Kuolisitko häpeästä, jos asuisit Korsossa, Kontulassa tms. huonomaineisessa paikassa?
Kommentit (44)
en mistään hinnasta muuttaisi köyhälistö alueelle. jos rahaa riittää asua muuallakin niin miksi,oi miksi,heivaisin itseni johonkin metroradan viereen katselemaan kuseksivia puliukkoja?
Nyt sitä voi olla vähän vaikea uskoa (paitsi tietyillä vuokra-alueilla)
Porukka on aika sekoa...me onneksi muutetaan pois ennenkuin lapsi aloittaa edes eskarin, ei täällä voi kasvattaa lapsiaan...
taisin olla onnekas, sillä minun ystäväpiirissäni kaikki kävivät lukion ja vähintään keskiasteen koulutuksen sen jälkeen. Emme tupaikoineet tai edes käyttäneet alkoholia eikä kenelläkään meistä ole vieläkään ollut mitään suurempia ongelmia esim. työttömyyttä tai alkoholismia. Äitini oli yh ja olosuhteiden pakosta sinne muutimme. Hän kasvatti minipalkalla ilman sosiaalietuuksia kolme lasta ja meistä kaikista tuli ihan yhteiskuntakelpoisia. Teini-iässä ja varhaisnuoruudessa aloin häpeämään asuinpaikkaani, pyörin keskustan ns. piireissä ja häpesin kertoa mistä olin kotoisin. Nyt aikuisena en enää häpeä. Itseasiassa olen havainnut, että moni vanha pahamaineinen lähiö on aika rauhallinen nykyään. Minusta esim. Espoossa on nykyään pahemman oloisia paikkoja kuin Kontula, Jakomäki, Hakunila, Korso, Koivukylä. Toisaalta kun on kotoisin ns. pahamaineisesta paikasta, ei minua kovasti pelota missään. Lapseni haluan kasvattaa ennakkoluuloitta ja yritän aina kovasti olla halveksimatta ketään, edes puliukkoa, sillä hänkin on joskus ollut pieni puhdas vauva ja yritän aina nähdä kaikessa jotain kaunista.
Viihdyn ihan hyvin. Mainettaan parempi.
tai joku ainakin raiskais tai ryöstäis.
Eihän siellä nyt aina niin kovin kiva ollut asua, mutta enpä ollut Helsinkiin jäädäkseni tullutkaan.
Kyllä sitä saa aina välillä tosin selitellä, että miksi me hyvätuloiset akateemiset asutaan tällä alueella. Kommenttia tulee mm. taksikuskeilta, partureilta, kavereilta. Mutta mikäs täällä ollessa, asumiskustannukset on alhaiset joten saadaan hyvin rahaa säästöön okt:a varten. :)
asuisin jossain rupualueella (täälläpäin niitä on Lauste, Halinen, Varissuo, Pansio/Pernosta osa).
Ihan kuin Käpylä, Vallila, Kumpula ja Kallio ennen.
Kontulaan sijoittavat tulevat tekemään hyvät tilit vielä. Niinhän Käpylästäkin samat vasurit ostivat ne puutalot puoli-ilmaiseksi 1960-luvun lopulla ja mitä ne maksavat nyt. Samat vuokra-asuntomäärät, levottomuudet oli Käpylässä silloin ja on muuten vieläkin.
kyllä pelkäsin henkeni edestä, kun tänne kamalaan paikkaan muutin. Ikäni olin vannonut, että en koskaan tänne muuta. Jostain syystä tuli mielenhäiriö ja ostimme täältä omakotitalon. Kyllä oli jännä päivä, kun muutimme, olin varma, että kuolemme kaikki siihen suunnattomaan häpeään. Mutta kas, olemmekin hengissä ja ihan suht terveitäkin. ELi ehkä täällä tosiaan voi asua ja jopa nauttia siitä;)
Rohkeus kyllä kannatti, eikä tämä talo muuten edes ollut halpa, vaikka luulin, että täältä saa kaiken meklein ilmaiseksi...
Asun Korsossa ja rauhallisempaa asuinaluetta saa etsiä.
Ei ulkomaalaisia, ei juoppoja, ei liikenteen melua, ei kerta kaikkiaan yhtään mitään häiriötä.
Palvelut kohtuullisen matkan päässä ja liikenneyhteydet aivan huippuhyvät.
Tämä on ihanan rauhallinen ok-alue. Keskustassa voi törmätä juoppoihin tms. mutta missä ostarilla ei???
Luontoa lähellä, kiva koulu lapsille, paljon harrastusmahdollisuuksi jne.
Olipa hölmö tämä avaus...
Mukavaa oli asua ja hyvät muistot jäivät. Voisimme muuttaa takaisinkin, mutta ei ole meidän perheelle sopivia asuntoja juuri nyt siellä päin.
