*+*+*Isojen Enskojen alkuviikko*+*+*
[color=#8B008B]Yötä ja huomenta ;)
Aloitanpa pinon kun nyt vielä kukun täällä pystyssä.. ;) Eli tuossapa edelliset http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=11730652&p=2&tmo…
Oona alkaa olla jo vähän pirteämpi ja ei enää yski niin kovasti. Onneksi yöt kuitenkin on nukkunut hyvin ja melkein on päiväunetkin ennallaan, helpottaa kummasti. Minäkin pääsin nauttimaan firman pikkujouluista ja kävinpä oikein Apollon dancefloorillakin!!! :) (On muuten makee paikka, voin suositella jos Hesan yöhön joku lähtee!) Tänään kävin jo jumpalla, vähän on vielä nuha, mutta eiköhän pahin ala olla ohi. Facebookista oli ollut juttua, onhan se mullakin, mutta en jaksa ihan hirveästi siihen käyttää aikaa.. Muutenhan musta tulee ihan tosi nörtti! Mukavampi nähdä ja jutskailla kavereiden kanssa ihan livenä! ;) Ja kun olen tehnyt meidän perheelle ihan kunnollisen nettisivunkin, ulkomaalaiset kaverit (ja tietty suomalaisetkin) näkee sieltä meidän kuvia ja voivat lukea kuulumisia..
Pientä vinkkiä kaipaisin; miten saisin tuolle neidille maistumaan muutakin kuin hedelmää ja muutamaa kasvista..? Siis bataatti, porkkana & maissi menee. Nyt olen yrittänyt muutamana päivänä maissi-perunaa ja tökkää taas välittömästi. Eli edelleen kaikki missä on perunaa, ei maistu.. Muutamia valmissoseita missä on ollut jotain lihaa on kokeiltu ja ei ole maistunut ei sitten millään.. Eli jos teillä on jotain vinkkiä antaa niin antakaa ihmeessä.
Pikaisesti vielä vain pari kommenttia..
POPPIS oli laittanut Emiliinasta ihania kuvia!!! Ai kun teillä on ihanaa ja lämmintä siellä..
AA mietiskeli siellä töihin menoa.. Hmm. Varmasti kaikille aikanaan hankala päätös.. Mä itse asiassa päätin about viikko sitten että menen takaisin töihin. Kävi niin hassusti että sain vähän niin kuin ¿ylennyksen¿ (siis tällä aikaa kun olen ollut mammalomalla) ja vielä luvan tehdä 1-2 pv viikossa etänä kotoa töitä. Ja kun mies tekee vuorotyötä + pappa (mun isä) on luvannut hoitaa Oonaa 1 pv viikossa, meidän ei tarvi viedä Oonaa vielä hoitoon. Eli voin mennä töihin ja Oona saa nauttia äidistä, isistä ja papasta.. ;) Ihanteellinen tilanne sinänsä. Ja muuten piti toivoa että Ainon yöhuutelut ois huudeltu..
IIDA-LINNEA ¿ juu, ei Oona ois ollut ihan uintikunnossa. Tosiaan kun yskä oli aika hurja perjantaina ja nenä vuoti ¿ ei onneksi enää ¿ niin parempi oli jäädä kotiin. Ei mun mielestä kannata miettiä liikaa niitä muita vastauksia siitä ketjusta, varmasti olette osanneet tyttösen kohdalla tehdä ne juuri oikeat päätökset uidako vai ei! :) Käytiin pikkujouluissa Savoyssa katsomassa varieteetä, ihan ok, mutta ei mikään tajunnan räjäyttävä kokemus. ;)
HENNA ¿ onkos särky helpottanut? Toivottavasti ei jatku enää ja supistelutkin hellittäisi..
Ok, nyt on jo mamman sänkyynmenoaika.. Kamalan paljon kello! Toivotaan että Oonalle uni maistuisi.. ;) Mukavaa viikon alkua kaikille!
Mammis + Oona 7+kk [/color] [color=red]♥ [/color]
Kommentit (28)
Tulin kyselemään lyhyellä varoitusajalla treffaajia Myyrmanniin lauantaiksi! Mammista jo kysyin, muttei käy.. Onkos muita innokkaita? :)
Mennään Even kaa koko päiväksi Vantaalle joten ihan hyvin ehdittäis kahville. :)
Nyt nukkumaan!
