**HUHTIHIPPUSET** viikkoon 47!!!
Maanantaiaamua kaikille hippusille!
Hendulle: Asutaan Raahessa, meillä äitipolilla noi ultrat tekee aina lääkäri ja sitten meillä oli muuten tehyläisissä paljon niitä viranhaltioita. Toivottavasti sinäkin huomenna pääset ultraan, sormet ristiin!!
Vadelmamamma puhui kyllä mielestäni asiaa tossa työtaisteluasiassa, ei meinaa mennä oikeen meikäläisenkään jakeluun tollaset keinot. No toivottavasti sopu syntyy ja kaikki pääsee taas jatkamaan rauhassa elämäänsä!!
Eipäs tälle aamulle tämän kummempia, kohta pitäis viedä pikkuneiti hoitoon ja lähteä itse pajalle ahkeroimaan!!
Tuija + sintti rv 20+3
Kommentit (46)
Onpas taas tullut pinolle kokoa kivasti!
Tervetuloa uusille mammoille, ainaski Suski ja Äiti -05-08!!! Kiva saada uusia mukaan!
June kyseli pakkauksen ottamisesta... Kunpa tietäisinkin, mitä tekisin! Meille siis jo neljäs tulossa ja kolmelta aikaisemmalta oon pakkauksen ottanut, ja kamalasti tekisi mieli ottaa se nytkin, vaikke me ei kyllä tarvita vaatteita yhtään lisää! Paitsi siis, jos tulokas on tyttö, on tyttömäiset vaatteet vähissä. Mut jotenkii miusta se raha, mitä saa, jos pakkausta ei ota, ei korvaa ollenkaan niiden vaatteiden arvoa ja sitten se ihana tunne, kun pääsee räpeltämään niitä vaatteita, kun pakkaus saapuu...
Burdella on pikkuneiti kipeänä :(. Meidän Lukalla (ovat siis saman ikäisiä) oli viime viikon perjantaista tämän viikon tiistaihin taas kova kuume, 38 huiteli supoista huolimatta ja toinen oli tosi kiukkuinen ja vaan sylissä olis ollu koko ajan. Edellisestä kovasta kuumeilusta ei kerennyt kulua kuin kolmisen viikkoa, ja kummallekin kuumeilulle paljastui sitten syyksi puhkeavat poskihampaat. Tuleeko Heidillekin hampaita? Luka ei kanssa oikein suostunut syömään mitään, maitoa otti pullosta kyllä, tuttiakaan ei aina halunnut suuhunsa, mikä oli merkki sitten niistä hampaista. Toivottavasti pikkuinen paranisi pian!
Raskausarvista ja rasvailuista: En oo missään raskaudessa itseäni alkanut rasvailemaan, eikä arpia ollutkaan tätä ennen ilmestynyt kuin rintoihin. Nyt huomasin, että jokunen oli ilmestynyt oikeaan reiteeni, kai painon noususta johtuen, sitä oli siis kertynyt viidessä viikossa 2,2 kiloa. Ehkä mie nyt sitten alan rasvailemaan, miusta taitaa tulla nyt isompi, kuin aikaisemmissa raskauksissa, enkä haluaisi niitä arpia mahaankii. Tosin mie taidan kanssa tyytyä ihan perusvoiteisiin.
Neuvolassa oli siis kaikki kivasti. Painoa oli kertynyt se 2,2 kiloa edellisestä, mikä tekee viikkonousuksi 428g, paineet olivat 126/62, Hb 122, sf-mitta 20, sykkeeksi laskivat 120, tais pikkuinen nukkua... Maanantaina on ultra vihdoin miullakin, palailen sitten kertomaan, mitä siellä osattiin kertoa :)
Niina rv 21+3
Niina: Siis joo.. Tänään katoin, ni Heidille oli puhjennu ylös yks hammas, jota oon ootellu jo pidempään. + sit sen alaposkihampaiden ikenet on TOSI TURVOKSISSA... Että sitä se meilläkin. Eipä Heidi muuten kipeenä ookkaan ollu, paitsi hampaita tehdessään.
Äitiyspakkauslaatikosta: Mä en aio ottaa. Heidin jäljiltä on niin paljon kaikkee ja ite en juuri äippäpakkauksen vaatteita Heidillä pitäny -> kaappi oli täynnä paaaaaljon ihanempia vaatteita. =) Sillä rahalla aattelin ostaa mitä sit sattuukaan tartteemaan -> jos tulee poika, ni jotain poikamaisia juttuja muutamat ja sit esim. jotain erikoisjuttuja jos tarttee (esim. haalari).
Nii joo ja mun mielestä ne äippäpakkauksen vaatteet ei ollu laadultaan kauheen kummosia (paitsi tutan jutut, jotka oli kovas käytös). HenkkaMaukalta saa paljon ihanuuksia sillä rahalla ja ne on ainaki meille kestäny tosi hyvin. ;)
Burde & viltsu 21+0
huih! huomena on sitten viimeinkin se ihana-kamala ultra! on tietty tosi kiva mennä, kun näkee vauvan ruudulla, mutta samalla kyllä jännittää aika paljon, että onko kaikki kunnossa. myös toi istukan tilanne on mietityttänyt, mutta huomenahan sekin sitte selviää...
aika hektinen viikonloppu on ollu, ei oo paljoa ehtiny oikeestaan sitä ultraakaan miettimään. pe olin serkun kanssa leffassa, la mies puolestaan oli ulkona ja tänään on sitte ollu kaiken näköstä menoa.
ainiin, piti vielä kommentoida hankinta-äp-galluppiin: ollaan me tulevalle vauvalle yks hankinta tehty (vaikka en nyt muista oonko jo kertonu siitä), ostettiin ekan ultran jälkeen sellanen ruskovillan silkkimyssy. :) musta ne on niin ihania, ja kuolasin niitä jo esikoisen vauva-aikana. ei sitte koskaan tullu ostettua, mutta nyt sitte ostettii. ä-pakkausta tuskin otetaan. niinkun monella muullakin, niin myös meillä on ennestään kaikki paikat pullollaan vauvanvaatteita. aika paljon myös sellasia, jotka menee molemmille, oon tarkotuksella yrittäny ostaa aina välillä sellasia. vaikka paljon on kyllä vaaleanpunaista ja kukkia ja muuta tyttövaatetta. :)
ja siitä rasvausasiasta piti vielä sanoa, että mulla myös reidet ihan täynnä raskausarpia, mutta ne on siis tullu jo joskus aikoja sitte. eli iho on kyllä sellanen, että niitä tulee, mutta uskon kyllä säästyneeni niiltä ainakin osittain rasvauksen ansiosta. mutta mikä vielä tärkeempää rasvauksessa: maha ei kutise! muuten rapsuttelen sitä koko aika, sekin varmaan näky... ;)
no. nyt täytyy mennä ravitsemaan itseään pienellä kevyellä pizailtapalalla! mukavaa alkavaa viikkoa kaikille! t.VadelmaMama, rv 19+5
Koko pitkä viikko töitä ja nyt jo issias niin pahana että maatenkin koko ajan hermopinne kireänä,ja kun kävely on ennen pitkään laukaissut tilanteen niin nyt ei merkkiäkään paremmasta. Väliin juilasee niin että pitää seinästä ottaa tukea ettei kaadu. Raivostuttavaa!!!!
Pikkuinen vetelee omia uimakisoja, sen verran riehakkaasti muljahtelee laidalta laidalle. Onpa siis ainakin hengissä =)
Burde kyseli sisarusrattaista. Me tosiaan hankittiin esikoiselle ja kakkoselle aikanaan brio twinette-sisarusrattaat. Siskolta sain sellaisen kovan kantokopan, joka mahtui juuri toiselle paikalle ja niinpä vauvaveli sai nukkua omassa rauhassa ja sitten tarvittaessa sai nostettua nukkuvan vauvan helposti mukaansa. Isovelu pystyi istumaan ja tiirailemaan maailmaa omalta paikaltaan. Tänäänkin lykin pojat hoidosta kyseisillä rattailla- aivan ihanat ja tuiki tarpeelliset!
Nyt täytyy lämmitellä kaurapussia issiaksen taltuttamiseksi.
Hauskaa viikkoa kaikille
-klematis- ja poikatrio?
No niin, nyt on sitten rakenneultrassa käyty ja kaikki masussa hyvin. Sukupuolikin selvisi, tosian 100% varmuudella hoitaja ei suostunut sitä lupaamaan, mutta tyttönen siellä näyttäisi olevan. Ja joko tosi siro sirppana tai sitten la on luultua myöhemmin. Nyt siis kuukautisista laskettuna on rv 21+6 mutta ultran mukaan 20+3. Ei ne kuitenkaan laskettua aikaa käyneet muuttamaan.
