Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

" " " " SyyS Sissit" " " " ma-ke jutustelut=)

19.11.2007 |

Huomenia.En ainakaan huomannut muutakaan aloitusta.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittelin Aadan tohon kuistille vetämään pikku unet niin saan aamupalan syötyä sitten pitää kyllä lähteä kävelylle.

Harmaata on täällä vantaalla,mutta mieli on nyt pirteä sillä saimme sovittua vihdoin päivän milloin pääsen mun Rakkaita heppoja katsomaan.Mulla on ollu niitä niiiiiiiiiin ikävä että olen oikeasti ihan itkeä tihrustanut(nytkin pukkaa vedet silmiin).Kolmisen viikkoa ja sitten pääsen ratsastamaan ja rapsuttelemaan=))))))))

Voi räkä nyt huutaa......palataan....

Vierailija
2/37 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin viikonloppuna että iltakitinät ja huudot ovat suoraan verrannollisia pidemmille yöunille. Pe ja la iltana likka venkoili pari tuntia, mikään ei ollut hyvä ja kun vihdoin sitten nukahti niin vetikin unta 21-3.30. Eilen ilta oli taas rauhallisempi ja uni maittoi vain siihen perinteiseen yhteen asti ja sitten taas neljän maissa piti saada lisää tissiä.

Eikös se ala olla näissä maissa kun vauvan suoli alkaa toimia enemmän tahdon mukaan? Meillä tyttö nimittäin kärsi ihan selvästi vatsavaivoista, nälkä ei ollut ja vaippaakin vaihdettu. Tai sitten syötin liian täyteen kun joka karjaukseen lykkäsin tissiä suuhun :)

Ei sovi meikäläisen lyhyelle pinnalle että toinen huutaa ja mikään ei auta ja isompi vielä kenkkuilee nukkumaan menemisen kanssa samaan aikaan. ARGH! Mutta ihanaa oli nukkua pitkästä aikaa tuollaiset 4-5 tuntia yhteen mittaan.

Nyt olemme jo käyneet kaupassa ja vieneet isomman hoitoon. Vauvaa tarvitsi nukuttaa varmaan reilut puoli tuntia kun oli liian vähän vaatetta että olisin voinut nostaa parvekkeelle suoraan uniaan jatkamaan. Taidanpa keittää kupin kahvia ja tuijottaa taas noita koulujuttuja.

Nyt pitäisi oikeasti pitää asian kanssa jo älytöntä kiirusta, tammikuun alku lähenee ja sen myötä seminaaripäiväni. Ja nyt olemme miehen kanssa vähän puhuneet että jospa karistamme pääkaupunkiseudun tomut jaloistamme tuossa kevään korvalla niin senkin vuoksi olisi syytä saada homma pulkkaan. Mutta se aloittamisen vaikeus, oih ja voih!

Mukavaa alkuviikkoa kaikille. Espoossa ainakin lumet on lähes sulaneet pois ja taas on harmaata.

T: Typykkä ja pikkarainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa ehdin koneelle ihan kirjoittamaankin. Pikaisesti olen lueskellut teidän juttuja mutta ei vaan ole ollut aikaa kommentoida.

Lapsille huutamisesta: Tapahtuu meilläkin, välillä enemmän välillä vähemmän. Jotenkin tuntuu että tuo 6v on muuttunut jotenkin aivan totaalisesti. On ikänsä ollut hyvin helppo lapsi, kohtelias ja huomaavainen. Nyt sitten lällättelee, läpsii pikkuveljeä, huutaa, karjuu, ei tottele. Siis äärettömän rasittava. Kuuluu ilmeisesti ikään mutta koska se loppuu ja meidän aurinkoinen poitsu palaa takaisin? Mulla pinna menee välillä hyvinkin herkästi, ääni nousee mutta siihen se jää. Saatan kyllä taluttaa nurkkaan hieman kovempi oteisesti mutta ei niin että sattuu ellei toinen pistä kovaa vastaan.

No, nyt jääkin juttu lyhyemmäksi, neitokainen tuolla jo ääntelee. Pimatsu on kasvanut ihan mukavasti, 2kk painoa oli 5425 ja pituutta 59. Pienempi paljon mitä meillä pojat ovat olleet mutta tasaisesti menee omalla käyrällään. Imetyksen kanssa taistellaan, ei millään meinaa viihtyä rinnalla kuin parin imaisun verran. En sitten tiedä luovuttaisko vaan jo?

Mutta nyt tarvii mennä

minttupipsa ja Peppi 2kk

Vierailija
4/37 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se vaan taas viikonloppu meni!

Ystäväni, joka sai tytön kolme viikko Mikon syntymän jälkeen käväisi tänään meitä katsomassa, ja voi, kyllä oli siro pikku neiti meidän jämerän pojan rinnalla. =)

Lauantaina piipahdettiin siellä pikkujouluissa, minä, mies ja Miko. Halusivat välttämättä, että käyn ja syykin selvisi paikan päällä. Kohotettiin kuohuviinit meidän vihkimisen kunniaksi ja sain kukkia sekä laulun luritukset.. =) Sitten tultiin kotiin saunomaan ja nautittiin glögiä ja tehtiin wokkia... Mukava viikonloppu.

Itse asiassa mun pitäs mennä siistimään tuota alakertaa, kun poika nukkuu ulkosalla, joten palailen taas...

Vierailija
5/37 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää nyt ei kyllä oikein tänne palstalle varsinaisesti kuulu, enkä aikaisemminkaan ole halunnut asiasta mainita, mutta pakko oli tulla tuulettaan, kun selvisi, että tuota Tehyn työtaistelua ei tulekaan ja sopimus on ilmeisen hyvä. Mä olen ollut niin hengessä mukana tuossa, kun kolleegat ovat olleet melkoisen paineen alla ja osa oli irtisanoutunutkin. Mutta nyt suljen aiheesta suuni ja toivon, että en provosoinut ketään.

Täällä neiti yllätti kääntymällä mahalta selälleen tänään monta kertaa peräkkäin. Varmaankin vahinko.

Haikarapolska

Vierailija
6/37 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin hiljainen päivä ollut meidän pinossa tänään, joten päätinpä minä muutaman rivin kirjoittaa.

Mä olen aloittanut tänään joululahjojen hankinnan, surffailin netissä ja sain muutaman jutun tilattua.. Pakko pikkuhiljaa aloitella. Tytöistä pienin haluaisi joululahjaksi oman koiran, oikean.. Meillä siis on jo yksi karvainen ystävä, silkkiterrieri.. Mutta hän haluaisi OMAN.. Juu, ei onnistu!!! Mistä lie mokoma päähänpisto??? Alkaa olla jo hahmottunut, mitä lapsille ostaa, heillä ei lukuunottamatta tuota koiraa, ole ihan mahdottomia toiveita.. Vaikkakaan en aio kaikille ostaa omia digikameroita.. =) Kännykällä saa kuulema niin huonoja kuvia.. Plääh! =/

Mutta nyt hakemaan yksi lapsista pois harrastuksistaan...

Josko huomenna syyssissien äipät ryömisivät kivien koloista kirjoittelemaan enempi..??? =)

Vierailija
7/37 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo hieman paremmin fiiliksin-

Onneksi eilen avauduin tänne teille, niin sain myös suuni auki miehelle. Keskusteltiin pitkälle yöhön näistä masis-ajatuksista.. Alkuun saatiin eripuraa aikaiseksi, mutta saatiin hyvillä mielin sovittuakin ja puhuttua ihan asiaakin ;)

Tänään sitten vietettiin ensin miehen ja vauvan kanssa shoppaillen kaupungilla aikaa. Ja iltapäivällä otin sitten aikaa esikoisenkin kanssa ja käytiin vielä kahdestaan shoppailemassa ja kahvittelemassaa ;D Neiti nautti ja minä nautin - sain aikaa ilman kotiympyröitä ja pakko myöntää että muutama tunti ilman vauvaa teki hyvää.

Rahaa on palanut luvattoman paljon - Mutta lohdutan itseäni että kaikki on vain ristiäisiä varten :P Nyt on vaatteet lapsille ja itselleni hommattu. Mies vielä vailla. Kaikki tilpehööritkin on hankittu, joten voin alkaa keskittymään leipomiseen :)

Hilla valvoi myöhään eilen, mutta nukkui sitten 6 tuntia putkeen, aamu kuudelta siis söi ekan ja vikan kerran. Tämä päivä onkin mennyt lähes nukkuessa, harvinaista, yleensä ilta kuuden jälkeen ei nuku yhtään ennen yöunia. Nyt nukku 8 asti.

Meillä ei vielä kierähdellä masulta selälle ja selältä mahalleenkin taitaa mennä vielä aikaa paljon, onhan se se vaativampi taito (tavallaan) :) Saa kyllä lattialla ollessaan itsensä hyvin liikuteltua pois peitolta, mutta vanhinko liikkeitähän nekin on :) Lelut ja soittorasiat saa juttuja ja hymyjä. Niskoja kannattelee jo kuin aika poika, vai nainen. Sylissä kampeaa aina istumaan, tuskaa vääntää toista väkisin edes jotenkuten vauvamaiseen asentoon.

Mutta ei kait tässä muuta. Tulinkin itseasiassa uutta tietsikkaa testaamaan, vielä vähän hakee tämä kirjoittelu, kun on niin erilainen näppis.

Dumle ja Hilla 7vkoa

Vierailija
8/37 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä onkin hiljaista ollut, niin kuin Piiu jo meinasikin.

Tänään ollut NIIN harmaa ja utunen ilma. Joka paikka on liukas ja märkä. Eli se sitten siitä lumesta. :(

Tänään oli esikoisen kerho päivä ja itellä oli aikaa sellanen 2h45min. Pyöriskelin siinä vaunujen kans kylällä ja oli sitten kaverin kanssa reffit. Tehtiin sitten oikein hikilenkki! Kyllä teki hyvää. Oli meinaan sellanen tahti, en kyllä osaa sanoa mitä kilometreinä on, mutta reitti on sellanen mitä meillä päin kierretään paljon iltalenkillä. Yksin ilman vaunuja vedin sen kerran 45minsaan ja nyt mentiin puoleen tuntiin. Mutta kyllä sitten hikikin virtasi.

Mies kävi tänään hakemassa tonne pesutornin viekkuun kaapin jossa on 3 lankakoria pyykeille. No, torni ei tosin vielä ole pystyssä, kun odotellaan vielä sitä välitasoa.

Olin neidin kanssa tänään katsomassa äitiäni sairalassa ja poika oli sitten iskän kanssa kotona. Koko 1,5h kun oltiin, niin koko ajan kiukunnu iskälle, nälkä ei ollut. Kun äiti tuli kotiin, niin pojalla mailma aukes. Aikas uskomatonta, että iskän aikana vaan kiukkuaa......

Ensiviikolla pitää tiistaina mennä kirkkoon, kun neiti on kerhossa tehnyt tähden joka laitetaan kirkon joulukuuseen. En ole sitten kirkossa käynyt, kuin...joskus. Emme siis käy, mutta nyt on pakko mennä. Toisaalta ihan kivakin on mennä...

Oliko joku puhunut menkoista? Mulla ei ole vielä alkanut, onneks!!!! Ei siis ole ikävä. Esikoisen syntymästä oli kulunut yli vuosi, kun ekat menkat tuli, mutta imetinkin kyllä tosi pitkään, eli yli vuotiseen. En siis niitä kaipaisi.

Mä olen kans alottanut tuon joululahja rumban. Perjantaina kun tulee rahaa, niin sitten taas pikkusen ja viimiset sitten isännän kanssa, kun hääpäivää mennään viettämään jouluostosten pariin poriin. On sekin tapa viettää hääpäivää, mutta pääasia, että ollaan kahden ja emme muuten kahden mihinkään pääsisi.

Eetu nukkuu lattialla ja pitäisi mennä sitä nyt nosteleen pystyyn ja laittaa iltatämmiin. Mira oli jo yläkerrassa, mutta kuulemma pelottaa, niin tuli sitten takaisin alakertaan. Nyt pitäisi mennä viemään häntä takaisin omaan sänkyyn, kun kukaan ei jaksa häntä kantaa enään yläkertaan...

Voi, kun tekee mieli jotain tosi hyvää...

Mutta nyt mukulat ojennukseen ja sitten kupponen teetä ja katsomaan täydellisiä naikkosia...vähän kuin me!!!

Mitään asiaa ei ollut, mutta tulipahan jotain...

Vierailija
9/37 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Täällä aurinko paistelee ja on kirpeä pakkassää. Olivia on pitkillä päiväunillaan ja mulla pieni hetki omaa aikaa. Huomaan olevani tosi väsynyt tänään...tiedä sitten mistä johtuu. Pitäisi ulkoilla enemmän, mutta jotenkin tuo aika vain menee näissä kotiaskareissa kuin huomaamattomasti ja lenkit jää huolestuttavan vähälle.

Olivia oli vuorokauden kakkaamatta ja se kyllä heti näkyi neidin olemisessa. Eilen illalla oli pitkästä aikaa vatsan puruja ja tyttö oli kiukkunen, ainoastaan sylissä viihtyi ja siinäkin vain tietyssä asennossa. Aamulla klo 5.30 neiti sitten " rajäytti pankin" ja uudestaan kolmen tunnin päästä :). Kummasti myös tytön mieliala koheni huomattavasti ja jaksoi taas hymyillä ja jutustella aurinkoisesti. Tuo vatsantoiminta on oikeesti aika iso asia pienenkin ihmisen elämässä :).

Kaikille aurinkoista tiistai päivää!

Vierailija
10/37 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytiinkin sen kunniaksi pienellä kävelyllä ja kyllä vain piristi raikas pakkas ilma :D

Selasin tuota edellistä pinoakin hetken, kun en niitä juttuja liiemmin jaksanut kommentoida aikaisemmin..

Vauvojen vatsantoiminnasta olette puhuneet - Meillä myös on välillä parin päivän taukoja ja siitä seuraa yleensä pientä tyytymättömyyttä. Yleensä tekee kerran päivässä kunnon satsit.

Outsa - Kastemekkoon mahtumis ongelma meilläkin :) Esikoisen kanssa oli vielä pahempi paikka mekon kanssa, kun oli 3kk kastettaessa..

Umalle piti minunkin toivottaa muutto intoa :) Johan te saatte alkaa pakkaamaan, jotta ehditte saada kämpän tyhjäks! Ihanaa varmasti muuttaa isompaan asuntoon ja rivarihan se tais olla.

Vm - Hilla kiukkusi ensimmäisten viikkojen aikana isille, taidettiin tästä aiheesta joskus jutskatakin.. En tarkkaan muista milloin loppui. Mutta ainakin eilen kun oli usean tunnin pois, tyty oli kuin enkeli ja jopa nukahti isin toimesta, se on harvinaista ;) Josko se ajan kanssa menisi teilläkin ohi!

Joululahjoja oli Haikarapolska ainakin tehnyt. Minä olen jopa yhden pelin ostanut kummipojalle ;) Ajattelin nämä ristiäiset saada ensin alta ja ootella vähän parempia taloudellisiakin hetkiä (ristiäisiin uppoaa yllättävän hyvin rahaa..)

Ristiäisistä puheen ollen. Juttelin juuri anopin kanssa, joka sanoi että hänen äitinsä tarjoutui tekemään voilepäkakut ja täytekakut juhliin! Hän teki niitä aikoinaan työkseen, joten osaamista löytyy useammalta vuosikymmeneltä. Ihana tarjous, säästetään pitkä penni ja työmäärä vähenee huomattavasti :D Siskokin haluaa jotain leipoa. Joten mulle taitaa jäädä vain yksi piirakka, tortut ja piparit.

Ootteko te availleet vauvoille omia tilejä tai onko suunnitelmissa? Ihan vain utelen ja mietin avattaisko me nyt ristiäisten tienoilla, niin sinne sais lahjarahat talteen.

Hilla on ollut aivan super ihana tänään ja eilen. Eilen nukkui lähes koko päivän. Yön nukkui klo 22-9. Pari kertaa söi, eka pätkä oli taasen 6 tuntia. Tänään ei ole kitissyt yhtään kertaa - lattialla vaan jutteli leluille ja soittorasialle. Vaippaa vaihdettiin ja syötiin. Laitoin lattialle ja siihen nukahtikin. Nostin vaunuihin ja silloin käytiin kävelylläkin. Nyt siis jatkaa unosia ulkona.

Mieskin on muuten ollut super ihana ;) Keskusteluistamme oli siis selvästikin hyötyä!

Nyt syömään ennen kuin pitää hakea eskarilaista jälleen kerran :)

Dumle ja Hilla 7vkoa

Vierailija
11/37 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaan ollut vapaita käsiä kirjoittaa, eikä oikein kirjoitettavaakaan. Ei siis mitään uutta täällä päin Espoota. Väsyttää ja mieli on vähän alakuloinen. Oravanpyörä siis.

Oltiin tänään mekin jouluostoksilla, kun kotona oli siivooja töissä. Eli siinä hieman piristystä tylsyyteen ja arkeen. Lähes kaikki sain ostettua,kun olin oikein suunnitellut, mitä ostan ja kenelle. Miehelle vielä puuttuu, mutta idis on, jos ostais Reinot!

Tein tänään kauhistuttavan havainnon, Oona nukkuu käytännössä vain jos minä olen lähellä, ts. öisin vieressäni, ja päivisin, jos on liinassa tai käsipuolessa kantokassissa tai jos vaunuilen. Että siinäpä sitten kotihommia tekemään. No, täytyy yrittää ajatella positiivisesti ja olla vähemmän valivali. Eli eiköhän tämä tästä, kun tuo unen tarve vähenee koko ajan. Hereillä ollessaan hän on onneksi iloinen ja viihtyy lattialla, kun meillä nyt on se oma paikka hänelle! Mutta se siitä vanhasta aiheesta!

Voin kyllä kuvitella, että dumlelle tulee iihana ristiäiskoti, kun niin huolella suunnittelet. meilläkin oli tällä kertaa ihan muut värit kuin vaaleanpunainen, oli valkea, ruskea ja vihreä. Ja tykkäsin.

Typykkä, tsemppiä opiskeluihin, olet kyllä sissi kun sellaista jaksat.

Muillekin tsemppiä ja jaksuja väsyhetkiin. Mulla on aivot ihan pellolla, muisti pätkii, eli näihin tunnelmiin... (neiti nukkuu hetken tuossa lattialla kantokassissa täysissä ulkotamineissaan) siis jos lukis vaikka sanomalehden!

apinaemo ja oona 2 kk ja risat

ps. haikarapolska, olen kyllä minäkin tyytyväinen että sopu syntyi. minne tässä maailmassa mennään, kun tuollaiseen tilanteeseen ajauduttiin!

Vierailija
12/37 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirteä ilma tosiaan.

Haikarapolska kirjoitteli ulkoilusta, siis omasta ulkoilusta.. Kovin vähille jää täälläkin, pitäisi tosiaan panostaa tuohon omaan happi hyppelyyn, mutta kuten totesit, aina tuntuu olevan kotiaskareita.. Olen nyt niin laiska lähtemään lenkille, aina muka jotain tärkeämpää tekemistä. Sitten olen välillä kovin väsynyt. Turvauduin se sitten minäkin purkki vitamiineihin, kun ei tule oikein edes hedelmiä kunnolla syötyä.. Mutta sehän on hyvä, että olemme siis tiedostaneet ongelman.. Sitä on sitten hyvä korjata!! =)

Välillä minulta myös unohtuu tuo oma syöminen.. Nälkä menee kiireessä " ohitse" ja huomaan illalla, etten ole syönyt mitään.. Välillä on iltaisin niin väsynyt, ettei enää jaksa syödä, vaan haluaa nukkua..Onneksi on tuo mies, joka alkanut minua asiasta muistuttelemaan.. =)

Tämä päivä mennyt touhutessa, haettiin ne uudet ikkunat meidän eteiseen.. Käytiin myös hakemassa Hesestä ruokaa, joten tänään olen syönyt.. =) Mies tuossa juuri lähti töihin ja ajattelin viettää lasten kanssa aikaa.. Tiedä mihin sitä vielä innostuu heidän kanssaan lähtemään.. Tai sitten vaan ollaan kotona ja pelaillaan tai jotain..

Vierailija
13/37 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävimme 3 kk neuvolassa, kolmepäivää etuajassa :o) Pituus 59,2 cm ja painoa oli tullut vain vähän, nyt 5920 g (2 kk:n iässä 5590 g, mutta meillä olikin se kamala flunssa, jolloin Wiivi ei pystynyt tukkoisuutensa vuoksi oikein syömään ja paino laski ihan selvästi) Annettiin rotarokote ja sitten tietysti se yhdistelmärokote, joka kuuluu normaaliin rokoteohjelmaan.

Aika huisketta on taas ollut, mutta onneksi olemme olleet terveenä. Wiivin vatsavaivat näyttäisivät olevan historiaa (Ihanaa!!!!), meillä on iloinen pikkutyttö, joka on kova juttelemaan ja hymyilemään. Nyrkit menee suuhun ja kuola valuu. Nyt äidin hermoja kiristää vaan tuo saamarin temppuilu tissillä. Pulloruokinta otettiin pakosta flunssan aikana käyttöön ja nyt on tissittelyn kanssa ongelmia. Neiti kääntää päätään pois ja huutaa ku päätä leikattais kun yritän laittaa tissin suuuhun. ARGH! Maitoa kyllä tulee, mutta tietysti pullosta sais tasaisemmin sitä maitoa. Onneksi neiti aina välillä kuitenkin unohtaa tapella tissittelyä vastaan ja silloin syönti sujuu ihan yhtä hyvin kuin ennenkin...Täytyy kai vaan yrittää olla sinnikäs.

Yöt Wiivi nukkuu hyvin, sitten kun vaan rauhottuu nukkumaan. Viimeyönä meni nukkumaan n. klo:1 aikoihin ja heräsi klo:10.10 Yleensä neiti nukkuu puolesta yöstä yhdeksään, joskus syödään 6-7 välillä.

Meillä on minun työpaikan pikkujoulu 1.12 avec-tilaisuutena, mennään syömään ja teatteriin sen jälkeen, pikkuisen hirvittää jättää Wiivi, mutta hyvää tekisi hoitaa parisuhdetta ja ottaa laatuaikaa parisuhteelle. Miehen firmassa pikkujoulut ovatkin sitten 15.12 koko perheen juhlana ja sinne mennään sitten kaikki.

Onnittelut ristiäisiä viettäneille ja viettäville. Meillä on kivannimisiä nämä syyssissit :o)

Mutta nyt syöttelemään Wiiviä!

Kaylight ja Wiivi

Vierailija
14/37 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs lapset nukkuu, mutta kuinka kauan vielä. Taitaa molemmilla unet lähentyä loppuaan. Veera on nyt nukkunut 4 tuntia ja Roope lähes tunnin.

