Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä hiihtomonot kokoa 24 tai 25?

18.11.2007 |

Missä kaupassa olette nähneet lasten hiihtomonoja kokoa 24 tai 25? Olet etsinyt niitä monesta kaupasta ja kaikkissa pienin koko on ollut 28 ja se on aivan liian suuri meidän pojalle täksi talveksi. Jotkut tuossa toisessa keskustelussa sanoivat nähneensä niitä.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on ollut pienimmät perityt monot kokoa 29 ja niillä jo kaksivuotias hiihti (kenkä muuten 25) sen 5-10 metriä kerrallaan, mitä ylipäätään hiihti. Olihan siinä vähän tekemistä, kun lapset hiihtivät vuorotellen ja piti ne monotkin välillä toiselta toiselle vaihtaa. Nauhoilla ja villasukilla mono pysyi ihan hyvin jalassa. Kolmevuotiaat hiihtivät jo vähän enemmän, mutta silloin meidän lasten jalka oli jo muutenkin 27-28.

Sorry aiheen vierestä, mutta jos kyseessä on kaksivuotias, niin harkitse noita isompia.

Vierailija
2/20 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ne on ostettu urheiluliikkeestä. Markettien valikoimissa ei välttämättä ole näin pieniä monoja (vähäinen menekki). Käytettynäkin saattaa löytyä. Olet tehnyt oikean valinnan, kun ostat lapselle oikeat välineet. Saattaahan ne nopeasti jäädä pieneksi mutta näiden jälleenmyyntiarvo on hyvä. Ja kestävät myös usean lapsen käytössä. Ne remmisukset on todella hankalat; meidän poika ei osannut hiihtää niillä. Näillä toisilla olisi koko ajan menossa ja pystyy oikeasti hiihtämään. Ei myöskään kannata ostaa liian isoja monoja, koska niissä pienen lapsen nilkka liikkuu liikaa ja tasapainoilu on hankalaa. Monon pitää olla sopiva.

Toivottavasti löydät sopivat monot!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelma:

meillä on ollut pienimmät perityt monot kokoa 29 ja niillä jo kaksivuotias hiihti (kenkä muuten 25) sen 5-10 metriä kerrallaan, mitä ylipäätään hiihti. Olihan siinä vähän tekemistä, kun lapset hiihtivät vuorotellen ja piti ne monotkin välillä toiselta toiselle vaihtaa. Nauhoilla ja villasukilla mono pysyi ihan hyvin jalassa. Kolmevuotiaat hiihtivät jo vähän enemmän, mutta silloin meidän lasten jalka oli jo muutenkin 27-28.

Sorry aiheen vierestä, mutta jos kyseessä on kaksivuotias, niin harkitse noita isompia.

Vierailija
4/20 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa marketeissa ei ole vielä ollutkaan suksia ja monoja. Olen kysynyt niitä monoja Intersporitsta, Sportiasta, Topsportista, mutta pienimmät ovat ollet kokoa 27 ja pohja oli tasan saman pituinen kuin meidän 28 monoissa eli aivan liian isot täksi talveksi. Kirppareitakin olen kierrellyt ja huutonetistä katsellut, mutta isompia vaan on. Ehkä aika moni ostaa ne remmisuksen sen kokoiselle, mutta kun minäkin olen sitä mieltä että myös lapsella on oikeus kunnon välineisiin, jos vaan niitä on saatavilla.

Nonna2:

Ja ne on ostettu urheiluliikkeestä. Markettien valikoimissa ei välttämättä ole näin pieniä monoja (vähäinen menekki). Käytettynäkin saattaa löytyä. Olet tehnyt oikean valinnan, kun ostat lapselle oikeat välineet. Saattaahan ne nopeasti jäädä pieneksi mutta näiden jälleenmyyntiarvo on hyvä. Ja kestävät myös usean lapsen käytössä. Ne remmisukset on todella hankalat; meidän poika ei osannut hiihtää niillä. Näillä toisilla olisi koko ajan menossa ja pystyy oikeasti hiihtämään. Ei myöskään kannata ostaa liian isoja monoja, koska niissä pienen lapsen nilkka liikkuu liikaa ja tasapainoilu on hankalaa. Monon pitää olla sopiva.

Toivottavasti löydät sopivat monot!

Vierailija
5/20 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

monot kokoa 25. Tämä oli Lahdessa, mutta varmaan muistakin prismoista saa.

