Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kansan tuki Tehylle olis ollut 0 %, jos kansa tietäis kaikki faktat.

Vierailija
19.11.2007 |

- Tehy vaatii korotukset VAIN omille jäsenilleen, ei kaikille naisille eli ei tähän sitä nais-sisko-solidaarisuus-shittiä

- mitään 500 euroa ei ole kukaan koskaan luvannut, mitään faktaa ei kellään huutajalla pyynnöistä huolimatta ole ollut näyttää

- oma kunnallisveroprosenttisi nousee

- muut alat seuraavat perässä eli palkankorotuskierroksista tulee kiristyskierroksia

- hoitajat ovat korottaneet itsensä lähestulkoon kaikkien muiden työntekijöiden yläpuolelle

- lakkoa ei edes ajateltu, vaan lähdettiin heti kiristyslinjalle

- uusia hoitajia ei ole varaa palkata, VAIKKA niitä nyt alalle hakeutuukin ihan jumalattomasti kuoppakorotuksen jälkeen eli uudet hoitajat työllistyvät kortistoon

- se että pakoilee potilasTURVAlain mukaista työmääräystä kertoo ihmisestä kaiken!

Kyllähän vastaaja kannattaa jos kysytään, kannatatko palkankorotuksia hoitajille. Kannatan minäkin, mutta en näillä keinolla!

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Nainen ei saa mitään jos ei pistä kampoihin kolme kertaa kovemmin kuin mies."

" Naiset ovat ikuisessa palkkakuopassa."

" Naisten täytyy tukea TEHYä, koska naiset eivät muuten koskaan pääse pois palkkakuopasta."

MIKSI AINA KAIKKI PITÄÄ YLEISTÄÄ SUKUPUOLEN MUKAAN???

MIKSI ihmeessä minun pitää olla kiinnostuneempi hoitsujen palkkakiistoista kuin vaikka kunnan teknikoiden? Koska olen NAINEN??

Vierailija
22/75 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on ikänsä tehnyt raksalla töitä ja kyllä niitä liksojen kadehtijoita on riittänyt. Myös hoitajissa.

Sehän on niin helppoa hommaa. Eikä ole vuoro- eikä viikonlopputöitä.

Joo ei. Mut on 20 asteen pakkasessa rauta, jota pitää taivuttaa ja käsitellä. Vaikka on mitkä hanskat kädessä, niin se kylmyys menee luun ytimeen asti.

On jotain pientä pöly- tai asbestikeuhkoa.

Ehkä vähän niitä surullisen kuuluisia tuki- ja liikuntaelinten sairauksia painavien tarvikkeiden kantamisesta ja nostoista.

Kuurous on kai vaan työsuhde-etu?

Uran aikana tapahtuneet työtapaturmat hassunhauskoja irronneine raajoineen.

Eli uskokaa pois hoitajat, kyllä jollain muullakin voi olla joskus rankkaa. Jopa miehellä. Ja usko pois, se palkka ei ole kovin kummoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

käykää lukemassa

Hoitsuille suosittelisin kurssia kriittisestä ajattelusta ja tekstin ymmärtämisestä.

En ole koskaan ennen kuullut, että joku luulee vastauksen " se olisi hyvä" olevan lupaus. Tämä viitaten siihen, että hoitajat kuvittelevat poliitikkojen vastauksen palkankorotuksen määrästä olevan suora lupaus.

Vierailija
24/75 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo joo ja lehmät lentää.

Tää on kauhee salaliitto koko juttu!

Vierailija
25/75 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

" Nainen ei saa mitään jos ei pistä kampoihin kolme kertaa kovemmin kuin mies."

" Naiset ovat ikuisessa palkkakuopassa."

" Naisten täytyy tukea TEHYä, koska naiset eivät muuten koskaan pääse pois palkkakuopasta."

MIKSI AINA KAIKKI PITÄÄ YLEISTÄÄ SUKUPUOLEN MUKAAN???

MIKSI ihmeessä minun pitää olla kiinnostuneempi hoitsujen palkkakiistoista kuin vaikka kunnan teknikoiden? Koska olen NAINEN??

Mutta aloilla vallitsee selvä sukupuolijakauma, sen takia - hui - yleistetään.

Vierailija
26/75 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Isäni on ikänsä tehnyt raksalla töitä ja kyllä niitä liksojen kadehtijoita on riittänyt. Myös hoitajissa.

Sehän on niin helppoa hommaa. Eikä ole vuoro- eikä viikonlopputöitä.

Joo ei. Mut on 20 asteen pakkasessa rauta, jota pitää taivuttaa ja käsitellä. Vaikka on mitkä hanskat kädessä, niin se kylmyys menee luun ytimeen asti.

On jotain pientä pöly- tai asbestikeuhkoa.

Ehkä vähän niitä surullisen kuuluisia tuki- ja liikuntaelinten sairauksia painavien tarvikkeiden kantamisesta ja nostoista.

Kuurous on kai vaan työsuhde-etu?