Bejpi ja jo melko hyvin kävelevä Eveliina 10,5kk
Hellouta piiiiitkästä aikaa ihanat enskat! =)
Niin se vaan on että ihan kaikkea ei ehdi vaikka haluaiskin... Tämä enskaaminen on vähän jäänyt kun niin monen muunkin suhteen on tullut aktivoiduttua viime kuukausina. Oon kyllä potenut huonoa omatuntoa... Antakkeehan anteeks kamut... Facebookista tuli muuten mieleen kun siitä olitte mielipiteitä jakaneet, itse tykkään siitä kun siellä törmää tuttuihin joita ei ole härreguud ties milloin viimeksi nähnyt. Oon mm löytänyt sieltä taaperoikäisiä ja ala- ja yläastelaisia kavereitani ison liudan ja on ollut aivan mahtava vaihtaa kuulumisia, ja huomata että ihan samoja tyyppejä ne on kuin ennenkin! :) Suurimmaksi osin, osa kyllä on ihan jotakin muuta kuin mitä osasi olettaa, mutta se ei estä sitä etteikö ilo " jälleenkuulumisesta" olisi molemminpuolista. No mutta, se siitä foorumista...
Kaikkien lapsoset on jo NIIN ISOJA! Apuva. Ja töihin paluustakin osa täällä jo jutusteleepi. Paras hoitaja pienelle lapselle on tietysti äiti tai isä, mutta varmasti jokainen äiti (ja isä) tekee omalla kohdallaan parhaan päätöksen siitä mikä on itselle oikea aika mennä takaisin työrintamalle. Mammikselle tässä yhteydessä onnittelut ylennyksestä! Hyvältä kuulostaa teidän järjestely muutenkin kaikenkaikkiaan.
Mammis, ruuista, en osaa oikein vinkata miten / mitä ruokia saisi paremmin alas, mut sen oon huomannut että Roopelle itsetehty ruoka menee paremmin alas jos se on maustettua. Ihan " plankkona" en yritä edes tarjota enää. Nyt syötän Roopelle myös jo 8kk ikäisille tarkoitettuja purkkiruokia, kun ne ei ole niin sileitä. Esim. Semperin ' kalastajan lohiherkku' on yks Roopen lemppareista. Ehkä voisit kokeilla jo jotakin tällaista enemmän " aterian" tyyppistä jos se menisi alas helpommin?
Seren polttarithan oli oikein kunnon kemut! =) Ihania yllätyksiä! Ja Mimosa siellä mennä viipottaa oikein kunnnolla! Jeps, ne sähköjohdot... ne on meillä kuumaa hottia. Pitää kehittää varmaan pientä patenttiratkaisua ettei toinen pääse kovin pahasti kuolaamaan jatkojohtojen rasioihin.
Piki - onnittelut painonpudotuksesta! =) Rohkaisen jatkamaan, kyl se nimittäin onnistuu vaikka välillä sortuukin! Ite oon jo n. 3 kg alle sen mitä olin ennen raskautta ja aion vielä tiputtaa vähän lisää. Karkkeja on siis mennyt koko ajan täälläkin... mut kunhan muistaa pitää sen karkkipäivän eikä ihan joka päivä herkuttele. ;) Ja SYNTTÄRIONNITTELUT muuten sulle isosti!!
Han - ihania kuvia Samposta!! =) Pöytätavat on toisella tosiaan hanskassa ;)
I-L - voi ei teidän tyttöstä kun on saanut infektion. =( ei ole kivaa kenellekään ja sitä on niin surkea katsella. Toivotaan että lääkkeistä on pienelle apua ja vointi alkaisi helpottaa.
Aurora ja Makkara - miten teidän Oliver ja Nakki on oireilleet niitä korviaan?! Ei siis ole ollut juuri mitään oireita ja silti tulehdus? Roope haroo välillä korviaan, useimmiten silloin kun syödään ja sillä nousi n. 3 vk sitten ihan tyhjästä 40 asteen kuume. Käytiin kyllä silloin lastenlääkärillä ja se katsoi myös korvat mutta totesti että niissä ei ole mitään. Nytkin Roopella on vähän nuhaa, itse epäilen että tuli influenssarokotuksen jälkipyykkinä joka otettiin viime viikolla (oli 2.rokotus) kun muistaakseni ensimmmäisestäkin piikistä tuli vähän nuhaa. Mutta nyt aloin miettimään että pitäiskö nyt olla jotenkin kuitenkin huolissaan tuosta korvien haromisesta....?!
Bejpin Evelle onnea uusista taidoista! =) Kohta sä saat juosta perässä... :)
Vähän omia juttuja... Roope ryömii monen ikätoverinsa tavoin. Vielä ei poju konti vaikka konttausasentoon on noussut jo kauan. Kaverilla on kaks hammasta suussa ja veikkaan että lisää tulossa. Kävelytuoli meillä on kanssa käytössä ja se on tosi hittisjuttu! =) Muskari on meidän ykkösharrastus, Roope on ihan intopinkeenä siitä touhusta. Suht terve poju on ollut mutta pari kertaa on kuume noussut korkeaksi. Vähän pelätään josko miehen puolelta kuumekouristukset on periytyneet, mutta ei ainakaan vielä (koputan puuta...) ole tullut mitään kohtauksia.
Jepulista, koitanpa tulla teitin juttusia nyt taas vähän useammin lueskelemaan että pystyn paremmin kommentoidakin. :)
Talvista iltaa enskamammoille ja lapsukaisille! =)
Leenis & Roope 7 kk
Auttakaapas enskattaret minua päätkösen teossa! Pähkäilen tässä sellaista, että lähteäkö tytön kanssa käymään työpaikallani illansuussa vaiko ei. Siellä on siis pienimuotoinen illanvietto ja meidätkin tyttösen kanssa kutsuttu paikalle. Tosi innoissani olisin menossa tapaamaan ihmisiä, mutta äsken kun mittasin lämmön tytöltä niin se oli 37.6. Onko lapsen kiusaamista lähteä liikenteeseen? Sinänsä ihan pirteältä neiti vaikuttaa. Söi lounasta ihan hyvin ja jaksaa touhuilla minusta ihan ok.
Kun noita hampaita tulee ja otettiin influenssarokotus, niin vaikea tietää mistä tuo pieni lämpö sitten johtuu.
Äh, olisi niiiiin ihanaa lähteä. Mies ei ole kotona illalla, joten ainut vaihtoehto on lähteä tytön kanssa tai ei ollenkaan.
LEENIKSESTÄ tosi kiva kuulla pitkästä aikaa! Mitähän MOOLILLE kuuluu?
t. vähän väsynyt iida-linnea ja tyttönen
I-L lähde vaan jos tyttö tuntuu olevan pirteä, lapsethan ei tosin kauheesti muutu vaikka ne oiskin kipeitä, mutta tuo lämpö ei vaikuta siltä että olisi ihan kamalan kipeä.
Laitat vaan kunnolla päälle niin tyttö pärjää varmasti, ethän sä sinne tunti tolkulla mene kuitenkaan " juoruilemaan"
tuosta töihin menosta, vatvon edelleen samaa virsi. Sitten kun siltä tuntuu niin sinne vaan.
Mä olen tässä miettinyt työhön menon siirtämistä kun toi Aino on vähän sellainen raasupena, maaliskuussa oli tarkoitus aloittaa mutta jos vaan millään rahat antaa myöden niin en mene, pitää tehä vähän laskelmia ensin eli onko isoja laskuja tulossa ja missä vaiheessa.
Talon vakuutukset taitaa tulla kesällä ja siinä on kaikkea muutakin vakuutusmaksua, koirien mun ja tietty Ainon.
nyt menen syömään
aa ja nukkuva ae
[color=#8B008B]Taas on vierähtänyt monta päivää etten ole ehtinyt kirjoitella. Neiti kyllä pitää mamman kiireisenä. ;) Kiitos vaan kaikille onnitteluista työn suhteen ja kommenteista noista sapuskoista.. Sitkeästi vaan maistellaan neidin kanssa, ehkä joku kaunis päivä saadaan vähän laajemmaksi tämä meidän kasvis + lihavalikoima.
SERE ¿ ihanalle kuulosti sun polttarit!!! :) Koitahan nyt parantua..
PI-KI ¿ myöhästyneet synttärionnittelut!!! :)
HAN ¿ Samposta oli aivan MAHTAVIA kuvia! Oikea hurmuri! ;)
IIDA-LINNEA ¿ komeat mitat teidän tyttösellä! Minusta on hienoa että meillä on suomessa niin ¿tarkka¿ systeemi että heti haluavat kaikki tutkia jos on epäilystä jostain, mutta kyllä se joskus huolestuttaa meitä äitejä vähän liikaakin. Kyllä se teidänkin tyttönen lähtee liikkeelle sitten kun on siihen kypsä. Voihan olla että hän alkaa sitten väläyttelemään verbaalista lahjakkuuttaan aikaisemmin kuin muut. ;) Ja kiva kun teillä oli perusteellinen lääkäri, pääasia että tyttösellä on antibiootit ja varmasti hän alkaa nyt paranemaan!!! Vaikea sanoa tuosta lämmöstä, minä ehkä olisin sen verran ¿mamis¿ etten lähtisi jos Oonalla olisi lämpöä, mutta etköhän sinä tunnista neidistä kannattaako liikkeelle lähteä.. Hauskaa iltaa jos lähdette työpaikalla käymään!
MYKIS ¿ Apollo on Forumin vanha leffateatteri. Käy kurkkimassa www. apolloliveclub . fi, näet kuin hieno paikka! ;) En mäkään käy nykyään juuri missään, sillä olinkin ihan positiivisesti yllättynyt miten kiva paikka se oli.
AURORA ¿ milles teidän olkkari nyt näyttää kun se maalari kävi siellä touhuamassa? On se vaan niin ihanaa saada vähän uutta ilmettä kotiin. Ja miten lääkärissä meni?
MAKKARAN Nakille & muillekin korvatulehduksesta kärsiville paranemisia!
BEJPIN Eve on alkanut taaplaamaan! :) Mahtavaa! Toivottavasti saatte treffikaverin lauantaille!!!
EMKAKIN oli käynyt kurkkimassa tälle puolen. Todellakin, mihin tämä aika menee.. Vastahan mekin oltiin siellä pienempien puolella. :) Tervetuloa vaan tänne sitten kohtapuoliin!
Ei oo totta! LEENIS oli piipahtanut!!! ;) Kiva kuulla teistä pitkästä aikaa! Jep, meillä nuo ¿ateriat¿ on ihan blaah Oonan mielestä. On yritetty vaikka mitä makuja, suurin osa ruoasta menee siis hukkaan. Täytyy vaan tehdä itse. Tänä iltana taidan tehdä vähän riisiä ja kanaa, katsotaan maistuisko. ;) Roopelle huiskutuksia!!!
AA ¿ mähän mietin kans TOSI pitkään ja hartaasti töihin menemistä.. No, ratkaisu oli kun sain luvan tehdä 1-2 etäpäivää, muuten olisin jäänyt kotiin ja tehnyt noita jumppatunteja sitten sen mitä olisin pystynyt (iltaisin ja vkonloppuisin). Ei muuta kuin laskelmia tekemään, kummasti sitä pystyy penniä venyttämään ja nyt vaikka ehdit säästämäänkin mahdollisesti vielä kevättä varten.
Meidän neiti kävi tänään ottamassa toisen osan influenssarokotusta ja ei edes pihahtanut, terkkarikin sanoi että ensimmäinen lapsi joka ei edes nyyhkytä! ;) No, hän nukahti tuossa n. 100m matkalla kotiin ja nukkuu nyt pihalla vaunuissa. Olisin halunnut ruokkia neidin ennen kuin nukkuu (söi maidot + aamupuuron joskus 10 aikaan), mutta ei sitä vaunuista nostaminenkaan herättänyt joten täytyy laitella jo sapuskat valmiusasemiin, luulen että vaunuista herää sitten TOSI nälkäinen pikku karhu. ;)
Mukavaa torstaita kaikille!
Mammis + Oona 7,5kk [/color] [color=red]♥ [/color]
[color=indigo]Tämä ihastuttava tauti senkun jatkuu ja jatkuu.. Pää on ihan tokkurassa ja kipeä ja yskittää ja pitää niistää ja on lämpöä.. ya know? Ihan pölijä olo koko ajan, tulee vaan hengattua yöpaidassa hela dagen peittoon kääriytyneenä.. Paleleekin niin vietävästi!
Ja Pi-Ki-kulta, kyllä mulla ihan oikeesti on tauti päällä, ei suinkaan krapula ;)
Iida-Linnean tytölle ja muille korvatulehduksesta kärsiville tsemppiä!! Ja toki pikaista paranemista!!
Leenis, you`re back!! Oonkin (monen muun tavoin) miettinyt missäs sie luuraat Roopen kans.. Vihjaa nyt vähäsen miten sut löytää Facebookista..? :)
Emkalle tervetuloa tänne Isoihin!
Vielä tuosta FB:sta. Ihan huippua saada kasvot monelle nimimerkille!
Sori, nyt ei irtoa muuta..
Mimosa tuolla kiusaa koiraa. Se tykkää tuosta meidän 1,5v nartusta ihan tosissaan ja tunne taitaa olla molemminpuoleinen. Ovat semmoinen majakka ja perävaunu-yhdistelmä, syövätkin samasta kupista. Tosin yleensä siinä vaiheessa tylsä äiti tulee paikalle ja poistaa Mimosa-Kelmin..
kuolemansairas Sere ja touhuisa Kelmi 7kk
kirjotellaan nyt tänne niin ette luule että kaikki kirjoittelu tonne naamakirjaan vaihtuu:)
TYLSÄ ilma!!! ihan harmaata ja pimeetä PLÄÄH!
meille ei kauheasti uutta kuulu. ronja on ottanut muutaman askeleen ilman tukea. tästä se pikkuhiljaa sitten lähtee:) kovasti tyttö myös kiipeilee jne.
viittomien opetus on alkanut ihan hyvin, tulkki tänä aamuna arveli että sellainen reilun sadan sanan lista ois jo hallussa:)
töihin menoa on mietitty. kaikkien ronjan hoitoon liittyvien pähkäilyjen jäljiltä päädyttiin siihen että mä oon vielä ens vuoden kotona. tosin sen jälkeen selvis että jos halutaan laittaa ronja hoitoon niin kannattas sillon heti syksystä laittaa kun ei kesken vuoden niitä paikkoja niin oo. mut enköhän mä jotain sijaisuuksia löydä mitä tehdä. (oon siis omaan työpaikkaan ilmoittanut että palaan vuoden 09 alusta.) mut alan tossa tulevan vuodenvaihteen jälkeen tekeen sijaisuuksia satunnaisesti.
sere: ihanan kuuloiset polttarit:) toivottavasti tauti menisi pian ohi! ja mut ainakin keksii sieltä ryhmästä kun ei muita ronjia oo:)
piki: ne naamakirjan asetukset saa säädettyä:) mulle tulee ilmoitus vaan jos joku haluaa mut kaverikseen tai kommentoinut kuvia.
i-l: hyvän kokoinen tyttö teillä on! ja eikös se oo vähän niin että nuo pienemmät lähtee vähän aiemmin liikkeelle? kun ronjahan vasta 10kk neuvolassa oli 70,1cm ja 9600grammaa, ja hää on ollut koko aika aikaslailla aktiivinen ton liikkumisen suhteen. mutta hyvähän se on tietty tarkistaa että kaikki on hyvin.
aa: me kun koitettiin leipoo ronjan kaa pipareita että ois saatu hienoja joulukorttikuvia. voi morjes! sitä taikinaa oli sitten ihan ympäri tyttöä, vaatteissa, lattiassa, syöttärissä jne:)
bejpille vastaan tätäkin kautta vaikka mesessä jo kommentoin. eli mä aloin antaa ronjalle siinä aika heti kun tyttö täytti 10kk niin maustamatonta viiliä, rahkaa hedelmäsoseella jne. myös puuroja on nyt tehty maitoon. sellaisenaan ei oo vielä maitoa juotettu.
toivottavasti kaikilla nyt menisii flunssat ja korvatulehdukset ohi!
syksyn jatkoa!
terkuin tikru ja ronja 10,5kk
Tuntuu nuo korvavaivat olevan monen riesana, harmillista.
Kaima: mä en kyllä osaa sanoa mitään järkevää, Ainokin haroo korviaan aina välillä joskus enempi ja joskus vähempi. kaks kertaa ollaan käyty lääkärissä eikä mitään ole löytynyt, mä alan olla jo vähän varovainen lääkärissä käynnin suhteen, tuntuu että se lastenlääkäri tuolla keravalla jo nauraa mulle että usko jo ei siellä mitään ole.
Nyt ei taida olla mitään kommentoitavaa,kovasti odottelen että Aino lähtis kävelemään ennen 1-v kuvausta tai pysyis ees ite seisomassa, tuntuu että se on vähän arka vaikka pysyy jo pystyssä kymmeniä sekunteja yksin jos vain haluaa, mutta aina tarvii olla nykimässä mutsin punttia.
Kyykyssä viihtyy itsekseen minuutti tolkulla mutta ei nouse sieltä ylös......äiti on niin malttamaton.
jospa menis koiran viereen sohvalle kun ainokin nukkuu.
Kovasti taas jännitetään oisko raskautunut vai ei kp 24 menossa viimeks testasin kp27, kävin aamulla lukemassa noita vanhoja kirjoituksia plussaamisesta, silloin oli kyllä jännät paikat, nauratti oikeen se innostunut kirjoitus.
aa ja ae