Vierailija
6/20 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavalla kauppareisulla täytyy siis tarkistaa meidän Prismasta.

Vierailija
7/20 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onko ne siis niitä kärkisiteellä olevia? Eli pohjassa on joko SNS tai NNN? Meilläkin olis tarvetta koolle 26 - 27 (29 on aivan liian isot 4v pojalle!).

Vierailija
8/20 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta urheiluliikettä täällä pk-seudulla kierrettiin, joten en yhtään ihmettele ettei mies muista mistä monot lopulta löytyi... Meillä on myös kokoa 26 olevat Salomon monot. Näiden pohjassa lukee SNS Profil. Nämä monot ovat sopivat myös kokoa 24 käyttävälle veljelle eli aika pientä mitoitusta ovat. Ostin nämä monot + 110cm sukset siteineen kirppikseltä (monot 12e, sukset 20e). Viime viikolla lehdessä näin monta suksipakettimainosta mutta ehdin jo heittää ne lehtikeräykseen. Mainoksen lasten suksipaketti oli 89e (sis. monot+siteet+sukset). Näytti samanlaiselta kuin meidän välineet. En valitettavasti katsonut tarkemmin... Olisiko hiihtourheiluvälineet vasta tulossa liikkeisiin??

Vierailija
9/20 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mirmuli:

Ja onko ne siis niitä kärkisiteellä olevia? Eli pohjassa on joko SNS tai NNN? Meilläkin olis tarvetta koolle 26 - 27 (29 on aivan liian isot 4v pojalle!).

Vierailija
10/20 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienin koko oli Alpina merkin 26 ja se oli reilut 3cm liian iso, eli aivan liian iso vielä. Pitäis löytää ne 24 tai 25. Ne 25 koonkin olis varmaan ainakin 1cm pienemmät, niin ne menis sitten just just.

Vierailija
11/20 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, pääkaupunkiseudulla mekin ja useita urheiluliikkeitä tosiaan kierretty, tänäänkin taas Budget sportissa, mutta ei löydy. Sielläkin pienimmät oli 27. Joo kaikkiin liikkeisiin ei ole vielä tullut kaikkia välineitä, mutta ovat olleet kuitenkin tietoisia mikä on pienin koko mitä ovat tilanneet. Budget sport oli nyt ainoa, jossa ei tiennyt mitä kokoja on tulossa lisää.

Ne Prisman pienimmät Alpinan 26 oli reilut 3cm liian isot, eli aivan liian isot vielä meille. Muissakin kaupoiss minulla on ollut se pahvinen jalan kuva mukana mitä olen ensin kokeillut ja aina pienin koko on ollut vielä tosi iso.

Nonna2:

Monta urheiluliikettä täällä pk-seudulla kierrettiin, joten en yhtään ihmettele ettei mies muista mistä monot lopulta löytyi... Meillä on myös kokoa 26 olevat Salomon monot. Näiden pohjassa lukee SNS Profil. Nämä monot ovat sopivat myös kokoa 24 käyttävälle veljelle eli aika pientä mitoitusta ovat. Ostin nämä monot + 110cm sukset siteineen kirppikseltä (monot 12e, sukset 20e). Viime viikolla lehdessä näin monta suksipakettimainosta mutta ehdin jo heittää ne lehtikeräykseen. Mainoksen lasten suksipaketti oli 89e (sis. monot+siteet+sukset). Näytti samanlaiselta kuin meidän välineet. En valitettavasti katsonut tarkemmin... Olisiko hiihtourheiluvälineet vasta tulossa liikkeisiin??

Vierailija
12/20 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä on liike Helsingissä Hämeentiellä. Sieltä kannattaa kysyä; kuten myös muista vastaavista liikkeistä (esim. Järvenpään Urheiludivari). Onko sinulla jo sukset olemassa ja jos on, niin millaiset monojen tarkasti ottaen pitäisi olla (NNN, SNS)? Uusimpia malleja on vaikeampi löytää käytettyinä...

Vierailija
13/20 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taisin kirjotella koon 24 monoista. Netissä selailin eri urheilukauppojen sivuja ja katsoin kuvastot netissä, enpä nyt muista mikä liike oli, jonka kuvastossa oli yhdet monot, joissa koot alkoi 24:sta. Monojen hinta oli muistaakseni aika järkyttävä (olisiko ollut 49e).