Uran aikana tapahtuneet työtapaturmat hassunhauskoja irronneine raajoineen.

Eli uskokaa pois hoitajat, kyllä jollain muullakin voi olla joskus rankkaa. Jopa miehellä. Ja usko pois, se palkka ei ole kovin kummoinen.

Järjenköyhyyttä. Mutta sitähän maailma on täynnä.

Vierailija
27/75 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka uhositte vaihtavanne alaa, rakennusalalla on muuten valtava työvoimapula.

Vierailija
28/75 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto.

Vierailija
29/75 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kädet menneet, selkä mennyt, tyrä leikattiin just, kuuroksikin tullut. Monesti on jokin paikka murtunut tai tulehtunut. Palkka 12e tunti. En kadehtisi.

Vierailija
30/75 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse oli naisvaltaisita aloista.

Vierailija:

Olen nainen miesvaltaisella alalla. Ja palkkani on nyt suurempi kuin mieskollegoiden.

Kaikki naiset eivät ole hoitsuja eivätkä palkkakuopassa.

Vierailija:

Olishan se kiva jos kaikki asuttais jossain hassumaassa jossa ihmiset saa kaiken minkä pyytää kun kiltisti vaan sanoo " saanko" , mutta kun todellisuus ei mene niin. Nainen ei saa mitään jos ei pistä kampoihin kolme kertaa kovemmin kuin mies.

Vierailija
31/75 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin olet miesvaltaisella alalla. Et siis oikeastaan edes ole nainen, joten et liity palkkoinesi mitenkään asiaan.

Vierailija
32/75 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä näissä faktoista sun mielestä ei ollut tiedossa etukäteen (pois lukien sun omien mielipiteiden osuuden).

Edelleen olen valmis hurraamaan tehyn saamille korotuksille, vaikka oma liittoni ei samoihin korotuksiin yltänytkään. Mutta mulla on silti edelleen parempi palkka.

Ja mielelläni minä ne veronkorotukset maksan, olisin ollut valmis antamaan vaikka omasta liksasta tietyn osan hoitajille, mutta siistimmin tuo hoituu verotuksen avulla.

Vierailija
33/75 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

AINOASTAAN hoitsut ovat NAISIA... Hmmmm.... Nyt näen tämän " kaikkien naisten tuki meidän työtaistelullemme" -aspektin jo ihan eri valossa. Toki hoitsut tukevat hoitsuja... Ai niin, TEHYläiset hoitsut eivät tue muita hoitsuja. Eli voiko tästä päätellä, että VAIN TEHYläiset hoitsut ovat NAISIA..? Vai miten se nyt meneekään.

Voisiko joku viisas hoitaja valaista minua tyhmää dippainssiä?

Vierailija:

Niin olet miesvaltaisella alalla. Et siis oikeastaan edes ole nainen, joten et liity palkkoinesi mitenkään asiaan.

Vierailija
34/75 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa tuki jäädä vähiin seuraavassa kahinassa.

Vierailija
35/75 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi (super) ollaan niin nöyrää ja hyväksytään korotus joka tulee jokatapauksessa kaikille muutenkin ja kun huomataan että toiset saavat enmmän niin johan pitäisi olla loisille ymmärtäväinen.

Vierailija
36/75 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat haukkuu ja karavaani kulkee..

Vierailija
37/75 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma logiikka teillä hoitajilla. Mistään asiasta ei voi keskustella ilman, että vastapuoli on kateellinen.

Joo, mä oon niin kateellinen teidän 16 - 18 % palkankorotuksille.

Vierailija
38/75 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kyse ei ole siitä, että TEHY vaati korotuksia vain omille jäsenilleen - tämähän olisikin ollut ihan ok ja normaalia.

Sen sijaan TEHY vaati, että muut kuin TEHYn jäsenet EIVÄT SAA SAADA näitä korotuksia. Tämä taas on ihan eri asia kuin edellinen. Juuri tämä vei kaiken pohjan TEHYn sisko-nais-solidaarisuus-vetoomukselta (eli että KAIKKIEn naisten pitää nyt tukea heidän vaatimuksiaan... Just joo)

Lisäksi pitää muistaa se, että alkuperäinen ehdotus ei kelvannut TEHYlle sen vuoksi, koska MUUTKIN naisalat saivat saman verran... Mikä solidaarisuuden huipentuma!!! :-D Jaana Laitinen-Pesola sanoi tämän ihan itse haastattelussa.

Vierailija
39/75 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä kerran: miksei irtisanoutumislistan kirjoittaneet vaadi samalla logiikalla vain itselleen korotuksia? ne jotka eivät ole mihinkään listaan nimeään kirjoittaneet, ovat taistelleet ihan saman verran kuin superilaiset.

Vierailija
40/75 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä kerran: miksei irtisanoutumislistan kirjoittaneet vaadi samalla logiikalla vain itselleen korotuksia? ne jotka eivät ole mihinkään listaan nimeään kirjoittaneet, ovat taistelleet ihan saman verran kuin superilaiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi