Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

" " " " SyyS Sissit" " " " ma-ke jutustelut=)

19.11.2007 |

Huomenia.En ainakaan huomannut muutakaan aloitusta.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni muotoinen shoppailu reissu tyttöjen kanssa tehty.. Käytiin myös syömässä. Mukavaa oli ja Miko oli taasen nätisti koko reissun, paitsi paluu matkalla kotiin.. Hän kun ei autoilua varsinaisesti rakasta, ellei nuku.. =)

Kewa, nosta sinulle hattua. Itselläni ei varmasti riittäisi rohkeutta lähteä niin eksoottiseen paikkaan asustelemaan. Vaan mistäpä sitä tietää, kun sellainen paikka tulisi eteen, mihin tekoihin sitä yltäisi...

Siis mä olen etsinyt tämän päivän digikameran muistikorttia kissojen ja koirien kanssa, eikä sitä löydy mistään. Itse sen johonkin " varmaan" talteen laitoin.. Todella ärsyttävää.. Olen kolunnut keittiön lasivitriinin lasit useaan kertaan ja ei missään.. (Olivat muuten todella pölyisiä laseja, taas siivousta tiedossa.. ) No, eihän siinä mitään, mutta kun se kortti ei ollut edes minun, vaan teetin siitä vaan kuvia pojan ristiäisistä.. Todella noloa ilmoittaa, että hukkasin sen.. Mulla on toisinaan aika hatara pää.. Kai välillä liikaa muistamista.

Meillä ollut taas vuorokauden kakkilakko pojalla. Otettiin taas hieman luumumössöä, joten töräykset piakkoin tiedossa.. Kovin on hankala olo hänellä kun suolen toiminta hidastuu..

Miko täyttää muutaman päivän päästä kolme kuukautta. Uskomatonta! Päästään viimein maanantaina neuvolaan vaaálle ja mittaukseen.. Täytyykin muuten suppoja varata, jos rokotuksista tulee ikäviä oireita..

Mutta nyt menen antamaan ilta halauksia vanhimmille lapsille..

Öitä!

Vierailija
22/37 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva lueskella teidän kuulumisianne. Dumle kovasti järkkää ristiäisiä, munkin pitäisi mutta en jaksa.

Olen ollut myös alamaissa edelleen. Mä luulen, että se johtuu tästä kaamoksesta. Mutta onneksi lähetään aurinkoon koko joulukuuksi -- pelottaa toki noin pieni viedä etelään. Mutta pakko itse päästä.

Meillä vauva on toosi hyvä uninen. Saattaa nukkua 6-8 tuntia öisin syömättä kertaakaan. Tiedän kyllä mitä on valvoa vauvan kanssa, esikoinen herättää edelleen joka yö useamman kerran. On se uskomatonta, että tuo vauva ei. Päivisin toki syö kokoajan mutta se on ihan sama, jos kerran yöt nukkuu.

Colatoffee: Tuo imetyksen lopettaminen on varmasti ihan hyvä ratkaisu. Mulla oli ilmeisesti juuri samanlainen ongelma esikoisen kanssa imetyksessä. Raivos joka päivä tissillä, annoin lisämaitoo, pumppailin. Riittämisen kanssa oli oneglmia. Musta tuntuu, että tuosta imetyksestä tein liian ison kysymyksen. Olin tos pettynyt välillä vauvaan ja itseeni. Roikuin asian kanssa kuitenkin 9 kuukautta, kunnes yhtenä yönä vauva kieltäytyi syömästä ja päätin lopettaa siihen paikkaan. Oikeasti on järkevämpi lopettaa -- vauvallekin voi olla vahingollisempaa se että äiti yrittää ja yrittää, pettyy, miettii, suuttuu: Pullosta vaan hyvällä mielellä itseään ja muita syyllistämättä. Musta tuntuu, että mulla meni vähän överiksi esikoisen kanssa. Nyt toisen lapsen kanssa imetys on mennyt kuin vettä vaan. En ole vielä koskaan antanut lisämaitoa tälle vauvalle, edes sairaalassa. Vauvan temperamentti vaikuttaa aika paljon myös. Tämä on niin rauhallinen vauva muutenkin.

Vauvakuumeesta: mulla on sitä todella vahvasti ilmassa. Esikoisen jälkeen ei ollut mutta nyt kun on helppo vauva niin voisi ottaa toisen. Mutta saas nähdä miten lientyy kun ikää tulee, esim. hampaita pukkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, olipas paljon asiaa! Luin edellisen ja taman pinon putkeen, oli monta kirjoitusta jotka koskettivat. Oli tosi mielenkiintoista lukea teidan ajatuksianne aiheesta raivostuminen lapselle. Helpottaa huomata, etta en ole yksin naiden pohdintojen kanssa...

Mulla on nyt mennyt ykkosen kanssa vahan paremmin. Olen jotenkin saanut vahan paremman otteen hanen kankkarankkaansa. Nyt kankkarankasta on tullut tallainen ' lasten oma peikko' , joka on ilkea ja joka tulee kun on vasy tai nalka. Tanaan illalla kun tytto alkoi kiukutella ja kysyin, mika on, han sanoi etta ' kankkarankka tuli kaymaan' . Otettiin sitten kankkarankasta yhdessa kiinni, avattiin pihan ovi ja heitettiin se sinne. Sitten tyttoa jo nauratti... Nyt kun hanta harmittaa, kysyn onko kankkarankka tullut... Olen myos huomannut, etta valilla huumori auttaa. Kun onnistuu kaantamaan kiukun alun nauramiseksi, loytaa huvittavan puolen, jonka lapsi myos tajuaa.

Myos se on auttanut, etta kun tytto yrittaa saada huutamalla jotakin asiaa lapi, sanon hanelle asiallisesti etta niin kauan kun pyynto tulee tuohon savyyn, en suostu. Ihan reippaasti han tanaankin tarhan jalkeen sitten esitti asiansa natisti huutamisen sijaan, jota ensin yritti.

Kirahviina, tuli mieleen etta oletko kokeillut leikkikehaa? Tiedan, ettei Suomessa paljonkaan kaytossa, mutta voisi olla kivempi kuin valjaat? Erityisesti, jos siella mukavia leluja tms.

Levinia, onnea! Kiva kuulla sinusta.

Kewalle tsemppia muuttoon. Tsekkaan, nakyyko koiraohjelma myos netin kautta, mulla kun ei Suomi-tv nay. Aikamoinen maisemanmuutos teidan perheelle!!!

Masennus- ja parisuhdemietintoja oli myos. Mulla on nyt parempi fiilis, mutta viikonloppuna olin jo huolestunut mielenterveydestani. Niin paska fiilis oli. Kuten kirjoitin, mieheni oli paljon iltoja poissa. Perjantai-iltana hanella oli taas iltakokous, ja olin niin rikki, etta pyysin yhta ystavaa kaymaan. Tama tuli sitten ' in extremis' klo 22.15 juomaan kanssani teeta, ja sain juteltua hanen kanssaan ja normalisoiduin vahan. Lauantai-iltana olin viela aika rikki ja itkuinen, sain kuitenkin purettua miehelle, mika auttoi. Tuntuu, etta se puhdisti ilmaa. Sunnuntaina oli kaymassa koko paivan vauvan tuleva kummi ja laheinen ystava, todella viisas ihminen, ja vierailusta sain hurjasti voimia.

Nyt mieheni tilanne rauhoittui onneksi niin, ettei iltamenoja ole enaa samaan malliin tiedossa.

Eilen vein pikkuisen laakarille, kun flunssa kesti ja kesti ja yski aika paljon oisin. Laakari ei kuitenkaan ollut asiasta huolissaan, kehotti vain niistamaan ja aina ennen niistamista laittamaan sita apteekista ostettavaa puhdasta vetta (en tieda miten sanotaan suomeksi) sieraimiin sita ennen. Nyt poika onkin jo parempi. Mitat ovat 6 vko vauvalla pituus 51 cm ja paino 6300 g. Laakari sanoi olevansa vaikuttunut kasvusta... Tanaan flunssakin tuntuu olevan jo parempi, taisi pelastya laakaria!

Nyt mua vasyttaa niin armottomasti, etta pakko paasta nukkumaan!

Vierailija
24/37 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä herättiin syömään klo 3.10 ja sen jälkeen uni ei sitten neidolle ole tullutkaan. Ensin yritin tunnin tuloksetta omaan sänkyyn. Sitten mies yritti puolisen tuntia vaunuihin heijata mutta tuloksena äärimmäisen kärttyinen vauva jonka mies kärräsi kodinhoitohuoneen puolelle ja tuli sänkyyn ja totesi että huutakoon siellä sitten jos huudattaa. Mulla kilahti sitten että nälkä sillä varmaan jo on uudestaan kun on huudellut jo puolitoista tuntia. Kiukkuisena otin peiton ja tyynyn ja siirryin typyn kanssa olkkariin. Nälkä ei juurikaan ollut mutta rauhoittui kuitenkin hetkeksi kunnes taas tohina alkoi. No, nousin sitten koneelle surffailemaan ja tyttö naureskeli sylissä. Nukahti lopulta puoli kuusi sohvalle sylkkyyn ja nukkui huimat 20min. Noustiin sitten ylös, keitettiin kahvit ja nyt katsellaan Huomenta Suomea.

Meillä on nyt rintaa hyljitty toista viikkoa. Edelleen olen välillä yrittänyt tarjota mutta ei ota kuin pari imaisua. Nyt yöllä kun koitin niin ei huolinut lainkaan joten nyt sitten loppui yritys. Oon kyllä ihan tyytyväinen että näinkin pitkään söi rintaa sillä tämä oli mun pisin imetyskokemus, 2kk1vk. Esikoinen söi reilun kuukauden ja kakkonen ehkä kolme viikkoa. Toisaalta haikealla mielellä lopetan sillä tämä on mitä suurimmalla todennäköisyydellä meidän viimeinen vauva. Mutta kyllä tuo tuttelillakin kasvaa ja saa läheisyyttä yhtä lailla. Toisaalta vielä tekisi mieli yrittää mutta millä ilveellä sitä maitoa saisi tulemaan enemmän? Mammateetä oon koittanut mutta eipä tuosta tunnu juuri apua olevan. Tyttökään kun ei suostu kuin pari minuuttia hyvällä tuurilla imemään ja senkin vain muutaman kerran päivässä.

No, jos nyt menis sitten juomaan kahvia ja laittamaan isommille vaatteet eskaria ja kerhoa varten valmiiksi.

minttupipsa ja Peppi

Vierailija
25/37 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ferraritkin saapui, plaah. Ei kyllä ollut vielä ikävä ehtinyt tulemaan.

minttupipsa

Vierailija
26/37 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä poikkeuksellisesti näin aikaisin. Lapset nukkuu vielä joten muutaman rivin ehkä ehdin kirjoitttaa..

Reissu meni hyvin, mutta väsyneempi olo on kuin enne lähtöä. Mutta ehkä se on aivan ymmärettävää tällä kokooonpanolla. 8) Kivaa oli silti!

Oltiin siis vain viikonloppureisussa noin 200 kilometrin päässä kotoa, hotelissa. On niin ihanaa mennä valmiisiin pöytiin ja ihana tulla huoneeseen kun siivooja oli sen käyny siivoomassa.

Meillä pienin poika nukkuu edelleen tasaisen hyvin. Välillä on päiviä että päiväunet jäävät huonommiksi, eli kokopäivän ikäänkuin torkahtelee vain, mutta pääasiassa nukkuu päivälle sen 5-6 tuntia putkeen. Ja sama rytmi on pysynyt melkein aina öisin. Ihanan rauhallinen tapaus. Tästä syystä mulla onkin jo taas kova vauva kuume... Ihan pelottaa asia, koska aikasemmilla kerroilla kuumetta on saanut odotella hieman kauemmin.. Mutta mies on vakaasti sitä mieltä että nyt tämän perheen lapsiluku on täys. Se myös ehkä lisää sitä kuumeilua kun tietää että enää en raskaana mahdollisesti ole..

Joku oli lähdössä koko joulukuuksi etelän lämpöön? Ihanalta kuullostaa. Kumpa vain itsekin voisi olla koko kuun pois.. 8) Ei muuten mutta pimeys alkaa väsyttämään jo tässä vaiheessa paljon. Lisäksi lämpöä kaipailen myös.

Ja taas on keskiviikko, kuinka tämä aika kuluu näin kamalan nopesti.. Huh, en mukana pysy.

Mitäs vielä, en muista. Mutta palaillaan ja oikein pirteätä päivää kaikille!

Fiia ja pikku-ukko 6 viikkoa ja 2 päivää

Vierailija
27/37 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin ollaan yllättäen jo herätty, peräti pari tuntia sitten! Ollaan treffaamassa mun kaveria keskusttassa joten siksi siis jo skarppina. Tosin on niin ihanaa olla ajoissa ylhäällä että eiköhän me aleta normaalistikin nousemaan jo viimeistään 7.30. Heh, eikä tuo ole edes kovin ajoissa =). Luksutin tietenkin uinuu jo taas, mutta kumminkin.

Vauvakuumetta.. Jep, ei kuumetta niinkään, mutta se pikkukakkonen on tervetullut koska vaan. Toki mielellään vasta n. puolentoista vuoden päästä, mutta tilaukseen laitetaan heti kun lääkärit sen sallivat eli maaliskuulla. Mullahan on se 6 kk raskauskielto nyt. Mä kun en jaksa uskoa että voin toista kertaa tulla raskaaksi mitenkään helpolla..Vaikka mistäs sen tietää.. Nyt taitaa olla oikeat " aineet" kehissä =). Häissä haluisin toki olla hoikka ja hyvinvoiva, mutta silti meinataan ehkäisy jättää tosiaan heti kun se on mahdollista. Ainakin nyt tällä tietoa. Odotetaan niitä hampaita sitten ja kysykää uudelleen =).

Luka ei ole sitä tisua kaivannut vaan on ollut oikein tyytyväinen. Mua tietty itkettää aina välillä mutta kun olen sen päätöksen tehnyt niin siinä pysytään. Kasvaa ne tosiaan Tuttelillakin (tai meillä on Nan käytössä) ja ainakin eilen poika oli paljon tyytyväisempi kuin vaikka viikko sitten.

Tosin, on se seesteisempi aika jo tänne muutenkin saapunut. Pojan tempeamentti ei ole kadonnut minnekään, mutta hieman on tullut pitkäjännitteisyyttä mukaan. Heh, sitä ei ole äidiltä peritty =).

Nyt mun tarvii alkaa meikkaamaan että ehditään sinne keskustaan. Hui.. Vähän kyllä jänskättää kun en ole viel julkkareita käyttänyt vaunujen kanssa.. Mutta enköhän mä löydä hissit ym. Metron portaat on jo vähän jyrkät mennä vaunuilla! Ainakaan mä en uskalla!

Nyt mä menen mutta koitan palata illemmalla viel uudelleen!

Colis ja Luka

Vierailija
28/37 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=purple[/color]Nyt on kyllä pakko hehkuttaa - Hilla nukkui elämänsä ensimmäisen yön ilman syöttöjä, eli klo 22.30-7-30. Klo 6 meinas heräillä, mutta juuri kun nousin sängystä nostaakseni sen tissille, nukahtikin siihen puhinaansa.

[b]Kewa[/b], meillä räkätauti vauvalla kesti myös pitkään, ainakin 3 vkoa!

[b]Piiu[/b], olette jo kiinteitä aloitelleet. Milloin aloititte? Ja mitä makuja olette maistelleet? Ihan mielenkiinnosta, jos saa udella :) Onko Miko ihan hyvällä ruokahalulla aloitellut kiinteät?

[b]Colis[/b] ja [b]Minttupipsakin[/b] oli imetystä lopetelleet.. Uskon että ihan oikein olette toimineet! Ihan niin kuin joku jo sanoikin että vaikka imetys oliskin ihanteellinen asia, ei se sen paremmaksi ketään tee ja olkaa onnellisia että olette saaneet jo näinkin pitkään imetettyä!Kyllä ne lapset kasvaa ihan sillä korvikkeellakin :) Vaiks varmasti haikeaa onkin siitäluopua, ymmärrän hyvin)

[b]Colis[/b], sulla oli tuota jumppaus-intoa! Mulla olis myös, mutta oon valitettavasti niin huono lähtijä, etenkin itsekseni. Miksi lie, pitäs vaan saada aikaseks lähettyy! Mut odottelen nyt ainakin tammikuuhun, kun alkaa uudet kaudet kaikissa junpissa ym.

[b]Huldio[/b] saakin aimo annoksen aurinkoa ja lämpöä, aatella kokonainen kuukausi! Ehkä sieltä saa sitten tuliaisina paremman mielenkin :)

Ihana, [b]Jellonamami[/b] teidän känkkäränkän karkoitus!! Huumori on todettu pelastukseksi monessa tilanteessa :) Minäkin vaikutuin teidän pojun koosta ;)

Saa nähä minkä kokoinen Hilla on ensi viikolla 2kk neuvolassa ja mulla olis se jälkitarkastuskin.. Pitäis sitä kierukan ottamista miettiä.

Tämän mamman pitäis saada jotain tänään tehtyäkin. Aamu on mennyt vain teetä hörppiessä ja posti-pinoa selatessa, tuntuu et nykyään ei kerkee posteihin päin katsoakaan, kumma juttu! Kohta varmaan heräilee tuo yks pimu vaunuistaankin, joten ainakin uudet verhot on saatava ennen sitä viritettyä :)

Vointeja hyviä! Dumle ja Hilla pian 8vkoa

Vierailija
29/37 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vanha enää osaa.. :P

Vierailija
30/37 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssaa tuntuu nyt potevan useampikin sissivauva. Toivotaan kaikille pikaisia paranemisia!

Huldiokin kirjoitteli pitkästä aikaa. Tuo lomanne etelässä kuulostaa taivaalliselta ja juuri siltä mitä tähän pimeyteen kaipaisi moni muukin, aurinkoa ja lämpöä. Eiköhän vauvan kanssa suju ihan hyvin, pienikin varmasti nauttii lämpimästä ja ennenkaikkea siitä, että äiti piristyy :).

Naureskelin tuota Jellonamamin kertomusta känkkäränkästä, ja mieleen tuli hauskoja muistoja. Meilläkin oli sama juttu käytössä, kun isot tytöt olivat pieniä. Lapsen oli helpompi ilmaista pahaa oloaan tuon känkkäränkän kautta ja ulkoistaa tunteet pieneen, viheliäiseen noitaan, joka tuli taaas päivän pilaamaan. Meillä känkkäränkkä otettiin kiinni korvasta ja pistettiin nyrkkiin tiukasti piiloon ja heitettiin ulos ikkunasta. Joskus se pippurinen noita kyllä tuli melkein heti takaisin :).

Onnittelut Dumlelle Hillan hyvin nukutusta yöstä! Tuo ensimmäinen kokonainen nukuttu yö tuntuu suloiselta! Meillä Olivia heräsi viime yönä pitkästä aikaa klo 2.30 ähisemään levottomasti. Nostin neidon ylös ja pimatsu päästi parit mojovat pierut kakan kera, niin että iskäkin heräsi (joka perin harvinaista nykyisin). Ei kun vaippaa vaihtamaan sydänyöllä, jolloin neiti tuumasi aamun koittaneen ja alkoi iloisesti jokeltelemaan ja hymyilemään. Vaikea on olla vastaamatta hellyyttävään, nauravaan vauvaan, vaikka kova väsy olikin :) Hetken aikaa siinä tuudittelin ja pistin tissin suuhun, niin tyttökin ymmärsi jatkaa uniaan. Aamu alkoikin meillä sitten tänään vasta klo 9!

Minttupipsa ja Colis olivat tehneet ratkaisun imettämisen suhteen. Yhdyn jo näihin esitettyihin mielipiteisiin sen suhteen. Varmasti helpottava, kun sen ratkaisun saa viimein tehtyä puoleen tai toiseen, kun se, että jää roikkumaan johonkin välimaastoon ja kokee jatkuvaa syyllisyyttä. Vauvat todellakin kasvavat aivan yhtä hyvin korvikkeella ja aivan varmasti saavat myös sitä tarvitsemaansa läheisyyttä. Ymmärrän oikein hyvin myös ne haikeuden tunteet. Itsekään en ole kyynelittä selvinnyt imetyksen päätyttyä, vaikka meillä tytöt ovat itse alkaneet hylkimään rintaa noin 9kk iässä.

Fiialla oli ollut kiva matka. Minäkin jo tuota hiihtolomaa mietiskelen, josko koko perhe majoituttaisiin silloin vaikka pariksi vuorokaudeksi kylpylään tms...Kesästä on jäljellä mukavat muistot Tallinnasta.

Miten aiotte muuten joulua viettää? Sukujuhlat vai oman perheen kesken?

Haikarapolska ja Olivia (joka nukkuu kolmatta tuntia vaunuissa)

Vierailija
31/37 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Colatoffee: Siis ihan todellako sä haluat alkaa nousemaan ylös noin aikasin vaikka ei ois pakko?? Mulle tuo on täysin vieras ajatus. :) Mä oon hidas heräämään ja nautin jos saan nukkua vaikka johonkin 8-9 asti tai vielä pidempään. Onneks nuo pienet poikaseni on nyt molemmat ottanu näköjään tavaks nukkua ainakin kaheksaan. Se on ihanaa. Joskus harvoin mä kyllä herään aamulla ite ilman että on poikien takia pakko nousta heti, ja sillon on kyllä kiva noustakin kun ehdin sit ehkä rauhassa syödä aamupalaa jne. Mutta en kovin usein. Yleensä herään poikien itkuihin joka aamu niin syvästä unesta että tuntuu kuin haudasta nousisin. En edes muista millon oisin viimeks heränny siihen että mies lähtee töihin. Oonko mä vähän väsyny?? :)

Colis, kuulostat kyllä siltä että se imetyslopetuspäätös oli ihan paikallaan. Ihanaa että sulla on nyt tyytyväisempi vauva. Mä muistan miten aikoinaan itkin ja imetin esikoista, ja sit ku lopulta oli pakko puolen vuoden iässä siirtyä pulloruokintaan, olin onnessani. Se oli niin helppoa ja suloista kaiken jälkeen.

No, sitten omaa napaa. Tai pääkoppaa. Mulla oli jälkitarkastus maanantaina. Ja voitteko te kuvitella??? Lääkäri kyseli (on muuten anoppilan perhetuttu), miten mä oon kahden pienen kanssa jaksanut jne. En ehtiny edes paljon mitään sanoa, sen sanoin että oon ollu aika alavireinen välillä ja että esikoisen kanssa ei tahdo aina kärsivällisyys riittää ja sit on tullu huudettua vaikka ei sais. Niin tää lääkäri rupes ponnekkaasti suosittelemaan (musta se tuntu jo painostukselta) mielialalääkitystä! Ei siksi, että mun olo on ollu alavireinen (se on kuulemma normaalia synnytyksen jälkeen), vaan siksi, että mä oon huutanu mun lapselle. !!!!! Siis mitä. Onko kukaan teistä muista tunnustanu lääkärille että on menny hermot lapseen? Onko teillekin ruvettu tuputtamaan mielialalääkkeitä sen takia? Musta se on käsittämätöntä. Ymmärtäisin kyllä, jos se lääkäri ois ollu sitä mieltä että mulla on vaikka synnytysmasennus tms, mutta ei se ollu.

Mulle tuli ihan kamala olo siellä, siitäkin ku se lääkäri rupes ihan nimeltä mainitsemaan meidän sukulaisia että onko se ja se perillä mun jaksamisesta ja hoitaako se ja se joskus esikoista. Siis apua! Mä en halua tollasta! Mulle tuli semmonen olo että en kerro sille lääkärille enää ikinä mitään. Puhuin mun miehelle, siskolle ja äitille tuosta ja kaikki oli sitä mieltä että pitää jättää omaan arvoonsa sen lääkärin mielipiteet. No, joka tapauksessa varailen taas aikaa psykologille (lääkärin komennus) ja ihan mielelläni meen sinne juttelemaan.

Puuh. Vauvalla oli kuitenkin onneksi kaikki kunnossa ja hyvin oli kasvanut. Sehän se tärkeintä on. Poju innostu oikein kunnolla hymyilemään ja juttelemaan siinä tutkimuspöydällä. Hyvinkin kehittyneenä ne piti tuota pikkuista, hyvä niin, ku mä ite vähän mietin että näkeekö se edes mitään jne.

Sitten hyviä kuulumisia. Mulla on menny jo viikko niin etten oo huutanu esikoiselle yhtään! Otin semmosen projektin, että kehun poikaa ihan kaikesta mitä se tekee hyvin tai oikein tai kiltisti. Ja pyrin ottamaan pojan HETI syliin ku se alkaa kiukuttelemaan tai kiertämään kiellettyjä paikkoja, vaikka en vois kuin kaks sekuntia pitää sylissä jos on just vauvan vaipanvaihto tai ruuanlaitto pahasti kesken tms. Imetys on toki sellainen juttu jolloin en voi ottaa syliin, mutta nyt oon saanu houkuteltua esikoisen siihen viereen juomaan maitoa tai lukemaan kirjaa tms, mikä ei oo aikasemmin onnistunu. En tiiä minkä verran on tuon mun käytöksen ansiota ja mikä sitten on ihan jotain muuta kehitystä, mutta näyttää todellakin siltä että kaikkein pahin vaihe on tältä erää ohi. Ihanaa, mun maailman paras poika on tulossa takaisin! (eihän siinä oo mitään epäloogista että mulla on kaksi maailman parasta poikaa??)

Miehen kanssa juteltiin eilen pitkään, ku meillä on semmonen " läheisyysongelma" . Mies on hyvä siinä että halaa pitkin päivää, mutta mä en osaa. Mies kokee sen jotenkin että hän ei ole haluttu. Mä taas kaipaisin kaikista eniten läheisyyttä illalla ku aletaan nukkumaan, ku sillon voi keskittyä rauhassa vain toisiimme. Mutta koska me mennään usein eri aikaan nukkumaan ja etenkin mies on aivan väsyksissä illalla, sekin jää vähälle. No, me päätettiin molemmat tsempata. Kauhistuttaa miten vaikeaa on tuollaista asiaa hoitaa, vaikka se on meille molemmille hirveän tärkeää. Musta tuntuu että mulle se on ihan suurimpia voiman antajia.

Äh, pitäis tiskata. En millään jaksais, mutta ku mies on hoitanu tiskit nyt niin pitkään, että varmaan välillä ois mun vuoro...

Vierailija
32/37 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupäivä mennyt kiiruusti.. Yrittänyt pyykkiä pestä.. Lapset siivosivat eilen huoneitaan ja kantoivat korin täyteen vaatetta. Mietin jo, oliko kaikki edes likaisia..? No, pääasia, että välillä laittavat kunnolla huoneensa kuntoon.. Saa aika usein napottaa huoneiden siisteydestä, välillä tuntuu etten muuta teekkään kuin saarnaa.. =(

Hurraa! Meillä on eteisessä uuden lattian lisäksi jo kaksi uutta ikkunaa! Kohta pääsen maalailemaan seiniä, ajattelin harmahtavaa.. Vaaleat kaapit tulevat. Lattiat sellaista kivilaattaa.. Ihanaa kun projekti edistyy! =)

Dumle. En ole kovin viitsinyt asiaa tosiaan mainostaa, kun tiedän aina jonkun nousevan takajaloilleen, mutta meillä tosin on aloitettu kiinteät ruoat. On hieman maisteltu maissia, päärynää sekä luumu, joka onkin todella oiva " lääke" ummetukseen.. Muistelen, että aikoinaan oli myös piltin luumumehua myynnissä, jota suosittelivat antamaan esikoiselle.. Hän tosin syntynyt vuonna -94, joten moni asia muuttunut. Ollaan otettu pieniä maistelu eriä, ja poika syönyt kuin vanha tekijä. =) Meillä siis kaikki lapset alkaneet kiinteät kolmen kuukauden iässä.. (Please, älkää heitelkö kivillä..) =)

Haikarapolska kyseli joulusta. Me ollaan ihan kotona. Kaikki 6 lasta meillä aaton. Ehkä pyydetään myös vanhempiamme meille, mutta katsotaan nyt.. Musta on niin kiva olla joulu kotona, ei kiirettä mihinkään, saa vain nauttia läheisten seurasta. Jouluruokaa, saunomista, haudalla käynti..

Kirahviinalla oli ollut jokseenkin " mielenkiintoinen" lääkärireissu. Kai muistit mainita, että mammapalstan syyssiseissä kaikki äidit korottavat ääntään lapsilleen.. =) Eiköhän lähdetä joukolla asiasta keskustelemaan. Eihän jatkuva huutaminen asiallista ole, mutta mielestäni lapset eivät mene rikki, vaikka ääntä välillä korotetaan. Jännä, että lääkäri veti nuo sukulaiset siihen mukaan.. Onkohan hänellä siviili ja työroolit hieman sekaisin.. Itse joudun työssäni vetämään välillä tiukkaakin rooli jakoa, jotta jaksan ja mielestäni tuota asiaa tulisi jokaisen ammattilaisen välillä tarkastella.

Aamu heräämisestä oli myös juttua.. Kyllä uni maittaisi välillä kovinkin hyvin.. Olen nyt vain yrittänyt aamuisin viedä tytöt kouluun autolla. Matkaa kaksi kilometriä ja jotenkin vaan en halua heitä pimeässä ja kylmässä sinne kävelemään laittaa. Kun kelit sallivat, kulkevat pyörällä ja kävelevät aina sitten kotiin. Välillä kyllä aamuisin hyppään tukka pystyssä ja melkein yöpaita päällä auton rattiin.. =) Hyvä kun saa MIkon syötettyä ja valmiiksi autoilu reissuun.. =)

Ja sitä helskutin digikameran korttia etsinyt taas tänään, olen ihan varma, että se on joutunut roskiin.. Ehkä? Niin pientä esinettä mahdoton löytää.. Arg!!!

Kuivausrumpu piippaa, menen jatkamaan...

Vierailija
33/37 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyy kummittelevan joku vanha pino tuolla.. =)

Vierailija
34/37 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ootte kyllä ihania!! Teidän viestit on kuulkaas ihan tosissaan nostaneet mun mieleni siitä imetysmurehtimisesta taas siihen että tajuan että olen hyvä äiti ilman imetystäkin. =) Kauhea että tuollaisesta asiasta saakin niin kovan stressin.. Mutta nyt on hyvä fiilis taas, kiitos siitä teille! Myös se helpotti kuulla että joku muukin (siis Minttupipsa) on samassa tilanteessa. Eikä taideta tosiaan olla ainoita.

Piiu, ei heitellä kivillä, tai ainakaan mä en heittele. Meinaan seurata sun jäljilläsi kiinteiden suhteen. Neuvolan tätikin jo 7 viikkoisesta Lukasta sanoi että sulle pitää kyllä alkaa antaamaan kiinteitä jo 3 kuukautisesta kun kasvat noin kauhean paljon. Ja vaikkei olis sanonutkaan niin näin olisimme tehneet. Aikaa siihen toki vielä meillä on melkein kuukausi. Mutta jos yöheräämisiä tulee lisää niin sitten maissivellit kehiin jo ennen sitä. Piste =).

Kewa sua varmaan kyllä jännittää ihan hirveästi! Oletteko te kuinka pitkäksi aikaa sinne menossa? Onneksi ainakin kotihommissa saat apua! Ja tosiaan tämä netti on myös hirveän hyvä asia! Mitenhän ihmiset pärjäskään ennen tätä?? Toivotaan että sieltä kuitenkin löytyisi sulle ystäviäkin! Menette ilmeisesti sun miehen työn perässä? Toivottavasti hällä olis joku työkaveri jolla olisi kiva vaimo ja mielellään suht samassa tilanteessakin!! Löytyisköhän sieltä suunnalta netin kautta hengenheimolaisia?

Huldio. Voihan kateus, muuta ei voi sanoa!! Ja että nauttikaa =)

Dumle: ihan loistava homma, toivotaan että Hilla ottaa tavaksi nuo pitkät unet jo nyt! Kateus siitäkin, vaikka Luksutin nukahtaakin nykyään ihan heti syötön jälkeen!

Ai niin, kukas se olikaan joka kirjoitti pari päivää sitten että kietoo peiton vauvan kropan alle ettei voi huiskia käsillään? KIITOS!!! =) Luka sammuu kun saunalyhty heti syötön jälkeen yöllä kun testasin tätä juttua!! Aiemmin huiski käsillään, potki peittoa ja kaipaili tuttia. Nyt 3 tai 4 yötä putkeen mennyt ilman mitään sähläilyjä!! Ja pysyvät ne kätöset lämpiminäkin! Aivan ihana juttu!!

Jellonamamilta ja Haikarapolskalta lainataan känkkäränkkäjuttu omien lasten kanssa sit kun ovat isompia. Kuulostaa erittäin hyvältä!!

Kirahviina, vitsi että on törppö lääkäri!! Ettäs kehtaa!! Taisi mennä kyllä vähän yli hällä... Mä vaihtaisin lääkäriä!

Ja Haikarapolska+ muut, onnea! Siis niistä neuvottelujen tuloksista. Ne on vähintäänkin ansaittuja!

Nyt loppui muisti siitä mitä piti kommentoida ja Lukakin taitaa heräillä sitterissä.

Ai niin, kaupunki reissu meni hyvin julkisilla paitsi paluu matkalla metrossa oli ihan hirveä puliukko narkkari ja mä pelkäsin ihan tosissani että tekeekö (tai siis yrittäkö tehdä) mulle tai Lukalle jotain. Se seisoi vastapäätä ja kaiveli taskujaan ja oli ihan sekaisin. Sillä oli pitkä viilto naamassa ja hyi helvetti mille se haisi. Aivan hirveää kun en voinu ees lähteä siitä pois kun pelkäsin että se tekee sit jotain jos tajuaa että pelkään. Ja pelästyin kyl itseänikin koska ensimmäinen mikä mulle tuli mieleen oli se että mä tapan sen siihen paikkaan jos se edes koskee vaunuihin. Huh, oikeestikin, mä olin ihan valmis iskeen sen ison miehen kanveesiin ja vielä potkimaan koroilla päähän niin kovaa kuin olis lähtenyt.

Onneks pääsin sit lopulta sen ohi ja se jäi metroon. Hyi!! Nyt tekis mieli muuttaa taas maalle!

Colis taas

Vierailija
35/37 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on vähän pirteämpi mieli taas.

Muutettiin suunnitelmia ja itsenäisyys päivän aattona lähdetään jo ajelemaan punkaharjulle ja näen sitten jo hepat.Voitte siellä ihmetellä mitä mä niistä koneista niin tohkeissani höpötän mutta kun Staesy on " paras kaveri" se on auttanut niin paljon kaikkien vaikeiden aikojen yli ja niin symppis ja ihana kaikinpuolin.Ja vaavi heppa on kyllä jo 3v mutta hienoa oli tuntea senkin kasvavan ja kehittyvän äitinsä vatsassa ja tuntea ensi potkut ja sain vielä toimia kätilönäkin kuin " " pieni" " syntyi..Heppojen kanssa oon ollut koko ajan viimeiset 7v ruokkinut ja hoitanut aamuin illoin.ja kun sitten meidän rakkausvauvaa aloin odottelemaan niin pakko oli laittaa hepat pois kun toki oma vaavi?mun terveys meni etusijalle.Mutta joka tapauksessa nyt kohta ne karvajalat nään ja oon siitä innoissani:)

Joopa...

Huldio on lähdössä etelään koko joulukuuksi,voi WAU.Mullakin kävi hetken mielessä että Aadan kanssa hyppään koneeseen ja menen aurinkoon mutta sitten tuli mieleen että eipä ehkä välttämättä ole kiva jos vaikka siellä sairastuu(tai vauva) niin olla vauvan kanssa yksin tai enhän mä voi mennä esim:uimaan ollenkaan kun vauvan kanssa oltava enkä tietenkään jättäisi vaunuihin sekunniksikaan vartioimatta!ja jne....en sitten kuitenkaan ole valmis maksamaan siitä montaa sataa euroa mutta jos olisi joku joka lähtee mukaan niin sitten olisi saman tien soronoo:)

Imetyksen lopettaminen on mielestäni jokaisen äidin oma henkilökohtainen päätös ja siihen ei tarvitse kenenkään puuttua ainakaan negatiivisin sanoin.Jokainen ken haluaa imettää tai siihen kykenee sen tekee ja jos ei onnistu tai tuntuu muuten hankalalta syystä tai toisesta niin kaupasta löytyy onneksi korkealaatuisia äidinmaidon vastikkeita jolla pirpanat saadaa isoiksi miehiksi ja naisiksi!

Piiu oli aloittanut kiinteät.Minäkin aloitan ihan tarpeen mukaan.Maissivelliä kokeillaan varmaan kun tyttö on 3kk jos jäis vaikka sitten tuo klo:02.00 syöttökin pois,mikä ei kyllä sinänsä haittaa mutta jos vain tujumpi tavara auttaa nukkumaan koko yön niin miksi ihmeessä sitä ei sitten kokeilisi?!