Jos oikein muistan niin kyseessä oli Intersportin sivut ja sieltä niiden talvikuvasto.

Mar_i, jolla välineiden metsästys vielä edessä.

Vierailija
14/20 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..muistatko Marela paljon noissa Prisman 26 kokosissa monoissa oli sisäpohja (noin suunnilleen)? Minulla 2v4kk neiti, jolla talvikengät kokoa 23 ja 24, sisäpohjan pituus pitäisi olla n.16cm. Prisman monot olisi todennäkösesti hieman edullisemmat.

Vierailija
15/20 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 oli pienin koko. Nyt en muista että missä ne koon 24 monot oli, minulla on kyllä päässä kuva siitä sivusta, jolla ne näin. Siinä oli paaaaljon monoja (paljon enemmän kuin tossa Intersportin kuvastossa), ja jouduin suurentelemaan sitä sivua että näin koot. Eipä vaan nyt tule mieleen.

Vierailija
16/20 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo sukset ja 28 monot niihin on jo. Eli pienemmätkin monot pitäis olla NNN siteeseen.

Nonna2:

Niillä on liike Helsingissä Hämeentiellä. Sieltä kannattaa kysyä; kuten myös muista vastaavista liikkeistä (esim. Järvenpään Urheiludivari). Onko sinulla jo sukset olemassa ja jos on, niin millaiset monojen tarkasti ottaen pitäisi olla (NNN, SNS)? Uusimpia malleja on vaikeampi löytää käytettyinä...

Vierailija
17/20 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minulla oli sellainen pahvinen jalankuva +2cm kokoinen pala mukana. Niissä 26 monoissa jäi vielä noin setti tyhjää lisäksi eli silloin pohjan pituus olis ollut jotain noin 16,5-17cm. (Ei siis ihan tarkkamitta mutta tuo mun pahvin pala on 15,5 cm.)

mar_i:

..muistatko Marela paljon noissa Prisman 26 kokosissa monoissa oli sisäpohja (noin suunnilleen)? Minulla 2v4kk neiti, jolla talvikengät kokoa 23 ja 24, sisäpohjan pituus pitäisi olla n.16cm. Prisman monot olisi todennäkösesti hieman edullisemmat.

Vierailija
18/20 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kävin kysymässä näytti juuri samaa monoa minulle ja sanoin että koot alkavat 28. Täytyypä mennäkin uudestaan tai johonkin toiseen Intersportiin ja sanoa että kuvastossa lukee että 25 alkaen.

Niinden Prisman monojen hintaa en muista varmaksi, mutta taisi ne olla ainakin melkein saman hintaiset.

Vierailija
19/20 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko pk-seudulla?

Kävin budget Sportissa muutama viikko sitten kyselemässä että minkä kokoisia monoja ja suksia heille tulee. Muistaakseni myyjä sanoi että koot lähtee ihan pienistä, en ole varma sanoko että kokoa 25 tulee, mutta semmonen kutina minulla on.

Ja siinä on Sportia kanssa vieressä. Olisikohan ollut muuten sportian kuvasto, jossa näin ne 24 kokoset monot. Täytyy huomenna yrittää katella.

mar_i

Vierailija
20/20 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin Budget sportissa joskus kuukausi sitten ja nyt maanantaina. Vielä ei ainakaan ollut niin pieniä, mutta sanoi tosiaan että ei tiedä mitä tulee. Miten unohdinkin sen Sportian siitä vierestä, kun olin jo käynyt Sportia wordissa. Katsoin netistä Intersportin, Sportian ja Topsportin kuvastos, niissä misään ei ollut kokoa 24. Muita urheilukauppoja ei tullut enää mieleen. Kiitos muuten siitä vinkistä että netissä on ne kuvastot sitä en ollut tajunnutkaan.

Kävin Tarjoustalossa ja siellä oli niitä samoja Alpinan monoja kuin Prismassa siellä ne oli 39.90¿ ja pienin koko tuossa Tammiston tarjoustalossa oli 27 ja sen sisäpohja oli 17cm. Eli sen Prisman 26 täytyy silloin olla pienempi. Voisi ollakin ehkä teille sopiva. Minä yritän vielä metsästää sitä 25.

Sportti-Divarissakin kävin eilen ja pienimmät oli kokoa 28 NNN siteeseen. SNS siteeseen oli kokoa 26 ja sukset 80 tai 90cm.