Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uusperheen työnjaosta!

Vierailija
04.11.2008 |

mutta jos mies ei olisi moukka ottaisi hänkin niihin osaa.

Minusta tuollaista on kyllä suurimmassa osassa ihan perusperheitäkin.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
04.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämän nyt "pitäisi" mennä? Eli mulla lapsi, miehelläni ei. Musta tuntuu, että teen kaiket illat kotitöitä ja mies laittaa ehkä ruoan ja lämmittää takkaa tai vie roskat. Hän tekee mielestään paljon kotitöitä eikä ymmärrä, miksi mä oon aina kiukkunen.

Mä tuun töistä noin viideltä ja laitan ruoan lapselleni ja sen jälkeen kuskaan häntä harrastuksiin kahtena iltana viikossa. Lisäksi pesen lähes kaikki meidän pyykit - mies pesee joskus jotain omia vaatteitaan, mutta harvoin meidän muiden. Sitten siivoilen, silitän, täytän ja tyhjennän astianpesukoneen. Välillä lämmitän myös takkaa, teen jotain pihatöitä ja leivon. Käyn kaupassa lähes aina. Luen lapselle ja pesen ja laitan hänet nukkumaan. Kello on aina kymmenen siinä vaiheessa, kun mä pääsen joutilaaksi. Sitten vielä pitäisi jaksaa tehdä jotain omia työjuttujakin, koska mulla sellanen työ, että osa töistä on tehtävä kotona.

Valitanko mä turhasta? Mies kyllä laittaa sitä ruokaa meille iltaisin, jos on kotona. Mutta siinä se hänen osuutensa oikeastaan onkin ja mulle loput. Mitä tässä tilanteessa voisi tehdä, että mäkin oisin tyytyväinen?

Valitanko

Vierailija
2/3 |
04.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen teenkin ihan mielelläni, mutta lähinnä ärsyttää, että teen lisäks niin paljon kaikkea muutakin, että mun elämä on kotityöstä toiseen lentämistä. Tiedän, että näin on monessa muussakin perheessä, mutta itse en haluaisi elää perheessä, jossa nainen joutuu "uhrautumaan" ja tekemään lähes kaiken yksin. Tai sitten elän mieluummin lapseni kanssa kahdestaan, jolloin pääsen ainakin kotitöissä paljon vähemmällä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
04.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin alkuunsa vähän arka siirtämään vastuuta lapsesta miehelle, mut muuten jaettiin jo heti tasan kotityöt. Kun aloin odottamaan yhteistä vauvaa niin sitten ei olekaan enää ollut mitään eroa enää meissä aikuisissa. Meillä mies on nyt hoitamassa kotona molempia poikia ja mä käyn töissä. Huomenna mies vie isompaa harrastukseen.

Eli jos multa kysytään, että mitä voisit tehdä, niin tee miehen kanssa lapsi... Joskus siihen perheeseen sisään pääseminen voi olla vaikeaakin miehelle, mutta toisaalta onhan noita patalaiskoja miehiä, jotka eivät varmasti tee ydinperheessäkään mitään. Yritä ottaa selvää, että kummasta on kyse.