Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**HUHTIHIPPUSET** viikkoon 47!!!

19.11.2007 |

Maanantaiaamua kaikille hippusille!

Hendulle: Asutaan Raahessa, meillä äitipolilla noi ultrat tekee aina lääkäri ja sitten meillä oli muuten tehyläisissä paljon niitä viranhaltioita. Toivottavasti sinäkin huomenna pääset ultraan, sormet ristiin!!

Vadelmamamma puhui kyllä mielestäni asiaa tossa työtaisteluasiassa, ei meinaa mennä oikeen meikäläisenkään jakeluun tollaset keinot. No toivottavasti sopu syntyy ja kaikki pääsee taas jatkamaan rauhassa elämäänsä!!

Eipäs tälle aamulle tämän kummempia, kohta pitäis viedä pikkuneiti hoitoon ja lähteä itse pajalle ahkeroimaan!!

Tuija + sintti rv 20+3

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan kaikki vanhat ja tervetuloa uudet!

Täällä on täynnä tänään 19 raskausviikkoa! Todennäköisesti siis oman raskauden puolivälissä mennään, ei taida kaksosmasulla viikolle 40 ehtiä tai jaksaakaan. Kaikki hyvin, vatsa vaan kasvanut räjähdysmäisesti viimeisen parin viikon aikana. Näillä viikoilla ilmeisesti normaalisti kohtu navan korkeudella, mulla niin paljon ylempänä että alkaa pian kasvunvara loppua :) No, sitten kai vaihdetaan kasvun suuntaa. Potkutkin tuntuvat jo niin että mieskin ne on tuntenut. Ensin aktiivisempi oli oikeanpuoleinen pikkuinen, nyt vasemmalla on oikein innostuttu.

Tänään työkaveri kertoi, että pojalla on parvorokko. Se ilmeisesti voi olla vaarallinen raskaana olevalle, tai paremminkin massuasukeille. Neuvolaan jo soittelin, mutta niin kauan kaikki kunnossa jos itse työkaveri ei rokkoon sairastu. Siinä tapauksessa aletaan tutkimaan omaa mahdollista tartuntaa... Mutta enpä tällaisesta ollut aiemmin kuullut, kaikkea sitä oppii. Ehdin kyllä jo pelästyäkin.

Noista hankinnoista: Esikoiselle lähes kaikki turvakaukaloa lukuunottamatta hankittiin uutena. Nyt kun tulokkaita on 2, olen kyllä alkanut enemmänkin hankkia tavaraa käytettynä. Kantokopat käytettyinä saataviin kaksosten vaunuihin löysin edullisesti kirpputorilta netistä. Haluaisin myös kovasti kaksosille nuo Gracon autobaby -turvakaukalot jalustoilla, helpottaisi varmaan paljon kun joutuu yksin liikkumaan ja kiinnittämään auton turvavöihin 3 alle 3-vuotiasta. Niitä siis alan metsästää varmaan huuto.netistä ja muilta nettikirppareilta. Muuta kauhean akuuttia meiltä ei puutukaan, toinen pinnasänky sitten jossain vaiheessa. Niin ja toinen sitterikin kai. Eli kyllähän näitä löytyy :) Ja kantoliinoja ajattelin kokeilla josko ne helpottaisivat arkea kahden vauvan kanssa. Kokemuksia liinoista?

Hienoa kuulla noita rakenneultrakuulumisia! Omaa pitäisi vielä reilu pari viikkoa odottaa.

Mutta nyt taas suuntaan töistä kohti kotia, siellä esikoinen sairastaa miehen kanssa. Kaikille mukavaa loppuviikkoa!

wilma77 19+0

Vierailija
22/46 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ettei ihan hautauduta.

mies lähti kattomaan potkupalloa baariin, joten mä täällä siivoilen ja kuuntelen peliä radiosta. :)

Burdekos se oli, kun puhui, että tuntuu ettei maha ole kasvanut pariin viikkoon yhtään? mulla aika sama fiilis. jotenkin sen jälkeen kun se pulpahti ulos, niin tuntuu ettei ole kasvanut yhtään. vaikka kyllähän se varmaan on. ja mun on ainakin pakko ollut jo alkaa rasvata mahanahkaa, kun on jo alkanut kutista siihen malliin... jospa se vaikka ehkäisis vähän noita raskausarpia kanssa. esikoista odottaessa rasvasin (lähinnä just ton kutinan takia) tosi ahkerasti, eikä arpia tullut yhtään. onneks! mutta saa nähdä miten nyt käy, kun sillon oli aika pieni maha, vaikka painoa tulikin kamalasti.

on niin mukava kuulla hyviä ultrauutisia! vaikka kuinka moni on jo käynyt, mulla ens viikon alussa se edessä. jännittää.

sitten vaate- ja tarvikegallupia: ostettiin esikoiselle vaunut, turvakaukalo ja pinnis uusina, mutta vaatteita saatiin aivan älyttömästi käytettyinä. sitteriä ei ostettu ollenkaan, käytettiin turvakaukaloa siihen tarkotukseen ja hyvin toimi. :) myöskään itkuhälyttimelle ei ollut tarvetta. tai vaipparoskikselle. ihmiset pyytää mun mielestä ihan naurettavia hintoja käytetyistä vaunuista, ettei musta ollut oikeastaan järkeä ostaa käytettyinä niitä. tietty joskus voi tehdä löydön, mutta ei musta ole mielekästä ostaa käytettyjä vaunuja 50e halvemmalla kuin kaupasta, ja sitten maksaa matkahuoltokuluja tai hakea ne jostain kaukaa... no, kukin tyylillään. :) tosin, on myönnettävä että etin aika uusia vaunuja enkä kelpuuttanut vanhempia pikkuvikaisia, mutta silti.

vaatteita oon ostanu huuto.netistä aika paljon, lähinnä pieninä paketteina vähän jotain spessumpia juttuja ja sellasia, mitä en kehtais ostaa uusina, esim. marimekkoa ja jotain merkki-ihanuuksia ym. eikä kyllä olis rahaakaan. viime talven alesta ostettiin tälle talvelle haalari, ja kiva kyllä kun ostettiin. ensinnäkin koko syksy on ollut aika tiukkaa rahan puolesta, ja tykkään siitä haalarista enemmän kuin tän syksyisistä malleista. kokoneuvoja kyselin tuolta tarvikepalstan puolelta, ja hyvin piti paikkansa. olisin ilman neuvoa ostanut varmaan liian pienen. tänä talvena ajattelin tehä samalla lailla, jos löydän jonkun kivan vaan.

täytyy varmaan jatkaa siivousta, huomena tulee vieraita.

höh. suomi sitten pelas tasan. :/ mies on varmaan ihan pettynyt. raasu...

hyviä öitä! t.VadelmaMama, rv 19+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Miult tilttas kone viime viikon lopulla. Nyt on saanu vasta asennettuu kaikki tarvittavat ohjelmat uudellee. Tää oli jo toinen kerta tänä syksynä. Vähänkö ketuttaa.

Ihanaa ku moni on käyny jo ultrassa. Meilhän ultra tehhää vasta rv 22+ ja miul menee sinne 19.12. Sinne on niin pitkä aika.

Töissä miul jalat on alkanu reistailla. Tais siis nivuset ja issiakset oikeen kunnolla. Eilen oli 8 tunnin päivä ni hyvä et pystyin loppuu asti olee ku ei voinu kunnolla kävellä. Vähänkö kaikki opiskelijakassatytöt oli ihmeissää. Ne ei varmaa hanki ikinä lapsia ku näkivät miut eka oksentamassa ja nyt nää miun jalat.

Mein Tytillä on ollu nyt kuukauden päivät ihottumaa. Neuvolasta sanovat et vois olla atooppista ihottumaa. Tytti on ollu herkkä kasvisrasvapitoisille levitteille, mut oivariini on sille käyny. Viikonloppuna jopa se teki ihottumaa, samoin ku flora kasvisrasvakerma ja sit viel sunnuntaina oli kuolannu päikkäreillä ja kuola oli " polttanu" posken. Käytin maanantaina lääkärillä, atooppinen ihottuma ja tänää oli allergiakoe, jonka tulokset saahaa 11.12. Vois kuulemma iho reagoida tuoho mein koiraa. Toivottavasti ei...

Burde: Tuota imetysjuttuu. Tänää näin telkkarissa jonku apinamamman imettää poikastaa. Aattelin et oispa ihanaa ku ois jo vauva jota imettää. Imetin Tyttii 1 v ja 2 kk. Olin surullinen ku lopetin... Toipumisee meni monta viikkoo.

Tavarag: Paljo saatii käytettynä juttuja, pinnasänky, hoitopöytä, syöttötuoli. Myös turvakaukalo. Mut kunnon rattaat ostettii uutena. Samoin vaatteet tuli suvusta, ihan jotain pientä ollaa ite ostettu.

Mut nyt kattoo, ku ei sittenkää taida Tytti viel nukkuu...

Tytikkä rv 17+2

Vierailija
24/46 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lupailin eilen että tuun tänään kirjottelemaan hieman enemmän.

burdelle ihan ensin: ikäviä noi ruokarajoitukset, varsinkin vielä joulun alla kun on kaiken maailman herkkuja esillä joka paikassa. yritä jaksaa! toivottavasti löytäisit uusia herkkuja joita voisit turvalliseti syödä, ainakin pahimpaan himoon:)

tavarag: me saatiin jo mun siskolta yhdistelmävaunut, kahdet erilaiset rattaat, sitteri, pinnis, kaukalo, syöttötuoli ja ties mitä muuta. vaatteitakin sieltä on tulossa jonkin verran. miehen puolelta taas luvattiin kaikki pojan vaatteet meille jos he saavat tytön ja me poika. vaatteet, jotka itse hommaan, ajattelin ostaa uusina kun niin paljon ollaan saamassa käytettyjä. lisäksi rintarepun ostan uutena. uskon ainakin tässä vaiheessa että sille on niin paljon käyttöä että paras ostaa heti uusi. kantoliinaa ajattelin myös kokeilla mutta en osta omaa ainakaan ennen kuin olen todennut tulisiko sitä käytettyä. matkasänky saatiin kanssa just kun systerin kaveri halusi eroon siitä. tuntuu että niin paljon on saatu käytettyinä tavaroita että loput mieluummin ostaa uusina kuin käytettyinä, tietenkin jos sattuu löytämään jotain kirppareilta niin se on sitten eri juttu.

hieman kateellisena lueskelen teidän muutopuuhistanne. niin moni on vaihtamassa asuntoa. todella ihanaa!

kävin neuvolassa tänään. kaikki oli ok. virtsan proteiinit tosin oli yhdellä plussalla. syke oli 150+. nyt on hirvee hedari kun onnistuin illalla lyömään pääni ihan kivasti ja nyt on hillitön kuhmu takaraivossa.

voikaahan paksusti hippuset ja nauttikaa! paco

Vierailija
25/46 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa ollut lukea kaikkien hyviä ultrakuulumisia, niitä myös meiltä tänään :)

Eli kaikki oli oikeilla paikoillaan ja kaveri pyöri innoissaan yksiössään. Yksi hauska alien-kuva saatiin mukaan jossa vauva katsoo suoraan meihin suu auki :D Lasketuksi ajaksi tuli tarkalleen sama kuin laskurista eli 26.4 on ja pysyy. Esikkohan tuli meillä tarkalleen laskettuna päivänä, saapa nähdä miten tämä toinen ;) Ja täällä eivät rakenneultrassa kerro sukupuolta joten otin jo selvää mitä yksityisellä maksaa pelkkä sukupuolitieto ja millä viikolla :) Nyt kun miehen kanssa halutaan tietää, esikoisesta ei haluttu. Oli positiivinen yllätys ultran hinta, maksaa vain 50¿ ja tehdään rv 24 jälkeen. Eli tammikuun puolen välin jälkeen otan suunnan kohti Göteborgia ja palaan takaisin tietäen onko tulokas poika vai tyttö, jee! Mieskin innoissaan oli tänään mukana, ensimmäinen kerta kun hän näki tulokkaan. Mä itse olin jo kahdessa ultrassa nähnyt... Liikkeitä ei edelleenkään tunnu mutta istukka tuossa edessä ja ultrassa näin selvästi että rallia menee kohdussa mutta mun pehmusteet vaan tekee ettei mitään tunnu... Ja mä en oo ees ylipainoinen joten kai se istukka on vaan niin hyvä suojatyyny...

Nyt pakko jatkaa töitä, harmi kun työnteko haittaa teille kirjoittelua... ;D Jaksakaahan hyvin kaikki!! Mä olen alkuviikon ollut tosi ENERGINEN, jospa tämä nyt alkaisi olla sitä kultaista keskiraskautta!!

Emmis 17+4 ja esikko 1v10kk

Vierailija
26/46 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin tänään aikaisemmin töistä ja ehdin käydä vähän kaupoilla. Mukaan tarttui söpö vaaleanpunainen body masuneidille ja pienet töppöset.. Olis ollut kiva ostella enemmänkin mutta tuntuu kuitenkin vähän ennenaikaiselta. Lisäksi kaupoissa oli ihan hirveä jouluruuhka, ihmiset hamstrasi jo nyt joulukoristeita ja muita. Älytöntä meitsin mielestä:)

Eilen käytiin ekassa perhevalmennuksessa. Olin kuullut ja lukenut niin paljon negatiivista valmennuksista, että mentiin hyvin odottavalla kannalla - ja yllätyttiin positiivisesti. Ainakin täällä Hgin Malmilla oli kaksi ihan täyspäisen oloista terkkaria sitä pitämässä ja saatiin myös uutta tietoa, mikä oli hyvä. Jossain vaiheessa jakauduttiin äidit/isät -ryhmiin tarkoituksena keskustella raskauden muutoksissa itsessä ja puolisossa, mut ainakin meillä naisilla keskustelu karkasi aika nopeasti ultrauksiin ja tuleviin hankintoihin. Ja ihan hyvä niin. Oli paljon antoisampaa höpistä niitä näitä kuin yrittää jankata itsestäänselvyyksistä.

VadelmaMamalla ja Burdella oli tunne ettei maha ole viime aikoina kasvanut juurikaan. Mullakin on sama olo. Mulla maha pullahti esiin ja isoksi tosi nopeasti, mut nyt tuntuu että on pysynyt samanlaisena jo jonkin aikaa. Neidin potkut tuntuu kuitenkin päivä päivältä kovempana ja kovempana, mieskin on jo jonkin aikaa tuntenut ne kädellään.

Raskausarvista: auttaako rasvaaminen oikeastikin niihin vai onko ihan tapauskohtaista? Ja millä rasvaatte, ihan perus-body lotionilla? Eikös niitä ole joitain erityisiä raskausarpien esto-voiteitakin? Taitavat olla vähän humpuukia. Mä olen ruvennut lotraamaan apteekin Aqualan Plussalla eikä masu ole kutissut.

Nyt pitää mennä tekemään miehelle ruokaa, mennään illalla katsomaan Hartwall Arenalle Starlight Express -show kun mies sai sinne ilmaisliput :)

Hauskaa, rentouttavaa ja myös valoisaa loppuviikkoa kaikille, ainaskin täällä Hgissä on tylsän pimeää ja harmaata vaan päivästä toiseen..

Marinelle & Neitikkä 20+1

Vierailija
27/46 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ekassa raskaudessa rasvannut masua kertaakaan enkä saanut yhtään raskausarpea. Enkä ole nytkään ajatellut ellei sitten kutia kauheasti, viimeksi ei ollut sitäkään vaivaa. Mä uskon että suurimmaksi osaksi on geeneistä kiinni vaikka tietty jos iho on tosi kuiva ja hilseilevä niin sitten saattaa rasva auttaa tai ainakin pienentää vahinkoja. Mun äidillä ja kahdella siskollakaan ei oo tullut yhtään raskausarpea ja yhteensä meillä on 10 raskautta takana joten KIITOS geenit tästä!! :D

Hankinnoista on kanssa ollut puhetta... Ekalle me jouduttiin ostamaan lähes kaikki. Tarkoitus oli saada mun siskolta suurin osa kun hänen kolmonen oli 6kk kun minä raskauduin. Ja sisko jo ehti kaiken mulle lupaamaan kun kuuli uutisen (kerroin silloin heti). MUTTA sitten heille tulikin parin viikon päästä tietoon että yllätysnelonen saapuu heidän taloon joten se niistä tavaroista sitten ;) Saatiin me kyllä sitten siskonpojan synnyttyä vaatteita meille kun heidän poikansa käytti koko ajan yhtä kokoa isompia vaatteita kuin meidän. Mutta hoitopöytä, pinnis, amme jne oli pakko ostaa itse. Tai itse ja itse, sekä mun äiti että miehen vanhemmat halusivat antaa rahaa noihin hankintoihin kun ollaan molemmat perheidemme kuopuksia ja meidän esikko oli syntymässä niin kaikki halusivat osallistua. Kiitos heille siitä, säästyi meiltä pitkä penni. Vaunut ostettiin käytettyinä tosi edullisesti ja oltiin tosi tyytyväisiä. Täällä Ruotsissa on paljon huonompi kirppismeininki kuin Suomessa joten sieltä ei voi mitään hankkia. Mutta olen Suomi-lomilla aina käynyt lasten kirppiksien kautta ja yleensä jotain on jäänyt käteenkin. Edelleen meidän esikko saa myös siskonpojan vaatteita kunhan nähdään joten aika 50-50 menee uutena ostetut/käytetyt. Jos meille tulee toinen poika niin ei tarvi ostaa MITÄÄN!!!! Lapsparka, saa aina käytettyä... Mutta jos tyttö tulee niin sitten pääsen ostelemaan kaikkea ihanaa tyttövaatetta, leluja ja muita tarvikkeita ei todellakaan tarvita enää.

Emmis 17+4 ja se esikko 1v10kk

Vierailija
28/46 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue] Mä rasvasin heidiä odottaessa säännöllisesti mm. perusvoiteilla, ceridal-öljyllä ja weledan raskausarpi-öljyllä, mutta kyllä niitä arpia vaan sitten tuli. =/ En tiä olisko tullu enemmän jos en olis rasvannu/öljynny, mut sitäpä ei tiedä. =)

Yks mistä koin, että oli ihan selkeesti hyötyy oli loppuraskaudesta Weledan tissiöljy + muukin rintojen rasvaus. Imetyksen alettua rasvasin bepanthenilla ja lansinohilla. Mulla ei rinnanpäät auennu tai tullu hirmu kipeeks missään vaiheessa!!

Burde & vilhami 20+4

PS. Meidän neiti on kuumeessa. 39,1 oli lämpö pepusta kun hoitotäti oli mitannu ennenku hain neidin kotiin. Nyt se on nukkunu varmaan 3h. Äiskän muru... Huomenna sit ollaanki kotosalla sen kanssa.

Vierailija
29/46 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeasti tulin vastaamaan noihin kyssareihin. Eli ma kaytin Body Shopin raskausarpi-puikkoa koko rasakudenajan, ja yhtaan arpea ei tullut ( tosi kateva ). Mutta taitaa se lahinna olla ne geenit eika noi rasvat jotka arvilta ehkaisee. Mutta kaytan edelleen tassa raskaudessa, jos kuitenkin siita ois hyotya :)

Mina imetin esikoista 13kk, ja se oli hyva aika lopettaa meille molemmille. Eli imetin niin kauan kun tuntui hyvalta, mutta ei meista kumpikaan jaanyt sita ikavoimaan. Tata kakkosta ois kans tarkoitus taysimettaa, vaikka onhan se alussa rankkaa, kun vauva viihtyisi tissilla suurimman osan ajasta. Saa nahda miten menee sitten kun on toi esikoinenkin tuossa. Ma kaytin kanssa Lasinohin rasvaa, ja se on ihan LOISTOtuote. Weledan tuotteita en ole kokeillut, mutta pitaapa nyt kokeilla :)

Ma olen aina silloin talloin kaynyt huuto.netissa kattoon mita on tarjolla, ja mun mielesta vaatteet ym siella on melkein yhta kalliita kuin kaupoissa! Mun mielesta lastenvaatteet Suomessa on muutenkin todella hintavia, taalta saa melkein puolet halvemmalla aivan ihania vaatteita. Taalla on myos loistavia alennusmyynteja, ja normaalisti ostetaan montaa kokoa ylospain kerralla kun on hyvat alet. Lisaksi ollaan saatu kavereilta jotain kaytettynakin.

Ihana oli taas lukea ultrakuulumisia!

Browniette 20+0 ja pikkuneiti 1v 8kk

Vierailija
30/46 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

moikka moi kaikki!

voisin aloittaa kertomalla rakenneultrasta,jonneka sitten onneksi pääsin kun lakko ei alkanu!:) Kaikki oli todella hyvin, vaavi oli koonsa puolesta entisessä aikataulussaan, liikkui ja hauskoja kuvia saatiin. Ihanin oli kuva sen jalkapohjasta:) Istukka on etuseinässä,mikä selittää sen,että miksi liikkeet ei oo kauheasti tuntunu. Niin ja poikahan siellä näytti olevan:) jee jee,sitä me toivottiinki. Äiti ja mummi totes että,jaahas,sitten pitää muuttaa ajatusmaailmaa kun odottivat tyttöä.antoi työnimeksi vili vilperi:D mummi lisäksi totes että hyvä kun on poika,sopii mulle paremmin kun oon itekin tällainen " villi vilperi" :D!

neuvolakin oli eilen,sieläkin kaikki kunnossa. Verenpaine melko matala, mutta hemoglobiini oli hyvä. Saatii myös poikaystävälle aika lääkäriin,mistä se saa apua tupakoinnin lopettamiseen.

Eli kaikki hyvin siinä suunnalla!:)

oma vointi ei oo ollu taas ihan paras...just kun pääsin täällä jollekin sanoo ettei enää ollu päänsärkyä,niin johan se iski taas tiistaina ja äityi eilen niin pahaks että olin saikulla päivän. Tänäänkin olis ollu viel aihetta saikkuun ja neuvolassakin olis antanu lisää saikkua,mut en uskaltanu ottaa pomon asenteen takia. Ei muuten,mutta mun pitäis siirtyy meidän kotihoidossa sihteeriksi loppuajaksi ja lopettaa asiakaskäynnit,mikä keventäis työtä huomattavasti, mutta pomo totes ettei se halua mua sihteeriks jos meinaan olla saikulla koko ajan...että tosi kannustavaa...mähän ihan tahallaa oonki pois töistä ja pystyn ennustaa paljonko oon kipeenä...pomo ei tajua näköjää että tää lapsi on tärkein ja pitää lepää jos siltä tuntuu...Hoidan kyllä silti työni hyvin vaikka olisinki joskus päivän kas pois...

no menin sit mieluummin tänään töihin että saan sen kevyemmän työn,jaksan varmaa sit paremmin.

Mahassa on ollu ihme oloja,saatte kyllä auttaa ja kertoa onko tää normaalia vai kysynkö viel neuvolasta?eli kävellessä pistää alavatsaan sivuille,niinkuin joskus jos juoksee liian lujaa, välil alavatsa on hetkittäin ihan kova,jopa makuuasennossa kun lepään, ja välil alavatsassa on hyvin heikkoa mutta " menkkakipumaista kiristystä" . tajuukohan tästä nyt mitä tarkoitan?mut osaatteko auttaa?vai johtuuko toi vaan vatsan kasvusta tms?

Hyvää loppuviikkoa kaikille,kohtahan se viikonloppukin taas on!:)

-hendu ja hipsu- rv 19+5

Vierailija
31/46 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hendu kyseli omituisista alavatsatuntemuksista. ainakin se alavatsan kiristyminen tai kovettuminen kuulostaa ihan harjotussupistukselta. ne tuntuu mun mielestä just siltä ja aika epämiellyttävältä, muttei yhtään kuitenkaan kipeeltä. ja usko pois, erotat kyllä synnytyssupistukset niistä. ei jäänyt paljon arvailun varaa... ;) tosin, kaveri sai esikoisensa joskus 30+ viikoilla keskosena, ja supistukset oli täysin kivuttomia harjotussuppareitten tuntusia (sanoi hän). ne vaan oli säännöllisiä ja niitä tuli tiheästi, joten kyllä niistäkin kannattaa huolestua, jos tosi paljon ja tiuhaan tulee. että ainakin käydä tarkistuttamassa kohdunsuu.

rasvauksesta vielä sen verran, että kyllä varmasti geenit vaikuttaa tosi paljon tuleeko arpia vai ei. mun äidillä on maha ihan viiruja täynnä, joten siltä ei ainakaan ole mun mahanahkageenit tulleet tai sitten rasvauksesta oikeesti oli apua. rintoja en rasvannut, ja niihin arpia tuli. joten ihan vähäsen ainakin uskon rasvaukseen. ;) vaikka tissit tietty venyykin niin äkkiä, kun maito nousee. ite oon rasvannut ceralanilla, sellasella orionin hoitavalla perusvoiteella. imeytyy nopeasti ja levittyy helposti ja kosteuttaa mun mielestä tosi hyvin. on kyllä vähän kalliimpaa, kun ne ihan perus-perusrasvat, mutta parempaakin kyllä jos multa kysytään. ja esikoisen raskausaikana tuli kyllä kokeiltua vaikka mitä, kutina oli ihan luokatonta...

mitähän vielä... taidan mennä tekemään vähän iltapalaa, kohta alkaa house. ihanaa kyllä kun tänään saatiin vihdoinkin siivottua, kun oli vieraita. täytyis useemmin kutsua porukkaa tänne, niin pysyis kämppä ees jonkinlaisessa kuosissa.

mutta nyt siis sitä iltapalaa... t.VadelmaMama, rv 19+2

Vierailija
32/46 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hendu: Noi sun vaivat kuulostaa kyllä ihan tosi normaalilta kohdun kasvulta. + ne kovettumiset/kiristymiset harjotussupistuksilta, jotka on ihan vaarattomia! =) Eli mun mielestä nou panik vaan! :D

Ja hienoa, että ultrassa oli kaikki hyvin!!

Täytyy kyllä myöntää, että oon vähän kateellinen, kun kaikki muut on saanu ihania kuvia ultrista mukaan ja me ei saatu mitään. Ei edes sitä " potilaskertomusta" missä olis lukenu pituudet ja painot ym. =( Tekee melkeen mieli varata yksityiselle aika ihan vaan sitä varten, että sais jotain konkreettista tänne kotiinkin ja erityisesti Viltsulle sit muistoks kun on isompi.

Heidistä kun on 4D-dvd, kuvia kolmesta ultrasta jne...

Ollaan taas pikkusen saatu pakattuu kun toipilas meni nukkumaan. On se kyl niin raasu... nytki oli kuumetta korvasta mitattuna yli 39 ennen ku meni nukkumaan. =/

Burde 20+4

Vierailija
33/46 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole uskaltautunut hinata itseäni aiemmin kirjoittamaan, koska olen joutunut tämän raskauden aikana erilaisiin tutkimuksiin. Viimeiset 6 ja puoli vk olen vain odottanut tuloksia. Istukkabiopsiassa löydettiin 13-trisomia 1/5 osassa istukkaa. Seuraavaksi tehtiin lapsivesipunktio, jossa kaikki 100 viljeltyä solua oli normaaleja. Eli istukkani on osittain sairas ja näillä näkymin vauva olisi terve. 13-trisomia olisi näillä näkymin vain istukassa mosaikismi muodossa.

Moni tällä oli jo ollutkin rakenneultrassa. Arvatkaa vaan, kuinka paljon sitä odotan. Samalla on myös uudelleen perinnölllisyyslääkäri. Nyt en enää jaksaisi jäädä " kiinni" mistään. En vaan ole saanut Naistenklinikalle aikaa vielä, liekö lakosta johtuen ajantulo viivästynyt.

Omatkin kromosomit on nyt tutkittu keskenmenojen vuoksi. Niissä ei ole mitään poikkeavaa tai piilevää, jota välittäisin lapsilleni. Tämä on kahdeksas raskauteni, joista on syntynyt 3 ihanaa tervettä lasta.

Viimeiset pari viikkoa olin sairiksella, sillä en oikein jaksanut kohdata onnellisesti odottavia muita mammoja. Mutta nämä teidän samassa vaiheessa raskaana olevien turinat ovat jaksaneet antaa toivoa ja kantaa pahojen päivien yli.

Tarinaa suskilta 19+5

Vierailija
34/46 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja liikkeet olen tuntenut jo 4 viikkoa! Sehän tässä odottamisessa on ollut pahin, kun ei ole tiennyt, mitä odottaa.

Vierailija
35/46 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikkis!

Uusia hippusia on liittynyt viime viikoina joukkoon, kiva kuulla, että joukko vieläkin kasvaa. Suskille erityisesti tsemppiä! Ihanaa on ollut myös lukea teidän rakenneultra jutuista, mulla se on joulukuun puolella vasta, täällä loppupään huhtikuulaisena kun tulen teidän perästä. Rakenneultra toisaalta vähän hirvittää ja toisaalta sitä odottaa kuin kuuta nousevaa. Saan lähteä 100 kilsan päähän keskussairaalaan yksin ajeleen kun miestä sairaala kammottaa ja etenkin ultraus. Mies kuitenkin suostuu onneksi synnytykseen tulemaan mukaan.

Aika monella on ollut harjoitussupistuksia ja niitä löytyy multakin. Särkyä lantion seudussa on ollut lonkissa ja alavatsassa ja sitten just noita supistuksia, että vatsan seutu kovettuu yhenäkisesti. Miun piti kuitenkin käydä lääkärillä kohdunsuu tarkistuttamassa kun lantion seudussa on ollut tuota muutamin särkyä. Onneksi ei ollut mitään hätää. Vähän rauhallisemmin vaan pitää ottaa.Ensimmäistä kertaa kuulin myös, että harjoitussupistuksen ja kohdun supistelu yleensä näinä viikkoina on todella normaalia, koska kohtu kasvaa tässä vaiheessa niin nopeasti ja paljon. Kuulemma se asettuu 20. viikon jälkeen. Osa teistä sanoikin, että tuntuu kuin vatsan kasvu olisi pysähtynyt, ehkä se tosiaan vähän vähenee tietyillä viikoilla. Tietty tuokin on niin yksilöllistä. Liitoskivut on olleet kamalia ja sitten mulle tuli jo edellisistä raskauksista tuttu iskias kipu. Hupaisaa on, että tuohon supisteluun auttaa lepo, mutta iskias kipuun liike. Koittaa siinä nyt sitten olla!

Raskausarpi ja rasvaus -keskustelukin on pyörähtänyt käyntiin. Mun pitikin kysyä, että mitä rasvoja käytätte ja ostaako joku erityisrasvoja raskausarpien ehkäisyyn. Ainakin Burde oli aiemmin käyttänyt Weledan raskausarpiöljyä, jonka itsekin ostin nyt. Se haisee pahalle, mutta uskomatonta on, että vanhat arvet, jotka alkoivat kiristää niin vaalenivat ihan silmissä! Aiemmin olen miekin käyttänyt ihan perusrasvoja. Maahan ei ole aiemmissa raskauksissa arpia tullut. Saa nähdä miten käy nyt. Muualla kropassa arpia onkin sitten ihan mahankin edestä. Rinnoissa erityisesti ja ne on tosiaan sitten tosi arkojakin. Miekin vähän luulen, että perintötekijöillä on noissa arvissa osansa, mutta uskon silti, että rasvaus ainakin helpottaa muutenkin kireää ihoa.

Osa onkin ehtinyt jo ostamaan vauvan tarvikkeita ja aika monella niitä on edellisten lapsien perua. Me ollaan kaikki vanhat jutut ehditty jo myydä pois. Vain amme ja muutama muisto vaate löytyy, joten tässä pitäisi alkaa jotain jo pikkuhiljaa hankkimaan. Muutaman kerran olen hiplaillut vauvan vaatteita kaupassa, mutta en ole osannut lainkaan päättää, että mitä tarvittaisiin ja millaista! Luulisi kahden lapsen jälkeen tietävän! Odottelen vielä ehkä tuon maagisen rakenneultran jospa sen jälkeen tuntuis ostokset konkreettisemmilta. Ennen vaatteiden ostoa odottelen ehkä äitiyspakkauksen tuloa. Aika varovaisella periaatteella olen siis liikkeellä. Edellisissä raskauksissa en malttanut ensimmäisten potkuhousujen ostoa odottaa edes viikolle 10. Kuinkas moni teistä on harkinnut pakkauksen ottamista?

Mukavaa viikonloppua kaikille!

T June 17+5

Vierailija
36/46 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää maanantaita vaan kaikille!

Eli siis olen äiti hyvinkäältä ja huhtivauvaa -08 odotellaan, ja mielelläni liittyisin joukkoon rupattelemaan aina vaan kun ehdin, jos vielä mahtuu ja pääsee mukaan..?

Ennestään minulla on lokakuussa -05 syntynyt poika, eli toista kertaa ollaan reissussa, ehkä vähän sekavinkin ajatuksin kun ei yhtään tiedä mitä tuleman pitää,kun on jo yksi taapero kotona huomion keskipisteenä.. toivottavasti ei pelkkää sanomista.

Itse raskaus on sujunut vaihtelevasti, alkuun oli toista kuukautta todella huono ja etova olo, pikkuhiljaa alkaa taas elämä voitamaan.

Ei kai sitten muuta tällä kertaa kuin että mukavaa päivän jatkoa kaikille odottajille!

äiti-05-08

Vierailija
37/46 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... siis laitoinko tosiaan että maanantaita!?!? Siis nythän on perjantai. Päivät menee aivan sekaisin, ihme että muistaa ottaa itsensä mukaan kun ovesta ulos astuu.. Koittakaa kestää, välillä kädet käy nopeammin kuin aivot ehtii mukaan.

äiti-05-08 rv 17+3

Vierailija
38/46 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaiklle mammoille

Uusiakin oli vielä saatu mukaan, kiva. Tervetuloa -05-08 ja suskilta. Suskilla oli ollut jotain solu?muutoksia napanuorassa,jos ymmärsin oikein? Ihan ymmälläni moisesta, en ole tajunnutkaan että sellaistakin voi olla ja kolmatta odotellaan ;) noloa!

Mitä edemmäs odotuksessa mennään sitä väsyneemmäksi työviikon lopulla tuntee itsensä, alaselkää julii, issias paukahtaa vähänväliä ja jalkoja särkee. Ihanaa keskiraskauden odotusta =)..mutta miten ihana silitellä tuota kumpua ja kun niin vallan kuperkeikkoja pikkuinen heittelee. Liikkeitä tuntuu jo ulkopuolelle ja mieskin saanut osansa potkuista.

Raskausarpia tuli enemmän kakkosta odotellessa kun maha oli niin iso ja taas mentiin yliajalle.Enemmän arpia kyljissä, nyt jo niin hailakoita. Rasvasin lähinnä perusvoiteilla, en oikein usko raskausarpi yms. selluliittivoiteisiin.

Hankinnoista. Kaikki valmiina. En keksi pojalle mitään hankittavaa (minulla siis 2,5vuoden ja 3,5 vuoden ikäiset pojat ja kaikki vaatteet niputettuna nätisti vaatehuoneessa aina 56cm lähtien), jos se nyt tyttö sattuu olemaan (5% mahdollisuus) niin täytynee vaatekaappia täydentää tyttömäisillä vaatteilla. Tuplavaunut hommattiin kun saimme tuon kakkosen syntymään vuoden päästä ensimmäisestä. Ei todellakaan olisi pärjännyt ilman. Ja itkuhälytin oli toinen arkea helpottava tarvike.

Nyt jotenkin kiva kun pojat ymmärtävät vauvan päälle. Suunnittelevat millä vauva saa leikkiä, missä nukkua ja istua. Viimeksi esikko oli vauva itekkin että sellaista isoveljen hehkutusta ei ollut ollenkaan.

Oli sitten osastonhoitajan kanssa kehityskeskustelu (raskaudesta kerroin 3vkoa sitten sille kun alkoi jo niin paljon huhuja liikkua), tuli puheeksi että jatkuuko määräyskirja ensi vuonna ja se sitten että eiköhän se niin ole että tammikuussa saat astua suoraan toimeen!!!!!!Ja mä suu auki että mistäs nyt puhaltaa, ihan tosi?! Mahtava tunne, kun yleensä työt loppuu samantein kun raskaus paljastuu.

Iloisin mielin

-klematis-ja pikku-ukko rv 20 ja jotain,kait?

ps. Onnellisia rakenneultra kuulumisia kaikille.Oma kurkistus tapahtuu joulukuun alussa, aina viimeisellä mahdollisella hetkellä.

Vierailija
39/46 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan kaikille tasapuolisesti. Uusille tulokkaille tervetuloa suureen joukkoome, kiva kun vielä tulee uusiakin!!!

Burde: Olen yhtä kateellinen kanssasi niille jotka ovat rakenneultrasta kuvia saaneet! Meillä oli nyt niin tympiä muija ultraamassa, etten viitsinyt sitten sukupuoltakaan udella=(( Kotona sitten kattelin neuvolakorttia ja eihän se ollu merkinny sinne mitään mittoja, ultratessa vaan mainitsi mitä viikkoja koko vastaa, olin vähän pettyny. Täytyy sit kattoa kun meen sinne kontrolliin rv 28, jos vaikka olis toinen lääkäri ultraamassa. Np-ultrassa oli aivan ihana lääkäri, sama joka auttoi meidän kuopuksen maailmaan.

Joku kyseli, että onko hankala kun ei raskausaikana tiedä sukupuolta. Mulla ei oo ollu mitään varmuutta sukupuolesta minkään lapsen kohdalla ja onhan siitä aina jotenkin selvitty=)) Olishan se kiva tietää etukäteen, niin osais ostella valmiiksi oikeenlaisia vaatteita ja muuta!

Tänään on ollu tosi ihana, kun on satanu lunta, niin valosaa ja jotenkin jouluinen fiilis!!! Joululahjojen hankintakin on jo aika hyvällä mallilla, jess!!

Arvatkaapa mihin tää mamma on huomenna menossa!! Kaveri oli ilmottanu meidät sellaseen aikuisten " lelujen" esittelytilaisuuteen=))) Saapahan nähdä millasta siellä on!!!

Talvista viikonloppua kanssamammat!!

Tuija + pikku-hippunen rv 21 tasan

Vierailija
40/46 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Klematikselle iloisista uutisista työrintamalla! Hienoa, ettei kaikki esimiehet suhtaudu raskauteen nihkeästi. Ja tervetuloa kaikille uusille!

Ja monet on saaneet hienoja uutisia rakenneultrasta! Mekin kävimme toisessa ultrassa viikko sitten ja hyvinhän siellä asiat näyttivät olevan. Nyt vaan viime päivinä on alkanut huolestuttaa vähäiset liikkeet. Välillä vauva sentään muistuttaa olemassaolostaan, mutta tosi harvakseltaan. Olin jo tänään aikeissa mennä neuvolaan kuunteluttamaan sydänäänet, mutta kun vähän liikkeitä tuntui eilen ennen nukkumaan käymistä, niin luovuin ajatuksesta. Toivottavasti mikään ei ole vialla, tekee vaan vainoharhaiseksi tuo liikkeiden vähentynyt määrä. Harjoitussupistuksia tulee muuten täälläkin, välillä harvakseltaan, välillä tosi useinkin.

Neuvolassakin kävin pari viikkoa sitten pitkästä aikaa. Painoa oli tullut raskauden alusta vain 700 grammaa (viimeksi koko raskauden aikana 15 kg)!!! Verenpaine oli hyvä, samoin hemppa, mutta pitäisi silti kuulemma nyt alkaa ottaa Obsidania. Sf-mitta huiteli yläkäyrällä (16) ja vauvan sydämen syke oli 135.

Sen verran vielä omaa napaa, että ilmoitin tällä viikolla meidät Kätilöopiston Haikaranpesään =) Toivon kovasti, että aikanaan mahdutaan sinne synnyttämään ja sen jälkeen sitten perhehuoneeseen.

Hendu kyseli mm. siitä, kun kävellessä pistää alavatsan sivuille. Mulla oli esikoista odottaessa samaa vaivaa. Mulla sitä ei esiintynyt koskaan esim. aamuisin, vaan lähinnä työpäivän päätteeksi, kun ensin oli työpäivän verran istunut toimistolla ja sitten vajaan tunnin bussissa. Kun kävelin vikan kilometrin bussilta kotiin, niin usein piti vauhtia hiljentää, kun vatsan sivussa oli inhottava pistävä tunne.

RASKAUSARVISTA ja RASVAAMISESTA: Geeneillä on varmasti jotain tekemistä asian kanssa, mutta omakohtaiset kokemukseni kertovat, että rasvaamisesta voi olla hyötyä, jos geenit eivät ole suosiolliset! Mun äidillä ja siskolla on vatsassa kunnon arvet, samoin itselle tulee reisiin jos lihon. Käytin kuitenkin ekassa raskaudessa Body Shopin kaakaovartalovoita (cocoa butter body butter), jota löytyy sekä jonkun mainitsemana puikkona että käsin levitettävänä voiteena. Mulle tuli ihan raskauden lopussa raskausarpia kylkiin = kohtiin, joita en ollut tajunnut rasvata. Aloitin rasvaamisen kerran päivässä n. rv 23 ja joitakin viikkoja myöhemmin aloin rasvata vatsan aamuin illoin. Pitäisi pian alkaa taas rasvaaminen, sen verran vauhdikkaammin vatsa tällä kertaa on kasvanut. Burden mainitseman Weledan rintaöljyn otan käyttöön varmaan pari viikkoa ennen la:aa ja Lansinohin sitten, kun meidän hippunen on syntynyt.

GALLUP HANKINNOISTA: Me selvitään näillä näkymin melko vähäisillä hankinnoilla. Esikoisen jäljiltä meillä on mm. uutena saatu turvakaukalo ja vähän käytettynä ostettu sitteri sekä iso kasa ostettuja ja mun siskon lapsilta lainassa olevia vaatteita, jotka saadaan pitää tulokkaankin vauva-ajan. Lainassa meillä on myös yhdistelmävaunut, hoitopöytä, vanna ja mitäs muuta... Pinnasänky taisi olla ainoa isompi esikoiselle uutena hankittu tarvike. Voi olla, että esikoinen nukkuu vielä pinniksessään vauvan syntymän jälkeenkin, mutta tarvittaessa saadaan siskoltani toinen pinnis lainaan. Tulevista hankinnoista isoin on tuplavaunut, en tiedä ostetaanko uusina vai käytettyinä. Vaatteita oon ostanut esikoiselle sekä uutena että aika paljon myös kirppareilta. Tulokkaalle oon ostanut toistaiseksi joitain neutraalin värisiä uutena tarjouksista ja loppuunmyynneistä. Huuto.netistä en ole ostanut vaatteita, mutta kestovaippoja sieltä on tullut ostettua sekä uutena että käytettynä. Esikoisen jäljiltä vaippa-arsenaali alkaa tosin olla jo aika hyvin kasassa, joten (onneksi) ei ole tarvetta enää ostella lisää (siinä kun lähtee helposti mopo käsistä ;)

Tsemppiä lopuksi Burdelle (ja olikohan joku muukin muuttamassa kuunvaihteessa??) pakkaamispuuhiin!

ronjaruu rv 20+0 -> Kääks! Puolivälissä jo!