Täällä yksi köyhä äiti, jonka lapsilla silti " rikas" joulu.
Olen alkanut ostaa lahjoja jo keväästä (ekat jo maaliskuussa)ja piilottanut ne hyvin. Olen myös säästänyt eurosia pitkin vuotta, että saadaan lapsille mukavasti lahjoja ja kunnon paljon jouluruokaa. Ilman tämmöstä " säästämistä" me ei ikinä pystyttäis tehdä lapsille joulua. Viime jouluna lapsi kysyi, et ollaanks me äiti nyt rikkaita, kun oli paljon lahjoja ja ruokaa.
Eli kaikki köyhät perheet. Kyllä niille lapsille voi tehdä joulun, kun vaan itse sitä rahaa laittaa jemmaan pitkin vuotta. Ei tarvii vähäsistä yhden kuukauden rahoista koko pottia maksaa=)
Kommentit (4)
parit valot ja koristeet ja pieni kuusi niin se on siinä.. en itsekään ole pienenä saanut paljon lahjoja, mutta aivan tarpeeksi niin en halua siihen lastani opettaakaan.. tarpeen mukaan lahjat... jouluruokia meillä ei oikein kukaan edes syö niin sillaikin pääsee tosi halvalla... jouluun ei tarvi hirveästi euroja ellei siitä halua tehdä jotain yliampuvaa spektaakkelia.
rahaa olisikin, ei lapsille osteta kuin yksi lahja/lapsi. Haluan että ymmärtävät joulusta muutakin kuin että silloin saa lahjoja!
Ittekin olen ihmetellyt, kuinka joillekin se joulu ja sen mukanaan tuoma rahan meno tulee joka vuosi yllätyksenä.
Itse en hirveästi lahjoja osta, mutta teen itse. Ja minulle tärkeää on lähettää kauniit itse tehdyt joulukortit, joissa on joku kaunis runo. Pidän myös tärkeänä, että lahjat ovat kauniisti pakattuja. Ostin jo tammikuussa alesta korttitarvikkeet ja pakkausmateriaalit.
Suurin osa lahjoista tehty pitkin syksyä.
Oli sitten köyhä tai rikas, niin en ymmärrä turhien tavaroiden ostamista. Pakkoko niitä leluja on kauheasti ostaa.