Olette kirjoitelleet oman pinnan palamisesta ja siitä miten tulee lapsille huudettua tai käsitellyksi heitä kovakouraisesti. Täällä myös yksi itseensä pettynyt äiti, kuinka sitä voikaan pinna palaa niin herkästi :( Välillä tulee saottua pojallle tosi rumasti ja vietyä hänet eri paikkaan ei niin hellästi :(. Mulla vaikuttaa selvästi se että en saa tarpeeksi unta. Veera on nyt myöhentänyt yöunille menoa 23-00.30 ja eka pätkä on n. 3h ja seuraava voi olla 2 tai vähemmän tai enemmän, mutta aamut on yhtä torkkumista, nukkuisi kyllä jos saisi nukkua sylissä, mutta miten siinä itse sitten nukut.

Huolta lisää nyt se että meidän tyttö on aika pieni, siis painoa ei ollut tullut 4 vko:ssa kuin 400g, pituutta oli kyllä tullut 2,5 cm. Eli viime viikolla painoi 4800g ja pituus 58cm. Neuvolassa eivät olleet vielä huolissaan ja kirjoitti neuvolakorttiinkin että rintamaito riittää, hyvä niin koska pullosta ei huolita mitään, ei rintamaitoa eikä korviketta.

Veera on kova hymyilemään ja " juttelemaan" ja kovasti myös punnaa itseään sylissä istuma-asentoon. Iltaisin isin syli on ehdoton siinä otetaan yhdet tai kahdet unet :)

Lauantaina olisi tarkoitus lähteä joululahjaostoksille. Poika viedään mummulle hoitoon ja vauva otetaan mukaan. Vielä on päättämättä että mennäänkö Keskiselle vai Seinäjoelle. Kummipoika sai jo lahjansa ja Roopelle on ostettu duplo laatikko ja anopille aamutossut, mutta mitähän sitä ostaisi siskolle, miehen veljelle, miehelle ja omille vanhemmilleen? Ostatteko vauvalle lahjan/lahjoja? Eihän se niistä vielä ymmärrä, mutta mä ainakin ostan jonkun lahjan. Saa sitten muistella että tämän sait silloin ensimmäisenä jouluna.

No Roope jo heräsi ja tuli itkien luokseni. Tietsikka on työhuoneessa ja täällä on vuodesohva levitettynä, nostin pojan siihen ja hetki leikittiin nallen kanssa piilosta ja jätin pojan omiin oloihinsa ja nyt kun vilkaisin selkäni taakse hän oli nukahtanut uudestaan :)

Mutta nyt kahvin keittoon jos sen vielä ehtisi rauhassa juoda. Mieskin tulee kohta töistä. Eipä ole hänen kanssaan paljoa kerinnyt olemaan, hätinä muistetaan suukko antaa jossain vaiheessa iltaa. Mistään petipuuhista ei kannata edes haaveilla. Ei vain ole aikaa sellaiseen :(

Vierailija
15/37 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luka nukkuu partsilla ja itse sain just siivottua joten on hetki aikaa tulla koneelle ennenkuin lähdetään koirapuistoon.

Hienoa Dumle että sait mielesi paremmaksi!! Usein jo pelkkä puhuminenkin auttaa!! Kyllä mäkin viime viikolla taas sain sellaisen raivarin aikaiseksi että olin jo katselemassa kaupungin vuokrakämpää itselleni ja Lukalle.. =). Onneksi se miehen pösilö tällä kertaa tajusi hoitaa homman loppuun oikein, siis tuli halaamaan ja sanoi että ei hän tahdo erota ymym. Ja joo, kyllä tää taas taisi johtua siitä kun tulin siihen tulokseen että kun se ei osoita tunteitaan niin mä lähden. Puh, itkin niin paljon että mun silmäni olivat seuraavana päivänä kuin kahden makkaran välissä. Hui miten voikaan nainen olla ruma!!!! Ja vaikka koko ajan tavallaan tiesin olevani väärässä siinä asiassa nin en kyennyt lopettamaan vaan piikitin ja piikitin. Ilma kyllä puhdistui ja meillä on ollu sen jälkeen niin ihanaa taas.

Kastepukuun mahtumisesta.. Meillä jätettiin ylin nappi ihan suosiolla auki koska Luksu parka olis muuten kuristunut toimituksen aikana! Iso poika vaikka oli tuolloin vasta 6 viikkoinen.

