Miksi joillain naisilla kasvaa tosi runsaasti vaaleaa karvaa iholla?
Siis lähempää tarkasteltuna sen huomaa ihan selvästi. Mistä moinen johtuu?
Kommentit (16)
Nyt löyty syykin. Niin, ja en tiedä miksi mulla kasvaa paljon karvaa, muuta kuin että kulkee geeneissä ja äidilläni on sama juttu.
Itsellä kun ei juuri karvoja kasva muuta kuin hiukset tietty ja kainaloissa sekä tietty " siellä" mutta ei iholla mitään näkyvää varsinaisesti.
ap
Elimistö kasvattaa karvaa, jotta pysyisi lämpinä, kun ei ole enää eristettä (rasvaa) lainkaan. Todella vaarallinen tila.
Just tollasten ääliöiden takia mäkin olen saanut kärsiä. Kyllä naisillakin kasvaa karvoja. Toisilla enemmän/tummempia/pidempiä, toisilla vähemmän/vaaleampia/lyhyempiä. Katsopa esim omia käsiäs suurennuslasilla: sultakin löytyy karvoja käsistä!
Inhottaa tämä kauneuskäsitys, että kaikki naiset on lähes karvattomia. Mulla on karvoja esim. käsissä, jaloissa (tosi paljon ja tummia, hädin tuskin osaan sanoa mihin häpykarvat loppuu ja mistä jalkakarvat alkaa), sormissa ja varpaissa (pitkiä, tummia karvoja, joita terveystiedon kirjan mukaan on vain miehillä), viiksikarvoja (onneksi ohuita) ja selässä (pieni läntti). Olen saanut traumoja karvojeni (tai siis muiden ihmisten käsitysten) takia.
Eikä ole anoreksiasta tietoakaan, BMI on 25 eli täkäläisten mielestä läski.
Mulla kasvaa vaan tummaa ja ihan hemmetisti :(
ajan aina pois niitä naamasta. Yks kaveri kattoo aina tosi oudosti, varmaan luulee että käytän jotain lääkkeitä ja se aiheittas karvankasvua!
Sinäkö se ootkin ap!
Mutta ihan kuule tulee geeneistä varmaan, vai mitä sä luulit? Että ottavat mieshormoneita?!
En todellakaan kärsi anoreksiasta tmv. Sinänsä karva ei haittaa, on vaaleaa ja hentoista (tietyssa valossa sen erottaa ja jos katsomalla katsoo niin toki myös silloin).
Jännä juttu muuten, että esim. kainalo- ja häpykarvat eivät minulla juurikaan kasva, tai kasvavat kyllä;) mutta niitä on vähän ja ovat " kitukasvuisia" . Sitä vastoin tuota nukkaa on koko kropassa.
kerran törmäsin tohon sanahirviöön hirsutismi eli liiallinen karvankasvu..
mutta ei sen lanugo-karvoituksen tarvitse tarkoittaa, että niitä hormoneita olisi EPÄNORMAALIN paljon.
Mulle on tullut nyt raskauden aikana sellaista hyvin ohutta karvaa kaikkialle. Vatsa on sen peitossa. Kampaaja sheivasi mun niskan just hiljan. Olen joutunut kosmetologilla vahauttamaan myös kasvoilta, kulmakarvojen välistä, yläluomilta ja huulista.
Muuten mulla on normaalistikin käsivarsissa ja reisissä hiukan vaaleaa untuvakarvaa. Häpykarvoitus, kainalot ja sääret ovat taas ihan mustaa.
Naamassa kasvaa untuvamaista tosi ohutta karvaa, paitsi ylähuulen sivuilla on paksumpaa ja jokunen tumma karva, ja vahaankin ne pois. Käsivarsissa kasvaa ohutta ja pitkää valkoista karvaa, reisissä ohutta ja lyhyttä vaaleaa karvaa, joka ei edes silmin näy, tuntuu vain. Säärissä taas tummaa ja paksuhkoa ja pitkää (jos siis antaisin kasvaa) ja häpykarvoitus on pitkää, kiharaista, jouhimaista ja tummaa, paitsi ihan siellä on valkoista karvaa, lyhyttä ja paksua karvaa.
Epäileekö ap niiden ottavan naishormonia?
Ihmiset on joo erilaisia. Mulla on tukkaa niin runsaasti, että siitä riittäisi vaikka kolmen pään tarpeisiin. Sehän on tietty kivaa, että on vahvat hiukset ja kynnet. Mutta olisikin sitten aika ihmeellistä, jos muualla ei karvoja olisi. Eipä kroppa osaa erotella, missä karvankasvu on nykymuodin mukaan suotavaa ja missä ei. Kyllä se sitten on runsasta joka puolella kun on kerran päässäkin.
Joillain on ruskeat silmät, joillain siniset, toisilla on vaalea iho, toisilla tumma, jollain on paksu tukka, toisilla ohut jne.