Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen sinun mielestäsi on SUPERÄITI?

Vierailija
17.11.2007 |

Jonkun naistenlehden mukaan Katie Holmes on superäiti? Mitä termi sinun mielestäsi tarkoittaa?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö ole ihan normaalia, että pyrkii olemaan lapsilleen niin hyvä äiti kuin vain on mahdollista?

Vierailija
2/12 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekee töitäkin, pitää aktiivisesti yhteyttä ystäviin sekä omiin ja iskän sukulaisiin, harrastaa, kuntoilee, huolehtii ulkonäöstään ja henkisestä/hengellisestä hyvinvoinnista, tekee hyväntekeväisyystempauksia, puolustaa heikompia, osallistuu yhteiskunnalliseen keskusteluun, siinähän sitä superia noin aluksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan tavalliselta keskivertonaiseltahan tuo kuulostaa.

Vierailija
4/12 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta miehen tyydyttäminen ei lyyty äitiyteen mitenkään.

Mulle on sanottu, että " olen liian hyvä äiti" - kaiketi sen takia, että olen ollut kunnianhimoinen ja omistautuva ja vielä (kamalaa) yh..

Vierailija
5/12 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä mitään superäitiyteen liittyvää. Millaisia te muut sitten oikein olette?

Vierailija
6/12 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se ei stressaa itseä eikä muita, eikä ihminen itse kuvittele olevansa täydellinen tai parempi kuin muut.

Vierailija
7/12 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielikuvitusolento.

Vierailija
8/12 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaa lapset ainakin kolmevuotiaaksi asti kotona yksinään, täysin. Kokkaa kotiruoat itse ja leipoo pullaa ja käyttää vain kestovaippoja sekä täysimettää jokaisen lapsen puolivuotiaaksi asti. Pyykkää, viikkaa, lajittelee, siivoaa ja hoitaa tiskit ja kaikki kotityöt jätteiden huolellisesta lajittelusta alkaen täysin itse joka päivä hymy huulillaan eikä hän koskaan valita vaan nauttii työstään.

Kun mies tulee kotiin, on kämppä kuurattu ja lämmin ruoka pöydässä. Ymmärtää miehen tarpeita ja antaa tälle omaa aikaa kavereiden kanssa.

Pitää yhteyttä ystäviin, sukulaisiin, tarvittaessa toimii kodinhoitajana iäkkäille sukulaisille (myös miehen puoleisille), harrastaa kuntoilua, pitä ulkonäkönsä vaatetusta ja kampausta myöten kunnossa joka ikinen päivä sekä itsellään että lapsilla.

Superäiti hoitaa yksinään kaikki lasten yöheräilyt ja sairastelut. Superäiti ei sairastu koskaan ja pärjää ongelmitta neljän tunnin katkonaisilla yöunilla. Ei koskaan satuta lapsiaan ja kasvattaa jämerästi mutta erittäin rakastavasti. Hallitsee ensiaputaidot ja putkimiehen hommia eikä pienillä remonteillakaan tarvitse vaivata puolisoa.

Superäiti hoitaa myös jouluun ja muihin juhliin liittyvät siivous- kokkaus- vaate- ja järjestelyasiat yksinään eikä niistä mikään tuota ongelmaa.

Superäiti ei koskaan masennu, ei tunne oloaan surkeaksi tai tunne halua viskata lapset parvekkeelta alas. Superäiti pitää perheen taloudesta huolta, asuu omakotitalossa ja hoitaa itse puutarhan ja lemmikit.

Superäitejä ei ole olemassakaan.

Vierailija
9/12 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pienempi oli vain 4kk täysimetyksellä ja saattaa joutua päiväkotiin 2,5-vuotiaana.

Ja olen myös sairastanut kaksi flunssaa kun esikoinen oli alle vuoden.

Ja miehelle on jakele mitään kaveriaikaa, kun ei ole sellaista pyytänyt. Mies kyllä osallistuu kotitöihin jonkin verran ja on paljon lasten kanssa. Mutta kaikki lasten sairastumiset yms kriisit on mun vastuulla, sillä mulla on miestä paremmat hermot sellaisissa tilanteissa. Tosin esikoinen on sairastanut vasta kerran flunssan, pienempi ei koskaan mitään.

Muuten voin samastui nro 13:n kuvaukseen " satuolennosta" ;)

Vierailija
10/12 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin noin minäkin sen olisin kuvaillut. Eikä todellakaan oo mitään normia, jos joku hoitaa kaiken tuon ja vielä kunnolla. Kun joku väittää olevansa kolmosen kuvailun mukainen, niin hän joko valehtelee tai pettää itseään.

Vierailija
11/12 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkaan suomalaiset naiset eivät arvosta itseään ja toisiaan tarpeeksi. Nainen, joka yhdistää työn ja perheen, hoitaa työn jälkeen kodin, osallistuu lasten harrastuksiin, tekee ehkä vapaaehtoistyötä, pitää huolta itsestään ja harrastaa, etenee urallaan, kouluttautuu lisää... Ihan sitä samaa mitä minä ja moni tuttu äiti tekee, kyllä me ollaan melko supereita, vaikka ei sitä edes itselle myönnetä. Harva mies selviytyisi tästä yhtälöstä yhtä hyvin.

Vierailija
12/12 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

3:sen kaltaisen,

yleensä jossakin kohdassa krakaa täydellisyys...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi