Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**HUHTIHIPPUSET** viikkoon 47!!!

19.11.2007 |

Maanantaiaamua kaikille hippusille!

Hendulle: Asutaan Raahessa, meillä äitipolilla noi ultrat tekee aina lääkäri ja sitten meillä oli muuten tehyläisissä paljon niitä viranhaltioita. Toivottavasti sinäkin huomenna pääset ultraan, sormet ristiin!!

Vadelmamamma puhui kyllä mielestäni asiaa tossa työtaisteluasiassa, ei meinaa mennä oikeen meikäläisenkään jakeluun tollaset keinot. No toivottavasti sopu syntyy ja kaikki pääsee taas jatkamaan rauhassa elämäänsä!!

Eipäs tälle aamulle tämän kummempia, kohta pitäis viedä pikkuneiti hoitoon ja lähteä itse pajalle ahkeroimaan!!

Tuija + sintti rv 20+3

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...viime viikon höpötykset:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=11705914&p=1&tm…

mukavaa maanantaita!

t.VadelmaMama, rv 18+6

Vierailija
2/46 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille!

En tainnut viime viikolla mitään kirjoitellakaan, niin pitää nyt ryhdistäytyä ja raapustaa jotain, ettei ihan tipu kelkasta.

Huojentunut olo, kun vaikuttaa siltä, että toi Tehyn " lakko" ei toteudu. Enempää en edes halua ottaa kantaa koko asiaan. Sittenhän kaikilla meillä ja teilläkin on se tilanne, ettei ultrat tai muut peruunnu. Meillä se tilanne, että erikoislääkäri tekee kaksosten takia ultran, niin sitä huolta ei sitten olisi. Mutta jos nyt eivät esitystä hyväksy, niin siinähän sitten ollaan. Päästään varmaan Ruotsiin synnyttämään. Pih. No toivottavasti ei. Aika lupaavalta kuitenkin vaikuttaa.

Mulla on ollut viikonlopun aikana aika reippaastikin supistuksia. Meinasin eilen aamulla lähteä päivystykseen, kun perjantaista asti oli tullut välillä kipeitäkin suppareita ja lauantaina oli vähän kuumettakin. Siitä ne molemmat oireet eilisen aikana kuitenkin laantui, joten katsellaan. Painontunnettakin on ihan alhaalla välillä ollut, joten vähän levoton olo kyllä ollut. Jos vielä jotain ilmaantuu, pitää mennä tarkistamaan. liikkeitä olen kuitenkin tuntenut päivittäin. Mieskin tunsi eilen illalla, kun piti kättä masun päällä. Aika huimaa. Ja puolivälikin jo ihan lähellä.

Meillä tosiaan tämän viikon perjantaina se rakenneulra. Jännittää ihan pirusti. Ennen kaikkea se, että kaikki on kunnossa ja molemmat kasvaneet hyvin, mutta vielä jos saataisiin sukupuoletkin selville. Alussa oli vahvasti sellanen olo, että tulee tyttö ja poika, mutta nyt on kääntynyt poika ja poika kannalle. Saapas nähdä. Kunhan nyt ovat kunnossa. Kauhistuttaa niin aina ajatus siitä, että joku olisikin pielessä.

Juupajuu. Tulen varmaanin sitten viikon lopulla kirjoitteleman niitä ultrakuulumisia. Mukavaa marraskuista viikkoa kaikille ja joulun odotusta!

-Bea ja pienet, rv 18+4-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää alkanutta viikkoa,

Miekin olen taas töihin raahautunut. Niin kuin tuossa viime viikon lopulla hieman ennustin niin selkä teki tenän ja torstai ja perjantai meni pääasiassa maatessa, kun liikkuminen oli hyvin hankalaa. Nyt jo helpottaa varsin paljon, ja pääsin töihin. Täytyy vaan muistaa lähteä tästä koneen äärestä välillä oikomaan jäseniä, muuten selkä kyllä alkaa vihoitella.

Tosi paljon oli hyviä ultra kuulumisia viime viikon pinossa. Ihanaa, onnea kaikille ja peukut pystyyn kaikille, joilla se vielä on edessä. Onneksi tosiaan nuo irtisanoutumiset ovat väistymässä niin ei tule enää noita peruutuksia.

Bea ¿ toivotaan, että nuo sun supistukset ovat niitä harmittomia ja kaikki sujuu edelleen mallillaan.

Täytyy kahlata läpi tuota viime viikkoista pinoa, kun tosiaan ei tullut paljon koneen ääressä loppuviikosta istuttua, jotta pääsen kärryille siitä, mistä on ollut puhe. Ainakin uusia hipouja on jälleen tullut joukon jatkoksi. Tere tulemast!

Pahnu ¿ kunkas teillä meni synttäripippalot? Meillä tuon esikoisen 5v synttärit oli marraskuun alussa ja talo oli täynnä tenavia. Meillä ne onneksi keksivät itse ohjelmaa, niin ei tarvinnut minun mitään ihmeellistä järjestellä, kunhan kannoin karkkeja, sipsejä yms. kehiin. :)

Tosi paljon on kaikilla ollut jotain tulehdusta. Hmph .. kai se tämä olotila altistaa hiivalle yms. Ruokavalion tarkastelulla saattaisi olla vaikutusta tuohon hiivan kontrolloimiseen, siis että jättäisi valkeat jauhot ja sokerit pois. Tiedä häntä sitten tepsiikö ¿ Toivotaan kuitenkin, että kaikki vaivasta kärsivät saatte oikeat lääkkeet ja olon paremmaksi.

Täällä oli jo osa alkanut tehdä hankintoja tulevalle vauvalle. Mä en ole mitään vielä ostanut, enkä oikein vielä uskalla asennoitua tuohon tavaroiden haalimiseen vielä. Mistähän ihmeestä tämä jatkuva pelko persiessä johtuu? Tässähän tulee hermoheikoksi huhtikuuhun mennessä, jos en osaa jo pikkuhiljaa relata. Uskaltauduin kuitenkin jo netissä tutkailemaan syöttötuoleja, sittereitä jne¿ mutta kaupoissa en vielä ole uskaltautunut hiplailemaan. Tämä odotus tuntuu siinäkin mielessä erikoiselta, kun esikon kanssa oli lapsivesinäytteen oton takia sukupuoli tiedossa, mutta nyt vaan jännätään loppuun asti. :) Aikas jännää tämäkin, mutta olisihan se mukava päästä muka ¿oikean¿ värisiä pikkubodyjä ostamaan.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille ja voidaanhan paksusti. Tämän on lähdettävä taas kävelemään toimistoa eestakaisin ¿.

Jo-an rv 21

Vierailija
4/46 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ehtinyt kirjoitaa aikohin, ja nytkin hyvin kyhyesti kun alkoi juuri kuulua aania tuolta esikoisen huoneesta.

Monet on kayneet jo ultrassa, niin mekin! Kaik

Vierailija
5/46 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti hakea tytto tuolta paikkareilta enka tajunnut et viesti lahtikin kasista.

Nyt en tosiaan ehdi enempaa. Kaikille hyvat voinnit ja yritan tosiaan laittaa kunnolla kuulumiset mahdollimman pian!

Browniette 19+4 ja pikkuneiti 20kk

Vierailija
6/46 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips vaan kaikille!

Kiitokset synttärivinkeistä. Juhlat meni hienosti. Ukki käytti tytön perjantaina syömässä, shoppailemassa ja katsomassa elokuvissa joulutarinan. Olivat kuulemma molemmat itkeneet :). Lauantaina oli päivällä sitten kavereiden kanssa omat pirskeet. Siihen muut isovanhemmat ja kummit päälle, niin la-iltana oli jo yhdeksältä valmis pehkuihin. Sunnuntaina kävi vielä pari perhettä... Nyt siis töissä huilaamassa ;) tosin meilläkin alkaa koulussa jo kiireet lukukauden loppua kohti lisääntyä. Pitkää päivää tulee tehtyä.

Noista tulehduksista vielä. Mulla ei ole nuo syömiset vaikuttaneet mitenkään hiivan esiintymiseen. Lähinnä lämpimät ilmat ja tiukkojen housujen pito. Pillereitä syödessä oli huomattavasti useammin - limakalvot vissiin ohuemmat ja herkemmät. Mullakin oli leukosyytit yhellä plussalla viimeksi. Lääkäri kuitenkin sanoi, että tod.näk. johtuu valkovuodosta. Suositteli kuitenkin niitä maitohappopuikkoja jne. käsikauppatuotteita kokeilemaan, jos jotainkin oireita ilmestyy... Olen kyllä itse päättänyt, että puoleni pidän, jos oireita ilmestyy. Saavat ottaa sitten kunnon näytteet. Ite se puolensa pidettävä...

Tyttelille terkkuja! Saatat saada niitä kerholaistenkin kautta. Tuli puheeksi hyvän ystävän kanssa odottajista ja yhdistelin sitten sinuun =O).

Kiitti burdelle sokeriarvojen vinkkauksesta. Mulla siis vielä puolitoista viikkoa neuvolaan, joten jospa sitä sitten pääsis testaileen. HUomasin, että nyt kun vkonloppu oli tosi kiireinen, ei sitä huonoa oloa ehtinyt tulla. Tänään taas töissä ruokailun jälkeen järkyttävä olo...

Mulla siis rakenneultraan vielä reilu kuukaus. JÄnnityksessä eletään. Tavaroita en aio hirveästi hankkia, joitain vaatteita sitten ehkä alesta. Meillä kun vielä noiden kahden edellisen muksun kamat ihan käypiä. Ja oma huolihan tässä vielä masusukista on - ei ole vielä mihinkään hävinnyt.

Liisan liukkaita toivotellen,

Anu ja tappinen 16+2

Vierailija
7/46 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=teal] Neiti tuolla on vailla äitin huomioo.. Mikä on tietty ihan ymmärrettävää, kun ollaan oltu päivä erossa, joten ihan nopeesti sen verran, että...

Itse olen sairaanhoitaja ja kuulun Tehyyn. Täällä käytyihin keskusteluihin en kuitenkaan ota kantaa - tuntuu turhalta, kun on niin eri näkökulma asiaan. Toivon kuitenkin kans, että sopimusesitys olis semmonen, että se kannattaa hyvillä mielin hyväksyä ja lakolta vältyttäis.

Browniette ainakin oli ollu ultrassa. Ihanaa, että oli kaikki hyvin! =)

Hankinnoista: Mä oon ostanu vaatteita jonkin verran, mutta en juuri muuta. Niitä rattaita pähkäilen edelleen ja harmittaa kun en oikeen löydä hyvää ratkasua niiden kanssa.

Omia juttuja vielä sen verran, että postissa oli tullu Taysista lappu jossa luki:

" Olemme saaneet Teitä koskevan lähetteen neuvolasta. Lähetteenne on palautettu neuvolaan ohjeella: Toistaiseksi dieettihoito saa jatkua. Ennen 28 viikkoa suositellaan kontrolloitavaksi vs kotiseuranta, minkä perusteella tarvittaessa uusi lähete. Tätä ennen ei pkl-käyntejä."

:D Jepu jee!!!!! :)

Nyt pitää mennä... Moi.

Huomista rakenne-ultraa odotteleva Burde & viltsu (20+1) ja Heidi 1v2kk

Vierailija
8/46 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellasta ajattelin kysäistä, että onko teillä ollut paljon päänsärkyä? Mulla on ollu nyt lähes päivittäin ja oon joutunu syömään sarkylääkkeitä. Monesti särkyy alkaa jo aamusta, tänäkin aamuna oli heti pää kipiänä ja otin siihen lääkettä. Jonkin ajan päästä ei ollut enää kipua, mutta päässä jyskytti ja kun vähänkin jotain touhusi, sydän hakkasi kauheesti!! Mitäs tämä nyt on? Voisiko liittyä verenpaineisiin? Mulla kun ei oo koskaan, ei edes raskausaikoina ongelmia noiden paineiden kanssa! Siis jos on kokemusta, informoikaahan.

Niinhän se saatiin aikaiseksi se Tehyn sopimus!! Olipa helpotus, vaikka olenkin ollut koko ajan sitä mieltä, ettei irtisanoutumisiin asti tulla menemään!!

Hankinnoista: Hirveästi on tehnyt mieli ostaa jotain kivaa, mutta en oo vielä uskaltanut!! Aikas paljon joudutaan ostelemaan, kun olin ehtinyt myydä melkein kaikki pikkuvaatteet ja tarvikkeet Sannin jälkeen, sen kun piti olla meidän viimeinen vauva!!

Vaan eipä nyt muuta, huomenna lisää ultran jälkeen!!

Tuija + pikkuinen 20+3

Vierailija
9/46 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mä pääsen huomenna ultraan:) aika iso helpotus,täytyy sanoa. Varsinki kun tänään tuntui ekan kerran töissä ahkeroidessa harj supistuksia,niin iski hätä että mitäs tää on,mut onneks äiti-muori vähän valaisi asiaa kun kysyin:)

Siellä kyseltii päänsäryistä,niin mulla oli pari viikkoa sitten tosi inhotavaa päänsärkyä monta päivää,mut se onneks menny ohi,ainaki toistaiseks. Mulla on koko ajan ollu aika matalat verenpaineet,eli johtui varmaa vaan työstressistä tms.

sain myös tänään hyviä uutisia kun pikkuveli ilmoitti pääsevänsä ylioppilaaksi,eli sellaiset juhlat siis edessä parin viikon päästä. Vaatteet pitäis kylläkin miettii...ostin viime kevvääks ihanan mekon kun juhlat piti olla silloin,mut silloin veli ei päässykään läpi, ja nytkin tuntui ettei pääse,mut hyvin onneks kävi. mä en kuitenkaa taida enää mahtua siihen mekkoon...

Eipä nyt muuta, hyvä päivä on kuitenkin ollu,supistuksista huolimatta!:)

-Hendu- rv 20

Vierailija
10/46 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan kaikille täältäkin! Kirjoittelu jäänyt vähemmälle kun olen ollut saikulla mutta jos nyt aktivoituisin etten ihan kelkasta putoa.. ja kun on hyviä uutisiakin:

Tänään oli rakenneultra ja kaikki oli kunnossa! Se oli suunnaton helpotus, vaikka aika luottavaisin mielin sinne meninkin.

Ultraajan mukaan masussa elelisi tyttö...=) Mulla onkin ollut tyttöolo!

Liikkeet on tuntuneet tosi selväsi jo rv 15 lopulta lähtien ja ne kovenee päivä päivältä. Masu kasvaa hurjaa vauhtia ja on jo aika iso. Onneksi sain kaverilta mammahousuja niin ei tartte itse ostaa:)

Tehy: sopimus oli helpotus, tosin en uskonut että uskaltavat päästää lakkoa alkamaan, olisi siitä tullut sen verran isot ongelmat. Onneksi tehyläiset saivat hyvät korotukset!

Tuikku kyseli päänsäryistä, mulla on ollut oikein kunnon jyskyttäviä särkyjä muutaman kerran. Mikään muu ei ole auttanut kuin särkylääke, ei venyttely tai juominen, mitkä yleensä tepsii. Johtuu verenpaineesta ja hormoneista, sanoin neuvolantäti. Mulla ei ole verenpaineen kanssa ollut ongelmia mutta kuulemma pienikin heitto verenpaineessa saattaa aiheuttaa yllättävän päänsäryn.

Hankinnat: en ole juurikaan hankintoja vielä tehnyt, mutta nyt kun rakenneultra takana, taitaa ostorumba lähteä liikkeelle... Kävin kaverin 4kk ikäisille kaksosille katselemassa vaatteita viikko sitten ja kovasti oli hinku ostaa jotain kotiinkin, mutta päätin odottaa. Vaan enpä odota enää!

Marinelle + neiti rv 19+5

Vierailija
11/46 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkmagenta]Neiti on jo nukkumassa, ni on paremmin aikaa kirjotella. Saatiin Heidin kans pakattua sen huoneesta loppuja tavaroita ja purettiin kirjahylly, ni nyt voikin sit lepäillä loppuillan ennenku simahtaa. =)

VadelmaMama: Kiitos kysymästä. Vointi on jo parempi. Välillä on paineen tunnetta ja sitä toista jännää tunnetta, mutta vähemmän ku ennnen. Harjotussupistuksia tulee kyllä taas vastaavasti useemmin, mut ne ny on ihan vaarattomia. Mut kyllä siis seksi, kantaminen ja hirmunen touhuuminen jää kyllä ny väliin pitemmäks aikaa, kun ne vaikuttaa oloon kyl samantein.

Marinelle oli olu rakenneultrassa ja sielläkin kaikki hyvin! Hienoa. Ja tyttö vielä tulossa! =)

Kun lukee muiden sukupuolijuttuja ni tulee ittelleki entistä enemmän semmonen olo, et haluis tietää sukupuolen.. mut Tampereella eivät kerro sukupuolta eikä anna kuvia. :/

Hendu: Kiva kun säkin pääset ultraan! Olis se ollu tosi kökköö jos se olis peruuntunu, eikä olis ees saanu uutta aikaa tilalle! Ja onnea muuten veljes lakkiutumisen johdosta. =)

Tuikku: Mulla oli Heidin raskaudessa alussa päänsärkyä, mut se kuulu alkuraskauden oireisiin. Sit loppuraskaudesta tuli kans ja sillon näky myös hopeisia juttuja.. Verenpaine nous vaihtelevasti, mut ei mulla silti ollu raskausmyrkytystä. Meillä on suvussa migreeniä (mulla ei oo ollu ennen) ja esim. mun äidillä migreenit alko sen jälkeen ku se alko imettää mua. Eli siis mulla ne päänsäryt ja hopeiset jutut oli jotain migreenin tyyppistä! Kantsii seurata verenpainetta ja kysyy kunnon särkylääke siihen päänsärkyyn! Mä tiiän, että semmosia on ku kaveriki sai jolla oli kovia päänsärkyjä hiljattain! (On mua n.1kk edellä raskaudessa.)

Joan: Mua on kans vähän hämänny kaupoilla se kun ei tiedä kumpaa odottaa. Tosin tytön vaatteita on paljon ennestään, mut jos tuleekin poika ni olis ihan ihana ostaa pojan vaatteita etukäteen. =) Noh.. oon mä kyl jotain ostanuki. ;)

Jaahas.. Eipä kai muuta nyt. Omaa napaa sit huomenna ultran jälkeen. Toivottavasti masussa on kaikki hyvin ja voin tulla kertoo kans hyvii uutisia! :)

Burde 20+1 (siis HUH HUH.. sitä ollaan jo yli puolivälin, vaikka vastahan sitä tein raskaustestin ja liityin huhtihippusiin! :0) )

Vierailija
12/46 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa nyt onnistuisi kirjoittaa enemman kuin pari rivia :)

Burdelle kovasti onnea taman paivan ultraan!!!!

Meilla siis ultra myos takana, ja toisin kuin Marinellella, mun veikkaus vauvan sukupuolesta meni ihan metsaan. Jotenkin oli ihan tytto-olo, kun raskaus niin samanoloinen kuin edellinenkin, mut pieleen meni :) Eli poika ois meille sitten tulossa :D

Mulla kanssa nyt kadet syyhyaa lehtea ostoksille... Ei meilla oikeastaan muuta tarvita kuin vaatteita, muuten kaikki on valmiina esikoisen jaljilta. Kaksostenrattaita viela pahkailen, kun tuo tytto aika huonosti rattaissa viihtyy jo nyt.

Hendulla ainakin oli ollut harjoitussuppareita. Mulla on nyt parina iltana mahaa kipristellyt siihen malliin. Aika aikaisin... Mutta kai ne kuuluu asiaan??

Meilla on tytto ollut kipena ja eilinen aamu vietettiin laakarissa. Tanaan on onneksi jo toipumaan pain.

Kaikille hyvaa viikonjatkoa!!!!

Browniette 19+5

Vierailija
13/46 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=dodgerblue] Rakenneultra on takana päin ja hyviä uutisia on meilläkin. =) Eli siis ultran perusteella kaikki näyttäis olevan ok. Kovasti se Viltsu siellä mylläs ja mies koitti tihrustaa sukupuolta sen minkä kerkes. ;D Heh... No ei se siitä mitään tolkkua saanu, joten sukupuoli on edelleen arvoitus. =) Toisaalta ihan jännä, mut olis se sit toisaalta taas ollu kiva tietää. Mut ehkä kuitenkin kivempi näin päin. :D

Mun pitää lähtee hammaslääkäriin... Moi moi.

Burde ja Viltsu 20+2 (+ hoidossa oleva Heidi 1v2kk)

Vierailija
14/46 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on täälläkin ultra takana ja kaikki näyttäis olevan kunnossa=) Sydämmen rakenteita ei kunolla nähnyt, joten kontrolli rv 28 sillon tarkastetaan samalla istukan paikka, nyt oli vielä liian lähellä kohdunsuuta, mutta luultavasti siitä nousee kohdun kasvaessa. Istukka siis etuseinässä, siksipä ei ne liikkeet oo hyvin tohon eteen tuntuneetkaan. Palleron koko vastasi viikkoja 20+5, eli kokokin olis kohillaan. Kovasti tuo näytti siellä heiluvan, vilkkaan oloinen. No sukupuolta en minäkään päässyt näkemään, mutta tyttö-tunne jatkuu!!!

Nyt on siis melko levollinen olo. Lääkäri sanoi laittavansa lähetteen keskustelemaan anestesialääkärin kanssa, käytetäänkö puudutusta vai nukutetaanko. No ei ne puudutteet mulla oikeen toimi ja se siitä, mutta voidaanhan sitä sitten jutella!

Eipä nyt muuta, kuin kivat päivän jatkot kaikille!!

Tuija + tinttinen rv 20+4

Vierailija
15/46 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa Burde että rakenneultrassa kaikki oli hyvin!! Jännää, että Treelta ei saa kuvia mukaan, niitä kun on niin ihana tihrustaa kotona. Musta oli kiva tietää sukupuoli (vaikka eihän se varmaa tietoa olekaan) niin on kiva ostella vauvalle " oikeanvärisiä" tavaroita ja juttuja!

Kuinka paljon olette muuten hankkineet kirpputoreilta ja huuto.netin tyylisistä paikoista tavaraa, mun ystävä hankki valtaosan käytettyinä ja oli tosi tyytyväinen kaikkeen.. Tuntuu että kaikki on niin sikakallista uutena. Ja kun esikoista odotan, niin mitään ei ole valmiina. Toki sukulaisilta ja kavereilta saa varmaan kaikenlaista, mutta silti on paljon ostettavaa.

Monilla on ollut harjoitussuppareita. Miltä ne siis oikein tuntuu? Mulla on ollut muutamia kertoja epämiellyttävää ja kiristävää painontunnetta alamahassa, joka on mennyt itsekseen ohi aika nopeasti. Mistä on kyse? Ainakin Burdella on ollut jotain samankaltaista, jos oikein muistan...

Marinelle & Neiti 19+6

Vierailija
16/46 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuikulle myös onnittelut, että rakenneultrassa kaikki oli hyvin!

Vierailija
17/46 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikavisiitti:

Marinellalle: mulla supistukset tuntuvat juuri tuolta. Masu " kovettuu" tai tuntuu kuin joku kiristyis tuolla nahkan sisäpuolella hetkeksi ja sitten helpottaa. Harjoitussupparit ovat yleensä kivuttomia eli ei pitäisi tuntua kipua samaan aikaan. Itselläni on nyt ollut normaalia aikaisemmin (kahdessa ekassa raskaudessa harjoitussuppareita oli alusta asti - vielä kun urheilin ahkerasti, kivuttomia... ja sitten joskus kuudennella, seitsemännellä kuulla joskus kivullisia. Menivät aina hiukan huilaamalla ohi eivätkä vaikuttaneet tuonne alakertaan mitenkään.) kivuliaita suppareita eli mulla kipu tuntuu yleensä menkkamaisena jomotuksena alaselässä aina supistuksen aikana. (ekassa raskaudessa en viime metreillä tajunnut aluksi edes synnytyksen alkaneen, kun kipu tuntui vain alaselässä, vaikkakin aika hurjana. Eihän kukaan ollut siitä maininnut mitään mulle! =))

Jos yhtään oma vointi epäilyttää tai kivuliaista oloa ja painontunnetta alapäässä on enemmän, niin rohkeasti neuvolaan yhteyttä. Pitää omalla kohdalla kohta tarkistuttaa tilanne, jos eivät helpota... Joudun kuitenkin päivät töissä olemaan jaloillani ja vetämään mm. liikuntatunteja, joten lepäämään ei ehdi...

Night, night, sleep tight!

Anu ja tappinen 16+3

Vierailija
18/46 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajttelin kirjoitella kuulumisia.

ihanaa että moni on jo päässy ultraan ja saanu sieltä hyviä uutisia. mä pääsin eilen kans ihan yllättäen ultraan kun käväisin työpaikkalääkärillä. tyyppi vaan kysy ekana et haluunko kurkata vaavia. pikkuinen liikkui niin valtavan kovaa vauhtia ettei meinattu kuvia saada isille ollenkaan mut onneksi sit kuiteski pari kuvaa sain. sen verran se rakenteita katsoi että hyvillä mielin voi mennä ens tiistaina sinne varsinaiseen r-ultraan eli kaikki pitäis olla ok. mul on neuvola huomena joten ehkä huomena tuun sit enempi kirjoittelemaan.

uusia oli ilmestyny joukkoon, tervetuloa munkin puolesta!

paco rv 19

Vierailija
19/46 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNITTELUT kaikille ultrassa käyneille ja hyviä uutisia saaneille! Meillä tuo edessä vielä, mutta hyvää vauhtia tullaan perässä.

Uusille TERVETULOA, toivotan vaikken itse kovin aktiivinen täällä ole..

Liikkeitä masussa tuntuu harvakseltaan levossa ja oonki miettiny josko istukka olisi tällä kertaa edessä? Esikoisesta kun oli takana ja rv17 tuntu jo kunnon mojautukset päivittäin. Meillä sairastellaan nyt, jokainen on kurkkukipuisia ja Viivi yskiskelee nukkuessaan. Lääkäriin huomenna mikäli vielä ensi yönä jatkuu.

Marinella:lle noista käytetyistä vaatteista/tavaroista:

Me saatiin raskausaikana paljon vaatteita sukulaisilta ja tuttavilta. Enemmän sitten synnytyksen jälkeen. Niistä sitten vaan katsottiin sellaset mitä käytettiin. Pääosin olen ostanu kaikki vaatteet kirpparilta tai huuto.netistä, joskus harvoin uusiakin norm.hintaan ja vielä mieluummin alennuksesta. Ristiäisiinkin sanoin että, jos ostatte vaatetta niin ostakaa mieluummin käytettyjä ja isompaa kokoa. Uusa silti olivat ostaneet.

Vaunut samaten kuin pinnasänky ostettiin käytettyinä huuto.netistä. Suurin osa leluista on ostettu kirppareilta (ja pesty ennen käyttöä!!). Rattaat ja sitten muut tarvikkeet (kylpyamme, kävelytuoli..) on ihan uutena ostettu tarpeen ja tilanteen mukaan.

Onhan se ihan totta, että uutena maksaa ihan hunajaa kaupassa ja kirppareilta ainakin löytyy välillä muutamalla eurolla ihan uusiakin vaatteita ja tavaroita. Jos meille nyt sattuu poika syntymään, niin on miehen sisko luvannu lahjottaa poikansa vaatteet meille.

Suurempia HANKINTOJA meille ei nyt taida olla tulossa.. Kaksosten rattaita mietitään ja ostetaanko Viiville jo jatkettava sänky vaiko toinen pinnasänky. Onko muilla kokemusta nukkumisjärjestelyistä, miten kannattaisi, kun lapsilla näin pieni ikäero?

Nyt painun ompelupuuhiin.. Tonttulakki ja verhot pitäisi neidin päikkäreiden aikana saada aikaiseksi..

t.Ufa, Viivi (pian 9kk) & Wagner (17+6)

Vierailija
20/46 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Moikka...

Mä en oo muistanu toivottaa uusia tervetulleeks ties kuin pitkään aikaan. Noloa! =/ Mä usein noteeraan uudet siinä vaiheessa kun päivitän esittelylistaa ja sit unohdan toivotella tervetuloja täällä pinossa.

Huuto.net & kirppis-G: Mä en oo oikeen koskaan ostanu huuto.netistä mitään. Joku sano, että uudet maksaa, mutta mä sanon että niin maksaa käytetytkin. ;) Heh... No riippuu tietysti. Joskus tekee tosi hyviä löytöjä.. esim. just kirppareilta, mut mä oon kyl suurimman osan ostanu uutena Heidille (alennuksista ym.), kun aattelin että ovat sitten paremmassa kunnossa toiselle lapselle, joka nyt on sit onneks masussa jo kasvamassa. =)

Mitähän vielä... Äääh. Emmä muista. Mut KIITOS ainakin onnitteluista ultran suhteen. Kyllähän se helpottaa kun kuulee, että kaikki pitäis olla ok, vaikka sitä ei silleen etukäteen edes stressais. [/color]

[color=violet]OmaNapa: Mä tein eilen syntiä ja söin kaverilla 2 joulutorttua! Siis voi luoja, että ne oli IHANIA!!!! Mut voi itku... mä en kertakaikkiaan voi syödä niitä. Vielä oli aamullaki sokerit vähän koholla sen takia. :( Nyyh.. Millähän sitä oikeen herkuttelis? Oon mä ny jotain sokerittomia pastilleja ostanu tai siis niitä lasten pikku karkkirasioita, mut ei se oo sama. =)

Mulla on mahan kasvu vähän niin ku pysähtyny. Tai ainakin itestä tuntuu siltä. Mulla on kyllä painokin vaan pudonnu, mut jospa se tästä. Ainakin Viltsu on kasvanu tosi paljon ja tuntuu selkeesti ja isompana käteen ku kohtua pitelee, mut itse masu ei musta oo ny pariin kolmeen viikkoon kasvanu oikeen yhtään. Mut en tosiaan tiiä mitä joku muu sanois. =)

Muutto senkun lähestyy ja eilenkään en jaksanu pakata yhtäkään laatikkoo... Apua. Mitähän tästä vielä tulee?! Täytyy koittaa to-su kunnostautua oikeen kunnolla. Työkaveriki sano, että saisin perjantaina lähtee aikasemmin töistä, ni sit oliski hyvää aikaa pakkailla... ja viikonloppu tietty kans, kun mieskin on kotona.

Nyt mun täytyy kyllä lopettaa ja lähtee hakee neiti hoidosta. Oli jotenki tosi väsyttävä työpäivä, ni on ihana lähtee kotiin vaihtaa vaatteita ja sit kyläilemään. =)

Voikaa hyvin! [/color]

[color=green]Burde 20+3

PS. Mä kuulun edelleen imetystukilistalle vaikka en oo imettäny Heidiä pitkään aikaan. Luin sieltä pitkästä aikaa yhen viestin missä 4kk vauvalle ja äidille toivottiin apuja... Mulle tuli siitä ihan hirmunen vauvakuumekohtaus. =) Semmonen ihanuus aalto, että ei meinais taas millään jaksaa odottaa maaliskuuta ja sitä että saa Viltsun syliin ja imettää ym. ym. =) <3