on pehmeä ja vähän avoin ja jos raskautuu, pysy ymmärtääkseni ylhäällä ja on kovahko ja kiinni.
Unelm@, mene ihmeessä nyt tarkkaan hcg määritykseen uudelleen! Eikö se arvosi ollut 176 vajaa viikko sitten? Nyt sen pitäisi olla vähintään viidensadan kieppeillä tai yli, ainakin järjellä ajateltuna. Oireethan sulla on kuitenkin aika selvät. Joillakin hcg nousee hitaasti, se ei vielä merkkaa mitään. Minusta on positiivista, ettei sulla ole mitään vuotoa. Joten rohkeasti verikokeeseen vaan ja positiivista mieltä!
t. kisumama ja kp 12...
no eipä sit taida olla menkkoja odotettavissakaan ku tuo nipukka tosiaan on ylhäällä,kiinni ja kiinteä=(negaa testi joten toivon et se täti sieltä tajuis tulla kylään.....
tänään aamulla oksensin..eli uusi oire ilmaantunut ja silti testi negaa!!!!!en tajua tätä!!!!
tosi tosi tosi turhautunu olo=(!!
No niin, veritestissä on käyty.. ja luku oli nyt 505! Eli ihan hyvin on kuulemma noussu :) Mää laskeskelin sen ystävällisen tätin kanssa eri vaihtoehtoja, että luvut täsmäis ja sillai se täsmäis, ku mulla oli mahakipuja 15. pv niin mietin sillon, että voisko se olla kiinnittymiskipua. Varasin ultran ens viikon tiistaille, niin sitten on toivottavasti taas viisaampi. Ei auta ku toivoa, että pikkunen ois oikeessa paikassa ja kaikki muutenkin niin kuin pitääkin. Paljon kiitoksia kaikille tsemppauksesta! :)
Tähän palstaan muuten jää äkkiä koukkuun, täällä on kiva lukea muiden kokemuksista ja jännätä muidenkin puolesta :D
Toivotaan, että ultrasta löytyy pikkuinen;).
Mulla on ihan kauheet vuodot:( ja mustaa hyytymää tulee.Mulla on olemassakin runsaat kuukautiset ilman ehkäsyä ja nyt kun edellisistä menkoista on niin kauan niin nyt tulee sit ihan urakalla:(.
Plussa onnea kaikille tännekin:))
pientä punasta väriä jäi paperiin joten ilmeisesti tulossa...
Mahtavaa Unelm@!!!! Onnea!
Eikös nyt saa sanoa; Mitä minä sanoin" ?!!!
Mähän veikkasin sulle, että nyt pitäs hcg:n olla luokkaa 500 tms. Aika hyvin veikattu, eikö? :o)
Kyllä sitä jotain on meikäläinenki oppinut kun näillä palstoilla on surffaillut jo vuosia omien ja muiden ongelmien ja iloistenkin uutisten kanssa.
Käyhän Unelm@ kertoilemassa täällä välillä kuinka menee, vaikka varmaan siirryt pian noihin masunkasvattajiin... :o)
Mahtava uutinen. Siinä se taas nähtiin, ettei kannata heti pelätä pahinta, sillä niinhän se loppuviimein menee, että asiat käy kuten on tarkoitettu, vaikka sitä tarkoitusta juuri tänään on joskus vaikea nähdä!
Tarrasukkia ja plussatuulia!
t. Kisumama
Mulla menossa eka kierto laastareiden jälkeen ja kolmatta lasta kuumeillaan:).
Kierto 28-29 laastareidenkaa ja ilma laastareita ollut kierto 30-32 korkointaan.Nyt menossa 33 päivä viimesitä menkoista ja testi negaa näyttää.Tänään en ole testannut kun meni maku koko hommasta..hih.Ei pitää kattoo häätyykö se huomiselle aamulle taas testi hakee.
Olen tehn yt kolme testiä 2apteekin omaa ja kumpaankin tullut haalee viiva testiasjan jälkeen ja kestänyt kyllä varmaan parikin tuntii kun ilmestynyt eli olen tämän negaksi tulkinnut.Ja eilen aamulla testasin sitekaa kertaa koskaan sellasella kun predikt (aina ennen apteekin omalla).Ja siihen ilmesty myös testiajan jälkeen haalee viiva.Ihmetyttää suuresti tällänen tilanne ikinä ennen ei ole moista ollut.Häätyy vain tyytyä odotteleen.