Tunsimme aikoinaan erään huumeidenkäyttäjäkaverin ja hän sanoi, että " kuolisi häpeästä, jos joutuisi muuttamaan Kontulaan" . Samoin sanoi myös eräs alkoholisti, joka asuu Herttoniemessä.
Siskoni erosi miehestään ja muutti tällaiselle huonomaineiselle alueelle. Alle 2 kk muutosta ja esikoinen jäi kiinni näpistelystä (oli ollut uusien kavereidensa yllyttämänä hakemassa näille karkkia ja tupakkaa lähikaupasta) ja kolmevuotias kuopus selittää että ' Jimin iskä juo kaljaa, semmost karhukaljaa, ja Micon iskäl onki viinaa!" .
Minä, akateeminen, naimisissa oleva virkanainen voisin hyvinkin muuttaa.
Tosin ero on tietty siinä, että mä ostaisin ok-talon, se muuttais kaupungin vuokrataloon.
Huolimatta siitä asuuko Korsossa, Westendissä vai Rovaniemellä.
Siskoni erosi miehestään ja muutti tällaiselle huonomaineiselle alueelle. Alle 2 kk muutosta ja esikoinen jäi kiinni näpistelystä (oli ollut uusien kavereidensa yllyttämänä hakemassa näille karkkia ja tupakkaa lähikaupasta) ja kolmevuotias kuopus selittää että ' Jimin iskä juo kaljaa, semmost karhukaljaa, ja Micon iskäl onki viinaa!" .
[/quote]
Ja ehkä tuolla muutolla ei todellakaan ole ollut osuutta asiaan kovin, vaan ehkä enemmänkin tuolla erolla..
Hoh, itse olen asunut 25 vuotta Hakunilassa, aivan ihana paikka asua. Ja lapsenikin kasvattaisin siellä mielelläni. Palvelut, koulut, tarhat lähellä. Todella hyvät ulkoilu maastot, puistot, paljon harrastus mahdollisuuksia liikunnassa. Uimahalli jne..
Asun nyt Koivukylän ja Korson ns välissä. En vaihtaisi tätäkään mihinkään. Veljeni asuvat kaikki neljä Korsossa perheidensä kanssa. Kasvattavat tasapainoisia lapsiaan hyvässä ympäristössä.
Ei sen enempää uhkia kuin muuallakaan.
Ainoa paha asia Vantaalla on päättäjät, jotka huonontavat jatkuvasti sosiaali- ja terveydenhuollon palveluja, päivähoitoasioita. Kulttuuriin löytyy kyllä rahaa... mutta ei lastenhoitoon ja hyvinvointiin.
En tunne ko alueita, tai pääkaupunkiseutua muutenkaan. Kotikaupungissanikin on " huonoja" alueita, mekin asumme sellaisella, mutta huono maine on tullut joskus 60-luvulla ja tuon ajan hulttiot ovat joko tehneet parannuksen, muuttaneet muualle tai hulttioineet itsensä jo hengiltä. Aika rauhallista nykyään ja aika moni vielä hengissä :)
Uutisoinnissa on ollut huvittavaa huomata, että jos jollakin " paremmalla" alueella tapahtuu jotain uutisoinnin arvoista ikävyyttä, uutisoidaan myös se, jos syyllisillä on ollut jotain yhteyttä (esim. aiempi osoite) näillä huonoilla alueilla.
Nassikoita, jotka kiroilee kuin merimies jo alle kaksivuotiaana, ja iskä räkättää vieressä tupakka toisessa kädessä ja kaljapullo toisessa, kun on tooosi hauskaa kuulla miten pikku-Janina osaa kiroilla vaikkei vielä osaa edes käydä potalla. Perheitä, joissa se mäyräkoira kannetaan kotiin joka ikiseltä kauppareissulta, ja pikkulapset osaa hakea äipälle ja iskälle kaljaa jääkaapista, ja vievät tyhjät pullot keittiöön. Perheitä, joissa ei jakseta kasvattaa lapsia, vaan ajatellaan että ne opettajat ja naapurin mummot on tiukkapipoja kun jäkättää ihan turhasta, lapset on kato lapsia ja silleen. Rahaa riittää kaljaan ja tupakkaan, mutta lapsille ei, ja jos nämä haluavat karkkia tms niin saavat sitä vain varastamalla kaupasta.
Tällaisia sossunelätti-perheitä asuu aika paljon tietyillä asuinalueilla. Ja toiset lapset katsoo ihaillen sen perheen lapsia, kun ne on niin COOL kun ne uskaltaa kiroilla, haistatella opettajalle tai päiväkodin tädille, jne.
Siksi teen kaikkeni, etten joutuisi koskaan muuttamaan tällaiselle alueelle.
Tuskin kuolisin, mutta kyllä se hävettäisi.