Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko paikalla ketään joka on kapaloinut aktiivisesti vauvaansa?

Vierailija
18.11.2007 |

olisi kiva kuulla kokemuksia. Itse odotan ensimmäistäni ja olen yrittänyt tutustua tuohon kapalointiin. Ajattelin että tuollaisia helppokapaloita voisi kokeilla vaikka sen kapalon saa sitten ihan mistä lakanasta vaan kääräistyä...

olisi kiva kuulla kokemuksia!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sitten kun alkoi parin viikon kuluttua se hillitön huitominen, silloin kapaloimme. Niin kuin joku tuossa jo mainitsikin, vauva rauhoittui kun raajat eivät sätkineet holtittomasti. Mutta oli niitäkin kertoja, kun kapalo ei kelvannutkaan vauvalle, silloin suosiolla pois kääreistä.

Kannattaa varmistaa ettei vauvalla ole liikaa päällä kapalon alla, muuten tulee herkästi kuuma! Ja itse kapalon ei kannata olla kovin paksua materiaalia.

Muutaman kuukauden ikäinenkin vauva saattaa rauhoittua kapaloinnista, jos on kovin levoton ja hyörii ja potkii vaan sängyssä. Että tilanteen ja tarpeen mukaan!

Vierailija
2/4 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen taas ei pitänyt siitä ollenkaan vaan hermostui, joten jätin sen hänen kohdaltaan väliin. Ja muistathan sitten, että kapalointi on ihan pieniä vastasyntyneitä varten, siinä vaiheessa kun vauva alkaa potkia ja tutkia käsiään jne. sitä ei enää kannata minun mielestäni tehdä (ellei sitten vauva selvästi nauti siitä) - mutta vauvat ovat tunnetusti yksilöitä. Minä en noudattanut mitään virallista kapalointimenetelmää, vaan jotakuinkin vaan sinnepäin :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siinä vaiheessa kun meillä vauvat ovat alkaneet olla aktiivisempia ja liikkuvaisempia, niin heillä elämä meni ihan sekaisin kun koko ajan piti hosua ja huitoa. Uni ei tullut millään, kun kädet ja jalat kävivät koko ajan... Käytin " kapaloliinana" ohutta froteepyyhettä tai vauvan lakanaa. Olen aikoinaan opiskeluaikana opetellut vauvan kapaloinnin ja samaa tekniikkaa käytin kotona, synnärillä osaavat sen opettaa sullekin. (Sitä on vähän vaikea selittää ilman havaintokappaletta).

Meillä toimi tosi hyvin, vauva rauhoittui silmin nähden kun pääsi " pötköön" eikä tarvinnut hosua niin kauheasti... molemmat alkoivat kääntyä kolmekuisina ja sen jälkeen yötkin rauhoittuivat niin ettei tarvinnut kapaloida.

En itseasiassa edes koskaan laittanut lasta sänkyyn kapalossa, vaan kun uni tuli, se oli niin sikeää että kapalon saattoi hyvin avata ja laittaa vauvan tavalliseen tapaan sänkyyn nukkumaan.

Vierailija
4/4 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä tuli jo monta asiaa jota en ollutkaan ajatellut... tartteepa sukeltaa vielä nettiin ja ettiä vaikka englanniks

ap