Mä tein päätöksen ja lopetin imetyksen. Huomasin että viikon verran olin jahkannut ja jahkannut sitä koko ajan ja tulin tulokseen että parempi näin. Lapsi saa riittävästi ruokaa ja äiti mielenrauhan. Tai ainakin jossain vaiheessa saan sen mielenrauhan. Ostin kyllä mamma teetä mutta ei mulla silti maitoa juuri enää tullut. Toki se olisi ehkä alkanut uudelleen, mutta en jaksanut sitä odotella. Luka rassu koitti imeä ja lisämaitoa meni 100 kin milliä sen jälkeen. Eilen aamulla ei tissi enää kelvannut, eikä tänäänkään, joten päätin että nyt se sitten saa riittää. Kamala miten voi silti tuntea morkkista vaikka tiedän todellakin että tärkeintä on ne ekat päivät, eka kuukausi. Mutta silti..

Mä tahtoisin jo kauheasti jumppaan. Vaan kun leikkauksesta pitäs kai oikeasti olla se 3kk iisisti. Tuossa meidän läheisellä kuntokeskuksella on äiti-lapsi jumppaa ja sinne meinataan kyllä mennä. Se kun ei takuulla ole mitään hyppimistä ja nostoissa voin kyllä varoa. Odotan viel ens viikkoon kun on jälkitarkastus että mitä lekuri sanoo. Eihän tässä tietty olis kuin kuukausi, mutta kun intoa olis nyt. Pikkuisen olen koittanut juoksemista koiran ja vaunujen kanssa. Painotus sanalla pikkuisen. Kunto on kyllä nolla mutta nyt on intoa jo liikkua enemmän. Koiran kanssa on onneksi pakkokin käydä, mutta aina välillä mennään autolla koirapuistoon. Siellä saa kyllä koira liikuntaa ja tapaa kavereita, mutta missäs on silloin mamman liikunta =). Tosin, kyllä sinne kävelläkin voisi, mutta matkaa tulee reilu 8 kilsaa yhteensä ja koiran " tyttöystävä" on siellä aina n. kl 16 joten menis Lukan päiväunet ihan sekaisin jos noihin aikoihin lähtisin sinne taapertamaan..

Mä hukkasin nyt ihan kokonaan ajatukseni mitä mun piti kirjoittaa.. ELi taidan mennä syömään jotain ja sit mukelolle sapuskaa!

Apinaemolle ihan erityiset piristys halaukset täältä! Ja kaikille muillekin jaksamisia!!

Colis ja Luka tasan 2kk

Vierailija
16/37 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli päivää vaan. :)

Meillä herra sitten veteli viime yönä 10tuntia ja 15minuuttia yöunia. Olin kyllä pikkusen pölkyllä päähän lyöty, että mitä tuo poika nyt oikein meinaa... Ei mits. Herra heräsi ja oli kauhea nälkä. Siinä sitten pikku hiljaa syötiin ja röyhtästiin pari kertaa, ettei sitten pulauta kaikkia pois, kun ahmii. Syönnin jälkeen Eetu naureskeli hetken ja sitten taas nukkuun. Kyllä sitä välillä miettii, että jos itsekkin saisi...

Väsyttää kyllä aikas pirusti. Eikä ole kyse siitä, etteikö olisi ulkona. Voipi olla, että pitää ruveta tuota vitamiinia kans napsimaan. Noita hedelmiä, kun ei oikein tule kans syötyä.

Mulla on alkanut ihan hirveesti tekeen mieli karkkia, taidan olla raskaana ;D toivottavasti en! Tänään ostinkin kaupasta sitten porkkanoita, että saa niitä sitten popsia. Olen ennenkin porkkanalla korvannut karkin ja himot menivät ohitse.

Huomenna olisi taas neidin kerho päivä ja mun ja Eetun vaunuttelu hetki. Tai sitten tulemme kotiin ja tehdään pullataikina nousemaan siksi aikaa, kun haetaan neiti kerhosta. Sepä jää nähtäväksi. Voi olla parempi vaihtoehto se vaunuttelu. Mutta nyt tuli mies sählystä ja minä tissitän pojan ja sitten lähden katsomaan äitiäni sairalaan...

jaksuja kaikille

vm78 ja Eetu 2,5kk

Vierailija
17/37 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensikis tsemppia Kirahviinalle ja Dumlelle ja toisille kenellä mieli maassa. Tutut fiilikset:( Umalla kyllä meni muuto ja asuntokaupat nopeasti, hyvä hyvä! Kiva kuulla myös Leviniasta! Coliksen päätös varmasti oikea, pitää toimia niin kuten sydän sano!

Muutto edessä, ei edes tiedä mitä ajatella. Kauas mennään ja pelotta että olemme ainoat ulkomaalaiset siellä pikkukaupungissa. Oikeasti pelotta että masennun... Netti tulee olemaan, pakko!!! Jatkan varmasti keskusteluja täällä palstalla ja skype-in kautta saan puhua perhen ja ystävien kautta. Se nettiyhteys siellä kyllä hirveän hidas (joku BIGBROTHER varmasti kuuntele ja tarkastele siellä). Jokuinen kotiapulainen tulee olemaan (ei pääse kauppaan ja ihmiset ei puhu englantia, pakko olla), toivottavasti hänestä apua. Katsotaan, onneksi pääse aina sieltä pois.

Vauvelilla vieläkin hirveä nuha, jo kolmas viikko! Kyllä yritän imeä räkää pois, mutta on kauhean syvällä. Valkosipulit yöllä sängyn päädyssä ja sängynpääty nostettuna ja höyryhengitystäkin kokeiltu, mutta ei näyttä auttavan mikä. Torstaina neuvola, ehkä sieltä kuule jotain...

Kävin ostamassa uudet farkut itselle, olipa yllätys kun vaattekoko pienentynyt. Syön kyllä karkkia yms kaikkea mitä mieli tekee, mutta se imetys ja juokseminen kahden pienen kanssa (ulkoilen kaksi kertaa päivässä esikoisen takia) vie kaiken ylimääräisen. Vitamiinejä minäkin popsin, ja kalaöljyä ja gefilus-kapseleitä.

POika vois kyllä yöllä nukkua pidempiä jaksoja kun ne 2-3h! Mutta ei valittaa, äiti vielä pari päivää avuksi.

kewa ja poika 2kk

Vierailija
18/37 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollu tässä pari päivää niin veto vex että en oo jaksanut kirjoitella.Tämän päivän ihan koomassa vaan maannut vaikka ilmakin ollut ihana.Mitään ei jaksaisi;(

vm78 kirjoitteli että " epäilee raskautta" se hassu ajatus on tullut munkin mieleen kun on niin väsynyt ja suklaata tekee mieli ja paha olo,No meidän Saralla oli eilen vatsatauti joten ällö olo johtuu varmaan siitä.Oon vaan ajatellut kun tuo sexylife on kaikesta väsymyksestä huolimatta aktiivista ja ei ole muuta ehkäisyä vieläkään kuin keskeytetty yhdyntä.No en kyllähalua leikillänikään ajatella raskautta!!!

Toivottavasti huomenna jaksaa paremmin.

Mukavaa illan jatkoa mammoille=)

Vierailija
19/37 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymystä ja alavireisyyttä ilmassa siis muillakin kuin vain minulla. Kummasti tänään kaverin vierailu kuitenkin piristi mieltä ja väsymyskin kaikkosi ainakin hetkellisesti, kun sai ajatuksia vaihtaa. Onneksi Dumlella mieli jo virkeämpi, hyvä juttu. Kyllä noista omista fiiliksistä vain kannattaa jonkun kanssa jutella ja sitä kautta löytää niitä ratkaisujakin. Eivät nuo meidän miehetkään mitään ajatuksenlukijoita ole, joten pakko on vain aukaista suunsa ja sanoa miltä tuntuu. Muuten menee nalkuttamiseksi ja turhan kireäksi ilmapiiri, nimimerkillä kokemusta on. Rakkausvauvakin edelleen väsynyt ja alakuloinen, joko kävit lääkärillä? Apinaemollakin kädet täynnä kirjaimellisesti. Jaksuja ihan kaikille!

Vai että raskaana vm ja rakkausvauva ...;). Mä en missään nimessä uskalla ottaa edes riskiä sen suhteen, eikä kyllä muuten mieskään. Onneksi tuli siihen isyyspakkaukseen laitettua extra suojaukset :).

Peikkoäetille piti jo aiemmin kommentoida sitä rotarokotetta, että itsekin alun huolestuneisuuden jälkeen ajattelin, että taitaa rokote toimia kuten pitää, kun lapsi siihen löysällä vatsalla reagoi. Ensi viikolla neiti saa 3kk neuvolassa seuraavan satsin plus muut rokotteet.

Miten Kaylightin Wiivi on reagoinut rotarokotteeseen?

Kiva oli kuulla Levianiasta&Allista ja mammavirtahevosta!

Todellakin myös minä nostan hattua Typykälle tuosta opiskeluinnosta! Minusta ei olisi siihen juuri nyt. Toisaalta joskus leikittelen ajatuksella, että voisin esim. ensi keväänä hakea yliopistoon lukemaan hoitotiedettä, mutta...ne nyt on vaan tuollaisia ajatuksia, joita tulee ja menee.

Juu, vitamiinit ja ulkoilut kehiin vaan mammat. Päätin, että huomenna teen kunnon kävelylenkin vaunujen kera. Pakko siirtyä sanoista tekoihin!

Haikarapolska (huonon muistin kera, joyakin piti vielä kommentoida, mutta mitä..?) ja ihanainen Olivia

Vierailija
20/37 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimimerkit meni sekaisin eli oli kiva kuulla myös Unelmasta