Jellonanamin poika onkin varsin hyvän kokoinen:)Näinhän se on että meillä täällä pohjoisessa on isompia vauvoja kuin etelämpänä.Meidänkin tytöille ostellaan vaatteita etelä-euroopasta(jossa lähinnä äitini reissaa ja siskoni asuu milloin missäkin)niin saa ostaa kyllä reilusti suurempia vaatteita kuin mitä siellä koko lapuissa lukee.

nyt tuli tauko...

Vierailija
36/37 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs menin pötkölleen, heti iskee väsy!

Hilla meni jo muutama hetki sitten uinumaan, saa nährä heräileekö jo kuin aikasin syömään. No luotan siihen ettei ennen 4 herää (ihan vastasyntyneenä on viimeks ennen 4 syöny..)

Kivat pari päivää tiedossa. Miehelle tarjottiin pariks yöks töitä - niin ja päivät opiskelee viiteen tai kuuteen illalla. Ottihan tuo työn vastaan, harvoin osaa kieltäytyä ja hyvähän se on jonkun leipääkin ansaita ;) Kurjaa vaan ite pärjäillä päivät lasten kanssa yksin (miehen kuitenkin nukuttavakin jossain välissä).

Ei mulla kyllä mitään asiaa ollu, kuhan tulin virkistämään itseäni ;D Piiua ei heitellä kivillä, ei :) Hyvä kun soseet maistuu. Toivottavasti ei Rakkausvauvaa vatsatauti yllättänyt, kun ei ole kuulunut sieltä mitään...? Joulusta Haikarapolska kyseli. Joskus jo asiaa täällä pohdin ja taidetaan käydä molempien vanhempien kotona aattona. Aamusta anoppilassa ja ilta sitten mun isän luona, jonne tulee mun sisarukset, siskon lapset jne. Tykkään olla suht isolla porukalla, kun lapsuuden joulut vietettiin aina mummolassa suvun kera, mies taas tottunut olemaan omalla porukalla.

Joo, mutta virkistän itseäni nyt BB:llä :D Kaunihia unia ja huomiseen, jos vaan ennätän, tiedossa olis siivousta ja pyykkäystä ja se mieskin on poissa..

Vierailija
37/37 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tohon edellisen piti korjata että:oma vaavi + terveys eikä tota kysymys merkkiä.

kiukunmuuttaminen huumoriksi oli tänään meillä kanssa käytössä kun 7v kiukutteli lukuläksyjen kanssa niin muutamat humoristiset kommentit minulta niin Sonja naureskeli jo ääneen omaa suuttumustaan ja loppu läksyt sujuivatkin jo paljon mielekkäämmin:)

Meidän sarakin on nyt parantunut kuume+vatsataudistaan.Eilen oli vielä illalla 39,4c mutta tänään ollut onneksi terve joten huomenna pääsee kouluun onneksi sillä hän on musiikkiluokalla ja ens ti on heillä musikaali niin pääsee nyt sitten harjoituksiinkin mukaan:)

Kirahviinalla on päivät sujuneet nyt paremmin.Tosi kiva kuulla:))

Tuo sinun lääkärisi on kyllä mielestäni ohittanut ammatillisuuden rajan kun nimiltä mainitsee muita ihmisiä.Ei anna hyvää kuvaa lääkäristä.Pystytkö vaihtamaan lääkäriä?Toi masennuslääke ehdotus tuntuu kanssa oudolta jos se pohjautuu vain lapselle huutamiseen.Kenelläpä ei palaisi joskus käämit lapsiinsa.Masennuslääkkeitä tuputetaan täällä pohjolassa nykyään kaikille tosi herkästi ja mikä siinä on huonoa on se että se toimii sitten usein ainoana hoitomuotona vaikka sen kuuluisi olla aina muun terapian tukena ja myös säännöllisin väliajoin tarkistaa tarvitseeko lääkitystä jatkaa.Muistan siskoni sanoneen joka niitä syö niin ainakin belgiassa ja ranskassa olivat lääkärit ihmeissään miten helposti suomessa niitä tuputetaan eikä ole muuta tukea saatvilla kun jonot julkisille psygologeille niin älyttömän pitkät.Hän on syönyt niitä pitkään vain puhelinsoitolla uusi resepti eikä mitään " väli" lääkärissä käyntiä että tarviseeko edes enään.On tullut mieleen että lääkärit saa varmaan suurilta lääkefirmoilta etelän matkoja yms..jos niitä ahkerasti kirjoittelevat.Hänkin niitä vaan lähinnä tottumuksesta söi kun lopettaminen on hankalaa.Mutta jos niitä tarvitsee niin toki ne auttavat ja silloin kyllä kannattaa niitä myös syödä kun avuksi ovat.

Hilla-neiti oli nukkunut koko yön.Oli varmaan outoa herätä aamulla kun oli koko yön saanut nukkua:)Meillä ei ole vielä käynyt niin.Kerran nukkui 22.00-04.30.

Colis kirjoitteli kaupungin pultsari/narkkari/ällötyksistä.Mullakin pari karmivaa metro kokemusta sörkästä kun oon sinne päin vienyt lapsia kuvauksiin.Muistan myös miten vaunu aikana piti mennä siellä asemilla hissiin,,,hyi helv#¤% kusta ja peetä ja e r i t t ä i n hitaita vielä hissit yök!!!

Piiu Löytyikö se digikameran muisti kortti:)?

nyt mulla väsyy niskat tässä näpytellessä ja väsykin on.Oon tänään haravoinut pihaa ja illalla tehtiin kaverin kanssa pitkä reipas lenkki.

palataan taas...

öitä:)