Pyysin hoitajaa katsomaan, näkyisikö sieltä vauvan mahdollinen huuli-suulakihalkio. Miun tyttärellähän on halkio. Hoitaja kattelikin pitkään ja etti joka puolelta parasta kuvakulmaa, mutta ei ihan varmasti kuitenkaan voinut sanoa, etteikö sitä olisi, ei näyttäisi olevan, mutta niin hyvää kuvaa ei saatu, et vois olla varma ja lupasikin huomiseksi kysyä lääkäriltä, ottaisiko miut ylimääräiseen ultraan, jossa koittaisi ihan vaan nähdä juuri sen mahdollisen halkion. Aika hurjan hyvää palvelua!!!
Burde: Hyvä, ettei Heidillä ollut hampaiden tuloa kummempaa. Kurjaa vaan, että se näille pienille näyttää tekevän noin tiukkaa se niiden puhkeaminen. Lukakin on vain kaksi kertaa ollut kovasti kuumeessa ja kummallakin kerralla oli kyseessä poskihampaan puhkeaminen. Näille isommille hampaat ovat tulleet ihan huomaamatta, siksi vähän säikyttää, kun pikkumies on noin kipeänä... Ehkä jo seuraavat tulee helpommin...
No nyt iltapuuron keittoon, jaksamisia kaikille!
Niina rv 21+6
[color=darkmagenta]Vuodatusta " Heidin puolesta" : Meillä on täällä edelleen hiljaiseloa, kun toi tirppa on kipeenä edelleen. Se on ihan ressukka-rassukka, kun on niin voimaton. Ei se jaksa edes seisoa, vaan huojuu sen minkä jaksaa. Tänään se ei oo ees jaksanu huojua. Se vaan pötköttelee joko sylissä tai meidän patjoilla. Sulonen ku mikä!
Täytyy maanantaina viedä lääkäriin jos ei ala olo kohenee, kun ei tuo tirppa oo oikeen syönykään mitään. Oikeestaan ainoo mikä on maistunu vähän on rusinat. Kaikkee oon kokeillu ja kyllä se jotain aina saattaa maistaakin. Pitää ny seurailla, ettei menis ton syömättömyydenki takii huonompaan.
Nyt ei oo kuumetta, ehkä vähän lämpöö, mutta koko yön neiti oli ihan tulikuuma. =/ Ei se nykään aamulla jaksanu olla hereillä ku ehkä puoli tuntii.. Ressukka! <3 Äiskän muru...
Mun napaan ei kuulu uutta. Mies eilen pitkästä aikaa kokeili Viltsun liikkeitä ja yllätty kun ne oli voimistunu niin paljon viime kerrasta. =) Hyvä Viltsu! =)
Noh... Se meidän navoista...
TERVETULOA uusille huhtihippusille... Ainaski Suski ja Äiti-05-08 oli uusia.. =)
SUSKILLE tsemppiä! Kuulostaa kyllä ihan hirmu rankalta tuo teidän raskaus tähän mennessä.. =/ Toivottavasti loppuraskaus menis vähemmän stressaavissa meiningeissä!
JUNE: Siis joo todellakin se weledan öljy hais pahalle, mutta ihme kyllä siihen tottu ja siitä alko tykkäämään. =) Mä oon täs miettiny, et jos sittenki ostais taas sitä. ;) Mulla on sitä tissiöljyä vielä viltsua varten jäljellä + sitä synnytykseen valmistautumisöljyä.
KLEMATIS: IIISOT ONNITTELUT toimen johdosta!!!! Tosi hieno juttu. Mun kaveri sai kans just toimen, vaikka sekin on raskaana ja LA on 4.3.! =)
Millaset tuplarattaat sä muuten sillon ostit? Ootko ollu tyytyväinen niihin? Mä nimittäin vieläki pähkäilen niitä rattaita...
TUIJA: Vai että " leluesittelyyn" oot menossa. ;) Heh... voikin olla ihan hauska esittely! =) Mä en oo koskaan ollu moisissa. :D
Jaahas.. Neiti siis nukkuu tossa vieressä patjoilla. Voi kuinka toinen voikin olla niin sulonen. Melkeen itku tulee kun kattelee... ja kun vielä käy niin sääliks rassukkaa kun on niin pipi. Taidan mennä pakkaamaan pari laatikollista astioita, kun ei siihen muuttoon oo enää ku TASAN viikko! Apua.
Burde, kipee heidi (1v2kk) ja Vilhami 20+6