Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnyttäjät! Jos teillä on synnytyksen jälkeen kaikki ok, niin lähtekää kotiin.

Vierailija
18.11.2007 |

Olis tärkeempää saada väkeä synnytyssaleihin kun vuodeosastolle mehua mammoille kantamaan. pistäkää miehenne palvelemaan! Naikkarilla ja Kättärillä on nyt jo täys hulina kun Jorvi on sulkenut ovensa.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pidempään jos kaikki ok.

Vierailija
2/56 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jouduin olla esikoisen kanssa 6 päivää sairaalassa ja päätin, ettei ikinä enää (ellei vauvan terveys sitä vaadi). Toisen lapsen saatuani kotiuduinkin 1vrk ikäisen nyytin kanssa =) Se oli aikaisin hetki, kun sai kotiin lähteä. Ihanaa oli kotona olla miehen passattavana ja koko perheen voimin tutustua uuteen vauvaan.

Meilläkin vauva kellastui, siis tää kuopus, mutta ei niin pahasti että mitään oltais tehty. Neuvolasta tultiin kotikäynnille jo kun vauva oli 3vrk, eli kontrollit pelasi sieltä suunnasta.

Nyt luulen, että täälläkin kannustetaan uudelleen synnyttäjiä heti kotiin kun vaan jaksavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en halua sairaalaan jäädä, oli sitten lakko tai ei. Jo ennen tätä irtisanoutumisaaltoa olin päättänyt, että lähden sairaalasta pois niin pian kuin suinkin pääsen, jos sekä minulla ja vauvalla on kaikki hyvin.

Olen jo reilu kuukausi sitten puhunut neuvolassakin, ja tiedustelut, onko Jorvissa millainen suhtautuminen poliklinisiiin synnytyksiin. Ja tiedän, että Jorvissa ei nyt hoideta synnytyksiä, mutta ehkäpä minun lasketun ajan aikoihin tammikuun loppupuolella jo hoidetaan. Ja jos tilanne vielä synnytykseni aikoihin on päällä, en usko, että sairaalassa aletaan väkisin pitämään, mikäli muutenkin henkilökunta vähissä ja paikoista pulaa.

Vierailija
4/56 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tiedä sitten muuttuuko se sääntö kun lakko alkaa.

Viimeksi kun siellä vuosi sitten synnytin niin vauva syntyi su-aamuna ja me lähdettiin vauvan kanssa kotiin tiistaina ennen puolta päivää.

Nyt OYS laittaa synnyttäjät kuulemma kotiin vuorokausi synnytyksen jälkeen jos " kaikki ok" .

Vierailija
5/56 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

la olemme kotiin lähteneet.

Jos nyt olisin siis synnyttämään menossa, niin ei vaikuttaisi tilanteeseeni mitenkään.

Tsemppiä kaikille synnyttämään meneville äideille! Osaatte varmasti hoitaa lastanne oikein ilman sairaanhoitajan opetustakin. Netistä saa vielä paremmin tietoa imetyksestä.

Erikoistilanteet on asia erikseen (lapsi tai äiti huonossa kunnossa). 3 vrk iässä tehdään uusintatarkastus kuitenkin kaikille sitä ennen kotiutetuille, joten no hätä. Nyt vaan komennatte ne isät passaamaan :)

Vierailija
6/56 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin eivätpä taida edes päästää äitiä kotiin( työtaistelun aikana), koska silloinhan kuluisi vähien hoitajien kallista aikaa niinkin vähäpätöiseen hommaan, kuin syöttäminen ja vaipan vaihto. Takuulla käyttävät järkeä näissäkin asioissa ja punnitsevat tarkkaan mistä todella on jotain apua ja mistä taas ei.

Ja jos joku äiti vain sanoo ettei vielä ole valmis kotiin lähtemään, niin en jaksa uskoa että vartijaa tilaavat häntä vökivalloin poistamaankaan sairaalasta heti samana tai seuraavana päivänä synnytyksestä. Turha täällä on ketään pelotella! Uskon että juuri hoitjat tätä paniikkia yrittävät lietsoa, jotta saisivat tukea taistelulleen. Aika säälittävää!!!

Vierailija
7/56 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjoisilta alueiltahan ei pysty muualle muuttamaan... Niin että kuulet " mien" ja " sien" vain esim. Lapissa ;))

Hei 3, sä oot oikeesti TYHMÄ!!

Vierailija
8/56 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Niin eivätpä taida edes päästää äitiä kotiin( työtaistelun aikana), koska silloinhan kuluisi vähien hoitajien kallista aikaa niinkin vähäpätöiseen hommaan, kuin syöttäminen ja vaipan vaihto. Takuulla käyttävät järkeä näissäkin asioissa ja punnitsevat tarkkaan mistä todella on jotain apua ja mistä taas ei.

Ja jos joku äiti vain sanoo ettei vielä ole valmis kotiin lähtemään, niin en jaksa uskoa että vartijaa tilaavat häntä vökivalloin poistamaankaan sairaalasta heti samana tai seuraavana päivänä synnytyksestä. Turha täällä on ketään pelotella! Uskon että juuri hoitjat tätä paniikkia yrittävät lietsoa, jotta saisivat tukea taistelulleen. Aika säälittävää!!!

Peesi!!!

Meillä kaksi lapsista ollut valohoidossa, joten eivät varmaan edes päästäisi kotiin ennen kuin varmaa ettei vauva kellastu. Ja siinä ei mitään järkeä. että äidit kotiin ennen vauvoja, eivät ne hoitajat ehdi niitä vauvoja syöttää ja vaippoja vaihtaa.

t. La helmikuussa, jolloin työtaistelut toivottavasti/luultavasti jo ohi.

Vierailija
9/56 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalevassa oli juttua tästä, että ensi vuoden alusta joka tapauksessa aloitetaan uudelleensynnyttäjien pikainen kotiuttaminen..

Ilmeisesti vain ensisynnyttäjät ja leikatut saavat jäädä pitempään ja tietty ongelmatapaukset!

Uudelleensynnyttäjät päästetään kotiin 6-48 h sisällä.. Toivottavasti pääsen sitten maalis-huhti vaihteessa heti kotiin kun mahdollista!

Vierailija
10/56 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairaalassa sen 3 vrk kuten aikaisemmillakin kerroilla. Minulle ei kenenkään ole ennenkään tarvinnut mehua kantaa. Mutta haluan että maito nousee ja imetys lähtee käyntiin ennen kun tulen sairaalasta kotiin. Lisäksi kahdella edellisellä kerralla vauvat ovat kellastuneet 2 vrk:n kuluttua syntymästään, ja olen tuolloin mielummin sairaalassa kuin kotona.

T: kolmannen odottaja rv 40+2

Vierailija
11/56 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydänkäyriä taas voi kuunnella vain sairaalassa.

Vierailija
12/56 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteita lapsivuodeosastolle, enkä asu pk-seudulla.

3

Vierailija
13/56 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten sydänviat tulee esille vasta n. 3vrk syntymästä, kun verenkierto vakiintuu. Että lähtekää vaan kotiin.

Vierailija
14/56 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti vähän: sinulla on jo kokemusta lapsista, miten ihmeessä et ole jo sitä imetystä oppinut?

Ymmärtäisitkö edes sitten jos oman lapsesi sydänäänet häviävät synnytyksessä, muttei kukaan kätilö ehdi paikalle?

Vierailija
15/56 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä pääsee käytävälle suhteileen..

Vierailija
16/56 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jokainen joka haluaa imettää saa sen opastuksen muuallakin jos haluaa ja on terve siihen.

Niitä vähäisiä sairaala paikkoja ei todellakaan tarvitse nyt täyttää vain imetyksen takia.

Mee jo suohon sinä imetyksesi kanssa!!!!!

Vierailija
17/56 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko pois.

Ja sinä, joka sössötät imetyksestä: osaan minä imettää, mutta en siltikään suostu lähtemään kotiin ennen kun maito on noussut. Enkä ennen kaikkea ennen kun on varmaa, että lapseni on terve.

3, jolle luonnollisesti omat lapset on tärkeämpiä kuin muiden lapset

Vierailija
18/56 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia ei täydy sairaalassa maata. Varsinkin, kun joskus kestää jopa kuukauden tai kaksi ennen kun imetys lähtee sujumaan hyvin...

Vierailija
19/56 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmasti auta suhteet mihinkään, jos kaikki on hyvin. Ulos ne potkii ja sitten lapsi lääkärin tarkastukseen kolmen päivän ikäisenä. Varmasti imetyksen onnistuminen ei ole kiireellisyyslistan kärkipäässä. Ja tosiaan, apua siihen (jos sitä joku tarvitsee??? luonnollinen asia, hyvänen aika!) saa vaikka mistä muualtakin.

Vierailija
20/56 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt eivät ehdi, edes se sun best friend, senkin on tehtävä töitä. Ei jouda sulle mehua kantaa ;-)

" 9, kyllä mulla vaan on sellaiset suhteet, että saan vuodepaikan, jopa yksityishuoneen.

Usko pois.

Ja sinä, joka sössötät imetyksestä: osaan minä imettää, mutta en siltikään suostu lähtemään kotiin ennen kun maito on noussut. Enkä ennen kaikkea ennen kun on varmaa, että lapseni on terve.

3, jolle luonnollisesti omat lapset on tärkeämpiä kuin muiden lapset"

Sä olet aika polonen noilla MULLA ON SUHTEITA uhoillasi... Oikeassa olet kyllä lapsen terveyden varmistamisen tärkeydestä mutta tapa jolla tuot sen esille, mhh...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi